Archief - Dragon Age 2

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

w00tw00t

Legacy Member
Tr1ploid zei:
Redelijk normaal dat ge The Witcher verwart met Dragon Age eigenlijk. Hoeveel zaken Dragon Age gekopieerd heeft uit dat spel, niet normaal. :p

like what?

Cheshire Cat

Legacy Member
Non-humans die als een etnische minderheid aanschouwd worden, al vond ik dat dit in The Witcher beter werd behandeld. Waar Dragon Age dark fantasy is gaat The Witcher juist een stap verder. Hoewel DA zeker zijn sterke punten heeft, zoals bijvoorbeeld bepaalde scenes in Origins en Awakening met de broodmother(s).

Persoonlijk spreekt de laatste titel me meer aan qua inlevingsvermogen, maar DA weet me langer te boeien. Dit valt deels te wijten aan het feit dat de wereld van DA grotendeels onbekend territorium is waar we (lore-wise) mee kunnen doen wat we willen -- binnen bepaalde mate. :)

w00tw00t

Legacy Member
Cheshire Cat zei:
Non-humans die als een etnische minderheid aanschouwd worden, al vond ik dat dit in The Witcher beter werd behandeld. Waar Dragon Age dark fantasy is gaat The Witcher juist een stap verder. Hoewel DA zeker zijn sterke punten heeft, zoals bijvoorbeeld bepaalde scenes in Origins en Awakening met de broodmother(s).

Persoonlijk spreekt de laatste titel me meer aan qua inlevingsvermogen, maar DA weet me langer te boeien. Dit valt deels te wijten aan het feit dat de wereld van DA grotendeels onbekend territorium is waar we (lore-wise) mee kunnen doen wat we willen -- binnen bepaalde mate. :)

Ik denk dat je het terrein van Witcher niet kunt vergelijken met DA. De Witcher heeft meer weg van de Slavische folklore waarbij DA een verlengstuk is van het D&D universum.
De Witcher geeft ons eindelijk een deftige hack&slash RPG voor op de PC (wat ik enkel dan toejuichen) maar of de wereld dezelfde impact gaat hebben zoals bv The Realms, dat betwijfel ik. Voor mij persoonlijk had de Witcher te weinig diepgang wat ik toch wel enorm jammer vond, wat niet wil zeggen dat ik niet van het spel heb genoten, integendeel.

Gentei

Legacy Member
koji zei:
Voordeel van de twijfel zeker en vast, maar deze keer heb ik toch maar niet pre-ordered. Ik zit nog altijd met een vieze nasmaak van ME2 in men mond.

Denk ook niet dat ik van DA2 een extra CE ga kopen om mint te laten.

ME2 was toch goed?

Ikaruga

Legacy Member
ik was ook teleurgesteld in ME2. Op zich, een goed spel, maar die zovele console invloeden hebben het te hard verkloot. De immersie was eruit door dat constant MISSION COMPLETE scherm, het zonder warning teruggeteleport worden naar de Normandie achter Elke missie (dus je kon geen 2 missies in 1 keer doen).

Kdenk dat DA2 daar ook last van zelf hebben, van die downtoning

Cheshire Cat

Legacy Member
Questions about your companions leading their lives [forum]

Een topic met enorm interessante feedback van de Lead Writer en Lead Designer over de interactie met de party-members. Van wat ik hier lees lijkt het alsof ze eindelijk eens gaan aanvoelen als echte personages i.p.v. een collectie handpoppen die uw character vergezellen. Wat als gevolg heeft dat er onderweg minder on-demand conversaties zullen zijn zoals in Origins -- geen 20 questions spelletjes meer, met andere woorden.

Tr1ploid

Legacy Member
w00tw00t zei:

-Het feit dat je een lid bent van een soort mysterieuze organisatie met een dodelijk inwijdingsritueel, dat als hoofddoel heeft monsters afmaken.
-Het feit dat niet-mensen worden onderdrukt en in aparte wijken in de steden wonen.
-De nadruk op interne politieke conflicten in de hoofdstad.
-Het feit dat je saaie sidequests krijgt van borden die naast de tavernes in steden staan.
w00tw00t zei:
Voor mij persoonlijk had de Witcher te weinig diepgang wat ik toch wel enorm jammer vond, wat niet wil zeggen dat ik niet van het spel heb genoten, integendeel.

Dat kan ik dus echt niet verstaan. In Dragon Age speel je sowieso al met een volledig zelfgemaakt karakter, waardoor dialogen met anderen hoogstens eens gaan vermelden 'Hallo, Elf!' In The Witcher speel je effectief met een personage met een achtergrond waarop iedereen wel commentaar kan leveren. Ook de zijpersonages waren redelijk oppervlakkig. Hoe voorspelbaar was die 'morrigan disapproves' na een eindje niet? In The Witcher draaide het meestal rond moreel ambigue situaties, in Dragon Age had je quasi altijd een zeer duidelijke goed/kdwaadaardige opties in je quests. Om dan nog te zwijgen over de eindvijand. Hoe diepgaand kun je een aartsdemoon die de wereld wil veroveren met een gigantisch leger van orcs -kuch, ik bedoel darkspawn- tegenwoordig nog noemen? De volledige omgeving is trouwens zo'n harde kopie van de D&D wereld dat je je constant afvraagt waarom ze eigenlijk een volledig nieuw universum creëren als je alles toch hetzelfde gaat doen. Ook het feit dat The Witcher niet Amerikaans was maakte dialogen iets minder politiek correct, rauwer en volwassener (ook al hadden ze een beetje last van het Deadwood syndroom) Nee, ik vond The Witcher dan toch wel diepgaander en meeslepender dan de interacties en verhaallijnen van DA:O.

pedi007

Legacy Member
vraagje; Heeft iemand toevallig al de Signature Edition besteld? (je kreeg die van BioWare zonder extra kosten als je voor januari pre-order hebt staan) Zo ja van waar :)

w00tw00t

Legacy Member
-Het feit dat je een lid bent van een soort mysterieuze organisatie met een dodelijk inwijdingsritueel, dat als hoofddoel heeft monsters afmaken.
-Het feit dat niet-mensen worden onderdrukt en in aparte wijken in de steden wonen.
-De nadruk op interne politieke conflicten in de hoofdstad.
-Het feit dat je saaie sidequests krijgt van borden die naast de tavernes in steden staan.

Dat zal het wel zijn ja. Vrijwel elke rpg in gelijkaardige setting heeft dergelijke elementen. Kijk maar bv naar de Elder Scrolls. Zeggen dat dit eigenaardig is aan de Witcher is compleet van de pot gerukt.
Een Witcher is een iemand die op wezens jaagt en die hiervoor wordt ingehuurd waarbij Wardens de wereld beschermen tegen de Blight wanneer deze komt. Mensen haten/vrezen Witchers terwijl Wardens op een totaal andere wijze worden behandeld.

Zelfs in Everquest heb je sloppenwijken waar minderheidsgroepen leven waarop vaak wordt neergekeken. Dat hebben ze zeker van The Witcher gejat door in de toekomst te kijken? Of ze hebben het gelezen in de boeken van Sapkowsk?
Heb je Tolkin gelezen? Hij was dan ook de eerste die racisme onder de verschillende rassen introduceerde (elves, dwarfs, humans, enz).

Als je beide plots beter bekijkt is gelijkenis gewoon louter toeval (IMO)

The Witcher begint goed maar eindigt als een grindfest om maar bij het einde van de storyline te komen...wat ik dan ook enorm ergerlijk vond. Dragon Age in zijn geheel pakket biedt echter veel meer. Het gevechtssysteem alleen biedt jouw een zee van mogelijkheden. Daarbij ben je bij the Witcher noodgedvonden om Gerald te zijn wat het effect van een rpg voor de meesten al wegneemt. Je krijgt meer diepgang in jouw personagen maar dat ben "jij" niet.
The Witcher als game was een nieuwe bries in de RPG wereld maar om dit spel nu het van het te noemen?

Ieder zijn persoonlijke smaak natuurlijk maar voor mij had The Witcher nog beter kunnen zijn.

Gentei

Legacy Member
w00tw00t zei:
Dat zal het wel zijn ja. Vrijwel elke rpg in gelijkaardige setting heeft dergelijke elementen. Kijk maar bv naar de Elder Scrolls. Zeggen dat dit eigenaardig is aan de Witcher is compleet van de pot gerukt.
Een Witcher is een iemand die op wezens jaagt en die hiervoor wordt ingehuurd waarbij Wardens de wereld beschermen tegen de Blight wanneer deze komt. Mensen haten/vrezen Witchers terwijl Wardens op een totaal andere wijze worden behandeld.

Zelfs in Everquest heb je sloppenwijken waar minderheidsgroepen leven waarop vaak wordt neergekeken. Dat hebben ze zeker van The Witcher gejat via hun glazen bol die in de toekomst kan kijken? Of ze hebben het zeker gelezen in de boeken van Sapkowsk?
Heb je Tolkin gelezen? Hij was dan ook de eerste die racisme onder de verschillende rassen introduceerde (elves, dwarfs, humans, enz).

Als je beide plots beter bekijkt is gelijkenis gewoon louter toeval.

The Witcher begint goed maar eindigt als een grindfest om maar bij het einde van de storyline te komen...wat ik dan ook enorm ergerlijk vond. Dragon Age in zijn geheel pakket biedt echter veel meer. Het gevechtssysteem alleen biedt jouw een zee van mogelijkheden. Daarbij ben je bij the Witcher noodgedvonden om Gerald te zijn wat het effect van een rpg voor de meesten al wegneemt. Je krijgt meer diepgang in jouw personagen maar dat ben "jij" niet.
The Witcher als game was een nieuwe bries in de RPG wereld maar om nu het van het te noemen is beetje kort door de bocht, vind ik.

lol en door wie was die racisme in de éérste plaats "geïnspireerd"? ja door ons hier in de echte wereld....

Anyway das hier een beetje offtopic, releasedate bekend?

pedi007

Legacy Member
soulreaper zei:
Neen,maar de meesten die ze nu hebben voorgesteld zaten niet in Origins.Zo ver ik zelfs weet kom je niemand die in deel 1 zaten tegen in deel 2:cry:
ik denk dat we sowieso een paar karakters uit DA terug gaan zien in DA2. De karakters die we tot nu toe hebbe gezien ware playable characters. Die zijn (spijtig genoeg) niet van DA. Maar het is logisch want DA2 speelt zich jaren later af.
Maar de hoofdpersonage Hawke kan volgens mij:
Het kind zijn van uw hoofdpersonage en Morrigan. Je had op het einde keuze in DA om je eigen op te offeren of een kind maken met Morrigan dat in uw plaats wordt opgeofferd. Ze hebbe ook gezegd da we Flemeth terug gaan zien :)

pedi007

Legacy Member
Maar wat ik nie begrijp waarom iedereen zegt da DA2 heel slecht is. Ik begrijp wel da ze de Combat drastisch verandert hebbe (om het meer toegankelijk te make voor de consoles), maar volgens mij is het wel oké. DA was een prachtig spel maar de combat en AI kon véél beter. Iedereen zegt dat DA2 een button masher gaat worden, maar DA was eigenlijk een action RPG (vooral op de consoles). Wa vinde jullie ervan?

soulreaper

Legacy Member
pedi007 zei:
Maar wat ik nie begrijp waarom iedereen zegt da DA2 heel slecht is. Ik begrijp wel da ze de Combat drastisch verandert hebbe (om het meer toegankelijk te make voor de consoles), maar volgens mij is het wel oké. DA was een prachtig spel maar de combat en AI kon véél beter. Iedereen zegt dat DA2 een button masher gaat worden, maar DA was eigenlijk een action RPG (vooral op de consoles). Wa vinde jullie ervan?

DAt gamers verwende klojo's zijn...Zodra het woord PS3 of Xbox valt,dan schreeuwen ze moord en brand en roepen ze "consolitis".

pedi007

Legacy Member
soulreaper zei:
DAt gamers verwende klojo's zijn...Zodra het woord PS3 of Xbox valt,dan schreeuwen ze moord en brand en roepen ze "consolitis".

hahaha correctie "Amerikaanse" gamers zijn echt arrogante klootzakke :D Die mense voele zich echt beter en denke da ze het beter kunne...

Ikaruga

Legacy Member
pedi007 zei:
Maar wat ik nie begrijp waarom iedereen zegt da DA2 heel slecht is. Ik begrijp wel da ze de Combat drastisch verandert hebbe (om het meer toegankelijk te make voor de consoles), maar volgens mij is het wel oké. DA was een prachtig spel maar de combat en AI kon véél beter. Iedereen zegt dat DA2 een button masher gaat worden, maar DA was eigenlijk een action RPG (vooral op de consoles). Wa vinde jullie ervan?

het probleem zit hem in de origine van die spellen. Dragon Age was een "spirituele opvolger" van Baldurs Gate, 1 van de beste RPG ooit gemaakt. DA was een zware down tone ten opzichte van Baldurs Gate en later Neverwinter Nights. Nu dat DA2 gewoon een button masher wordt, is het gewoon de zoveelste "rpg" met een deftig verhaal maar voor de rest niets meer van diepgang.

Als ge u afvraagt wat diepgang is in een RPG, raad ik u toch aan eens Baldurs Gate 2 te spelen als ge da nog niet gedaan zou hebben. Dan ziet ge meteen ook wat ze wouden "evenaren"

Het is ook klaarduidelijk dat consoles gezorgd hebben voor zo een trend. Tmag allemaal niet te moeilijk zijn en 't moet kunnen op een console. Toegegeven, Baldurs Gate en dergelijk soort rpg gaan gewoon niet op een console, maar 'k vind het gewoon triestig hoe die legendarische franchise gewoon verkracht wordt door wat nu de "console focus" noemt
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan