Archief - Dragon Age 2

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Gentei

Legacy Member
Fredvdp zei:
Schokkend nieuws: Windows 7 32-bit wordt niet ondersteund, 64-bit wel. Ik ga ni upgraden speciaal om dit spel te kunnen draaien dus ik zal het mij wel eens aanschaffen wanneer ik ne nieuwe PC heb.

:o what about Vista 32-bit?

Fredvdp

Legacy Member
RazorBlade0075 zei:
:o what about Vista 32-bit?

Da gaat dan weer wel. Ik had gehoopt dat het om een fout ging, maar dan zouden ze in de systeemeisen niet alle operating systems overlopen.

Recommended:
CPU: Intel Core 2 Quad 2.4 GHz Processor or equivalent
CPU: AMD Phenom II X3 Triple core 2.8 GHz or equivalent
RAM: 2GB (4 GB Vista and Windows 7)
Video: ATI 3850 512 MB or greater
Video: NVIDIA 8800GTS 512 MB or greater
DirectX 11: ATI 5850 or greater
DirectX 11: NVIDIA 460 or greater

Minimum:
OS: Windows XP 32-bit with SP3
OS: Windows Vista 32-bit with SP2
OS: Windows 7 64-bit

CPU: Intel Core 2 Duo (or equivalent) running at 1.8 GHz or greater
CPU: AMD Athlon 64 X2 (or equivalent) running at 1.8 GHz or greater
RAM: 1 GB (1.5 GB Vista and Windows 7)
Video: Radeon HD 2600 Pro 256 MB
Video: NVIDIA GeForce 7900 GS 256 MB cards
Disc Drive: DVD ROM drive required
Hard Drive: 7 GB
Sound: Direct X 9.0c Compatible Sound Card Windows Experience Index: 4.5

Fredvdp

Legacy Member
Ik ben blij dat ze eindelijk PC-gameplay laten zien. Ik denk dat ik voornamelijk strategisch zal vechten, maar als er nen hoop "lesser enemies" in mijne weg staat, kan ik overschakelen naar de snellere variant.

Skipze

Legacy Member
Ik dacht el dat ze DA2 niet zomaar onder de Console-ziekte zouden altne vallen :)

Ik hoop wel niet dat dat de afgewerkte UI is, ze is veel te modern imo, kzou liever zo een oldskool UI hebben :(

pedi007

Legacy Member
Skipze zei:
Ik dacht el dat ze DA2 niet zomaar onder de Console-ziekte zouden altne vallen :)
Tuurlijk nie. Ik begrijp echt nie waarom mense beginne te zeike als ze het woord "console" hore... Iedereen begint DA2 zo snel te beoordele en het komt pas in maart uit

Skipze zei:
Ik hoop wel niet dat dat de afgewerkte UI is, ze is veel te modern imo, kzou liever zo een oldskool UI hebben :(
haha nu da ze the battle system onder de knie hebbe, beginne mense te zage over Hud enz :lol: Dat gaat zeker goe kome, want bioware heeft gewoon deze video's uitgebracht omdat ze ZOVEEL negatieve commentare hadde gekrege van mense die zeide dat DA2 een hack and slash gaat worde :s (WTF?) Tis zo moeilijk om een spelontwikkelaar te zijn :p

NeverwinterX

Legacy Member
Mja die UI is hopelijk nog onafgewerkt want die lijkt vrijwel niet geintegreerd met de look and feel van het spel.

benny zei:
Deze video toont nogmaals dat het een game is voor consoles.... Het is spijtig dat je het niet ziet, maar dit is gewoon een achteruitgang tov DA:O. En dan spreek ik niet over de mass effect invloeden(dialoog,char select screen)...

Onderbouwing? Wat toont deze video dan concreet dat een achteruitgang is qua combat? Enkele invloeden uit ME zoals getoond vind ik ook niet goed, maar dat de combat niet echt zou veranderen lag al vast en dat zie ik hier bevestigd.

demon326

Legacy Member
NeverwinterX zei:
Mja die UI is hopelijk nog onafgewerkt want die lijkt vrijwel niet geintegreerd met de look and feel van het spel.



Onderbouwing? Wat toont deze video dan concreet dat een achteruitgang is qua combat? Enkele invloeden uit ME zoals getoond vind ik ook niet goed, maar dat de combat niet echt zou veranderen lag al vast en dat zie ik hier bevestigd.

Niet veel veranderd? Het is toch duidelijk te zien dat het een hack 'n slash rpg is geworden. DA was goed zoals het was, er moest niets veranderd worden, en zeker niet de invloeden van Mass effect. Pas op, ME is een goede game, maar ik wil nu niet in elke titel van Bioware, het bedrijf van de grootste titels in de geschiedenis, ME zien terugkomen. Maar dit alles komt door de consoles, want daar is het nu niet bepaald simpel op een rpg als DA:O(zoals ie op pc was) te spelen.

Dit zijn ook mijn laatste woorden die ik eraan vuil zal maken, het is fijn dat jullie die game willen hebben, maar ik zal deze, tot mijn grote spijt links laten liggen, maar dat is mijn mening.

pedi007

Legacy Member
benny zei:
Deze video toont nogmaals dat het een game is voor consoles.... Het is spijtig dat je het niet ziet, maar dit is gewoon een achteruitgang tov DA:O. En dan spreek ik niet over de mass effect invloeden(dialoog,char select screen)...
Over het ME effect: het is nog af te wachte. Bioware heeft zelf bevestigt dat DA2 hun meest intractive game zal worden; Over de combat: daar ben ik het echt nie eens met u. waarom is de combat system slechter geworde?? je hebt volledige controle over je personage. Je kan sneake, jumpe en het ziet er veel realistischer en interactieve uit. Combat in DA was echt droooog en voelde onnatuurlijk aan. Ze hebbe ALLES (combat system) van DA behoude en de animaties realistischer gemaakt. Mja smake verschille natuurlijk. Bioware kennende gaat dit EPIC worde

pedi007

Legacy Member
benny zei:
Niet veel veranderd? Het is toch duidelijk te zien dat het een hack 'n slash rpg is geworden.
hahah we kunne tot morge erover prate, maar ik begrijp echt nie waarom dat je na het zien van dat video DA2 een hack and slash vindt?? Dus THE WITCHER 2 is volgens u ook een hack and slash?? (als je de Prison Break Walkthrough ziet... )Mja tis uw mening en ik respecteer het :) Sommige zijn blij, sommige nie...

benny zei:
Dit zijn ook mijn laatste woorden die ik eraan vuil zal maken, het is fijn dat jullie die game willen hebben, maar ik zal deze, tot mijn grote spijt links laten liggen, maar dat is mijn mening.
See you in march :D

Fredvdp

Legacy Member
benny zei:
Niet veel veranderd? Het is toch duidelijk te zien dat het een hack 'n slash rpg is geworden.

Hebde het filmke uitgezien? Hack & slash is een optie.

NeverwinterX

Legacy Member
benny zei:
Niet veel veranderd? Het is toch duidelijk te zien dat het een hack 'n slash rpg is geworden. DA was goed zoals het was, er moest niets veranderd worden, en zeker niet de invloeden van Mass effect. Pas op, ME is een goede game, maar ik wil nu niet in elke titel van Bioware, het bedrijf van de grootste titels in de geschiedenis, ME zien terugkomen. Maar dit alles komt door de consoles, want daar is het nu niet bepaald simpel op een rpg als DA:O(zoals ie op pc was) te spelen.

Dit zijn ook mijn laatste woorden die ik eraan vuil zal maken, het is fijn dat jullie die game willen hebben, maar ik zal deze, tot mijn grote spijt links laten liggen, maar dat is mijn mening.

Welke hack n slash? Ik zag dat je net zoals in het vorige kon pauzeren en acties kiezen. Ik zag gelijkaardige spells en skills uit DA en gelijkaardige manier van casten/uitvoeren. Ja ge kunt het meer direct als action rpg spelen, maar dat zal mij een zorg wezen. Het enigste wat ze daarvoor moesten doen was een extra control scheme voorzien: op pc gaat dat al praktisch, gewoon nummers 1-9 voor hotbar gebruiken, alleen voor console is dat wat meer werk om voor verschillende buttons de verschillende hotbar-items te kiezen. Dat heeft geen impact op de tactische gameplay.

soulreaper

Legacy Member
Weet je waar ik het vliegend schijt van krijg??Dat mensen een bepaald spel op voorhand al met de grond gelijk maken,en het spel laat nog jaren op zich wachten...Jaren is natuurlijk overdreven,en ik heb het hier niet specifiek over DA2,maar in het algemeen.Als een opvolger van een "PC-Only"game blijkt te verschijnen op consoles ook,dan stijgeren de pc gamers en dan zie je in een thread 100x het woord consolitis en button smasher verschijnen...Heb die commentaren hier gelezen,in een thread over Mass Effect 3,over Elder Scrolls 5,over Fable 3...

HEbben jullie het spel al gespeeld??Nee?Koppen dicht dan,en kom dan klagen als het spel in jullie bezit is.

EDIT:En nee,ik ben geen console fanboy.Sterker nog,ik heb een PS3 thuis staan,en ik heb die nog NOOIT aangeraakt.PC gamer in hart en nieren,maar soms wordt het gezaag over "consoles vs pc"me ff een beetje veel te veel;)

EDIT 2:Ik heb ook een hele hoop commentaren gelezen over Diablo 3.Niet enkel hiernmaar ook op andere fora.Ben eens benieuwd op de dag dat het spel in de winkels ligt...Denk dat degene die nu het grootste lawaai heb,dan als de eersten aan de winkels zullen staan...Net zoals ik zeker ben,dat als er hier iemand enthousiast is over DA 2,dat Benny ook het spel gaat kopen,ondanks zijn commentaren hier...

NightSky

Legacy Member
Ik versta ook de negatieve commentaar niet, die gameplay video zag er fine uit. Ik was wat bezorgd om het gebrek aan friendly fire maar dat is blijkbaar gerelateerd aan de moeilijkheidsgraad. Als ze de game willen toegankelijker maken door het meer hack n slash te maken op lagere moeilijkheidsgraden, dat maakt toch niet uit voor de hardcore pc gamer?

pedi007

Legacy Member
soulreaper zei:
Weet je waar ik het vliegend schijt van krijg??Dat mensen een bepaald spel op voorhand al met de grond gelijk maken,en het spel laat nog jaren op zich wachten...Jaren is natuurlijk overdreven,en ik heb het hier niet specifiek over DA2,maar in het algemeen.Als een opvolger van een "PC-Only"game blijkt te verschijnen op consoles ook,dan stijgeren de pc gamers en dan zie je in een thread 100x het woord consolitis en button smasher verschijnen...Heb die commentaren hier gelezen,in een thread over Mass Effect 3,over Elder Scrolls 5,over Fable 3...

HEbben jullie het spel al gespeeld??Nee?Koppen dicht dan,en kom dan klagen als het spel in jullie bezit is.
WOW eindelijk EEN iemand met gezond verstand. Probleem is ook dat hoe hard je het uitlegt, mense blijve zeike over consoles. Ik word er echt ziek van. Als iemand een RPG op console wil spele, dan is da toch geen einde van de wereld. Het is zijn/haar keuze :p Ik denk dat de meeste die hard pc gamers gewoon boos zijn dat mense met 360 en ps3 ook kunne meegeniete van RPG's (ook al is de ervaring op pc anders). Tis nie zo da games alleen voor 1 iemand wordt gemaakt. Iedereen mag geniete van alle games; (pc), ps3 en 360 exclusives zijn maar commerciële shit...

demon326

Legacy Member
soulreaper zei:
ik zeker ben,dat als er hier iemand enthousiast is over DA 2,dat Benny ook het spel gaat kopen,ondanks zijn commentaren hier...

Er mogen hier 100den zeggen dat DA:Effect geweldig is, maar het wilt daarom niet zeggen dat ik het ook geweldig vind, en de game ga kopen.

Ook was DA:O een multiplatform game, en de pc versie was goed zoals ie was, en stond de fans iets niet aan? dan was er wel een mod voor te vinden.

Ik heb niets tegen consoles, heb vroeger zelf nog de ps1 en xbox gehad, maar in die tijden bleven de games voor pc , op pc, de console games op de consoles. Maar tegenwoordig wordt alles op de maat van console gamers gemaakt, en de pc doelgroep moet zich maar aanpassen, en dat is het gene dat ons stoort.

Ik wil hier geen pc vs console topic van maken, dus laten we verder over DA:effect praten :unsure:

pedi007

Legacy Member
benny zei:
Ik wil hier geen pc vs console topic van maken, dus laten we verder over DA:effect praten :unsure:
hahah ik dacht da je geen woorde wou vuilmake aan Dragon Age 2.
YouTube - U was trollin!!! :p

Edit: mijn vraagt geldt nog steeds: Als je DA: "Effect" een hack and slash vindt, dan wil je zegge dat the Witcher ook een hack and slash is?? Mja da is dan volgens u oke omdat het enkel op de pc blijft. Als de witcher 2 ook op de 360 verscheen ging je ook beginne van the witcher EFFECT :s

Ikaruga

Legacy Member
pedi007 zei:
hahah we kunne tot morge erover prate, maar ik begrijp echt nie waarom dat je na het zien van dat video DA2 een hack and slash vindt?? Dus THE WITCHER 2 is volgens u ook een hack and slash?? (als je de Prison Break Walkthrough ziet... )Mja tis uw mening en ik respecteer het :) Sommige zijn blij, sommige nie...


See you in march :D

the witcher heeft die gameplay style al van begin af aan aangenomen, dus ja, in the witcher is dat natuurlijk geen probleem.

Iedereen mist het punt, het is omdat Bioware het adverteerde als opvolger van Baldurs Gate en het sindsdien gewoon is beginnen downtunen. Kortom, bekijk Baldurs Gate en ga dan de ladder eens af tot aan DA2.

demon326

Legacy Member
pedi007 zei:
Mijn vraagt geldt nog steeds: Als je DA: "Effect" een hack and slash vindt, dan wil je zegge dat the Witcher ook een hack and slash is?? Mja da is dan volgens u oke omdat het enkel op de pc blijft. Als de witcher 2 ook op de 360 verscheen ging je ook beginne van the witcher EFFECT :s

Volgens mij snap je het punt niet.

1) The Witcher is al vanaf het begin een soort van hack 'n slash, moesten ze nu van the witcher een totaal andere speelstijl maken, dan zou ik ook klagen hoor.

2) Ik zeg Dragon effect, omdat het gewoon teveel invloeden van de ME serie heeft.

3) Ikaruga verwoord het perfect, kijk eens naar de geschiedenis van de bioware RPG, en bekijk dan eens DA2:sop:.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan