Archief - COD MW3:"why it should not win this fall!"

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

CosMiced

Legacy Member
dadash zei:
Wat heeft iedereen toch tegen CoD.

CoD heeft in 8 jaar 7 games uit gebracht

CoD, CoD UO, CoD 2, CoD MW, CoD WaW, CoD MW2 en CoD BO.


BF daar in tegen heeft in 9 jaar 10 games uitgebracht.

BF 1942, BF Vietnam, BF 2, BF 2142, BF BC, BF Heroes, BF 1943, BF BC 2, BF BC2 Vietnam.


Ow en bij de CoD reeks heb je dan ook nog eens 2 studios die ontwikkelen WaW en BO zijn van Treyarch de rest van IW. Terwijl bij BF alles van DICE is. Wie melkt er dan? En DICE is dan ook nog eens verantwoordelijk voor de MP van MoH.


Ow voor ik een hoop stront over mij krijg ik koop ze straks allebei :p

Ik heb niks tegen CoD en BF dus wel iets tegen dat constante gezeik vooral dan op de kap van CoD.

Als je vietnam bij telt mag je Euro force , armory etc ook mee tellen :p en BF4FREE ook :p

grinshu

Legacy Member
wim_gunner zei:
²nd

kijk eigenlijk het meeste uit naar een goeie co-op eigenlijk, da mis ik de laatsten tijd.
ben daarom terug diablo2, r6 vegas 2 en borderlands beginnen spelen met vrienden.

tip: resident evil 5 ! :-)

de boom

Legacy Member
dadash zei:
Wat heeft iedereen toch tegen CoD.

CoD heeft in 8 jaar 7 games uit gebracht

CoD, CoD UO, CoD 2, CoD MW, CoD WaW, CoD MW2 en CoD BO.


BF daar in tegen heeft in 9 jaar 10 games uitgebracht.

BF 1942, BF Vietnam, BF 2, BF 2142, BF BC, BF Heroes, BF 1943, BF BC 2, BF BC2 Vietnam.



De vietnam uitbreidingen zijn toch geen volwaardige games maar gewoon uitbreidingen van mappen? En bf heroes was gratis om te spelen(mits een paar beter betaalde wapens ofzo waarscijnlijk) dus ik snap he punt niet hoor, als je alle map packs van COD er moet bij tellen ...

Jeroen_HD

Legacy Member
Ik ben nu niet echt een cod fan meer vanaf ze gestopt zijn met WII, maar een matchke cod kan me altijd wel smaken. Tis niet dat het een slecht spel is. Het is gewoon een pure arcadeshooter geworden.

Xtralecherus

Legacy Member
dadash zei:
Wat heeft iedereen toch tegen CoD.

CoD heeft in 8 jaar 7 games uit gebracht

CoD, CoD UO, CoD 2, CoD MW, CoD WaW, CoD MW2 en CoD BO.


BF daar in tegen heeft in 9 jaar 10 games uitgebracht.

BF 1942, BF Vietnam, BF 2, BF 2142, BF BC, BF Heroes, BF 1943, BF BC 2, BF BC2 Vietnam.


Ow en bij de CoD reeks heb je dan ook nog eens 2 studios die ontwikkelen WaW en BO zijn van Treyarch de rest van IW. Terwijl bij BF alles van DICE is. Wie melkt er dan? En DICE is dan ook nog eens verantwoordelijk voor de MP van MoH.


Ow voor ik een hoop stront over mij krijg ik koop ze straks allebei :p

Ik heb niks tegen CoD en BF dus wel iets tegen dat constante gezeik vooral dan op de kap van CoD.

heb je eigenlijk al eens vergeleken tussen hoe elk spel opvolgt? WW2, Vietnam, modern BF, sci fic BF. Heroes en play4free noem ik geen volwaardig BF game.

Niete iedere BF speler zal elk spel kopen, ik heb zelf enkel maar 1942 gespeeld, Vietnam demo (maar sprak mij niet aan) BF2 gespeeld, 2142 was ook mijn ding niet. Heroes ook niet gespeeld ook niet mijn ding P4F eventjes beta test gedaan dat was ook niet mijn ding.

Tussen beide BC reeks zaten 2jaar en is enkel ook de laaste terug op PC geweest. De vietnam en 1943 zijn in mijn ogen DLC...

Waarvan de laatste 4 cod's gewoon kopies zijn die hetzelfde aspect brengen voor een veel te hoge prijs en overprijst dlc's.

DICE is wel een studio die werkt aan meerdere projecten via rotatie groepen. Dice is wel wat groter als de nu IW waarvan er veel vertrokken zijn. En deze studio levert kwaliteit wat IW al lang niet meer gedaan heeft MW2 cheaters anyone? IW.NET ? Treyarch port x360 -> pc en ps3 versie trekken op geen ballen. Terwijl DICE zorgt dat ieder patform evengoed speelt en beter als waar IW/treyarch doen...

Ikaruga

Legacy Member
bad company 1 was een eerste poging om battlefield naar consoles te brengen, telt dus niet als opvolging van de pc reeks (is ook nooit op pc uitgekomen), Battlefield Heroes is een standlone spin off en heeft weinig met battlefield zelf te maken. BFH een opvolger noemen is gewoon onozel, battlefield 1943 is eveneens een standalone spin-off; een downloadable remaster versie van battlefield 1942 (exclusief voor consoles), Bad company 2 vietnam is een DLC, geen nieuw spel ...

De sequal lijn van Battlefield is dus simpelweg: BF1942, Battlefield 2, Battlefield 2142, (Bad Company 2) & Battlefield 3. Hoewel bad company hier in feite zelfs niet thuishoort, omdat dat een console spin off is van BF voor consoles en naar pc geport.

Kwestie van alles wat in zijn context te zien. Niet elk battlefield spel is een opvolger van de vorige. CoD heeft spinoffs, maar de trend van de hoofdreeks is nog altijd die zoals we ze kennen: CoD, CoD2, CoD MW, MW2, BO, MW3. Hier beginnen ze wel ferm te melken sinds MW2.

En terzijde wim_gunner: als ge resident evil 5 nog niet coop gespeeld hebt, mist ge iets. Dat is zo een spel dat je 4 keer opnieuw speelt in coop, al ist voor de lolz en de hopen unlocks

thelordofpee

Legacy Member
En dat ze nu elk jaar ne shooter uitbrengen boeit me niet(DICE). Zij leveren dan tenminste nog kwaliteit en variatie. Wa ge van een CoD ni echt kunt zeggen. Da is echt copy paste.

Ikaruga

Legacy Member
pas op ,tis ne algemene regel dat hoe sneller ze releases doen opvolgen, hoe meer copy paste het wordt. Battlefield zou daar geen uitzondering op zijn. Als ze een jaarlijkse release proberen gaat ge ook 20x bad company 2 voorgeschoteld krijgen. In dat opzicht zie ik ze liever jaarlijks ne nieuwe brengen, tenzij het met een 3jaarlijke studio cylcus werkt (eer dat het de beurt is van studio X om zijn BF opvolger te brengen, dat ze er al 3 jaar aan bezig zijn; en dan de voorgaande studios intussen ook)

Xtralecherus

Legacy Member
van mij mag BF4 uitkomen in 3jaar na BF3. Dat ze eens aan Mirror's Edge 2 werken of een nieuwe IP oprichten, zeker met de Frosbite 2.0 zou dat ideaal zijn.

En dat IW/Treyarch eens een voorbeeld aan namen.

Vroeger schreeuwden de mensen om een opvolger, nu ist gewoon veel te rap...
Voor MW3 te creeëren hebben ze mss 1 - 1,5 jaar werk aan gehad? Enigste dat ze konden maken waren een nieuwe setting, mappen en voor de rest gebruiken ze MW2 stuff en passen die wat aan, resultaat MW3.

u4ea

Legacy Member
L3ThaL zei:
van mij mag BF4 uitkomen in 3jaar na BF3. Dat ze eens aan Mirror's Edge 2 werken of een nieuwe IP oprichten, zeker met de Frosbite 2.0 zou dat ideaal zijn.

En dat IW/Treyarch eens een voorbeeld aan namen.

Vroeger schreeuwden de mensen om een opvolger, nu ist gewoon veel te rap...
Voor MW3 te creeëren hebben ze mss 1 - 1,5 jaar werk aan gehad? Enigste dat ze konden maken waren een nieuwe setting, mappen en voor de rest gebruiken ze MW2 stuff en passen die wat aan, resultaat MW3.

ge weet toch dat da vorige CoD van IW voor BC2 uitgekomen is?
en dat ze dus meer tijd tussen hun games(treyarch copy/paste ni meegeteld) hebben dan DICE...
2 jaar btw

Xtralecherus

Legacy Member
IW is een kleine studio waarvan de meerderheid weggegaan is en ze dus nieuwe mensen moeten aannemen, waarom denk je dat SH games er aan werkt?

kim gillissen

Legacy Member
@ DADASH: ivm die snelle vervolgen: DICE bezit dan ook een VEEEEEEEL grotere studio dan IW, er zijn zelfs ontwerpers van IW naar 'Respawn' overgelopen, die dat nu onder EA werken.;)
Dice heeft dus een grotere capaciteit + ik beschouw BF BC games niet als volwaardige opvolgers voor BF games - ook al heb ik graag BF games - ik vind dat ze een schande zijn tov de pc games.:angry:

@ COSMICED: ik geef je gelijk met de expansions van BF, niemand zat op die expansions te wachten en al wat ze gedaan hebben is de community opsplitsen, want bv: jij hebt/wil die expansion niet en kan dus niet meer meespelen op de maps en met de wapens die je vrienden hebben. :s


@ Iedereen:
Ik weet niet of dit artikel echt is of niet, maar het zou een mooie verklaring geven waarom COD games altijd mooie reviews krijgen!!!
Call of Duty: Black Ops review event, press gifts detailed
Wat een verlaging van het niveau van Activision, looool.:lol:

maartendq

Legacy Member
kim gillissen zei:
Tja dan hebben we alleen maar gelijk dat een heel groot deel van de COD community kleine kindertjes zijn die met het geld van de ouders koopt wat ie wil.
Want een geld-bewust iemand (die zelf z'n geld moet verdienen) moet ofwel heel rijk zijn en ofwel niks geven om z'n geld om aan da gezever dat men 'COD' noemt, nog geld uit te geven.:wtf:

Mag je dat gerust kopen als je niet verder nadenkt, alleen spijtig dat de meeste Devs daardoor zich extra gaan richten op consoles en pubers, waardoor volwassen gamers niks degelijks meer krijgen.:angry:

Ik hoop dat je het niet over jezelf hebt wanneer je "volwassen" zegt? Dat zou ik toch gaan denken gezien je ofwel impliciet ofwel expliciet zegt dat mensen die COD spelen zowiezo retards of pubers of kleine kinderen zijn..

Tenzij je natuurlijk een van die battlefield fanboys bent, dan valt je gedrag wel te verklaren aan de hand van een volledig overbodig complex door 't feit dat een game voor "idioten, debielen etc etc" een vijfvoud verkoopt van wat de Battlefield reeks over de toonbank ziet gaan..

Battlefield is een goeie reeks, en COD heeft ook z'n goeie kanten. Moeilijk hé, aanvaarden dat er mensen zijn die iets goed vinden dat jij niet goed vindt zonder dat hen dit automatisch volslagen idioten maakt?

Xtralecherus

Legacy Member
Euhm ik denk niet dat Respawn onder DICE werkt hoor. Respawn is een onafhankelijk studio en willen waarschijnlijk niet terug het verhaal van IW meemaken.

kim gillissen

Legacy Member
maartendq zei:
Battlefield is een goeie reeks, en COD heeft ook z'n goeie kanten. Moeilijk hé, aanvaarden dat er mensen zijn die iets goed vinden dat jij niet goed vindt zonder dat hen dit automatisch volslagen idioten maakt?

Zoals ik al eerder zei in de post hier bovenaan de pagina, die nog na die kwam waar jij net op reageerde:
Het is niet je mening dat me ergert (iedereen kan en mag iets leuk vinden), maar de instelling van de meeste COD fanboys, dat onrechtstreeks invloed heeft op de hele game industrie zoals ik in de vorige posts omschreef.:angry:
Die instelling van hun is als volgt: "maakt mij niet uit hoe het spel is uiteindelijk, het is en blijft COD en dus automatisch een goede game, waardoor het een automatische buy wordt voor mij".:crazy:
En volgens mij kun je geen mening over een game hebben van nog voor dat het uit is of nog voor dat er zelfs beelden van MW3 waren.
Ze zeggen dat liefde blind maakt, maar COD hoort daar toch ook al een tijdje in die categorie.

Dit wilt zeggen dat ze 60€ spenderen aan een pre-order nog voordat er enige gameplay/previews van MW3 bekent was.
Dit wilt ook zeggen dat als IW nu beslist MW3 niet meer verder af te werken en zo uit te brengen om bv EA/Dice voor te zijn in release date, dan zouden de fanboys het nog goed vinden...
DUS.... in een tijd waarin vele 'hyped' games ons al vaker teleurgesteld hebben, kun je wel aannemen dat de fanboys wel degelijk dikke idioten zijn.:sop::ironic:
Dit geld ook voor BF3, die ook al redelijk veel pre-orders had voordat ze op de E3 MP en vehicle gameplay hadden laten zien.

maartendq zei:
Tenzij je natuurlijk een van die battlefield fanboys bent, dan valt je gedrag wel te verklaren aan de hand van een volledig overbodig complex door 't feit dat een game voor "idioten, debielen etc etc" een vijfvoud verkoopt van wat de Battlefield reeks over de toonbank ziet gaan..

Dit bevestigd gewoon dat alle COD kopers met de kudde mee lopen, hoeveel daarvan heeft echt een eigen mening over COD en hoeveel kopen het gewoon omdat ze 'denken' dat het goed is omdat het veel verkoopt en goede reviews krijgt? (reviews waarvan de schrijvers omgekocht worden door Activision)

kim gillissen

Legacy Member
L3ThaL zei:
Euhm ik denk niet dat Respawn onder DICE werkt hoor. Respawn is een onafhankelijk studio en willen waarschijnlijk niet terug het verhaal van IW meemaken.

Srry, ik bedoelde EA

Shadowfox

Legacy Member
Gewoon geweldig hoe de helft van de haters eigenlijk niets tegen COD op zich hebben, maar gewoon tegen de populariteit :')
Precies of ze voelen zich dan iemand 'uit de grijze massa' en willen zich daar van af zetten.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan