Archief - COD MW3:"why it should not win this fall!"

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

kim gillissen

Legacy Member
Beste mensen,

Ik maak deze topic om een beetje het haten op de huidige COD MW3 topics te minderen en klachten of dergelijken hier te doen. Ik hoop dat dit de Moderators dan niet stoort (zo blijven de andere topics mss properder).

1: Ik ben geen algemene COD hater, ik speel zelfs nog graag en regelmatig COD4 MW. Toch ben ik een grote tegenstander van elke COD game die de afgelopen 4 jaar daarna uitgekomen zijn. COD5 en COD6 MW2 heb ik uitgeprobeert, BO heb ik laten liggen na de reviews te lezen, maar met de aankondiging van ELITE viel voor mij ergens de druppel.

2: Mijn mening over de huidige situatie met de COD franchise is: Ik voel compleet geen dieptegang meer in de spellen, geen vernieuwing (MP is een copy paste van de vorige elke keer met gerecycleerde maps en wapens), zelfde engine (weeral :applause:), slechte tot geen support achteraf, ... .:wtf:

3: Het lijkt de laatste tijd puur om het geld te draaien... zeker met COD ELITE die nu gelijktijdig met MW3 uitkomt (7.99€/maand voor een prog gelijkend op Steam), DLC die een forse duit kost (14.99/ DLC pack), hoe snel ze de games achter mekaar uitbrengen, op welke manieren ze proberen geld uit te sparen op de game (redenen zoals uit punt 2) en het feit dat zelfs nu nog 3-4 jaar oude COD games nog steeds niet/amper afgeprijsd zijn!:s

4: Ik ga niet 'bashen' op de fanboys hier - dat gebeurt genoeg in het nieuws gedeelte - maar ik hoop dat ze inzien dat door MW3 te kopen je alleen nog maar meer meehelpt om een hebberig bedrijf nog meer geld te doen verdienen, slechte(re) vervolgen uit te brengen omdat het toch blijft verkopen en mss nog erger... dat andere Devs dit voorbeeld gaan volgen omdat het succesvol lijkt, dat zou het einde betekenen van kwaliteitsvol gaming!:help:

Daarom - met deze redenen in't achterhoofd - vraag aan jullie om het spel niet te kopen en eventueel op deze video te reageren ivm COD ELITE:
YouTube - ‪Call of Duty Elite PROTEST | Join now!‬‏


PS: enkele grappige vids die ik vond:

http://www.youtube.com/watch?v=1FU3DnxCZRg&feature=related Activision wil Dice opblazen :P

http://www.youtube.com/watch?v=A5tRNs2X5Q4&feature=fvwrel
Deze gaat over het extreem 'realisme' van MW3.

u4ea

Legacy Member
Goe gedacht, ben da gezaag in ie andere threads beetje beu:p

grinshu

Legacy Member
draai het of keer het hoe ge wilt, CoD elite premium service zal niet alleen goed verkopen, het zal ook de sales van MW3 zelf absoluut gene zeer doen :p

enfin, kopen ging ik sowieso niet doen. Wss de SP campaign uitspelen en deleten.
en ik leg geen geld neer voor 4-5 uur SP als ik al 2 keer betaald heb voor pretty much dezelfde multiplayer

u4ea

Legacy Member
kga eerst wa reviews afwachten en als em deftig draait en leuk speelt gaak em waarschijnlijk kopen, zelfde bij BF3.

maartendq

Legacy Member
1) Ik heb elke COD sinds COD4 erg graag gespeeld.

2) Als ik diepgang wil speel ik wel Starcraft 2. Quake 3 engine is overigens een van de beste shooter engines out there.

3) Stel je voor, 'n bedrijf dat zoveel mogelijk geld wil verdienen! Waarom zou je trouwens iets afprijzen dat nog steeds goed verkoopt aan de huidige prijzen? Games worden afgeprijsd omdat ze niet meer verkopen, niet omdat de uitgever lief wil zijn. Steam sales worden ook alleen gehouden als er ferm winst op gemaakt kan worden.

4) mij 'n schuldgevoel geven omdat ik MW3 ga kopen gaat heus niet lukken. Ik ben niet van plan ook maar 'n cent te betalen voor die elite-functies (stat tracking enzovoort interesseert me niet). Core gameplay (single player en multiplayer) blijft toch gratis.

Anopheles

Legacy Member
Ik weet dat het als 'hardcore' gamer fout is om COD nog goed te vinden na MW1...

Hiervoor zijn vast tal van psychologische redenen te vinden, maar ik doe in dat spelletje niet mee. Ik hou enorm van shooters online te spelen, en heb ook op BO de teller op meer dan 4 dagen staan.

Is COD overroepen ? Ja, Battlefield is naar mijn mening ook een veel leuker spel en zou veel meer mainstream respect moeten krijgen... Maar wat als Battlefield ook mainstream wordt ? Gaan we dan ook gezamelijk bashen op Battlefield ???

Ik vond de SP van BO enorm tegenvallen (hele rare scripting soms en zeer gemakkelijk op hard uit te spelen) Maar met z'n tweetjes combat training in splitscreen, Zombies, online wager matches,enz... zijn toch dingen waar ik al enorm veel tijd in heb gestoken (en nog steeds doe). De enige terechte steeds weerkomende kritiek vind ik de constante disconnects...Hier MOET verbetering in komen bij MW3 (ik vond dat bij MW2 trouwens zelden een probleem)

Wat DLC betreft (en de prijs) is dit NIET alleen voor activision van toepassing, zowat alle bedrijven kloppen op deze manier geld uit onze zakken. Deze jammerlijke trend is volgens mij ook onomkeerbaar en doet naar mijn gevoel de algemene kwaliteit van games zakken (dus niet alleen COD)

Mijn persoonlijke conclusie is : Get over it !

Ikaruga

Legacy Member
dom betoog ... alstublieft.

Er zijn grenzen van melken, en die CoD elite is gewoon een facepalm naar de community om te zeggen: "geef mij u geld, en zwijg voor de rest".
Er is nog zoiets als community appreciatie, ze hebben zichzelf niet schandalig rijk gemaakt, de community deed dat.

ÆN!M4

Legacy Member
De CoD franchise die je kende is dood, let it go.

Ook al verkopen ze onder de verwachtingen is het geen garantie dat ze zich gaan herpakken op een goede manier. Voor het eerst in jaren krijgen ze een andere AAA shooter tegenover zich, en hun antwoord is CoD Elite :doh:

MW3 haal ik wel binnen tijdens steamsales, zal wel aan -50% staan 2 jaar na release, kheb geduld.

maartendq

Legacy Member
ÆN!M4 zei:
De CoD franchise die je kende is dood, let it go.

Ook al verkopen ze onder de verwachtingen is het geen garantie dat ze zich gaan herpakken op een goede manier. Voor het eerst in jaren krijgen ze een andere AAA shooter tegenover zich, en hun antwoord is CoD Elite :doh:

MW3 haal ik wel binnen tijdens steamsales, zal wel aan -50% staan 2 jaar na release, kheb geduld.

Sinds wanneer is Battlefield 'n AAA shooter? Voor zover ik weet is Battlefield nog steeds een niche shooter die vooral geäpprecieerd wordt door de hardcore gamers, geen shooter die miljoenen exemplaren verkoopt aan mensen die misschien twee of drie spellen per jaar kopen.

Arkaine

Legacy Member
Ikaruga zei:
dom betoog ... alstublieft.

Er zijn grenzen van melken, en die CoD elite is gewoon een facepalm naar de community om te zeggen: "geef mij u geld, en zwijg voor de rest".
Er is nog zoiets als community appreciatie, ze hebben zichzelf niet schandalig rijk gemaakt, de community deed dat.
Als gij CoD niet wilt kopen doe dat dan niet. Klaar. Ge moet niet zeggen aan de rest wat zij moeten doen. Als zij dat een leuk spel vinden 'ook al is het maar een verheerlijkte update' moeten zij dat weten.

Elke andere uitgever zou graag in de schoenen staan van Activision.

Altijd dat neerbuigend gedoe naar mensen die CoD goed vinden is ook zo belachelijk
'ik ga niet bashen, dat gebeurt al genoeg op de homepage'

Xtralecherus

Legacy Member
Als jij denkt dat de laatste 2 cods AAA shooters zijn zijde maar een meeloper met de casual cod hype, nuff said. CoD is mijn ogen al lang geen AAA shooter meer, de laaste 2 en de volgende zijn "been here done that" type shooter. Van alle shooters waren er in de laatste 10jaar veel betere shooters te vinden dan cod.

BF verkoopt mss niet zoveel als CoD maar wtf maakt da uit voor ons? Sinds BF1942 maken ze van de meeste BF games genoeg winst want ze zijn er nog. Het spel hoeft voor mij niet zoveel te verkopen als CoD, BC2 verkocht denk ik 7 miljoen stuks wat redelijk goed is om winst uit te halen voor een paar jaar. Er zijn zoveel betere spellen als CoD (non shooters) die bijlange nog niet zoveel verkopen. Kwaliteit staat nog altijd niet gelijk aan kwantiteit.

Cod = een hype, niets meer.
Ik durf te wedden dat als je de naam van CoD verandert dat het bijlange niet meer zal verkopen als de meeste shooters. De meeste kennen ook niet anders dan CoD en zullen alleen maar Cod kopen.

grinshu

Legacy Member
L3ThaL zei:
Als jij denkt dat de laatste 2 cods AAA shooters zijn zijde maar een meeloper met de casual cod hype, nuff said. CoD is mijn ogen al lang geen AAA shooter meer, de laaste 2 en de volgende zijn "been here done that" type shooter. Van alle shooters waren er in de laatste 10jaar veel betere shooters te vinden dan cod.

BF verkoopt mss niet zoveel als CoD maar wtf maakt da uit voor ons? Sinds BF1942 maken ze van de meeste BF games genoeg winst want ze zijn er nog. Het spel hoeft voor mij niet zoveel te verkopen als CoD, BC2 verkocht denk ik 7 miljoen stuks wat redelijk goed is om winst uit te halen voor een paar jaar. Er zijn zoveel betere spellen als CoD (non shooters) die bijlange nog niet zoveel verkopen. Kwaliteit staat nog altijd niet gelijk aan kwantiteit.

Cod = een hype, niets meer.
Ik durf te wedden dat als je de naam van CoD verandert dat het bijlange niet meer zal verkopen als de meeste shooters. De meeste kennen ook niet anders dan CoD en zullen alleen maar Cod kopen.

AAA shooter in de zin van commercieel succes bedoelt hij wss. En daar is er geeneen die Cod van de troon stoot voor 't moment

Kwaliteit daarentegen is nogal subjectief

Ikaruga

Legacy Member
maartendq zei:
Sinds wanneer is Battlefield 'n AAA shooter? Voor zover ik weet is Battlefield nog steeds een niche shooter die vooral geäpprecieerd wordt door de hardcore gamers, geen shooter die miljoenen exemplaren verkoopt aan mensen die misschien twee of drie spellen per jaar kopen.

uw definitie van niche is behoorlijk verneukt. Een niche shooter die enkel geapprecieerd wordt door hardcore gamers zou Armed Assault (2) zijn, dat past in dat profiel.
Battlefield is een shooter met een groot budget, een goede reputatie en grote playerbase.
Miljoenen verkopen door 90% hype is geen definitie voor AAA. AAA ratings gebeuren op basis van kwaliteit, niet pure verkoopscijfers.

Arkaine: tis een eindeloze poging om dat eens te laten doordringen. Het zou niemand iets kunnen schelen hoeveel geld activision aftroggelt van haar dedicated fans ALS dat geen impact zou gehad hebben op andere developers.
Der wordt door andere developers steeds meer naar activision gekeken mbt distributie, waar vaak ook hun melkpraktijken doorsijpelen.
Kortom zijn niet alleen cod spelers de dupe van die wanpraktijken, maar op termijn ook elke andere speler die in 't zak gezet wordt naar voorbeeld van Activision door een studio die absoluut niets met CoD te maken heeft.

En het "gebash" op CoD spelers gaat er hem op die manier ook om dat ze maar blijven nemen wat activision naar hen smijt. Hun "onverschilligheid" zet andere mensen ook in 't zak, ge zou voor niet minder beginnen "neerkijken" op de CoD fanbase.

amdr

Legacy Member
Mensen die hun geld aan zo'n dingen gelijk COD Elite hebben gewoon mentale problemen. Hell 15€ voor een mapke geven ligt al op de grens van retardness :unsure:

Das hier stillekes aan de Need For Speed toer aant opgaan lol

Kmis de eerste Call of Duty's wel. Veel gaan hunzelf da ni kunnen voorstellen maar da was nen MP zonder badges & levels :O

u4ea

Legacy Member
amdr zei:
Mensen die hun geld aan zo'n dingen gelijk COD Elite hebben gewoon mentale problemen. Hell 15€ voor een mapke geven ligt al op de grens van retardness :unsure:

Das hier stillekes aan de Need For Speed toer aant opgaan lol

Kmis de eerste Call of Duty's wel. Veel gaan hunzelf da ni kunnen voorstellen maar da was nen MP zonder badges & levels :O

bwa, vind da wel leuk levelen en badges en wapen unlocken, da geeft u meer redenen om te spelen en da geeft een doel om naar te streven. Net zoals custom maps en mods in CS de speelduur verlengen.

Ik ga eigenlijk 80% akkoord met deze mening.

Ik hoop niet dat ze levelen en unlockables en al dieje zever der uit halen. want dan hebt ge gewoon een kopie van de eerste Call of Duty's. En is dees ni de hoofdreden waarom mensen aan het klagen zijn? Dat het elk jaar hetzelfde is?
ze voegen iets toe -> verbrod de gameplay, origineel is beter -> gezaag
voegen niets toe -> copy/paste van vorig jaar -> gezaag

Niet dat ik die geldklopperij van die mappacks goedkeur ofzo, want das gwn bullshit :sop:

Cadiuro

Legacy Member
amdr zei:
Kmis de eerste Call of Duty's wel. Veel gaan hunzelf da ni kunnen voorstellen maar da was nen MP zonder badges & levels :O

Quoted for Truth, mijn beste herinneringen aan CoD liggen nog steeds bij CoD1/UO/2.

In die spellen kwam het veel meer neer op skill - je kon goed met een wapen schieten of niet. Natuurlijk hield dit ook een hoge learning curve in - als je er niet veel van kon, maakte je ook niet veel kans, tenzij door veel te oefenen.

Heb echter ook genoeg CoD4, WaW en MW2 gespeeld en daar ook van genoten, maar voornamelijk omdat ik die met vrienden speelden, want public werd (zeker tegen MW2) niet echt meer uit te houden.

Kga echter MW3 toch links laten liggen, BO kon me niet lang genoeg boeien om nog eens €50 uit te geven aan een andere CoD.

Link_006_

Legacy Member
Buiten MW2 heb ik alle pc cod's gekocht. De enige die MP slecht was is WaW, maar maakte dat voor mij meer dan goed met een prachtige zombie mode. BO vind ik ook verre van slecht, maar die modtools niet uitbrengen vind ik wel belachelijk. De "slechtste" cod's die ik gespeeld heb zijn beide van Trayarch. Deze is terug van IW, dus een reden meer om deze te halen. Het is een reeks die imo goed is omdat de spellen vlot (niet achter elke steen blijven haperen), vol actie op een map die geen gemeente/stad groot is en zonder tanks. Die killstreaks neem ik er dan wel bij jammergenoeg.
Maar weten sommige haters dan wat ze wel willen? Niet vernieuwend genoeg, het is trouwens MW3. Als ze een cod zouden uitbrengen zoals 1/2 met een stuk of 15-20 wapens en zonder ranks en unlocks, is de helft van de huidige kopers/fans het binnen een week/maand beu en is het een downgrade. Anderzijds, het is een shooter, hoeveel kan je die blijven en blijven vernieuwen zonder aan het concept te komen?

En die elite, er zijn er die meer betalen voor minder. Als je een beetje logisch bent, koop je dat toch gewoon niet?

ÆN!M4

Legacy Member
maartendq zei:
Sinds wanneer is Battlefield 'n AAA shooter? Voor zover ik weet is Battlefield nog steeds een niche shooter die vooral geäpprecieerd wordt door de hardcore gamers, geen shooter die miljoenen exemplaren verkoopt aan mensen die misschien twee of drie spellen per jaar kopen.

EA pompt er massas geld in, de hype is groot genoeg, audio en visueel is het dik in orde.
Maar goed zullen we zeggen noemenswaardig, je kan toch niet ontkennen dat een high budget gekende naam meer invloed zullen hebben op CoD sales dan een low budget onbekende naam?

Dus voor het eerst komt er wat concurrentie en wat doen ze, CoD elite een betaalservice terwijl ze beter het gratis maken als een extra troef tegenover BF3.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan