Archief - COD MW3:"why it should not win this fall!"

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

maartendq

Legacy Member
Ikaruga zei:
uw definitie van niche is behoorlijk verneukt. Een niche shooter die enkel geapprecieerd wordt door hardcore gamers zou Armed Assault (2) zijn, dat past in dat profiel.
Battlefield is een shooter met een groot budget, een goede reputatie en grote playerbase.
Miljoenen verkopen door 90% hype is geen definitie voor AAA. AAA ratings gebeuren op basis van kwaliteit, niet pure verkoopscijfers.

Arkaine: tis een eindeloze poging om dat eens te laten doordringen. Het zou niemand iets kunnen schelen hoeveel geld activision aftroggelt van haar dedicated fans ALS dat geen impact zou gehad hebben op andere developers.
Der wordt door andere developers steeds meer naar activision gekeken mbt distributie, waar vaak ook hun melkpraktijken doorsijpelen.
Kortom zijn niet alleen cod spelers de dupe van die wanpraktijken, maar op termijn ook elke andere speler die in 't zak gezet wordt naar voorbeeld van Activision door een studio die absoluut niets met CoD te maken heeft.

En het "gebash" op CoD spelers gaat er hem op die manier ook om dat ze maar blijven nemen wat activision naar hen smijt. Hun "onverschilligheid" zet andere mensen ook in 't zak, ge zou voor niet minder beginnen "neerkijken" op de CoD fanbase.
AAA-ratings zijn, voor zover ik weet, gebaseerd op kreditratings op de beurs, en die gaan eigenlijk over wat het meest opbrengt (en veilig is om in te investeren als bedrijf, bijgevolg). AAA is 'n term dat in gameland eigenlijk hetzelfde betekent als 'n bestseller in de boekenwereld: een product dat belachelijk goed verkoopt.

COD heeft geen énkele, echt geen énkele extra troef nodig tegen BF3. Het "COD"-label is genoeg om miljoenen mensen tot aankoop aan te zetten. First week sales is waar het om draait in de game-industrie, en wat dat betreft zit Activision nog steeds zeer safe met COD.

Voorbeelden van AAA titels zijn: Gears of War, Halo, God of War, Call of Duty, World of Warcraft, Half Life,... Allemaal titels die stuk voor stuk de Battlefield-reeks ver achter zich laten qua verkoopscijfers. AAA-rating heeft niets te maken met de hype die rond een game gecreëerd wordt.

De enige reden dat BF3 zo gehyped is, is omdat iedereen gelooft dat BF3 een soort vervangproduct zal zijn voor MW3. Net zoals velen geloofden dat Bad Company 2 een vervangproduct ging zijn voor MW2... Guess what? It didn't happen. De voorspelde "massale migratie want BC2 is toch zo veel beter dan MW2" gebeurde niet. Dat was ook te verwachten want qua gameplay is Battlefield compleet anders. Er zijn nu eenmaal mensen die eenvoudige twitch-gameplay meer waarderen dan team-based gameplay.

Het gebash op COD en de mensen die graag COD spelen is niets minder dan kinderachtig gedrag a la "mijn stuk speelgoed is beter dan het jouwe."

kim gillissen

Legacy Member
Arkaine zei:
Als gij CoD niet wilt kopen doe dat dan niet. Klaar. Ge moet niet zeggen aan de rest wat zij moeten doen. Als zij dat een leuk spel vinden 'ook al is het maar een verheerlijkte update' moeten zij dat weten.

Elke andere uitgever zou graag in de schoenen staan van Activision.

Altijd dat neerbuigend gedoe naar mensen die CoD goed vinden is ook zo belachelijk
'ik ga niet bashen, dat gebeurt al genoeg op de homepage'

Dat is exact het probleem wat jij nu omschrijft slimmerik... "iedereen wilt in Activision hun schoenen staan", dus zijn wij ook bang dat dat echt gaat gebeuren bij andere Devs en dan ist bye bye quality gaming, dus het moet stoppen bij COD!! :naughty:
Later ga je zeggen dat je wenste dat je het kon omkeren als het zover is.

Genoeg is genoeg, het is niet voor niks dat in die Arabische landen revolutie is, omdat daar ook ene koploper de boel verziekt, mensen hun geld pikt en het onleefbaar maakt voor anderen.

@ Maartendq: Zou je mss niet denken dat het succes van de huidige CODs ligt aan de historiek van het spel en niet de afgelopen 3 games? BF geeft tenminste kwaliteit voor het geld dat je uitgeeft, en BC2 was zeker niet m'n favoriet, maar stukken beter dan MW2 (IW was zelfs zo gierig dat ze uitspaarde op dedicated servers, WTF). En de AAA games die jij noemt zijn ook hun oude glorie aan't verliezen... zeker Halo na Halo3 en WoW ook met z'n 2 laatste saaie expansions, dus vroeg of laat verliezen ze allemaal hun glans, maar bij COD liever vroeg dan laat! ;)

PS: ik hoop dat je weet dat IW noppes te maken heeft met de ontwikkeling van MW3, dat wordt alleen gedaan door Raven soft. en Sledgehammer, IW verleend gewoon z'n naam voor de populariteit omhoog te krijgen!

The Yeti

Legacy Member
Link_006_ zei:
Buiten MW2 heb ik alle pc cod's gekocht. De enige die MP slecht was is WaW, maar maakte dat voor mij meer dan goed met een prachtige zombie mode. BO vind ik ook verre van slecht, maar die modtools niet uitbrengen vind ik wel belachelijk. De "slechtste" cod's die ik gespeeld heb zijn beide van Trayarch. Deze is terug van IW, dus een reden meer om deze te halen.

Speel MW2 I dare you :) Das imo de marginaalste COD die ooit het daglicht heeft gezien zonder énige suport van IW uit...
Treyarch brengt tenminste patches uit om overpowerde wapens beter te balanceren of om glitches en bugs uit het spel te halen. Dat kan je van IW niet zeggen... die deden NIKS terwijl heel de community er om zaagde en klaagde(knife lunge commando, one man army, danger close noobtubes, rock glitches, ...)

Bon, kheb WAW nooit gespeeld maar ik heb een donker vermoeden dat Treyarch spellen mij persoonlijk beter liggen :)

Xtralecherus

Legacy Member
Ik denk niet dat CoD:MW3 meer zal verkopen als Black Ops. Het zal wel nog veel verkopen maar het record breken? Ik denk het niet.

Op een gamesite zeg ik fuck verkoopcijfers ---> zegt echt niets over een spel. Dit is niet relevant voor ons "so #care". De menig CoD speler kent ook alleen maar CoD. Wij spelen hier wel iets meer als CoD...
De MP zal ook grotendeels beslissen of je CoD koopt of niet. Maar er zijn bepaalde dingen gelijk perks en killstreaks die er niet bij horen vind ik. Een spel moet leuk zijn om te spelen ik snap echt niet hoe mensen hier nu hun fun uit halen, het speelt niet leuk. Terwijl ik dat in de oude cod's en BF games niet heb

Ja beiden zijn verschillend, maar Battlefield 3 is nu toch één van de meeste verwachte shooters. Vrij veel keuze is er niet. CoD is gewoon ieder jaar het zelfde. Ik weet het niet ik speel niet graag elk jaar hetzelfde spel dat ik elk jaar opnieuw moet betalen? Ze zouden beter een paar jaar wachten i.p.v. altijd ieder jaar hetzelfde spel te releasen.

Cadiuro

Legacy Member
L3ThaL zei:
Ja beiden zijn verschillend, maar Battlefield 3 is nu toch één van de meeste verwachte shooters. Vrij veel keuze is er niet. CoD is gewoon ieder jaar het zelfde. Ik weet het niet ik speel niet graag elk jaar hetzelfde spel dat ik elk jaar opnieuw moet betalen? Ze zouden beter een paar jaar wachten i.p.v. altijd ieder jaar hetzelfde spel te releasen.

Valve: Werken aan een spel tot het af is, uiteindelijk een goed spel afleveren en dan veel verkopen omdat ten eerste iedereen lang heeft moeten wachten en ten tweede het gewoon een goed spel is.
Als in, "Wij gaan een spel maken en jullie moeten maar wachten tot het klaar is". Dat tegenover de mening van Activision: "Wij maken een spel en jullie kunnen er 23 november mee aan de slag".

Op korte termijn zal Activision meer verkopen, maar na een paar jaar zullen hun verkoopscijfers beginnen dalen - iets wat dus nu stilaan zal beginnen gebeuren.

Arkaine

Legacy Member
kim gillissen zei:
Dat is exact het probleem wat jij nu omschrijft slimmerik... "iedereen wilt in Activision hun schoenen staan", dus zijn wij ook bang dat dat echt gaat gebeuren bij andere Devs en dan ist bye bye quality gaming, dus het moet stoppen bij COD!! :naughty:
Later ga je zeggen dat je wenste dat je het kon omkeren als het zover is.
en ik zeg dat het er sowieso zat aan te komen

DreaDNoughT

Legacy Member
De tijden van goedkope en deftige games is voorbij.
Elke game developer ziet naar het geld. Snel snel een game maken, grafisch mooi maar de gameplay trekt op de ballen. Beetje pech en je hebt het in 5u uitgespeeld...

Ik sta voor alles open, maar het is nu wel een feit dat de huidige games op geen zak meer trekken. Ja je hebt daar wat uitzonderingen in maar na een tijd gaan ze dezelfde weg op als de rest.
Kijk wat er met Unreal gebeurd is. Final Fantasy, totaal een ander genre, gaat al jaren mee en altijd kwalitatief. Sinds de 12 is square-enix slecht bezig (zie naar FFXIV). Medal of honor reeks. Die laatste moh werd uitgespuwd door de fans. GTA is ook een pak minder geworden vind ik. Command and conquer reeks, wat is daarmee gebeurd....en zo kan ik nog lang doorgaan.

Ik denk dat de nieuwe cod een voorproefje is van hoe het gaat worden in de toekomst van gaming. Binnenkort betalen we €30 voor een cd key en moeten we €10 bij betalen voor wat mappen en dergelijke. Ik denk, en ik vrees daar eigenlijk voor, dat multiplayer op pc ooit betalend gaat zijn (zoals de mmorpg).

Ikaruga

Legacy Member
maartendq zei:
AAA-ratings zijn, voor zover ik weet, gebaseerd op kreditratings op de beurs, en die gaan eigenlijk over wat het meest opbrengt (en veilig is om in te investeren als bedrijf, bijgevolg). AAA is 'n term dat in gameland eigenlijk hetzelfde betekent als 'n bestseller in de boekenwereld: een product dat belachelijk goed verkoopt.

COD heeft geen énkele, echt geen énkele extra troef nodig tegen BF3. Het "COD"-label is genoeg om miljoenen mensen tot aankoop aan te zetten(1). First week sales is waar het om draait in de game-industrie, en wat dat betreft zit Activision nog steeds zeer safe met COD.

Voorbeelden van AAA titels zijn: Gears of War, Halo, God of War, Call of Duty, World of Warcraft, Half Life,... Allemaal titels die stuk voor stuk de Battlefield-reeks ver achter zich laten qua verkoopscijfers. AAA-rating heeft niets te maken met de hype die rond een game gecreëerd wordt(2).

De enige reden dat BF3 zo gehyped is, is omdat iedereen gelooft dat BF3 een soort vervangproduct zal zijn voor MW3. Net zoals velen geloofden dat Bad Company 2 een vervangproduct ging zijn voor MW2... Guess what? It didn't happen. De voorspelde "massale migratie want BC2 is toch zo veel beter dan MW2" gebeurde niet. Dat was ook te verwachten want qua gameplay is Battlefield compleet anders. Er zijn nu eenmaal mensen die eenvoudige twitch-gameplay meer waarderen dan team-based gameplay.

Het gebash op COD en de mensen die graag COD spelen is niets minder dan kinderachtig gedrag a la "mijn stuk speelgoed is beter dan het jouwe."

(1) is praktisch de definitie van hypes, ....

Maar dus kortom, volgens u is The WItcher 2 een budget spel dan?
Zelden zie ik zo een gefaalde logica.
Als ge nog maar googled, ziet ge als genoeg definities van AAA-titels door developers zelf gegeven:

What Are AAA Titles?
Question:

What are AAA titles?

Short answer:
High-quality games with high budget.

Longer answer:
There is a debate that takes into considering several aspects that AAA titles should have. Some of the most common qualities that AAA titles should have (according to some experts) are:
- High-quality
- Broad market
- High sales
- Large teams
- Big budget
- Polished audio-visual direction
- Perfect technical and artistic execution
- Playable & fully enjoyable within the first five minutes of play
- Exhaustively tested
- Bug free
- Great usability
- Continous, balanced entertainment from beginning to end
- Great graphical user interface
- Hype

Some of the qualities are more arguable than others (like playability in 5 minutes). Some argue whether AAA titles should have certain budget or certain amount of sales.

In general, AAA refers to a game of the highest quality.

Om uw beurstheorie volledig te grond in te duwen, niet elke developer is beursgenoteerd. Wat volgens u zou impliceren dat enkel beursdevelopers in staat zijn om AAA titels te maken?!

Ge moogt tevens het gebash op cod spelers kinderachtig noemen, maar bf3 gaan afschrijven als enigste doel van bestaan om CoD te kloppen is gewoonweg even kortzichtig en kinderachtig.
Battlefield 3 zet nog altijd voort op het concept van Battlefield 1942, dat er al was voor CoD nog maar bestond

Witte8

Legacy Member
Eerst en vooral ik heb hier ook alle COD's liggen evenals de hele bf reeks.

Wat mij echt frappant is dat de huidige gamer nooit meer content is met een game die enkele jaren actief ondersteund wordt. Ik kan me nog altijd jaren amuseren met eenzelfde game, maar de industrtrie is zo gigantisch geworden dat er elk jaar een vervolg moet komen en dit is zeker het geval voor de consoles.

Als ik al die reacties lees op de frontpage dan verbaas ik me elke keer als iedereen weer gek wordt als er nog maar is een nieuwe aankondiging. Het feit dat deze games zich zo kort opvolgen is nefast voor mijn plezier, nefast voor een sterke community, nefast voor productondersteuning...ach we zullen het moeten inzien...

maartendq

Legacy Member
Ikaruga zei:
(1) is praktisch de definitie van hypes, ....

Maar dus kortom, volgens u is The WItcher 2 een budget spel dan?
Zelden zie ik zo een gefaalde logica.
Als ge nog maar googled, ziet ge als genoeg definities van AAA-titels door developers zelf gegeven:



Om uw beurstheorie volledig te grond in te duwen, niet elke developer is beursgenoteerd. Wat volgens u zou impliceren dat enkel beursdevelopers in staat zijn om AAA titels te maken?!

Ge moogt tevens het gebash op cod spelers kinderachtig noemen, maar bf3 gaan afschrijven als enigste doel van bestaan om CoD te kloppen is gewoonweg even kortzichtig en kinderachtig.
Battlefield 3 zet nog altijd voort op het concept van Battlefield 1942, dat er al was voor CoD nog maar bestond

Kerel, LEES jij eigenlijk wat ik schrijf? Ik heb NERGENS ook maar geïmpliceerd dat developers beursgenoteerd moeten zijn. Ik schreef enkel dat het AAA-rating systeem in gaming GE-BA-SEERD is op kreditrating van beursgenoteerde bedrijven; Bijvoorbeeld: de VS is heeft 'n AAA kreditrating van S&P, Moody's & Fitch, België is AA+.

Nee, The Witcher 2 is geen AAA game. Het is een verdomd goede RPG die de vloer aanveegt met quasi alle RPG's die de afgelopen jaren uitgekomen zijn maar het is geen AAA game. Het voldoet niet aan de helft van je criteria.

("Zelden zie ik zo een gefaalde logica" wat voor Nederlands is dat eigenlijk?)

mp4me

Legacy Member
Dice en Iw,treyarch falen allemaal door het niet vrijgeven van de modtools.
Iw en treyarch misschien nog meer vooral omdat ze ook een slecht pubgame maken.
Ik kijk meer uit naar bf3 maar ik ben ook vrijwel zeker dat het geen competitief spel gaat worden.

BrNlicious

Legacy Member
Medal of honor reeks. Die laatste moh werd uitgespuwd door de fans.

Volgens mij werd deze gwn niet goed verkocht omdat hij rond dezelfde periode uitkwam als black ops. Maar black ops hoe slecht het spel ook is hoeveel bugs er zijn krijgt in reviews insta high scores (90+). De laatste medal of honor heb ik zelf gespeeld met de open beta en ik vond hem zeker niet slecht en wat ik er van gezien heb was hij veel beter dan black ops. ondaks dat kreeg het spel toch overal lage review scores ( die het spel naar mijn mening niet verdiende) , het hoefde geen 90+ game te worden maar dat was het niet maar het is wel beter dan de scores

Ikaruga

Legacy Member
maartendq zei:
Kerel, LEES jij eigenlijk wat ik schrijf? Ik heb NERGENS ook maar geïmpliceerd dat developers beursgenoteerd moeten zijn. Ik schreef enkel dat het AAA-rating systeem in gaming GE-BA-SEERD is op kreditrating van beursgenoteerde bedrijven; Bijvoorbeeld: de VS is heeft 'n AAA kreditrating van S&P, Moody's & Fitch, België is AA+.

Nee, The Witcher 2 is geen AAA game. Het is een verdomd goede RPG die de vloer aanveegt met quasi alle RPG's die de afgelopen jaren uitgekomen zijn maar het is geen AAA game. Het voldoet niet aan de helft van je criteria.

("Zelden zie ik zo een gefaalde logica" wat voor Nederlands is dat eigenlijk?)

ffs jongen, dat zijn rendabiliteitsratings voor een bedrijf, da heeft nu eens de kloten te maken met kwaliteit van games afzonderlijk. Nu goed, geen beginnen aan zo te zien. Als ge overtuigt zijt dat rehash, buginfested copies AAA games zijn, dan hoop ik van harte dat het een nichemarkt wordt voor "AAA titels"

Als die gequoteerde zin bovendien voor u geen nederlands is, verzoek ik u vriendelijk terug te gaan naar het land van uw moedertaal. Als ge u gaat "verdedigen" met zo stomme comments, zwijg dan gewoon liever

u4ea

Legacy Member
Bon, mensen, meer MW3 nieuws op steam
There's some bad news, however. Kotaku say that "this latest Call of Duty still won't support dedicated servers, ...

hoe kunne ze hun eigen graf graven:eek:

kim gillissen

Legacy Member
Dat zou superlol zijn als MW3 nog steeds geen dedicated servers heeft, om die reden werden spellen zoals MW2 en AVP afgebroken tot en met.

Achja, ik zie nog steeds de fanboys voor me nu: "ik ga het zowiezo kopen, want met zo'n coole game als COD kan je geen miskoop doen":rofl:

Tja... je moet je maar kunnen amuseren met een spel dat je 50-60€ kost en die je na twee weken kotsbeu gespeeld bent om dan toch weer terug met de orginele MW te gaan spelen uit verveling.:crazy:

@ Maartendq: als je al mensen moet beginnen afblaffen op hun nederlands, dan heb je blijkbaar weinig stevige grond om op te staan met je argumenten. Ik denk eerder dat Ikaruga bedoeld dat zo'n spel als COD het AAA-label niet verdient terwijl er betere spellen bestaan die die titel niet hebben.;)

Link_006_

Legacy Member
Ik was enthousiast toen ze hem aankondigden, maar met elk beetje nieuws dat ik hoor verminderd dat. Heb al niet veel zin meer eigenlijk om te kopen, maar is nog wachten op meer nieuws zeker. En bf3 is een ander spel, post dat in een ander topic aub. Het zijn ook totaal verschillende spellen dus je kan ze bijna niet vergelijken imo.

kim gillissen

Legacy Member
Link_006_ zei:
Ik was enthousiast toen ze hem aankondigden, maar met elk beetje nieuws dat ik hoor verminderd dat. Heb al niet veel zin meer eigenlijk om te kopen, maar is nog wachten op meer nieuws zeker. En bf3 is een ander spel, post dat in een ander topic aub. Het zijn ook totaal verschillende spellen dus je kan ze bijna niet vergelijken imo.

Tuurlijk kan je ze vergelijken, want dat is precies wat Activision en EA/Dice zelf doen!
Ze zitten constant mekaar onder de voeten te lopen met meer reclame, op dezelfde week releasen, EA die zegt dat ze Activision hun verkoop cijfers wilt verbreken, Activision die COD 'elite' gelijk lanceerd met MW3 als troef tegen BF3,....
Ik denk dat dat betekent dat ze rechstreeks met mekaar willen concurreren, niet?:unsure:

Inv

Legacy Member
wim_gunner zei:
Bon, mensen, meer MW3 nieuws op steam


hoe kunne ze hun eigen graf graven:eek:


Typisch, ik zie een call of duty meer en meer verschuiven naar consoles aangezien daar het grootste aandeel van hun omzet uit komt. Laat dat nu net het publiek zijn dat veel minder kritisch is, toch uit mijn ervaringen. PC-gamers zijn in de developers' ogen echt tweederangs gamers blijkbaar..
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan