flyingdutchman
Legacy Member
btw,
AAA-ratings e.d. worden niet gebruikt op 'de beurs' (aka, secundaire aandelenmarkt), maar op de obligatiemarkt.
Die rating wordt gegeven om aan te duiden hoe betrouwbaar de obligatie-gever is, aangezien een obligatie werkt als een lening waarbij de obligatie-nemer geld leent aan de obligatie-gever. Zo goed als alle instituties kunnen obligaties uitgeven (zowel naties als bedrijven,etc).
Aandelen die verhandelt worden op 'de beurs' krijgen geen rating maar zijn eigen risico.
flame on!
AAA-ratings e.d. worden niet gebruikt op 'de beurs' (aka, secundaire aandelenmarkt), maar op de obligatiemarkt.
Die rating wordt gegeven om aan te duiden hoe betrouwbaar de obligatie-gever is, aangezien een obligatie werkt als een lening waarbij de obligatie-nemer geld leent aan de obligatie-gever. Zo goed als alle instituties kunnen obligaties uitgeven (zowel naties als bedrijven,etc).
Aandelen die verhandelt worden op 'de beurs' krijgen geen rating maar zijn eigen risico.
flame on!






achteraf ben ik naar AiM gestapt (white of witten)
