Archief - COD MW3:"why it should not win this fall!"

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Kennethdw

Legacy Member
Noem mij dan maar een fanboy of niet maar ik blijf cod kopen gewoon omdat ik er dagen plezier aan heb. Wat is daar nu verkeerd aan? Ook al is het ongeveer hetzelfde soort spel, tzijn wel altijd nieuwe mappen, nieuwe campaign, nieuwe wapens, paar perk veranderingen, nieuwe prestiges, nieuwe co op, nieuwe killstreaks... etc etc. Daar heb ik mijn plezier aan en als jullie liever zitten te discussiëren over waarom BF3 beter is of over waarom je het niet moet kopen omdat het weinig vernieuwend is dan moet je het spel maar niet kopen en diegenen die er wel hun geld aan uitgeven en plezier mee hebben met rust laten.

Cadiuro

Legacy Member
Ik vind het hier wel geestig hoe iedereen steeds zegt dat de volgende CoD toch totaal hetzelfde spel is als de vorige.

WaW was HELEMAAL CoD4, Black Ops was HELEMAAL MW2, MW2 was gewoon een licht aangepaste versie van CoD4.

Verklaar me nu waarom veel mensen wel van CoD4 houden maar niet van MW2, verschillende mensen wel van WaW maar helemaal niet van MW2, héél veel mensen wel van MW2 maar niet van Black Ops (wat ik niet snap, want BlOps was echt niet zo slecht), een aantal mensen wel van MW2 of BlOps maar niet van WaW of 4. Het is toch steeds hetzelfde spel? Waarom vind je ze dan niet allemaal even goed?

MW3 zal net genoeg veranderingen hebben om toch weer fris genoeg aan te voelen om er weer veel uren plezier aan te beleven. Pokemon Red en Silver waren ook min of meer hetzelfde spel maar met een andere campaign, andere steden (= maps), andere pokémon (= wapens), andere attacks (= perks). Daar is toch ook nooit massaal protest tegen gekomen?

thelordofpee

Legacy Member
Pokemon is dan ook gewoon één grote melkpoke... euh koe.

Het is gewoon dat ik het wat veel vind om ong. 120 euro aan een spel uit te geven dat mij praktisch geen verandering tegenover de vorige brengt. Dan download ik MW3 liever en speel ik op private servers. Ik ga toch hetzelfde spel spelen als vorig jaar. Ik vind elke nieuwe CoD gewoon één grote DLC-pack. Veel perks zijn der trouwens niet verandert zen, tenzij ge de naam bedoelt...

Kennethdw

Legacy Member
thelordofpee zei:
Pokemon is dan ook gewoon één grote melkpoke... euh koe.

Het is gewoon dat ik het wat veel vind om ong. 120 euro aan een spel uit te geven dat mij praktisch geen verandering tegenover de vorige brengt. Dan download ik MW3 liever en speel ik op private servers. Ik ga toch hetzelfde spel spelen als vorig jaar. Ik vind elke nieuwe CoD gewoon één grote DLC-pack. Veel perks zijn der trouwens niet verandert zen, tenzij ge de naam bedoelt...


Zeg dan zelf eens wat wil je zien qua veranderingen? Ze hebben nu toch echt wel zo goed als al het mogelijke erin gestoken en qua MP is er niet veel dat je er nog in kunt doen, zeker niet qua perks, weps etc.

dadash

Legacy Member
Weet er iemand of je spec ops enkel met een vriend kan spelen of ook gewoon een random persoon via internet? MW2 Spec ops kun je enkel met een vriend wat het toch wat lastiger maakt om als je 2 jaar na datum nog eens zin hebt om Spec ops te doen iemand te vinden die er ook zin in heeft.

BOs Zombie mode kan je bv ook gewoon met wat vreemden spelen hoeven geen vrienden te zijn hopelijk lukt dit ook in Spec Ops. De uren dat ik daaraan gespendeerd heb :D

Omni^

Legacy Member
nu ik battlefield heb kunnen proeven en spelen met men vrienden en clangenoten, ben ik toch stillekes aan blij dat cod mw3 uitkomt... na jaren cod4 promod te spelen, zit het te hard in mijn vingers op enorm hard van bf3 te kunnen genieten.

Ik speel het spel graag en ben niet slecht in teamplay, speelstijl van bf3...
maar het fast pased van cod mis ik te hard :) en kan ik niet terugvinden in bf3

zodus kben echt blij dat mw3 ga komen :)

CoBalT

Legacy Member
Omni^ zei:
nu ik battlefield heb kunnen proeven en spelen met men vrienden en clangenoten, ben ik toch stillekes aan blij dat cod mw3 uitkomt... na jaren cod4 promod te spelen, zit het te hard in mijn vingers op enorm hard van bf3 te kunnen genieten.

Ik speel het spel graag en ben niet slecht in teamplay, speelstijl van bf3...
maar het fast pased van cod mis ik te hard :) en kan ik niet terugvinden in bf3

zodus kben echt blij dat mw3 ga komen :)

omni ge zijt toch zo'n beest he gij! :drool::)

bij ons in de winkel is MW3 al geleverd :D toch jammer da we moeten wachten tot dinsdag om te verkope :p kzie de geekskes al aanschuiven :D

maartendq

Legacy Member
Vorthar zei:
HAHAHAHA ik heb weer gelache met die laatste trailers.

"Brand new multiplayer experience!"... Dezelde perks, zelfde modes, zelfde voice-overs, zelfde graphics, veel dezelfde wapens, dezelfde geluiden, dezelfde unlocks...

Serieus... Ben altijd fan geweest van cod, tot blops, maar nu gaat het te ver imo.

Een beetje zoals Battlefield best weinig verandering brengt met iedere nieuwe battlefield game? Versta me niet verkeerd, ik heb al een pak uren zitten op BF3 maar om te zeggen dat dit een gigantische stap voorwaarts is ten opzichte van Bad Company 2? De graphics zijn beter en er zijn meer unlocks. Voor de rest speelt het érg identiek als BC 1 & 2 en ik hoor daar de BF fans niet over klagen nochtans, integendeel.

thelordofpee

Legacy Member
In de maps is echt heel veel moeite gestoken, destructie is ook verbeterd en er is Battlelog :) Verder nog wat verbeteringen. Voor mij speelt het wel heel wat anders dan BC2 hoor.

Cadiuro

Legacy Member
thelordofpee zei:
In de maps is echt heel veel moeite gestoken, destructie is ook verbeterd en er is Battlelog :) Verder nog wat verbeteringen. Voor mij speelt het wel heel wat anders dan BC2 hoor.

MW3 krijgt ook nieuwe maps hé. Als in die maps evenveel moeite is gestoken (begin nu niet dat dat WAARSCHIJNLIJK niet het geval is, want dat weet je niet op voorhand) en de wapens op zo'n manier getweaked zijn dat ze toch weer anders aanvoelen (bv de balans van SMG verschuift naar Assault of zelfs gebalanceerd raakt), zie ik niet zo'n verschil met wat je hier zegt.

maartendq

Legacy Member
thelordofpee zei:
In de maps is echt heel veel moeite gestoken, destructie is ook verbeterd en er is Battlelog :) Verder nog wat verbeteringen. Voor mij speelt het wel heel wat anders dan BC2 hoor.

MW3 krijgt ook nieuwe maps waarin ook veel moeite gestoken is, destruction is nog steeds destruction en doordat het realistischer is (een handgranaat gaat nu geen muur uit gewapend beton meer neerhalen) een stuk meer afwezig en battlelog is leuk maar volkomen onnodig.

Black Ops speelt ook anders dan MW2 maar dat wil niet zeggen dat er niet erg veel gelijkenissen zijn.

Battlefield 3 is een logisch gevolg op beide Bad Companies. Ik denk dat we allen beseffen dat BF3 er nooit zou gekomen zijn moest BC2 niet aangeslagen zijn bij console gamers.

Ik ben even onder de indruk van BF3 als de meesten onder ons maar je moet wel een beetje realistisch blijven ook.

thelordofpee

Legacy Member
Ik bedoel, heb je al eens gekeken naar de maps van Battlefield 3? Overal planten, gebouwen, kleine bosjes, bomen, etc.

In CoD een paar open gebouwen, met wat vaten, kisten,...

Vedet!

Legacy Member
Al die lopen roepen dat het hetzelfde is, natuurlijk want ge speelt gewoon ne FPS, maar er zijn nieuwe maps, nieuwe wapens, een beetje andere UI, graphics weer wat strakker, enz.
Na 1 jaar BlOps ben ik de maps wel een beetje beugespeeld en ben ik blij dat ik weer gewoon opnieuw kan beginnen.

silent785

Legacy Member
Ik kan begrijpen dat mensen CoD niet één van de beste games vinden maar als je Battlefield 3 vergelijkt met Black Ops dan weet ge al direct waarom CoD ook goed verkoopt en leuk kan zijn:
(het gaat hier over console; PS3, geen idee hoe het met pc zit)

1) Spel heeft misschien "lelijke" graphics(gameplay > graphics) maar DRAAIT CONSTANT deftig. Geen framedrops. Ik speel regelmatig(dagelijks) BF3 en het draait niet goed, vooral niet op conquest en Teheran Highway / Kharg Island.

2) Deftige singleplayer(BF3 heeft ook een goeie SP maar die van de Bad Companies trok op niks, hier heeft BF zich herpakt).

3) Team balance, ONTBREEKT VOLLEDIG bij BF3. Teams worden nooit door elkaar geschud voor afwisseling. Sommige zitten in een squad - ok geen probleem dan maak je een gamemode waar squads niet toegelaten zijn(zoals bij CoD noemt het Mercenary). Doordat BF3 geen team balance heeft is het altijd hetzelfde team dat wint.

4) Voice-chat werkt niet deftig, ik weet zelfs niet wie er aan het praten is. Soms valt de squad voice communication gewoon weg.

5) Bugs, BF3 bevat zoveel bugs(voor een game dat meer dan 1 beta heeft gehad). Geluid valt gewoon weg, animaties die totaal niet kloppen(iemand die op de grond ligt is een plank, enz..),..

6) Epic soundtrack, ontbreekt bij de Bad Company games maar bij BF3 zit hij goed. Alle CoD games hebben goeie soundtracks(MW2 zelfs Hans Zimmer).

Maar wel chapeau voor het geluid/visuele van BF3, ziet er heel mooi uit voor een console game.


thelordofpee zei:
Ik bedoel, heb je al eens gekeken naar de maps van Battlefield 3? Overal planten, gebouwen, kleine bosjes, bomen, etc.

In CoD een paar open gebouwen, met wat vaten, kisten,...

Ge zit er compleet naast, in Black Ops heb je Jungle wat een complete jungle map is. Array/Summit/WMD wat snow maps zijn. Hanoi nachtmap, firing range en nuketown: heel kleine maps die mij doen denken aan rainbow six vegas.

thelordofpee

Legacy Member
Maar dat zijn allemaal problemen dat ik op PC niet heb :)

@Vedet!: Als ge daarmee content zijt, ok.

silent785

Legacy Member
thelordofpee zei:
Maar dat zijn allemaal problemen dat ik op PC niet heb :)

@Vedet!: Als ge daarmee content zijt, ok.

Team balance heb je sowieso ook niet op PC, ik ben zelf iemand die Bad Company 2 op PC speelde en daar was er ook geen team balance die dat teams door elkaar schudde en dit heb ik ook nooit gezien in een BF game(BF2 ook niet). Zo blijft altijd hetzelfde team winnen totdat er PRO's komen. Eén van de grootste mankementen van BF3.

En op zich BF3 verschilt ook niet ZOVEEL van Bad Company 2. Eerder een Bad Company 2,5.

Ik zeg niet dat BF3 slecht is ofzo maar gewoon dat het hetzelfde is als CoD. Leuk voor even.

Cadiuro

Legacy Member
thelordofpee zei:
Ik bedoel, heb je al eens gekeken naar de maps van Battlefield 3? Overal planten, gebouwen, kleine bosjes, bomen, etc.

In CoD een paar open gebouwen, met wat vaten, kisten,...

Dat kan je niet zeggen hé. Heb jij de maps van MW3 al gespeeld? Dan ben je ofwel illegaal bezig, waarmee je hier fout zit, ofwel werk je voor Activision en ben je test-gamer, ofwel ben je aan het gokken en weet je er absoluut niets over.

thelordofpee

Legacy Member
Ik heb de gameplay al gezien van de E3 ja, en dan nog gameplay die erna kwam. Eerst zeggen dat je iets goed niet meer moet veranderen en nu als ik iets gevonden heb dat beter kan zeggen dat ik er niets van weet?

@silent: admins hebben daar een command voor ;)

Cadiuro

Legacy Member
thelordofpee zei:
Ik heb de gameplay al gezien van de E3 ja, en dan nog gameplay die erna kwam. Eerst zeggen dat je iets goed niet meer moet veranderen en nu als ik iets gevonden heb dat beter kan zeggen dat ik er niets van weet?

@silent: admins hebben daar een command voor ;)

Toen ik zei dat je iets goed niet meer moet veranderen, had ik het vooral over de formule van het spel, niet per sé over de layout van de maps he :p. Ik denk gewoon niet dat je de maps kan beoordelen op pre-release gameplay-videos.

Bovenstaand punt heeft niets met mijn persoonlijke mening over de maps te maken - ik vrees ook dat ze vrij kaal en leeg zullen zijn. Ik ga ook nooit beweren dat eender welk recent CoD-spel perfect is hoor, want dat is verre van het geval ;).
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan