Ik kan begrijpen dat mensen CoD niet één van de beste games vinden maar als je Battlefield 3 vergelijkt met Black Ops dan weet ge al direct waarom CoD ook goed verkoopt en leuk kan zijn:
(het gaat hier over console; PS3, geen idee hoe het met pc zit)
1) Spel heeft misschien "lelijke" graphics(gameplay > graphics) maar DRAAIT CONSTANT deftig. Geen framedrops. Ik speel regelmatig(dagelijks) BF3 en het draait niet goed, vooral niet op conquest en Teheran Highway / Kharg Island.
2) Deftige singleplayer(BF3 heeft ook een goeie SP maar die van de Bad Companies trok op niks, hier heeft BF zich herpakt).
3) Team balance, ONTBREEKT
VOLLEDIG bij BF3. Teams worden
nooit door elkaar geschud voor afwisseling. Sommige zitten in een squad - ok geen probleem dan maak je een gamemode waar squads niet toegelaten zijn(zoals bij CoD noemt het Mercenary). Doordat BF3 geen team balance heeft is het altijd hetzelfde team dat wint.
4) Voice-chat werkt niet deftig, ik weet zelfs niet wie er aan het praten is. Soms valt de squad voice communication gewoon weg.
5) Bugs, BF3 bevat zoveel bugs(voor een game dat meer dan 1 beta heeft gehad). Geluid valt gewoon weg, animaties die totaal niet kloppen(iemand die op de grond ligt is een plank, enz..),..
6) Epic soundtrack, ontbreekt bij de Bad Company games maar bij BF3 zit hij goed. Alle CoD games hebben goeie soundtracks(MW2 zelfs Hans Zimmer).
Maar wel chapeau voor het geluid/visuele van BF3, ziet er heel mooi uit voor een console game.
thelordofpee zei:
Ik bedoel, heb je al eens gekeken naar de maps van Battlefield 3? Overal planten, gebouwen, kleine bosjes, bomen, etc.
In CoD een paar open gebouwen, met wat vaten, kisten,...
Ge zit er compleet naast, in Black Ops heb je Jungle wat een complete jungle map is. Array/Summit/WMD wat snow maps zijn. Hanoi nachtmap, firing range en nuketown: heel kleine maps die mij doen denken aan rainbow six vegas.