Archief - Trek uw plant !

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

viewer

Legacy Member
firewulf1 zei:
Weed kan inderdaad voor velen een oplossing bieden om stress of frustraties van een verschrikkelijk slechte dag achter zich te laten. Eccessief gebruik is natuurlijk ook nie goed, maar TE is bij niks goed.

mwa, moet ge mee oppassen. als ge u nie lekker voelt kunde toch beter geen wiet roken hoor ;), want dan gade u (bij mij toch, 1e keer gedaan als k me nie goed voelde) alleen maar slechter voelen. (alle, het hangt ervan af, als ge daar een gezellig "groepsgebeuren" van maakt, en u van uw gevoelens wa af kunt zetten, dan wel)

Decay

Legacy Member
Hehe:
ik rook wiet : wiet is goe en gewoon de supermaxongeloofelijkonschadelijk enpositief!
ik rook geen wiet of heb het ooit gedaan en ik vond het niet leuk: wiet is keislecht!!!! Cocaine, heroine, stepping stone aaaaarrrrg druuuuugs!!!!!

Zwart-Wit (en nee niet goed en kwaad)
Nogal extreem uitgedrukt maar het omschrijft wel het merendeel van de posts hier (het merendeel, niet allemaal!). Het grappigste vanal is dat mensen die wiet smoren door de niet-smoorders aanzien worden als onbetrouwbaar en ongeschikt tot een mening hierrond vormend en dat smoorders de niet-smoorders aanzien als onbetrouwbaar en ongeschikt tot een mening hierrond vormend.

Nuja hier is mijn mening (en ik zeg lekker niet of ik wiet rook of niet :p)

Wiet mag gelegaliseerd worden maar met alle wetten die rond alcohol ook gelden; met een uitzondering: onder wiet mag je nooit rijden. Het gebruik van wiet is weldegelijk schadelijk want een joint is ongeveer gelijk aan 3 sigaretten wat het teergehalte betreft, allé het bevat alleszins meer teer dan een sigaret. Wiet is schadelijk want overmatig gebruik ervan kan leiden tot verzwakking van concentratie en psychische afhankelijkheid zoals niet in slaap geraken zonder wiet of het gevoel hebben van altijd stoned te moeten zijn. Bovendien schaadt het je longen én je portemonee. Wiet is positief op het vlak van relaxatie: het kalmeert weldegelijk de zenuwen en kan zorgen voor een relaxte, ongestresseerde roes. Wiet is positief want het helpt bepaalde mensen die last hebben van een ziekte; het helpt bijvoorbeeld voor het honger-gevoel te stimuleren en de pijn te verzachten van mensen die aan chronische pijn leiden.

Het heeft zijn voor en nadelen, maar het is geen dooddoener hoor, het heeft net zoals ontelbare andere gebruiksmiddelen die iedereen van ons dagelijks gebruikt slechte en goede kanten. Enkel wanneer er overdreven wordt overwegen de slechte kanten, maarja, over wat kan je dat niet zeggen.

Kepa

Legacy Member
Decay zei:
Nuja hier is mijn mening (en ik zeg lekker niet of ik wiet rook of niet :p)
ohnee, zeg het ons asjeblieft !!! dat zou de hele discussie door elkaar halen :bow: :bow:

Decay zei:
Wiet mag gelegaliseerd worden maar met alle wetten die rond alcohol ook gelden; met een uitzondering: onder wiet mag je nooit rijden. Het gebruik van wiet is weldegelijk schadelijk want een joint is ongeveer gelijk aan 3 sigaretten wat het teergehalte betreft, allé het bevat alleszins meer teer dan een sigaret. Wiet is schadelijk want overmatig gebruik ervan kan leiden tot verzwakking van concentratie en psychische afhankelijkheid zoals niet in slaap geraken zonder wiet of het gevoel hebben van altijd stoned te moeten zijn. Bovendien schaadt het je longen én je portemonee. Wiet is positief op het vlak van relaxatie: het kalmeert weldegelijk de zenuwen en kan zorgen voor een relaxte, ongestresseerde roes. Wiet is positief want het helpt bepaalde mensen die last hebben van een ziekte; het helpt bijvoorbeeld voor het honger-gevoel te stimuleren en de pijn te verzachten van mensen die aan chronische pijn leiden.
ik denk dat een gemm joint meer dan 3keer slechter is dan een saf... ook geen filter enzo. Het is wel op een andere manier slechter, naar het schijnt minder kans op chronische bronchitis dan saffen bij pure weedrokers gevonden dan bij saf rokers. Nja anderzijds, na 1 joint (= pak zelfs 5 saffen) zijt ge ff zoet, maar een gemm roker rookt heel wat meer op een fuif. Hangt dus af van persoon tot persoon.
ALs iemand de voor en na delen kent en er zelf voor kiest te gebruiken dan zie'k niet in waarom al die anti-drugs mensen hier iets te zeggen zouden moeten hebben.
Er zijn sporten waarbij mensen geregeld tegen een kliff oprijden (x-treme sports) of hersenschuddingen oplopen (gevechtsporten) of zelfs hun lichaam kapotmaken met constante stress... en al die dingen zijn ook niet illigaal?

Trouwens die pijnbestrijding is niet enkel tegen chronische pijn goed... de gemmiddelde persoon is nu eenmaal overstressed, weed zal een heilend psychisch effect op hun hebben zolang ze niet vergeten het niet te vaak te gebruiken. Ik persoonlijk loop soms wel wat blauwe plekken op in de training, of heb spierpijn de volgende dag... een joint kan echt alles beteren dan :p
Ik durft te wedden dat de helft van de anti-rokers zeikerds hier nog niet eens 100m kunnen sprinten, zij mogen tegen mij zeker zwijgen met "je maakt je lichaam" kapot.


Ah, zodra de staat een manier vindt om weed te legaliseren zonder gezichtsverlies (tegenover buitelend -> conservatiever frankrijk; en de anti-rokers na al die campagnes) en zeker een plan opstelt wat weed een even grote melkkoe maakt als tabak dan zal het wel doorkomen :)

noreeeee

Legacy Member
Kunde eigenlijk ferm ziek worden van uw eerste keer w33d te gebruiken?

viewer

Legacy Member
nee, normaalgezien nie. hoogstens wa draaierig ofzo :p, mss wa misselijk als ge het nie gewend zijt van te roken. Ook best nie te veel wiet roken de eerste keer, en zorgen dat ge u in aangenaam gezelschap bevind.

cool_boy_ke

Legacy Member
noreeeee zei:
Kunde eigenlijk ferm ziek worden van uw eerste keer w33d te gebruiken?
Zeggen we je lekker toch niet, jij bent een br33z4h :p

De eerste keer zijt ge heel erg ziek, moet je je longen uitkotsen en kun je niet helder denken voor een paar weken. Je krijgt ook veel puisten en heel veel diarree








Please help me de breezah te ontmoedigen om drugs te gebruiken :x

coap

Legacy Member
noreeeee zei:
Kunde eigenlijk ferm ziek worden van uw eerste keer w33d te gebruiken?

wa ik had was dak zoo draaierig werd dak er misselijk van werd en daardoor toch wel een uurke heb moge spauwe =D

liquido

Legacy Member
Bonk zei:
kheb alles ni gelezen maar



hiermee ga ik volledig akkoord, ik smoor nu tog al jaar of 3, waarvan het eerste jaar echt veel en nu al 2 jaar dagelijks me jointje. Kheb nog nooit ne pil of eender wat aangeraakt. Zelfs de paddo's ni dus kben wel goe voorbeeld iervan ^^

is idd een mythe , ik ben hiervan niet het beste voorbeeld.
Alhoewel begonnen wet weed. Dan andere dingen geprobeerd.(coke xtc paddo's)
maar echt zelden gebruikt.Paar keer per jaar.
Nu mindert het zelfs, ik heb zo'n een gevoel van ik heb het gehad.
Het was plezant maar nu een tijd om te stoppen.


Of u drugsgebruik stagneert hangt gewoon van een persoon zijn karakter af.

Over dit iniatief. goed initiatief. ik wens hen veel succes toe :)

JeanPerrier

Legacy Member
vanaf da ge drugs pakt (gelijk welken) beseften da alle slechte dingen die erover gezegd worden bullshit zijn. ge moog natuurlijk nie overdrijven of verslaafd geraken ja.

@noreeeeeeeeeeeeeee : ja, als ge gene roker zijt of als ge teveel paft, hou het bij 2 of 3 leuren

Fir3wulf

Legacy Member
noreeeee zei:
Kunde eigenlijk ferm ziek worden van uw eerste keer w33d te gebruiken?

late we zegge da ik er nie ziek van was, ma idd draaierig, beetje den bibber. Als ge is goe eet dan, dan ga da wel over.

Nintendo wii op w33d is erg leuk btw :)


En over da weggaan van da effect, als je elke dag 1 rookt of meedere is da nrmaal he. dan geraak je er aan gewoon.

ik ga is gewoon af en toe 1tje roken.

Fr3aK

Legacy Member
Met het zachte weer van deze winter kunnen we misschien in februari/maart al planten :)

Vorig weekend heb ek et ff moeilijk gehad. Sinds september bijna elken dag gesmoord en bij het begin van de examens vorige week gestopt. Dit weekend terug eentje gesmoord onderweg naar 't café met als gevolg dat ik daar een kwartierke op de bank heb moeten liggen, de ontwenning een beetje onderschat...

metaphore

Legacy Member
Osi` zei:
Mja, tis een mythe dat het met iedere wiet gebruiker gebeurt hé, maar sommige wietgebruikers gaan wel over tot harde "high" middelen enzo. Maar ge hebt ook mensen die gewoon beginnen met speed en dan nog harder willen gaan ..

Maja idd, ik rook zelfs meestal dagelijks/weekelijks wiet enzo, en kheb al XTC geprobeerd (doe het amper, 1x per jaar ofzo), LSD, poppers .. feit is.
Ik wil weten wat die drugs met me doen en wat voor effect het me gaf, kan zijn dat ik nog eens van dat gevoel wil genieten, maar ik weet heel goed dat je dat je zo'n drugs niet elke dag moogt pakken, met wiet is da ook zo dat je het beter niet elke dag kunt smoren.

Maja, kheb tegenwoordig ook het gevoel van, kheb het gehad met wiet, maar toch heb ik vaak genoeg nog altijd zin in een joint. En ik wil nog altijd experimenteren met andere halucinogene drugs (speed, heroine, cocaine, meth, da's de vuile brol waar ge serieus moet van afblijven en wrss nog andere drugs)

maja :) Welk mens wilt niet eens experimenteren hé ;) Zolang je het maar met mate en een gezond verstand doet.
Met wiet maak ik weleens een uitzondering ghehe.

cocaïne is geen vuile brol zenne.
In principe hetzelfde als wiet, ge kunt er ook niet lichamelijk aan verslaafd geraken, het effect is gewoon iets explicieter.

kheb zelf alleen nog maar weed gedaan en zal waarschijnlijk nooit iets anders proberen.
Af en toe nen joint is goed genoeg voor mij. Ik ben ook niet iemand die elke dag wiet moet roken.
Het probleem is wel, als er wiet is, dan wordt er wiet gerookt tot het op is :)

zorgen dat ge maar af en toe koopt is dus feitelijk de beste manier om da beperkt te houden.

*Bios*

Legacy Member
Osi` zei:
Maja idd, ik rook zelfs meestal dagelijks/weekelijks wiet enzo, en kheb al XTC geprobeerd (doe het amper, 1x per jaar ofzo), LSD, poppers .. feit is.

kan je poppers wel beschouwen als drug? het duurt amper 10 seconden :D en het is zelfs legaal in de UK. Heb een 3tal flesjes gekocht in Camden Town op men schoolreis vorig jaar :)

@wiettopic: legaliseren die handel! :)

*Bios*

Legacy Member
Osi` zei:
In belgië is het ook legaal ;) kopen bij uw lokale seks shop!

Wist niet dat het hier ook legaal was.. nuja ben nu ni bepaald al op bezoek geweest in seksshops op zoek naar poppers :p

Dat dubbel zien en bollekes is dat niet meer door de verhoogde bloeddruk naar je hoofd? dacht niet dat poppers een tripmiddel was.

anyway heb me al kapot geamuseerd op die poppers :D

xcruchesx

Legacy Member
ik ben tegen elke vorm van drugs: tabak, alcohol & drugs (cannabis & consoorten). waarom? ik heb ze uitgeprobeerd toen ik dacht dat ze me konden helpen, ze hielpen me niet, ik stapte ervan af nadat ik de raad opvolgde van een junk die tegen me zei "stop ermee of het maakt u leven kapot, kijk naar mij!" sindsdien drink/rook/smoor ik niet meer en ik voel mij beter, het is een gevoel dat je niet kunt beschrijven, je denkt van wel omdat je het hebt meegemaakt toen je klein was maar die bewuste keuze maakt een wereld van verschil. drugs kunnen niet helpen, behalve medisch, ze helpen niet, je moet naar jezelf kijken en niet naar een middel grijpen om je beter te voelen. als je wilt beter voelen dan bestaan er veel meer zaken die je "happy" kunnen maken, je moet niet smoren/roken/drinken.

Fr3aK

Legacy Member
xcruchesx zei:
ik ben tegen elke vorm van drugs: tabak, alcohol & drugs (cannabis & consoorten). waarom? ik heb ze uitgeprobeerd toen ik dacht dat ze me konden helpen, ze hielpen me niet, ik stapte ervan af nadat ik de raad opvolgde van een junk die tegen me zei "stop ermee of het maakt u leven kapot, kijk naar mij!" sindsdien drink/rook/smoor ik niet meer en ik voel mij beter, het is een gevoel dat je niet kunt beschrijven, je denkt van wel omdat je het hebt meegemaakt toen je klein was maar die bewuste keuze maakt een wereld van verschil. drugs kunnen niet helpen, behalve medisch, ze helpen niet, je moet naar jezelf kijken en niet naar een middel grijpen om je beter te voelen. als je wilt beter voelen dan bestaan er veel meer zaken die je "happy" kunnen maken, je moet niet smoren/roken/drinken.
Als je drugs gebruikt om er beter van te worden ben je verkeerd bezig...

ToMB

Legacy Member
een pintje kan toch wel eens smaken en medisch gezien is daar niets mis mee, het is zelfs eens goed voor je lichaam... , dus waarom zo negatief over alcohol, het meteen bestempelen als slecht en 'enkel goed als je happy wil zijn' idee vind ik persoonlijk er toch altijd over.

metaphore

Legacy Member
xcruchesx zei:
ik ben tegen elke vorm van drugs: tabak, alcohol & drugs (cannabis & consoorten). waarom? ik heb ze uitgeprobeerd toen ik dacht dat ze me konden helpen, ze hielpen me niet, ik stapte ervan af nadat ik de raad opvolgde van een junk die tegen me zei "stop ermee of het maakt u leven kapot, kijk naar mij!" sindsdien drink/rook/smoor ik niet meer en ik voel mij beter, het is een gevoel dat je niet kunt beschrijven, je denkt van wel omdat je het hebt meegemaakt toen je klein was maar die bewuste keuze maakt een wereld van verschil. drugs kunnen niet helpen, behalve medisch, ze helpen niet, je moet naar jezelf kijken en niet naar een middel grijpen om je beter te voelen. als je wilt beter voelen dan bestaan er veel meer zaken die je "happy" kunnen maken, je moet niet smoren/roken/drinken.

De meeste mensen gebruiken drugs dan ook niet om zich beter te voelen?
Ik moet mij niet beter voelen dan nu... ik gebruik drugs (alcohol/wiet) als vorm van recreatie en sociale bezigheid.

nix mis mee op dat vlak imo
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan