Archief - Trek uw plant !

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

DA_MadAce

Legacy Member
Cannabis is minder erg voor de longen dan tabak. Geen teer.

En bij overmatig gebruik van cannabis kan het lang, echt lang duren voor men terug 100% nuchter is.

animo

Legacy Member
DA_MadAce zei:
Cannabis is minder erg voor de longen dan tabak. Geen teer.

En bij overmatig gebruik van cannabis kan het lang, echt lang duren voor men terug 100% nuchter is.


Je kan cannabis inderdaad na een zeer lange periode na gebruik nog terugvinden in de urine. Het blijft lang in je lichaam zitten en je kortetermijngeheugen gaat er na langdurig gebruik sowieso op achteruit.

Een joint minder schadelijk dan een sigaret? Dat betwijfel ik..

"Nen joint is gelak een half pakske saffen"
"Nen joint is minder schadelijk voor uw longen"
"Ne puren joint voelde alleen in uw keel branden, niet in uw longen"

Ik heb zo al verscheidene uitspraken gehoord en weet dus echt niet wat ik hiervan moet denken :)

WarBlade

Legacy Member
Osi` zei:
Waar slaat uw mening op? Doe maar verder stoer?

Ach komaan ? :lol: Als je nu eens eventjes zou nadenken zou je uit voorgaande posts verstaan dat de ENIGE reden waarom ik dat schreef was omdat jij meermaals zelf schreef dat ik dat moest schrijven/denken... :) Elke logisch nadenkende mens met een beetje verstand zou zoiets begrijpen normaal gezien hoor...

Dillyracer zei:
Wat heeft dat met zijn mening te maken ?

Idd, vraag ik mezelf ook af...

Piejie zei:
Door hem uit te dagen :unsure:

Daar begint het idd op te lijken ja... :) Ach ja, druk maak ik me er niet in hoor... :)

ComputerVISTA

Legacy Member
viewer zei:
lol, das zever, stel da ge 1/20e van een gram rookt, dan voelt ge daar niks van. rook een gram, dan voelt ge het natuurlijk wel (en zelfs al heel sterk)

drink 1 pint, ge voelt niks, drink er twintig en ge weet het wel...

Maar wie rookt er nu in godsnaam 1/20 van een gram? Zelf als ge ne joint met 3 man deelt hebde meer binnen denk ik zo, een getrained persoon zal wel langer stand houden maar toch...

1 pint drinken daarentegen is geen enkel probleem om daar bij te stoppen hé :)

BTW: Ik drink een pint voor de smaak, ik denk niet dat de meeste die smoren, smoren voor de smaak maar eerder voor het 'gevoel' te bereiken. Niet?

WarBlade

Legacy Member
DA_MadAce zei:
Cannabis is minder erg voor de longen dan tabak. Geen teer.

En bij overmatig gebruik van cannabis kan het lang, echt lang duren voor men terug 100% nuchter is.

Ongeacht de "Urban Legend" is een joint roken zelfs enkele malen schadelijker dan een sigaret... :) Komt namelijk omdat er geen filter inzit, en neen... dat opgerold stukje karton telt niet mee... :p

Blanco

Legacy Member
True, maar ge kunt cannabis ook anders gebruiken he.
Vaporizen, thee, cake, koken met cannabis in't algemeen...

BTW: Ik drink een pint voor de smaak, ik denk niet dat de meeste die smoren, smoren voor de smaak maar eerder voor het 'gevoel' te bereiken. Niet?

Soms rook ik ze ook voor de smaak, maar dan zit er heel weinig in.

DA_MadAce

Legacy Member
WarBlade zei:
Ongeacht de "Urban Legend" is een joint roken zelfs enkele malen schadelijker dan een sigaret... :) Komt namelijk omdat er geen filter inzit, en neen... dat opgerold stukje karton telt niet mee... :p

Puntje 5:
http://www.a1b2c3.com/drugs/mj007.htm

http://en.wikipedia.org/wiki/Cannabi..._ of_cannabis

Spijtig genoeg is het zogoed als onmogelijk om hierover objectieve informatie te vinden. Er zijn al vele onderzoeken (hoewel weinig serieuze) gedaan en het is zowat 50/50. Opvallend is wel dat de Europese resultaten over het algemeen gunstiger zijn dan de Amerikaanse...


BTW, als er 1 ding wel een urban myth is dan is het dat een filter zou helpen. Kheb de test zelf in een labo omgeving gedaan en het verschil is praktisch onbestaande.

Godzilla*Akira

Legacy Member
Ik heb redelijk wat, ik weet niet of ik het zo mag noemen, wetenschappelijke dingen gelezen over cannabis. En er stond idd in dat het puur roken van cannabis minder schadelijk was dan tabak. (vaporizer, waterpijp, blunt- het rollen met een sigaarblaadje), anyways MAAR er stond wel in dat het roken van cannabis MET tabak wel veel schadelijker was, omdat de cannabis de negatieve effecten (alles dus aangezien ik niet echt weet wat er positief aan is, ook al rook ik zelf sigs) van de tabak versterkt.

Anyhoes dit is allersinds wat ik mij er nog van herinner. Of dat wel de feitelijke onbetwistbare bewijzen zijn, ga ik allersinds niet beweren.


Zoals eerder gezegt ben ik meer pro legaliseren, maar wel met zwaar(dere) straffen voor wie dan wel nog de regels breekt (minderj. , Dealen, etc...).

Er zijn zowel negatieve als positieve kanten aan cannabis naar gelang het (mis)bruik, het is aan eender wie om maar uit te maken wat het meeste weegt.

In mijn eigen persoonlijk ervaring was het positief in het begin en naar het midden toe, maar op het einde was het meer misbruik dan gebruik (minstens 10 per dag) en zo doende heb ik dan wel de negatieve kanten mogen waarnemen.. maw depressie en borderline ontwikkeling. Maar ja, of dat aan mijzelf (karakter, erfelijkheid )of het misbruik! ligt, dat laat ik maar in het midden...


Des ondanks blijf ik wel voorstander, ook al gebruik ik niet meer. Maar ben wel ook voorstander van een strikte regeling en het met mate gebruiken.

Blanco

Legacy Member
Zoals eerder gezegt ben ik meer pro legaliseren, maar wel met zwaar(dere) straffen voor wie dan wel nog de regels breekt (minderj. , Dealen, etc...).

Volledig mee akkoord, ik ben zelf voor een gecontrolleerde verkoop zodat je zeker bent de kwaliteit want de wiet van nu is niet meer te vergelijken met die van 15 jaar geleden (net door het illigale milieu)

vyeate

Legacy Member
democracy02 zei:
mensen met alleen positieve ervaringen op zichzelf/vrienden (voor zoverre ze zichzelf objectief kunnen beoordelen) horen liever niets negatief over drugs.
mensen zonder ervaring, of alleen slechte ervaringen op zichzelf/vrienden zullen drugs afzweren.


echter, hoe het leven van de gebruiker wordt beïnvloed na in contact te komen met drugs... hangt af van:
-de persoonlijkheid & sociale omgeving
-de voorkennis over de drug
-de soort drug

voor de ene kan een ervaring met bepaalde drug zijn doodsteek zijn,
voor een andere zijn redding.

drugs, can't live with them.. can't live without them :p

Dit is zo de meest zinvolle post van heel deze thread :) :bow:

Ik persoonlijk vind dat het moet gelegaliseerd worden,desnoods met strenge controles ea. gewoon om het feit dat het uiteindelijk uw lichaam is :)

En het is zo dat er nadelen aan verbonden,evenals met alcohol(die ik niet wil demoniseren),maar voor mij is vrije keuze een belangrijke waarde,terwijl dit bij anderen misschien niet zo is en ik hoop dat in de toekomst meerdere mensen deze waarde delen zodat de weg naar legalisering wordt vrijgemaakt :)

Razzia

Legacy Member
Ik rook af en toe ook wel eens eentje, maar ik weet mijn grenzen te houden. Er zijn er natuurlijk die ook wel over de schreef gaan, dat keur ik ook niet goed. Het legaliseren daar ben ik voor, want het zou alles toch wel een heel deel gemakkelijker maken :p

Quilombo

Legacy Member
Osi` zei:
Raar :) Mijn broer kan vrij goed rijden onder 1 gedeelde joint ... Alstublief, praat niet over iets waar je het effect nooit van gevoeld heb. Na 3 jointjes ga je ook niet fatsoenlijk kunnen rijden hoor. Maar van 1 joint gaat dat nog altijd perfect. En ja Vista, ik weet dat je daar eens van gepaft heb en dat jij daar niets van gevoeld hebt.

Over dat schadelijk gedoe, het roken van wiet is ook enorm schadelijk, maar ge hebt ook een gezonde manier om er van te roken, namelijk, vaporizeren, je verbrandt de wiet niet, maar er komt wel THC vrij, want je verwarmt de wiet. En dat is de gezondste manier van wiet roken. Oftewel gewoon wietthee drinken of spacecake eten .. En daarbij, uw geheugen is dan mss wel ff "weg" maar die komt altijd terug als je het niet vaak doet.

Ik wist wel gewoon dat deze thread een nietes welles thread zou worden maja, wat moet ge met anti rokers, anti drugs mensen enzo ..

Daarbij is cannabis weldegelijk minder schadelijker dan uw pintje die jij drinkt, er sterven hopen hersencelletjes :) Je merkt dat natuurlijk niet ;)

tgoh ik vind dat je die twee op gebied van schadelijkheid absoluut niet kunt vergelijken, die zijn gewoon anders schadelijk. sommigen worden na één joint al schizofreen (ok, ze hadden dan wel aanleg voor schizofrenie maar zonder weed was het misschien nooit naar de oppervlakte gekomen). ik heb nog nooit gehoord van iemand die na z'n eerste pintje klaar was voor een psychiatrische instelling.

dus denk ff 2x voor je zoiets zegt.

en ik zou absoluut niet meer deftig kunnen rijden na een joint (maar ik stop er dan ook wel 3à4 keer zoveel in als jij).


DA_MadAce zei:
http://www.a1b2c3.com/drugs/mj007.htm

http://www.everyonedoesit.co.uk/cannabis_information/health/cannabis_health_cannabis_vs_alcohol.cfm

http://www.ciao.co.uk/Should_cannabis_be_legalised__Review_5613725

http://en.wikipedia.org/wiki/Cannabis_(Drug)#Health_issues_and_the_effects_of_cannabis



Ik spreek ook eigen ervaring. En ik ken mensen die verslaafd zijn/waren aan cannabis. En andere drugs en alcohol. Ikzelf heb ook (veel te veel) ervaring met drugs. Daarom ben ik ook de eerste om te zeggen dat cannabis gevaarlijk kan zijn, maar dit in een stuk mindere mate dan alcohol.

ik ken er ook zo veel, en vooral met degenen die weed rookten is het soms wel verkeerd afgelopen.
sommigen - de meesten - zullen nooit last hebben van hun weedgebruik, hoe vaak ze dat ook doen. voor anderen is weed gewoon een "no go", hoewel ze dat zelf nooit beseffen.

ik heb ook al veel wetenschappelijke literatuur daaromtrent gelezen en daar wordt toch overal benadrukt dat je niet mag roken als je depressief bent, psychische problemen binnen de familie kent, niet goed in uw bolleke bent enzovoort, maar 99% van de mensen die met weed beginnen denkt daar niet aan of ze beseffen niet dat ze niet helemaal in orde zijn in hun koppeke. ik zeg gewoon dat je de vergelijking met alcohol niet kunt maken omdat weed voor sommigen VEEEEEL schadelijker kan zijn dan alcohol, en als je mensen in je eigen omgeving puur door de weed enorm raar beginnen doen en ongelukkig worden. op e-gezondheid staat dat ook hoor, wat weed allemaal niet kan triggeren: sociale fobiën (zelfs bij beperkt gebruik), schizofrenie, ... de lijst is oneindig. je moet er echt wel mee oppassen hoor. de vergelijking met alchol gaat echt niet op.


DA_MadAce zei:
Cannabis is minder erg voor de longen dan tabak. Geen teer.
en je veegt meteen al je geloofwaardigheid van tafel ;)

Mr zappa

Legacy Member
Bende Marginalen, ik rook af en toe maar wil me toch niet geassocieerd zien met die pipos, hebben jullie goed gezien in het nieuws wat daar rond die camera stond ...man man man.....

Niet te verwonderen dat "onwetenden" ons zien als JUNKS (in de zin van die heroine-smoelkes die daar samengetroept stonden).

En nu maken ze zich sterk omdat ze denken gaten in dewetgeving te zien, wacht tot ze voor de rechtbank staan, zal snel gedaan zijn.....

Dat wiet gezonder is zonder tabak is bullshit, tenzij je het rookt met een vaporisator die je gerief verhit tot op de temperatuur dat ENKEL de THC vrijkomt en er dus geen delen verbrand worden, dan is het veeeeel gezonder!!

http://www.de-verdamper.nl/paghist.html

DA_MadAce

Legacy Member
Pindakaas zal voor velen veeeeeeel schadelijker zijn dan voor anderen. Ik raad iedereen af om depressief alcohol te drinken. Enzovoort enzoverder. Alcohol is even gevaarlijk als cannabis. Ah ja. De kans op een overdosis is bij cannabis even groot (oops nee, kans is verwaarloosbaar klein) en bla bla bla.

Conclusies:
-Alcohol is voor sommigen gevaarlijker dan voor anderen (wauw, wat een conclusie).
-Cannabis is voor sommigen gevaarlijker dan voor anderen (wauw, wat een conclusie).
-De drugs hebben een verschillende werking, het is dus moeilijk ze met elkaar te vergelijken.
-Te veel alcohol drinken is dodelijk.
-Te veel cannabis is nooit dodelijk, behalve in bijna onmogelijke situaties.
-Gebruik van beide in het verkeer is niet aan te raden (1 pint heeft al een meetbare invloed, echter geen merkbare).
-Lichamelijke verslaving aan cannabis is bijna onmogelijk, bij alcohol is dit echter wel mogelijk. Beide moeten in mdoeratie gebruikt worden.

Dus... Aangezien er enkele overeenkomsten tussen alcohol en cannabis zijn dacht ik dat het vrij logisch is om cannabis te legaliseren.

vooral met degenen die weed rookten is het soms wel verkeerd afgelopen.

Ik neem aan dat daar de geloofwaardigheid gaat... Stellen dat verslaving aan cannabis erger is dan aan hard drugs is gewoon niet te ondersteunen. Zeker niet als men mensen kent die met hard drugs te meken hebben gehad op de meest negatieve manier (verslaving).
Als men zelf verslaafd is geweest dan is het helemaal niet te verklaren.

Quilombo

Legacy Member
ik zeg gewoon dat je niet moet doen alsof het langs geen kanten schadelijk is, doe niet zo belachelijk. het kan een heleboel psychische problemen triggeren. waarom zou pindakaas schadelijk zijn? discussieer op een deftige manier aub.

zeggen dat het één minder schadelijk is als het ander is gewoon je reinste idiotie.

Fir3wulf

Legacy Member
Ff een vraagje, moest ge iets gaan roken en ge behoed uzelf voor een bad trip door het op te schrijven ge gebruikt hebt, is da geen idee?

Hmgrwngd

Legacy Member
firewulf1 zei:
Ff een vraagje, moest ge iets gaan roken en ge behoed uzelf voor een bad trip door het op te schrijven ge gebruikt hebt, is da geen idee?

Van wiet te roken krijg je geen badtrip.

De 0,001 % die er een blijvende psychotische toestand van heeft, kan er niks meer over vertellen. Het is niet omdat je angstig en stressed raakt, dat het een badtrip is.

Een badtrip is een langdurige , accute vorm van psychose die meestal enkel maar op tripmiddelen zoals LSD kunnen bereikt worden.


Dit gezegd zijnde, als een papiertje zou helpen, heb je nog geen badtrip , zo lijkt me . Mensen die ECHT slecht gaan, kunnen niet meer lezen, laat staan een rationeel-logische zin begrijpen.

QplQyer

Legacy Member
Quilombo zei:
tgoh ik vind dat je die twee op gebied van schadelijkheid absoluut niet kunt vergelijken, die zijn gewoon anders schadelijk. sommigen worden na één joint al schizofreen (ok, ze hadden dan wel aanleg voor schizofrenie maar zonder weed was het misschien nooit naar de oppervlakte gekomen). ik heb nog nooit gehoord van iemand die na z'n eerste pintje klaar was voor een psychiatrische instelling.
Ik heb ook nog nooit gehoord van iemand die na een eerste maal cannabisgebruik de psychiatrie binnenmoest?

ik heb ook al veel wetenschappelijke literatuur daaromtrent gelezen en daar wordt toch overal benadrukt dat je niet mag roken als je depressief bent, psychische problemen binnen de familie kent, niet goed in uw bolleke bent enzovoort, maar 99% van de mensen die met weed beginnen denkt daar niet aan of ze beseffen niet dat ze niet helemaal in orde zijn in hun koppeke. ik zeg gewoon dat je de vergelijking met alcohol niet kunt maken omdat weed voor sommigen VEEEEEL schadelijker kan zijn dan alcohol, en als je mensen in je eigen omgeving puur door de weed enorm raar beginnen doen en ongelukkig worden. op e-gezondheid staat dat ook hoor, wat weed allemaal niet kan triggeren: sociale fobiën (zelfs bij beperkt gebruik), schizofrenie, ... de lijst is oneindig. je moet er echt wel mee oppassen hoor. de vergelijking met alchol gaat echt niet op.
Alles wat je zegt gaat ook voor alcohol op, niet drinken als je depressief bent, psychische problemen hebt, ...
Op e-gezondheid staat voor alcohol ook een hele waslijst aan psychische problemen die alcoholgebruikers kunnen hebben:

Psychiatrische stoornissen en ziekten zoals depressie, angst, schizofrenie en paranoia komen vaker voor bij probleemdrinkers en nog meer bij alcoholverslaafden dan bij de rest van de bevolking. Dat geldt vooral voor angststoornissen (veralgemeende angst, paniekaanvallen, posttraumatisch stresssyndroom): we vinden ze terug bij 36,9 % van de alcoholverslaafden.
bron: http://www.e-gezondheid.be/nl/tijds...he_ziekten_complexe_relaties-4251-520-art.htm
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan