Archief - Trek uw plant !

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

WarBlade

Legacy Member
.:KrusT:. zei:
Deze discussie weer.

'k ga jullie 1 hint geven: ge gaat er nooit uitgeraken.

Idd, de kinderen die het gebruik ervan ophemelen gaan het waarschijnlijk nooit doorhebben (alhoewel, eens men sociale gedragsveranderingen krijgt, men in geldgebrek komt, ...), maar wat er ook gezegd word in deze thread of wherever, de feiten zijn bekend en daar valt nu eenmaal niets aan te veranderen...

.:KrusT:.

Legacy Member
WarBlade zei:
Idd, de kinderen die het gebruik ervan ophemelen gaan het waarschijnlijk nooit doorhebben (alhoewel, eens men sociale gedragsveranderingen krijgt, men in geldgebrek komt, ...), maar wat er ook gezegd word in deze thread of wherever, de feiten zijn bekend en daar valt nu eenmaal niets aan te veranderen...

Idd, en hetzelfde geldt ook voor de anderen die alles direct met de vinger wijzen.

Blanco

Legacy Member
WarBlade zei:
Idd, de kinderen die het gebruik ervan ophemelen gaan het waarschijnlijk nooit doorhebben (alhoewel, eens men sociale gedragsveranderingen krijgt, men in geldgebrek komt, ...), maar wat er ook gezegd word in deze thread of wherever, de feiten zijn bekend en daar valt nu eenmaal niets aan te veranderen...

Hier spreek je weer over misbruik, blijkbaar kan je niet geloven dat er een pak mensen zijn die cannabis kunnen gebruiken met mate. (net zoals dat met alcohol het geval is).
ik kan trouwens diezelfde symptomen opnoemen bij alcoholmisbruik.

WarBlade

Legacy Member
.:KrusT:. zei:
Idd, en hetzelfde geldt ook voor de anderen die alles direct met de vinger wijzen.

Om me te "beschuldigen" met het feit dat ik alles direct in een hokje steek (wat jij overigens nu met mij ook eigenlijk doet...), zou je meer over mijn persoon in kwestie moeten weten eigenlijk... Het is aan zulk gedrag te herkennen dat ik hier met een persoon te maken heb die loze beschuldigingen uit de lucht "plukt" als het ware zonder er eerst al te veel over na te denken en daarom dan ook aangeeft niet volwassen genoeg te zijn om een normale discussie te voeren... :)

Eventjes vermelden dat ik - al zeg ik het zelf - zéér veel ervaring heb met druggebruik... Moest dit niet zo zijn, dan zou ik wijselijk m'n mondje gehouden hebben... :)

WarBlade

Legacy Member
Blanco zei:
Hier spreek je weer over misbruik, blijkbaar kan je niet geloven dat er een pak mensen zijn die cannabis kunnen gebruiken met mate. (net zoals dat met alcohol het geval is).
ik kan trouwens diezelfde symptomen opnoemen bij alcoholmisbruik.

Uiteraard kan ik een onderscheid maken tussen de verschillende gebruiken van Cannabis en consoorten... Ikzelf vind dat je kan gebruiken of MISbruiken... Met misbruik doel ik uiteraard meer op het onverantwoorde, ongecontroleerde gebruik van drugs... Heel belangrijk om te weten waar je mee bezig bent, is al een goed ding...

De vergelijking met alcoholmisbruik slaagt eigenlijk totaal nergens op en komt over als een "lame" uitvlucht om toch maar snel een tegenargument te hebben... Het is iets anders en daarom hier totaal uit de kwestie...

DA_MadAce

Legacy Member
Feit: Cannabis is minder schadelijk dan alcohol.
Feit: Cannabisverslaving is minder gevaarlijk dan alcoholverslaving.
Feit: Cannabis is illegaal, alcohol niet.
Feit: Van 1 pint voelt ge niks, maar er is al wel een waarneembaar verschil in reflexen en waarneming.
Feit: Na 1 joint is het toch beter om niet te rijden.

Feit: Het is mogelijk om Cannabis met mate te gebruiken.

zotteluc

Legacy Member
WarBlade zei:
EDIT: Toch eventjes vermelden hoe grappig/zielig het is om al die (nogal heftige) voorstanders van het gebruik van Cannabis en consoorten bezig te zien... Doet me echt denken aan van die tieners die zulke toestanden uiterst spannend en stoer lijken te vinden, alsook aan mezelf enkele jaren geleden...

Eerlijkheidshalve moet ik echter bekennen - aan de hand van de argumenten die hier soms gebruikt worden - dat ik het betwijfel of het iets uit zal halen...

WarBlade zei:
Graag meer informatie over deze reply op mijn gebruik van zegswijze ? Het ontbreekt mij blijkbaar de kracht om er enige logische reden voor te vinden...

WarBlade zei:
Idd, de kinderen die het gebruik ervan ophemelen gaan het waarschijnlijk nooit doorhebben (alhoewel, eens men sociale gedragsveranderingen krijgt, men in geldgebrek komt,

WarBlade zei:
Om me te "beschuldigen" met het feit dat ik alles direct in een hokje steek (wat jij overigens nu met mij ook eigenlijk doet...), zou je meer over mijn persoon in kwestie moeten weten eigenlijk... Het is aan zulk gedrag te herkennen dat ik hier met een persoon te maken heb die loze beschuldigingen uit de lucht "plukt" als het ware zonder er eerst al te veel over na te denken en daarom dan ook aangeeft niet volwassen genoeg te zijn om een normale discussie te voeren... :)

Eventjes vermelden dat ik - al zeg ik het zelf - zéér veel ervaring heb met druggebruik... Moest dit niet zo zijn, dan zou ik wijselijk m'n mondje gehouden hebben...

Mag ik je aanraken o stoere volwassen god van de forumdiscussie? :ironic:

Al een hele pagina lang zit jij te lullen dat al wie een andere mening heeft dan jij, "kinderen", "zieligaards", "tieners", "onvolwassenen",... zijn

Heeft jouw mama je niet genoeg geknuffeld, dat je jezelf op zo'n manier probeert te bewijzen? Probeer vanaf nu mss eens een beetje respect op te brengen voor iemand die een andere mening toegedaan is en dan die persoon dmv argumenten te overtuigen ipv wat je nu doet.

screaM^

Legacy Member
Feit: Cannabis is minder schadelijk dan alcohol.
u wish...
Feit: Cannabisverslaving is minder gevaarlijk dan alcoholverslaving.
das waar...alleszinds toch in de zin van dat je bij cannabis blijft en er zich geen opstap vormt tot harddrugs want dat heb je bij alcohol niet...
Feit: Cannabis is illegaal, alcohol niet.
yep.. alcohol kan je niet meer illegaal gaan maken, en cannabis kan men ook niet zomaar legaal gaan maken...
Feit: Van 1 pint voelt ge niks, maar er is al wel een waarneembaar verschil in reflexen en waarneming.
idem als cannabis... maar bij cannabis is dit verschil GROTER.
Feit: Na 1 joint is het toch beter om niet te rijden.
groot gelijk.

Feit: Het is mogelijk om Cannabis met mate te gebruiken.
das waar, maar alcohol ook.

Moloch

Legacy Member
indien het hier nog nie staat; niemand naar het nieuws gekeken gisteren?

die 2 gasten zijn opgepakt geweest maar terug vrijgelaten, maar ze hebben wel de moederplant meegepakt, dus veel kweken zal er nog nie inzitten

trouwens, waarom moeten ze zolang wachten om iets te doen het gerecht? diene vzw is al weken bezig, zelf de burgemeester heeft de sleutel van de serre en was ermee akkoord, eens ze de planten binnenkregen gaan ze ze oppakken.. alstenblief ze zeg

en ge moog zeggen wa ge wilt, vergelijk eens het aantal doden door alcohol en door wiet, enough said..

WarBlade

Legacy Member
zotteluc zei:
Mag ik je aanraken o stoere volwassen god van de forumdiscussie? :ironic:

Al een hele pagina lang zit jij te lullen dat al wie een andere mening heeft dan jij, "kinderen", "zieligaards", "tieners", "onvolwassenen",... zijn

Heeft jouw mama je niet genoeg geknuffeld, dat je jezelf op zo'n manier probeert te bewijzen? Probeer vanaf nu mss eens een beetje respect op te brengen voor iemand die een andere mening toegedaan is en dan die persoon dmv argumenten te overtuigen ipv wat je nu doet.


Nauwelijks waard om te reageren op zulke ongegronde text eigenlijk... Het feit dat ik mezelf die woorden in de mond neem, wil op zich in de door mij gebruikte context toch helemaal niets verkeerd zeggen/betekenen ?

Nog eventjes zeggen dat je helemaal niets over iemand anders zijn moeder hoeft te zeggen omdat je daartoe gewoonweg het recht niet hebt... Da's vrij kinderlijk dat je zoiets doet eigenlijk... En waar probeer ik mezelf volgens jou te bewijzen ? Gelieve dit eventjes te verduidelijken... :)

K'vraag me ook af waarom je op zo'n manier reageert... Zo furieus zeg... Is daar een reden voor ? Misschien kan je niet met kritiek om ? :)

Bacon

Legacy Member
jeroenrams zei:
Er zijn al genoeg zaken die verslavend werken die je zo kan kopen: Alcohol, tabak, koffie, snoep,... Daar moet men voor mij niets meer aan toevoegen.

Bovendien zijn drugs wel wat agressiever dan de zaken die hier wel gewoon verkocht worden. Van 4 a 5 pintjes, 4 a 5 sigaretten, 4 a 5 tassen koffie of 4 a 500 gram snoepjes voel je niets, van 4 a 5 jointjes of 4 of 5 lijntjes coke of 4 a 5 pillen xtc ben je wel ff totaal van de wereld...

Daarom ben ik van mening dat men het best zo illegaal mogelijk houdt, ik zou zelfs het huidige beleid verstrengen en er gewoon een 0 tolerantie inzake druggebruik en drugbezit van maken. Als je dan gepakt wordt weet je gewoon dat je het vlaggen hebt...
1 keer gepakt worden en een waarschuwing, 2e keer gepakt en een FIKSE (> 500 euro) boete + werkstraf.
Bovendien, betrapt worden onder invloed van drugs achter het stuur. Verplichte therapie (op koste van de overtreder) tot hij een attest kan voorleggen van zo'n instelling dat hij "clean" is (mogen ze van mijn part ook doen voor mensen die teveel alcohol (+ 1 promille) in hun bloed hebben)

Iemand die zo'n vergelijkingen maakt heeft in de verste verte geen idee waarover hij spreekt. Als ik de keus heb tussen een chauffeur met 5 jointjes of pintjes achter de rug dan is de keuze zeer snel gemaakt.
De manier waarop je "drugs" labelt en ze zonder schaamte opsplitst zoals het 8 uur journaal spreekt boekdelen. Het is niet omdat ze sociaal geaccepteerd zijn dat het géén drugs zijn. Het is net die hypocriete houding die voor meer problemen zorgt.

En een strenger beleid? Zijn er ondertussen niet genoeg voorbeelden die aantonen dat zoiets in het beste geval enkel maar veel geld kost en niets oplost?

Quilombo

Legacy Member
DA_MadAce zei:
Feit: Cannabis is minder schadelijk dan alcohol.
Feit: Cannabisverslaving is minder gevaarlijk dan alcoholverslaving.

right :sop: en op wat is dat gebaseerd?
cannabis is gewoon anders schadelijk dan alcohol. 't is niet omdat de nadelige effecten niet bewezen zijn (buiten rookschade) dat die er niet zijn. vraag het eens aan mensen die verslaafd zijn geweest en kom dan eens terug.

of bezoek ff de psychiatrische afdeling van het ziekenhuis. trek je ogen maar es goed open.

.:KrusT:.

Legacy Member
WarBlade zei:
Om me te "beschuldigen" met het feit dat ik alles direct in een hokje steek (wat jij overigens nu met mij ook eigenlijk doet...), zou je meer over mijn persoon in kwestie moeten weten eigenlijk... Het is aan zulk gedrag te herkennen dat ik hier met een persoon te maken heb die loze beschuldigingen uit de lucht "plukt" als het ware zonder er eerst al te veel over na te denken en daarom dan ook aangeeft niet volwassen genoeg te zijn om een normale discussie te voeren... :)

Eventjes vermelden dat ik - al zeg ik het zelf - zéér veel ervaring heb met druggebruik... Moest dit niet zo zijn, dan zou ik wijselijk m'n mondje gehouden hebben... :)

Dat maak je er zelf van. Als je je beschuldigd voelt, is dat dan toch omdat je jezelf bij de hokjesstekers rekent. Reactie was bedoeld als aanvulling bij wat je zei, namelijk dat de kindjes die het ophemelen het niet doorhebben. Ik meld er gewoon bij dat voor die die alles direct afbreken net hetzelfde geldt.

zotteluc

Legacy Member
WarBlade zei:
Nauwelijks waard om te reageren op zulke ongegronde text eigenlijk...

...maar toch maar doen

Het feit dat ik mezelf die woorden in de mond neem, wil op zich in de door mij gebruikte context toch helemaal niets verkeerd zeggen/betekenen ?

tuurlijk niet, jij mag iedereen kinderachtig, zielig en onvolwassen noemen, maar als iemand ff meldt dat dat niet leuk is en niet getuigd van "1337 discussion skillz" ho maar, dat kan niet

Nog eventjes zeggen dat je helemaal niets over iemand anders zijn moeder hoeft te zeggen omdat je daartoe gewoonweg het recht niet hebt...

waar zeg ik iets over jouw moeder? begrijpend lezen 4/10

Da's vrij kinderlijk dat je zoiets doet eigenlijk...

éla! we doen het weer! ik post iets dat jou niet aanstaat en ineens is dat kinderlijk?!

En waar probeer ik mezelf volgens jou te bewijzen ? Gelieve dit eventjes te verduidelijken... :)

In elke post waarin je aangeeft dat je zelf o zo volwassen bent en iedereen die je mening niet deelt kinderachtig puberaal en onvolwassen is

K'vraag me ook af waarom je op zo'n manier reageert... Zo furieus zeg... Is daar een reden voor ?

lees al het bovenstaande even hé

Misschien kan je niet met kritiek om ? :)

kan zijn, weet ik niet, maar aangezien de vorige mijn 1ste post in deze draad was doet dit weeral niets ter zake.

voldoende uitleg zo of moet ik er ook nog een tekeningetje bij maken? ;)

DA_MadAce

Legacy Member
Quilombo zei:
right :sop: en op wat is dat gebaseerd?
cannabis is gewoon anders schadelijk dan alcohol. 't is niet omdat de nadelige effecten niet bewezen zijn (buiten rookschade) dat die er niet zijn. vraag het eens aan mensen die verslaafd zijn geweest en kom dan eens terug.

of bezoek ff de psychiatrische afdeling van het ziekenhuis. trek je ogen maar es goed open.

http://www.a1b2c3.com/drugs/mj007.htm

http://www.everyonedoesit.co.uk/cannabis_information/health/cannabis_health_cannabis_vs_alcohol.cfm

http://www.ciao.co.uk/Should_cannabis_be_legalised__Review_5613725

http://en.wikipedia.org/wiki/Cannabis_(Drug)#Health_issues_and_the_effects_of_cannabis



Ik spreek ook eigen ervaring. En ik ken mensen die verslaafd zijn/waren aan cannabis. En andere drugs en alcohol. Ikzelf heb ook (veel te veel) ervaring met drugs. Daarom ben ik ook de eerste om te zeggen dat cannabis gevaarlijk kan zijn, maar dit in een stuk mindere mate dan alcohol.

democracy02

Legacy Member
mensen met alleen positieve ervaringen op zichzelf/vrienden (voor zoverre ze zichzelf objectief kunnen beoordelen) horen liever niets negatief over drugs.
mensen zonder ervaring, of alleen slechte ervaringen op zichzelf/vrienden zullen drugs afzweren.


echter, hoe het leven van de gebruiker wordt beïnvloed na in contact te komen met drugs... hangt af van:
-de persoonlijkheid & sociale omgeving
-de voorkennis over de drug
-de soort drug

voor de ene kan een ervaring met bepaalde drug zijn doodsteek zijn,
voor een andere zijn redding.

drugs, can't live with them.. can't live without them :p

themummy123

Legacy Member
Osi` zei:
Een pint drinken terwijl je 16 jaar zijt is dan ook niet stoer ofzo? Zie, zoiets haat ik hé, mensen mogen wel pintjes drinken enzo en dat is allemaal niet stoer, maar als iemand een keertje cannabis rookt is't allemaal zo van, wow kerel, doe nog maar verder stoer :ironic:
Waarom rook ik cannabis? Omdat dat relaxed is, Waarom drink jij een pintje? Om los te komen. Zijn allebei roesmiddelen.

Altijd zielig zo'n argumenten van "stoer doen" Volgens mij is het eerder stoer om te zeggen tegen rokers/blowers van, jaja, doe maar lekker verder stoer, dan hebt ge uw aandacht gehad hé, niet? :)

ik drink geen alcohol.

anyhoo, doe maar verder stoer he

^MystiQ

Legacy Member
BuBbA zei:
Hmm...Je moet dus eerst een joint gerookt hebben vooraleer je je mening over "soft-drugs" mag uiten? Wat een eigenaardige redenering heb jij. Waarom ga je dan ook niet meteen in actua iedereen op de vingers wijzen en zeggen dat ze moeten zwijgen omdat ze nooit zelf in de regering hebben gezeten? :sop:

Anyway, ik voldoe aan uw "criteria", is het nu toegelaten? :ironic:

In mijn ogen wel ja. Ik zal eventjes proberen te verduidelijken wat ik bedoel met een voorbeeldje uit mijn vakgebied, kweet, tis hetzelfde niet maar het principe is er.

Stel we ontwerpen een versterker met een groepje van 3. En plots komt dan daar iemand zeggen van dat mag je niet doen en dit mag je dit niet doen en zich komen moeien en si en la terwijl hij eigenlijk echt geen zak weet van elektronica, laat staan het ontwerpen ..

Dit is hier krak hetzelfde, al die zever van het 'niet legaal' maken, waar zijn jullie mee bezig ? Praten over iets waar je zelfs nog nooit van geproefd hebt.

Krijg daar het schijt aan hé, mensen zeggen bijvoorbeeld, ik lust dat niet dus ik eet dat niet, maar als je ze vraagt, heb je het al eens geproefd, dan zeggen ze resoluut 'nee', maar hoe kan je dan in godsnaam gaan weten hoe het smaakt en wat uw mening er dan pas over zou zijn ..

Kblijf bij mijn standpunt :)

Anyway wa maakt het uit, ze zijn vanochtend al opgepakt :)

EternalSilence

Legacy Member
gelezen in gazet van die 'vzw' ...
grappig da ze al tegen de lamp zijn gelopen.
ik vind DIT NIET KUNNEN ... een beke legale cannabis plantage's gaan opstichten in vlaanderen, België...
als ge u cannabis wilt, gade maar naar nederland, ...
of willen die gasten heel de jeugd verkloten door die al aan 12jarige leeftijd cannabis te laten roken omda het toch legale is?
de jeugd den dag vandaag heeft al geen respect meer en vooral geen waarden (ik praat int algemeen hee... der zijn ook goede jongeren ;) :p)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan