Archief - Trek uw plant !

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

spray-bunny

Legacy Member
DA_MadAce zei:
Wie hard drugs wil legaliseren (buiten voor medische toepassingen, wat dacht ik al zo was) is niet goed bij zijn/haar hoofd. It's that simple.
boehoehoe. Van coke of heroine ga je ook niet van de eerste keer verslaafd zijn ze, het blijven de uitzonderingen. Weetwel, gebruiken, maar met mate?

Ook legaliseren van harddrugs heeft niks dan voordelen: meer controle en transparantie over het gebruik, wat preventie en hulp voor verslaafden makkelijk maakt, het hele gebeuren wordt uit de criminaliteit gehaald, betere kwaliteit van de drugs...

Loziete

Legacy Member
alexii zei:
Alle drugs zouden gelegaliseerd moeten worden, ik zie trouwens ook niet in waarom de éne drug dan wel zou mogen en de andere niet. Uiteindelijk komt het toch allemaal op hetzelfde neer, het leven een beetje leuker en mooier maken dan het is. Als alles legaal zou zijn zouden verslaafden bovendien gemakkelijker kunnen geholpen worden, de drugs zelf zal van een betere kwaliteit zijn omdat de overheid er tussen zit (wat de kans op rotzooi nemen minimaliseert) en door verkoop in bijv. drugshops dwingt minder mensen de illegaliteit in te duiken en is er meer sociale controle (voor onder meer verslaving).

Mits alles goed geregeld zou zijn, zou ik me niet kunnen voorstellen dat dit problemen zou geven. Maar het is natuurlijk onmogelijk omdat de samenleving vol zit met mensen die ontwetend zijn en vol vooroordelen zitten over drugs.

En voor de duidelijk, ik pak niet alle drugs, ik snap gewoon niet hoe je iemand zijn recht om zijn behoefte te willen bevredigen moet afpakken of ze dwingen het op onwaardige wijzen te moeten doen. Uiteindelijk 'schaad' je er alleen maar jezelf mee en niet je medemens.

Alcohol, een legale en sociaal aanvaarde drug, haalt mijn stelling precies wel een beetje onderuit, maar weinig mensen willen dit ook als een drug beschouwen of ze minimaliseren het als drugs zijnde, en de verkoop ervan omvat dan ook een minimum aan controle.

Bovendien is moralisatie van drugs wel één van de minst intelligente dingen ooit.

Niet mee akkoord!!
Ge weet niet wat de gevolgen zullen zijn voor ons land. Legaliseer alle drugs??
Nu is er voor mens nog een grens en wordt die overschreden zijn er gevolgen.
Stel dat het de normaalste zaak van de wereld is dat ge op u werk een lijntje legt zodat ge beter zou functioneren omdat ge dat nodig hebt :naughty:

Hellrabbit

Legacy Member
spray-bunny zei:
wat preventie en hulp voor verslaafden makkelijk maakt, het hele gebeuren wordt uit de criminaliteit gehaald, betere kwaliteit van de drugs...

preventie en hulp voor verslaafden zal dan ook wel ineens een stuk noodzakelijker worden als ge uw drugs gewoon in de winkel legt natuurlijk

alexii

Legacy Member
peelaard zei:
Niet mee akkoord!!
Ge weet niet wat de gevolgen zullen zijn voor ons land. Legaliseer alle drugs??
Nu is er voor mens nog een grens en wordt die overschreden zijn er gevolgen.
Stel dat het de normaalste zaak van de wereld is dat ge op u werk een lijntje legt zodat ge beter zou functioneren omdat ge dat nodig hebt :naughty:
Hoera, je hebt er niets van begrepen.

spray-bunny

Legacy Member
peelaard zei:
Niet mee akkoord!!
Ge weet niet wat de gevolgen zullen zijn voor ons land. Legaliseer alle drugs??
Nu is er voor mens nog een grens en wordt die overschreden zijn er gevolgen.
Stel dat het de normaalste zaak van de wereld is dat ge op u werk een lijntje legt zodat ge beter zou functioneren omdat ge dat nodig hebt :naughty:
Komaan, da's zo bullshit he. 't is niet omdat drugs legaal zouden zijn dat je ineens maar ongeremd onder invloed in het verkeer kan bewegen, of op je werk kan gebruiken of...

Als je werkgever verbiedt alcohol te drinken op het werk, dan zou dat voor coke toch juist hetzelfde zijn?
Hellrabbit zei:
preventie en hulp voor verslaafden zal dan ook wel ineens een stuk noodzakelijker worden als ge uw drugs gewoon in de winkel legt natuurlijk
Dat denk ik dus niet. In NL heeft men smartdrugs en cannabis gelegaliseerd, maar daar zie je toch geen toename aan verslaafden?
edit: het aantal verslaafden van de gelegaliseerde drugs is er integendeel zelf gevoelig afgenomen!

DA_MadAce

Legacy Member
spray-bunny zei:
boehoehoe. Van coke of heroine ga je ook niet van de eerste keer verslaafd zijn ze, het blijven de uitzonderingen. Weetwel, gebruiken, maar met mate?

Ook legaliseren van harddrugs heeft niks dan voordelen: meer controle en transparantie over het gebruik, wat preventie en hulp voor verslaafden makkelijk maakt, het hele gebeuren wordt uit de criminaliteit gehaald, betere kwaliteit van de drugs...

Ik weet perfect hoe lang het duurt om verslaafd te raken aan heroine en cocaine. En inderdaad, zeker niet de eerste keren. Maar het effect gaat toch wel wat verder dan dat.

Iemand met wat persoonlijke problemen die een maandje of zo stevig drinkt zal niet verslaafd zijn, al zeker niet fysiek.

Met heroine zou dit al anders zijn. Natuurlijk is dit vrij persoonlijk maar iemand die zowizo zich al slecht in zijn/haar vel voelt zal een vreselijk gemakkelijk slachtoffer zijn.

En ontwennen daarvan is niet simpel. Het vooruitzicht alleen al is voor velen genoeg om voort te blijven sukkelen. Natuurlijk, bij legalisatie zou het misschien gemakkelijker zijn om iemand gecontroleerd te laten ontwennen. Er zou een nieuwe industrie ontstaan, profiterend van andermans pech (aka "de medische wetenschap")... Hoeveel zou dit de maatschappij niet kosten. Hoeveel kost alcoholmisbruik ons nu al. Hoeveel menselijke drama's?

De voordelen wegen niet zwaarder dan de nadelen.

Ali_

Legacy Member
Illegaliteit van drugs houdt niemand tegen die drugs wil nemen. Ik bedoel als iemand coke wil snuiven dan boeit het die persoon NIKS of dat nu mag va nde politie of niet. Legaal maken zal het ook niet veranderen. Denk je nu echt dat als iemand twijfelt om drugs te nemen dat dat komt omdat het illegaal is? oh nee, drugs zijn illegaal, boehoehoe!

Loziete

Legacy Member
spray-bunny zei:
Komaan, da's zo bullshit he. 't is niet omdat drugs legaal zouden zijn dat je ineens maar ongeremd onder invloed in het verkeer kan bewegen, of op je werk kan gebruiken of...

Als je werkgever verbiedt alcohol te drinken op het werk, dan zou dat voor coke toch juist hetzelfde zijn?
Dat denk ik dus niet. In NL heeft men smartdrugs en cannabis gelegaliseerd, maar daar zie je toch geen toename aan verslaafden?

Was bij wijze van spreken, denkte ook niet dat het gebruik enorm zal stijgen moest men zeggen van akkoord gebruik maar.
Het zou zijn goede punten hebben dat zeker maar toch zou het onverantwoord zijn. Plus het zal nooit gebeuren ook

alexii

Legacy Member
DA_MadAce zei:
alexii, er is echt wel drugs die totaal, maar dan ook totaal niet gezond is. Coke, meer anvaard tegenwoordig, is daar één van. En alle chemische brol ook.
Ik ontken niet dat sommige drugs meer schadelijk zijn dan andere (of de schadelijkheid ervan in zijn geheel). Als de drugs in goede omstandigheden door kenners gemaakt worden in plaats van weet ik veel waar en door wie dan zal de schadelijkheid ervan wel drastisch teruggedrongen worden.
DA_MadAce zei:
Tis eigenlijk heeel simpel.

*****Gebruik, maar met mate.*****
Spreekt voor zich.
DA_MadAce zei:
En geen enkele drug is 100% onschadelijk. Chizofrenie is een jaren 70 urban myth, maar neurotisch gedrag en achtervolgingswaanzin kunnen best het gevolg zijn van overdreven cannabis gebruik. Ken zo een paar mensen. Er is geen fysieke ontwenning (hoewel die met THC opgefokte skunk da aan het veranderen is) maar de psychologische is des te erg.
Spreekt voor zich dat men dan heeeel veel moet gebruiken. Maar dit gaat geleidelijk en kan heel veraderlijk zijn.
Ok...
DA_MadAce zei:
Wie hard drugs wil legaliseren (buiten voor medische toepassingen, wat dacht ik al zo was) is niet goed bij zijn/haar hoofd. It's that simple.
Mooi argument.

alexii

Legacy Member
Ali_ zei:
Illegaliteit van drugs houdt niemand tegen die drugs wil nemen. Ik bedoel als iemand coke wil snuiven dan boeit het die persoon NIKS of dat nu mag va nde politie of niet. Legaal maken zal het ook niet veranderen. Denk je nu echt dat als iemand twijfelt om drugs te nemen dat dat komt omdat het illegaal is? oh nee, drugs zijn illegaal, boehoehoe!
Je mist het punt.

Ali_

Legacy Member
alexii zei:
Je mist het punt.

Ik neem het niet op voor drugs ofzo. Maar ik zeg enkel dat legalisering of illegaliteit van drugs niemand iets deert. De enige geldige reden om niet aan drugs te beginnen is dat ze schadelijk zijn voor de gezondheid.

Loziete

Legacy Member
alexii zei:
Je mist het punt.

Wilde wel eens stoppe mé iedereen zijn mening in de grond te boren?
Tis niet omdat gij vindt dat het zo moet zijn dat een ander niet anders mag denken als gij é...

alexii

Legacy Member
Ali_ zei:
Ik neem het niet op voor drugs ofzo. Maar ik zeg enkel dat legalisering of illegaliteit van drugs niemand iets deert.
Oei, sorry, ik dacht dat je op mijn post reageerde. o:

Ali_

Legacy Member
alexii zei:
Oei, sorry, ik dacht dat je op mijn post reageerde. o:

Ik reageer gewoon op iedereen die denkt dat mensen die drugs gebruiken of mensen die op het punje staan om drugs te gebruiken maar twijfelen helemaal niet denken aan de eventuele legaliteit van die drug.

DA_MadAce

Legacy Member
alexii zei:
Ik heb het proberen te begrijpen maar het lukte niet. :$

Kwas ff een voorbeeld aan het geven hoe leke drug (ook suiker, cafeine, whatever...) z'n eigen veraderlijkheen heeft.


Hell, drink 5 liter water en er is ook een grote kans da ge dood zijt.

screaM^

Legacy Member
ergens moet er een grens zijn.. die grens is jaren geleden eenmaal getrokken.
Deze moet niet veranderd worden voor iets dat ongezond is. Moest het nu gezond zijn zou er over nagedacht kunnen worden, maar in dit geval is dat dus NIET zo.
ik geef toe: ik ben een niet-cannabis-gebruiker en ik ben er trots op! ( en ja ik heb het ooit al eens gedaan, en dat was op net dezelfde manier als toen ik ben beginnen met roken - stoer doen tov de vriendjes ).
Moest cannabis gezond zijn in een ander geval, dan zal dit nog NIET gelegaliseerd mogen worden in mijn ogen. Er zijn AL GENOEG ongevallen op de openbare weg om maar een voorbeeld te stellen ( cannabis verlaagt nog steeds de reactie snelheid en heeft nog meerdere bijeffecten die verschillen van persoon tot persoon ). Omdat je nu direct een boete in je brievenbus ontvangt als je iets van drugs in je lichaam hebt terwijl je rijd is niet meer dan juist; mensen gaan meer schrik hebben, en dit niet zo snel doen. Moest cannabis gelegaliseerd zijn ( maar nog steeds verboden tijdens het rijden ! ), zou er in het vrt-nieuws meer gepraat worden van "een ongeval waarbij de chauffeur onder invloed van cannabis was" en in het vtm-nieuws nog meer sensatie.
Begin nu niet van "En alcohol dan?", want ja ik-jij-iedereen weet dat dit ook een GROOT probleem is!
Maar rijden en drinken is in zekere ZIN ook illegaal aangezien je er beboet voor kan worden.
Voor diegene die willen quoten in de zin van dan moeten ze alcohol ook maar ilegaliseren; dit gaat simpelweg NIET...
zoals ik eerder al zei: de lijn is reeds getrokken. Deze kan/mag veranderd worden voor iets dat in elke zin van het woord gezond EN veilig is voor de gebruiker in kwestie EN de omstaanders.
Ik ben dus persoonlijk VOOR de vele wodka controles, en er mogen er nog veel meer zijn! Anderzijds ben ik tegen de legalisering van cannabis en alle gevolgen vandien.


Tot zover MIJN nederige MENING over de legularisatie van cannabis.


ps; sorry voor de wirwar in mijn tekst :)

Bubba

Legacy Member
Math'ke zei:
:ironic:

Ik vraag mij af wat hunder probleem soms toch is, precies een bende moraalridders .. Ooit dacht ik ook zoals jullie tot ik eens jointje geprobeerd had, dan pas ben je gerechtvaardigd om je mening te geven. In mijn ogen althans. Praten over iets waar je geen weet van hebt is als stoefen over de sex terwijl je het moet stellen met appeltaarten.

Hmm...Je moet dus eerst een joint gerookt hebben vooraleer je je mening over "soft-drugs" mag uiten? Wat een eigenaardige redenering heb jij. Waarom ga je dan ook niet meteen in actua iedereen op de vingers wijzen en zeggen dat ze moeten zwijgen omdat ze nooit zelf in de regering hebben gezeten? :sop:

Anyway, ik voldoe aan uw "criteria", is het nu toegelaten? :ironic:

DA_MadAce zei:
Drinkt u ooit een pintje? Eet u ooit een stukje chocolade? Drunkt u ooit een kopje koffie? Gaat u wel eens van de grond?

Voor allen: ja. Zijn ze te vergelijken? Neen.

U verwart alcohol gebruik met alcohol misbruik. Alcohol is een product dat op een perfect gezonde manier gebruikt kan worden. U kan u hele leven elke zaterdag avond 1 pintje drinken en daar geen enkele vorm van ongemak van ondervinden.

U kan bovenstaande redenering doortrekken voor chocolade en koffie.

Voor cannabis gaat die vergelijking echter niet op. Hoe weinig u ook rookt, hoe weinig keer u ook rookt, dat product is altijd schadelijk. Niet meteen levens bedreigend. U kan zelfs u gehele leven elke week een jointje roken en er niks van merken, des te beter. U brengt trouwens niet enkel uzelf maar ook anderen schade toe. Gewild of ongewild.

Ik begrijp trouwens niet waarom u seks hierbij betrekt. Seks is geen "product" en kan niet als drugs beschouwd worden. Als je het wel als drugs beschouwd, zijn er tegenwoordig alternatieven om die "drug" op een veilige manier te "gebruiken".

Dat cannabis de deur openzet naar andere, zwaardere producenten is ook niet meteen een leuke gedachte.

Trouwens, zelfs al waren alle dingen die u opnoemt nog zo schadelijk, is dat dan een vrijgeleide om cannabis ook maar te legaliseren? Zoiets als "alcohol verneukt mensenlevens, laat ons cannabis er dan ook maar bijgooien!!!".
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan