Archief - Trek uw plant !

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

screaM^

Legacy Member
oja nog ff vergeten ;

ik ben niet TEGEN cannabis maar;
- ik kan er niet tegen dat mensen constant vragen van "ook is...?" of dergelijke want das aanzetten en spijtig genoeg komt dit TE VEEL voor ( soms ook aandringen)
- mensen waar je begrip voor moet hebben omdat ze gebruikt hebben.
- mensen die in het openbaar cannabis roken ( als niet-cannabis roker hebt ge niet zon grote weerstand tegen deze rook en voel je dat sneller (ook al wil je dat niet))

wou ik nog ff kwijt :$

Hellrabbit

Legacy Member
voel je dat sneller?

ik heb toch nog nooit enige effecten ondervonden van andermans rook hoor

screaM^

Legacy Member
als het bvb regent, en je staat in een buskotje te wachten op de bus en er beginnen 1 of 2 personen een joint te roken word ik dat al snel gewaar...en daar kan ik dus niet tegen omdat ik er niet voor kies...

ergens is dat net hetzelfde als de mensen die niet tegen sigarettenrook kunnen ( waar ik begrip voor heb ) of er gewoon niet voor kiezen.

Goldrusher

Legacy Member
Legaliseren, maar samen met gewone tabak verbieden in het openbaar.

DA_MadAce

Legacy Member
BuBbA zei:
Voor allen: ja. Zijn ze te vergelijken? Neen.

U verwart alcohol gebruik met alcohol misbruik. Alcohol is een product dat op een perfect gezonde manier gebruikt kan worden. U kan u hele leven elke zaterdag avond 1 pintje drinken en daar geen enkele vorm van ongemak van ondervinden.

U kan bovenstaande redenering doortrekken voor chocolade en koffie.

Voor cannabis gaat die vergelijking echter niet op. Hoe weinig u ook rookt, hoe weinig keer u ook rookt, dat product is altijd schadelijk. Niet meteen levens bedreigend. U kan zelfs u gehele leven elke week een jointje roken en er niks van merken, des te beter. U brengt trouwens niet enkel uzelf maar ook anderen schade toe. Gewild of ongewild.

Ik begrijp trouwens niet waarom u seks hierbij betrekt. Seks is geen "product" en kan niet als drugs beschouwd worden. Als je het wel als drugs beschouwd, zijn er tegenwoordig alternatieven om die "drug" op een veilige manier te "gebruiken".

Dat cannabis de deur openzet naar andere, zwaardere producenten is ook niet meteen een leuke gedachte.

Trouwens, zelfs al waren alle dingen die u opnoemt nog zo schadelijk, is dat dan een vrijgeleide om cannabis ook maar te legaliseren? Zoiets als "alcohol verneukt mensenlevens, laat ons cannabis er dan ook maar bijgooien!!!".

M'n beste. Cannabis is een drug die niet alleen helend werkt voor veel astma petienten maar ook tics bij mensen met la-tourette verzacht.

Als we dan toch het met andere drugs vergelijken... Cafeine en alcohol: Lichamelijke ontwenning. cannabis niet. Net zoals bij alle drugs is er bij geestelijke instabiliteit een grote kans op mentale afhankelijkheid.

Ook is bewezen dat in tegenstelling tot cafeine, alcohol en nicotine de meeste negatieve bijwerking na stoppen met gebruiken verdwijnen.

Al bij al is cannabis een stuk minder schadelijk dan nicotine en alcohol. En als men dan over het gevaar voor de longen begint... Laat de auto dan gewoon maar staan.

Seks, zoals zovele dingen, stimuleert de hersenen. Tijdens de daad worden een hele reeks aan stoffen afgescheiden die de daad dus zo leuk maken.

Dit is de correlatie met drugs: http://en.wikipedia.org/wiki/Psychotropic

Veel drugs doen juist hetzelfde.

Kan men verslaafd raken aan seks? Ja. Net zoals aan marathons lopen. Marathons lopen is trouwens OOK schadelijk voor het lichaam, zeker als men dit actief doet.


En uw steppingstone referentie... Dit is al sinds de jaren tachtig bewezen BULLSHIT te zijn. Het verschil in effect tussen cannabis en cocaine is er toch wel degelijk...

Ingewikkelde materie...
Ik vrees om hierover te oordelen dat men toch wat moet gelezen hebben. Of ervaring hebben. :ironic:

Blanco

Legacy Member
U verwart alcohol gebruik met alcohol misbruik. Alcohol is een product dat op een perfect gezonde manier gebruikt kan worden. U kan u hele leven elke zaterdag avond 1 pintje drinken en daar geen enkele vorm van ongemak van ondervinden

Ik ken er wel bijzonder weinig die slechts 1 pintje drinken per week.

Trouwens, zelfs al waren alle dingen die u opnoemt nog zo schadelijk, is dat dan een vrijgeleide om cannabis ook maar te legaliseren? Zoiets als "alcohol verneukt mensenlevens, laat ons cannabis er dan ook maar bijgooien!!!".

Hebt gij dan een vrijgeleide om cannabis te demoniseren omdat alcohol een drug is die algemeen aanvaard is (t'is bijna cultureel erfgoed), maar toch heel wat mensenlevens verneukt?

Hellrabbit

Legacy Member
Blanco zei:
Hebt gij dan een vrijgeleide om cannabis te demoniseren omdat alcohol een drug is die algemeen aanvaard is (t'is bijna cultureel erfgoed), maar toch heel wat mensenlevens verneukt?

Beweert iemand dat dan?

Bubba

Legacy Member
DA_MadAce zei:
M'n beste. Cannabis is een drug die niet alleen helend werkt voor veel astma petienten maar ook tics bij mensen met la-tourette verzacht.

Als we dan toch het met andere drugs vergelijken... Cafeine en alcohol: Lichamelijke ontwenning. cannabis niet. Net zoals bij alle drugs is er bij geestelijke instabiliteit een grote kans op mentale afhankelijkheid.

Ook is bewezen dat in tegenstelling tot cafeine, alcohol en nicotine de meeste negatieve bijwerking na stoppen met gebruiken verdwijnen.

Al bij al is cannabis een stuk minder schadelijk dan nicotine en alcohol. En als men dan over het gevaar voor de longen begint... Laat de auto dan gewoon maar staan.

Seks, zoals zovele dingen, stimuleert de hersenen. Tijdens de daad worden een hele reeks aan stoffen afgescheiden die de daad dus zo leuk maken.

Dit is de correlatie met drugs: http://en.wikipedia.org/wiki/Psychotropic

Veel drugs doen juist hetzelfde.

Kan men verslaafd raken aan seks? Ja. Net zoals aan marathons lopen. Marathons lopen is trouwens OOK schadelijk voor het lichaam, zeker als men dit actief doet.


En uw steppingstone referentie... Dit is al sinds de jaren tachtig bewezen BULLSHIT te zijn. Het verschil in effect tussen cannabis en cocaine is er toch wel degelijk...

Ingewikkelde materie...
Ik vrees om hierover te oordelen dat men toch wat moet gelezen hebben. Of ervaring hebben. :ironic:

Eerst en vooral: stepping stone is helemaal niet "bullshit" bewezen te zijn. Er is een aantal maanden geleden nog een reportage over geweest op canvas. De laatste tijd duiken er alsmaar meer wetenschappelijke onderzoeken op die elke keer opnieuw de schadelijkheid van cannabis aantonen.

2. Je brengt er tabak bij, zie je mij hier ergens tabak verheerlijken ofzo? Ik heb geen woord gerept over tabak omdat dat voor mij evenzeer verboden kan (moet) worden.

Over de alcohol kan ik wederom kort zijn. Alcohol is bij juist gebruik niet schadelijk. Bij cannabis geld dat niet aangezien dat cannabis op elk moment, bij elke hoeveelheid schadelijk is. Hoe gering die schade dan ook mag zijn.

Waarom je er trouwens het onderwerp auto's bijhaald is me helemaal een raadsel. Laat ons anders auto's gaan verbieden en terug achteruit gaan in de tijd.

3. Is dit nu werkelijk jouw manier om iemand te overtuigen van cannabis te legaliseren? Duiden op andere legale producten die al dan niet schadelijk zijn? Sterk bezig zou ik zeggen. :D

Quilombo

Legacy Member
BuBbA zei:
Voor allen: ja. Zijn ze te vergelijken? Neen.

U verwart alcohol gebruik met alcohol misbruik. Alcohol is een product dat op een perfect gezonde manier gebruikt kan worden. U kan u hele leven elke zaterdag avond 1 pintje drinken en daar geen enkele vorm van ongemak van ondervinden.

U kan bovenstaande redenering doortrekken voor chocolade en koffie.

Voor cannabis gaat die vergelijking echter niet op. Hoe weinig u ook rookt, hoe weinig keer u ook rookt, dat product is altijd schadelijk. Niet meteen levens bedreigend. U kan zelfs u gehele leven elke week een jointje roken en er niks van merken, des te beter. U brengt trouwens niet enkel uzelf maar ook anderen schade toe. Gewild of ongewild.

Dat cannabis de deur openzet naar andere, zwaardere producenten is ook niet meteen een leuke gedachte.

Trouwens, zelfs al waren alle dingen die u opnoemt nog zo schadelijk, is dat dan een vrijgeleide om cannabis ook maar te legaliseren? Zoiets als "alcohol verneukt mensenlevens, laat ons cannabis er dan ook maar bijgooien!!!".

jij verwart cannabisgebruik met cannabismisbruik. alcohol is in geringe hoeveelheid ook schadelijk hoor (hersencellen die afsterven, nooit van gehoord zeker?). je kan evengoed elke zaterdag een joint paffen zonder daar ooit last van te ondervinden .. :s

als iemand op z'n eentje paft heeft juist niemand anders daar last van, is net hetzelfde als met roken.

de stepping stone theorie is al 1000'en keren weerlegd. 't is niet omdat vele harddrugsgebruikers ooit cannabis gebruikt hebben dat daar meteen ook een causaal verbandje bijhoort. volgens mij hebben die mensen ooit ook allemaal koffie gedronken of een sigaret gerookt. natuurlijk zal de stap iets kleiner zijn, mensen die zo kortzichtig zijn dat ze alles wat illegaal is meteen niet meer moeten hebben gaan ook nooit aan cannabis beginnen. ik bedoel dat cannabisgebruikers sowieso al meer openstaan voor illegale dingen aangezien ze al weed paffen.

schadelijkheid kan eigenlijk geen punt zijn. een hamburger eten is ook schadelijk, en hamburgers "gebruiken" kan ook misbruiken worden. laten we anders alles afschaffen wat ons maar op één of andere manier kan schaden. iedereen doet toch met zijn lichaam wat hij wil? als je de mensen de vrijheid geeft om er zelf over te beslissen zullen ze al meer hun verstand gebruiken dan dat het eenvoudigweg verboden wordt.

en het hele punt is eigenlijk dat het gebruik minder taboe wordt en veel beter te controleren als het gelegaliseerd wordt. en bovendien wordt er dan MINDER gebruikt, in Nederland is het gebruik enorm gedaald toen het gedoogd werd. wanneer denk je dat er in Amerika het meest ooit gedronken is? juist ja, tijdens de drooglegging..

ComputerVISTA

Legacy Member
Quilombo zei:
jij verwart cannabisgebruik met cannabismisbruik. alcohol is in geringe hoeveelheid ook schadelijk hoor (hersencellen die afsterven, nooit van gehoord zeker?).

Van die afstervende hersencellen, laats ergens gehoord op een reportage dat dat niet waar zou zijn. Wat het dan wel is ben ik totaal vergeten :/

Ow, iets van mezelf dan: Met 1 pint gedronken te hebben kunt ge perfect zonder risico (de meeste mensen toch) een auto besturen... onder canabis niet. (Ge moet hier BTW niet achter een pointe gaan zoeken, ge snapt ze zo wel denk ik)

viewer

Legacy Member
ComputerVISTA zei:
Van die afstervende hersencellen, laats ergens gehoord op een reportage dat dat niet waar zou zijn. Wat het dan wel is ben ik totaal vergeten :/

Ow, iets van mezelf dan: Met 1 pint gedronken te hebben kunt ge perfect zonder risico (de meeste mensen toch) een auto besturen... onder canabis niet. (Ge moet hier BTW niet achter een pointe gaan zoeken, ge snapt ze zo wel denk ik)

lol, das zever, stel da ge 1/20e van een gram rookt, dan voelt ge daar niks van. rook een gram, dan voelt ge het natuurlijk wel (en zelfs al heel sterk)

drink 1 pint, ge voelt niks, drink er twintig en ge weet het wel...

Quilombo

Legacy Member
ComputerVISTA zei:
Van die afstervende hersencellen, laats ergens gehoord op een reportage dat dat niet waar zou zijn. Wat het dan wel is ben ik totaal vergeten :/

Ow, iets van mezelf dan: Met 1 pint gedronken te hebben kunt ge perfect zonder risico (de meeste mensen toch) een auto besturen... onder canabis niet. (Ge moet hier BTW niet achter een pointe gaan zoeken, ge snapt ze zo wel denk ik)

tgoh er zijn onderzoeken waaruit blijkt dat SOMMIGEN beter rijden onder invloed van cannabis. ze hebben een tragere reactiesnelheid maar overcompenseren dat door veel voorzichtiger te rijden. ne zatlap die rijdt ook minder goe maar die maakt het nog erger door te denken dat ie goed rijdt en gaat dan gevaarlijke toestanden uithalen :/

jeroenrams

Legacy Member
Er zijn al genoeg zaken die verslavend werken die je zo kan kopen: Alcohol, tabak, koffie, snoep,... Daar moet men voor mij niets meer aan toevoegen.

Bovendien zijn drugs wel wat agressiever dan de zaken die hier wel gewoon verkocht worden. Van 4 a 5 pintjes, 4 a 5 sigaretten, 4 a 5 tassen koffie of 4 a 500 gram snoepjes voel je niets, van 4 a 5 jointjes of 4 of 5 lijntjes coke of 4 a 5 pillen xtc ben je wel ff totaal van de wereld...

Daarom ben ik van mening dat men het best zo illegaal mogelijk houdt, ik zou zelfs het huidige beleid verstrengen en er gewoon een 0 tolerantie inzake druggebruik en drugbezit van maken. Als je dan gepakt wordt weet je gewoon dat je het vlaggen hebt...
1 keer gepakt worden en een waarschuwing, 2e keer gepakt en een FIKSE (> 500 euro) boete + werkstraf.
Bovendien, betrapt worden onder invloed van drugs achter het stuur. Verplichte therapie (op koste van de overtreder) tot hij een attest kan voorleggen van zo'n instelling dat hij "clean" is (mogen ze van mijn part ook doen voor mensen die teveel alcohol (+ 1 promille) in hun bloed hebben)

roslar

Legacy Member
Ik heb het idee dat iedereen hier een drugsverslaafde is?

Btw ik ben voor de legalisering van canabis. Gepaard gaande met goede regelmenteringen natuurlijk want nu moet ik altijd naar Holland gaan en illegaal importeren.

De nieuwe coffeeshop om de hoek is er bijna :D

spray-bunny

Legacy Member
jeroenrams zei:
Bovendien zijn drugs wel wat agressiever dan de zaken die hier wel gewoon verkocht worden. Van 4 a 5 pintjes, 4 a 5 sigaretten, 4 a 5 tassen koffie of 4 a 500 gram snoepjes voel je niets, van 4 a 5 jointjes of 4 of 5 lijntjes coke of 4 a 5 pillen xtc ben je wel ff totaal van de wereld...
Komaan zeg, wat een vergelijkingen.:)

Kan je evengoed zeggen: na 10 liter water voel je meer dan van een xtc pil, van 5kg snoepen voel je meer dan 3 trekjes van een joint.

WarBlade

Legacy Member
Osi` zei:
Ma liever iemand die stoned is dan iemand die zat is in m'n buurt.

Liever iemand die gewoon nuchter is eigenlijk...

EDIT: Toch eventjes vermelden hoe grappig/zielig het is om al die (nogal heftige) voorstanders van het gebruik van Cannabis en consoorten bezig te zien... Doet me echt denken aan van die tieners die zulke toestanden uiterst spannend en stoer lijken te vinden, alsook aan mezelf enkele jaren geleden... K'zou eens graag willen dat die personen die zo hevig ervoor strijden, een lijstje opmaken met de voor- en nadelen van het gebruik van Cannabis... Heb je meer dan 2 voordelen, probeer dan over deze nog eens zeer goed na te denken... :)

Eerlijkheidshalve moet ik echter bekennen - aan de hand van de argumenten die hier soms gebruikt worden - dat ik het betwijfel of het iets uit zal halen...

"Wat baten kaars en bril, als de uil niet zien wil ?" :)

Blanco

Legacy Member
Over de alcohol kan ik wederom kort zijn. Alcohol is bij juist gebruik niet schadelijk. Bij cannabis geld dat niet aangezien dat cannabis op elk moment, bij elke hoeveelheid schadelijk is. Hoe gering die schade dan ook mag zijn.

Hoe gering die schade ook mag zijn?
Dat geldt zeker alleen voor cannabis en niet voor jouw alcohol?
Ik kan evengoed een steppingstone theorie hangen aan alcoholmisbruik, die zullen ook wel met 1 pintje begonnen zijn en geeindigd zijn met een fles whisky.
"Wat baten kaars en bril, als de uil niet zien wil ?"

Wie het zegt... :ironic:

.:KrusT:.

Legacy Member
Deze discussie weer.

'k ga jullie 1 hint geven: ge gaat er nooit uitgeraken.

WarBlade

Legacy Member
Blanco zei:
Wie het zegt... :ironic:

Graag meer informatie over deze reply op mijn gebruik van zegswijze ? Het ontbreekt mij blijkbaar de kracht om er enige logische reden voor te vinden...
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan