Archief - Trek uw plant !

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

spray-bunny

Legacy Member
Ik zie de toekomst alvast positief in voor dit project. In Spanje loopt er al een tijdje een soortgelijk project, dat nogal succesvol blijkt te zijn.

Ik ga prolly wel meedoen voor de volgende oogst - €50 is echt niks...
En de kans op een veroordeling zou volgens gespecialiseerde advocaten miniem zijn.

viewer

Legacy Member
hey, een eersta stap naar legale wietplantages in belgie! komt hier nog goed :)

chosen1

Legacy Member
pachtig initiatief en ze hebben ook helemaal gelijk in hun uitleg!

veel mensen gaan da wel nie willen steunen omdat andere hen dan als gebruikers gaan zien

Starrk

Legacy Member
Naar verluid is er zelfs geen reden tot arrestatie.

Als ik correct ben is de toegestane 'hoeveelheid' 1 plantje per persoon? Dat is dan ook wat de VZW gedaan heeft.

Onze geliefde burgemeester van antwerpen heeft ook een sleutel van het kweekkot gekregen, om aan te tonen dat ze zeker niets illegaal willen doen en dat de politie controles kan doen wanneer ze maar wil.

De motivatie van de VZW: 'Wij willen de grenzen van de wet aftasten'.

Blanco

Legacy Member
Goed initiatief, maar wie in die vzw gaat zich opofferen om die zaadjes te gaan kopen in Holland?

spray-bunny

Legacy Member
DekadeZ zei:
Naar verluid is er zelfs geen reden tot arrestatie.

Als ik correct ben is de toegestane 'hoeveelheid' 1 plantje per persoon? Dat is dan ook wat de VZW gedaan heeft.
Het kweken van een vrouwelijk plantje wordt wel gedoogd ('laagste prioriteit') maar eigenlijk blijft het illegaal dacht ik.
Blanco zei:
Goed initiatief, maar wie in die vzw gaat zich opofferen om die zaadjes te gaan kopen in Holland?
Elk lid moet een vrouwelijke plant in de vzw inbrengen.

:offtopic: Negeer de 'haters' aub, don't feed the trolls!

Genious

Legacy Member
goh ja, een gedoogbeleid is nog iets anders dan legaal he.
en er is weer zo'n spiritist bij... ze zitten in de regering gvdm, dat ze daar dan iets proberen he en als het daar niet lukt om te legaliseren, tjah, dat is democratie he ;)

Massis

Legacy Member
schitterend initatief!

wordt beetje tijd da het beleid hier aangepast wordt naar fatsoenlijke regelingen ipv "kweken mag, maar zaadjes hebben niet" of "ge moogt 3 gram hebben maar ze nie vervoeren" (want als de flikken u tegenkomen krijgde bij 3 gram mss geen pv, ma ge zijt ze zeer waarschijnlijk wel kwijt)

Ssup

Legacy Member
Hun idee toont aan met wat voor een mislukt drugsbeleid we hier opgezadeld zitten,ofwel mag het ofwel niet he maar op zo'n hypocriete mannier jongeren erin luizen is een regelrechte schande van onze regering.

Ze laten uitschijnen dat het mag maar terwijl blijven ze wel doodleuk mensen en vooral jongeren oppakken en veroordelen voor cannabisbezit en gebruik.

Die gasten tonen dat met dit project maar al te goed aan en de regering en het parket laat maar weer is zien wat voor valse smeerlappen ze wel niet zijn,als er iemand in den bak hoort is het wel die sul dat dat gedoogbeleid heeft ingevoerd en niet die gasten.

Het gaat wel nog altijd over drugs.

Genious

Legacy Member
tja, drugsgebruik zou te legaliseren vallen, als het enkel thuis werd gebruikt en strenge, maar echt strenge represailles. (ik heb het dan wel over drugs die u zowiezo high maken eh, van een pintje zijt ge nog niet high ;))
wat ge doet met uw eigen maakt idd niet uit, zo lang ge anderen maar niet schaadt. Natuurlijk is er dan de vraag hoe ge drama's in gezinnen vermijdt, zoals er nu al genoeg van zijn door alcoholverslavingen.

maar goed, zo lang het nog niet legaal is (en het is het dus nog niet), is het niet vreemd dat de politie die plantjes in beslag neemt.


maar bth zie ik dat niet zitten, ik heb toch wel al een aantal drugsgebruikers gekend (en daarvoor geen zwaar verslaafde sjarels) en er was toch altijd wel een of ander gevolg aan. ik denk dat dat ook zo is bij de grote meerderheid.
en tja, ze verbieden het rijden zonder gordel om de mensen tegen zichzelf te beschermen, wrm dan niet de drugs? (inc die sigaretten)

Godzilla*Akira

Legacy Member
Legaliseren mag van mij, maar er moeten dan wel strikte voorwaarden zijn, zoals natuurlijk min. leeftijd - Max aantal gram en enkel in prive sfeer gebruiken maw niet in het openbaar, wat mij dan ook meer dan logische lijkt.

Heb er absoluut niets op tegen aangezien ik vroeger ook nog gebruiker was. Nu wel al even gestopt.

Vindt het dus wel nog een goed initiatief, er zou misschien één of andere samenspraak met Nederland moeten komen om dan toch op een legale manier het over de grens te krijgen ofzo, aangezien ik niet onmiddelijk coffeeshops in Belgie zie komen.

@sQuare, ik zal maar best niet vragen wat die gast met die koe doet zeker, in je avatar. :lol:

spray-bunny

Legacy Member
Osi` zei:
Cannabis kan je in kleine hoeveelheden roken, maar ook in grote hoeveelheden. Tis nie dak zo lam als ne koe zit van 2 trekjes ofzo hé ..
En van Koffie wordt ge ook enorm opgewekt, een oppep middel is dat.
Chocolade geeft een gevoel van bevrediging.

En over dat legaliseren, neen danku. Liever niet, zouden jullie blowers graag taxen betalen ofzo? Geef mij maar de manier van nederland, gedogen en wietkwekerijen waarbij de regering geen vat op heeft (om geen taxen te betalen)
Alhoewel legalisatie het gebruik van cannabis ook veel veiliger maakt.
Wietkwekerijen waarop de overheid geen vat heeft? In NL kan je je huis/appartement verliezen als je betrapt wordt op wiet kweken. Men vliegt daar rond met helicopters met warmtesensoren op om kwekerijen te zoeken. Ik ben voor een minieme taks die kan dienen voor preventie, informeren van jeugd en eventueel zelfs helpen van verslaafden. En dan meteen het hele drugsgebeuren volledig legaliseren.

Ozymandias

Legacy Member
ik ben tegen wiet.

Waarom:
1. Wietrokers hebben meer kans schizofreen te worden. Schizofrenie komt 7% meer voor bij die mensen. Weet niet of je beseft hoe erg schizofrenie is (en hoeveel het kost).
2. Ze hebben de neiging verslaafd te worden, en niet echt economisch productief niet meer (wat jammer nu toch dat wiet je een korte tijd beter doet voelen, maar een rebound effect heeft waardoor je je nadien gedurende een véél langere tijd slechter voelt). Vroeger dacht men dat er een cannabis related syndromen complex was (depressief, lusteloos, futloos, lui en verslaafd). Is nogal veel discussie daarover (ondertussen denken we eerder dat het karaktertrekken van cannabisgebruikers zijn die meer tot uiting komen)
3. Wiet onderdrukt een deel controlefuncties van de hersenen, zoals alcohol. Niet echt veel zin om naast de ongevallen door alcohol er ook nog ongevallen door wiet bij te nemen.

Argument 1 is het belangrijkste. Trouwens, wist je dat ik met de juiste apparatuur kan bewijzen of je ooit al in je leven cannabis gerookt hebt (of in een kamer gezeten hebt waar ze voldoende rookten) Een jointje roken heeft duidelijk wél invloed op iemands hersenen. Je hebt mensen die paranoïed schizofreen zijn voor de rest van hun leven na 1 joint (en nee, er is geen logica dat je dat kan voorspellen, dus iedereen die denkt "ik mooi niet" is er mooi naast).

Dus voor mij: illegaliseren. Samen met nog een paar andere dingen.

spray-bunny

Legacy Member
Ozymandias zei:
Argument 1 is het belangrijkste. Trouwens, wist je dat ik met de juiste apparatuur kan bewijzen of je ooit al in je leven cannabis gerookt hebt (of in een kamer gezeten hebt waar ze voldoende rookten) Een jointje roken heeft duidelijk wél invloed op iemands hersenen. Je hebt mensen die paranoïed schizofreen zijn voor de rest van hun leven na 1 joint (en nee, er is geen logica dat je dat kan voorspellen, dus iedereen die denkt "ik mooi niet" is er mooi naast).
Vertel eens over die test, lijkt me boeiend?:)
Voor de rest lijkt 7% kans extra op schizofrenie nog altijd erg weinig, niet? Daarnaast horen mensen die psychoses in de familie hebben sowieso al geen drugs te gebruiken.

edit: dat derde argument klopt niet. Het is niet omdat we voor legalisering van softdrugs (eventueel alle drugs) zijn, dat we ook het gebruik van drugs in het verkeer toelaten. Analoog met alcohol zou rijden onder invloed van cannabis nog altijd zwaar bestraft moeten worden.

^MystiQ

Legacy Member
Ozymandias zei:
ik ben tegen wiet.

Waarom:
1. Wietrokers hebben meer kans schizofreen te worden. Schizofrenie komt 7% meer voor bij die mensen. Weet niet of je beseft hoe erg schizofrenie is (en hoeveel het kost).
2. Ze hebben de neiging verslaafd te worden, en niet echt economisch productief niet meer (wat jammer nu toch dat wiet je een korte tijd beter doet voelen, maar een rebound effect heeft waardoor je je nadien gedurende een véél langere tijd slechter voelt). Vroeger dacht men dat er een cannabis related syndromen complex was (depressief, lusteloos, futloos, lui en verslaafd). Is nogal veel discussie daarover (ondertussen denken we eerder dat het karaktertrekken van cannabisgebruikers zijn die meer tot uiting komen)
3. Wiet onderdrukt een deel controlefuncties van de hersenen, zoals alcohol. Niet echt veel zin om naast de ongevallen door alcohol er ook nog ongevallen door wiet bij te nemen.

1. Ik geef er eerlijk geen zak om want zo kan je over roken, alchohol, koffie, thee ( zie maar onlangs darmkanker ), teveel suiker, en ga zo maar door wel iets bedenken. En iemand die denkt dat koffie een belachlijk argument is moet maar eens gaan kijken naar foto's van mensen hun tanden die al jarenlang koffie drinken

2. Een mens in kwestie veel rapper verslaafd aan een pintje dan een joint. Kijk maar naar de neveneffecten, ga eens iedere week een paar pintjes pakken de vrijdag en de eerste 2 keer zulde zat zijn maar derna niemeer. Smoort es ieder weekend een joint, ge zijt ieder weekend opnieuw skeef en da getuigt voor mij da ge niet gewend geraakt aan de neveneffecten, ge hebt nooit meer nodig om hetzelfde gevoel te bereiken terwijl ge uw pintenaantal lineair moet gaan verhogen om toch da zelfde zattigheidsgevoel te krijgen. Waar staat ge nu met uw fancy apparatuur om te bewijzen dat weed schadelijker is ?

3. Zwak argument, dat terwijl de meeste ongevallen door alchohol veroorzaakt worden en er zelden in het nieuws verschijnt, de bestuurder in kwestie was onder invloed van drugs. Expliqeer da maar ne keer aan de hand van al gesofistiqeerde toestellen !

Ik kan zelfs u garanderen dat als we met een groepje mensen een jointje opsteken onze gesprekken van een veel hoger intellectueel niveau zijn dan een bende zatlappen.


Zeikt gij maar op de cannabisgebruikers maar in mijn en vele anderen hun ogen trekken uw argumenten echt op nix.
Edit : Voor ik vergeet, respect voor u en anderen die dit anders zien natuurlijk, ik respecteer uw mening maar daarom hoef ik er nog niet mee akkoord te gaan hé ? ;)

Genious

Legacy Member
Math'ke zei:
Iemand die nog nooit bier heeft gedronken en de eerste keer 2 pintjes drinkt weet der wel al goed van. Alleen drinkt ge vast en zeker al te lang om u dat nog te herrineren :)

Bwa, ik drink zo eens een glas of 2 wijn met nieuwjaar ofzo (en zelfs dan soms niet). En ik moet zeggen dat ik me wel lijk ietsje lomer (het is niet echt hetzelfde als loom, maar goed) voel, maar meer niet. En wijn (pak nu eens 11°) is ook wel wat stravver dan een pintje he.

Maar true, het hangt er allemaal van af hoeveel je er al van te verwerken hebt gehad vroeger. (toch zeker in het geval van alcohol toch)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan