Archief - Supersize me

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Dieleman_F

Legacy Member
trouwens, die man raakte zelf half impotent, zijn vrouw begon te klagen :rofl:

Mr. M

Legacy Member
Dieleman_F zei:
trouwens, die man raakte zelf half impotent, zijn vrouw begon te klagen :rofl:
nah, ze zei dat hij hem nog recht kon krijgen :p
dus impotent niet

maar ze zei idd wel dat hij niet meer "presteerde" zoals vroeger ja en dat hij rapper uitgeput/moe was

nu ja, ge moet maar zot zijn van het te doen ook he

Ali_

Legacy Member
Mr. M zei:
nah, ze zei dat hij hem nog recht kon krijgen :p
dus impotent niet

maar ze zei idd wel dat hij niet meer "presteerde" zoals vroeger ja en dat hij rapper uitgeput/moe was

nu ja, ge moet maar zot zijn van het te doen ook he

Waarom doe je nu zoiets? Vat ik echt niet, enkel als ze een heeeeel hoog bedrag bieden kun je het overwegen (en met heeeeel hoog toch op zijn minst een half miljoen)

sneax

Legacy Member
1) Zijn 'onderzoek' is irrelevant. Supersize nemen als ze er om vragen, eten tot ge moet kotsen (de porties MOETEN op) en een stappenteller om niet meer dan 1.5km te stappen. Sorry ze maar dat noem ik geen 'experiment', daar is geen experimenteren voor nodig om te weten dat da ni gezond is.

2) Het dik en vet zijn van de amerikanen komt ni alleen door McDonalds. Ze eten daar gewoon vet. Das een gewoonte, das de mensen hun schuld. Wat kunt ge er nu aan doen dat mensen daar veel eten? Gaat ge eten verbieden? De porties verminderen? Dan kopen ze gewoon 2 menu's (zoals ik nu doe hier in belgie). Inderdaad, McDonalds maakt reclame om kinderen naar daar te krijgen maar dat is hier net hetzelfde met snoepgoed dat ook vol suikers zit. Het is aan de ouders om hun kinderen er leren mee om te gaan.

Een playhouse en een happy meal daar is geen probeel mee - maar niet elke dag natuurlijk.

3) Ik denk dan altijd terug aan de reporter van het nieuwsblad die ongeveer idem deed maar dan zonder het geforceerde om een punt te bewijzen: die man is 2kg afgevallen.

4) Misbruik van fastfood is niet gezond, misbruik van sigaretten en alcohol ook ni, misbruik van den otto is ook ni gezond. Als ge McDonalds aanklaagt omdat hun porties te groot zijn klaag dan ferarri aan omdat hun auto's te rap rijden (als ge consistent wilt blijven).

Waarom verkoopt McDonalds supersize menu's? Omdat de VRAAG er naar is, en tis logisch dat ge daar als bedrijf op inspeelt.

Ik moet wel zeggen ik heb enkel tot dag 2 gekeken want het leek mij snel op een youtube achtig conspiracy filmke vol verkrachte feiten. Ik had em zelfs opgepakt want ik dacht dat het mss wel leuk ging worden maar eerlijk gezegd vind ik er niks aan om meer als een uur naar conspiracy youtugbe achtige dingen te zien omdat de persoon een borked punt wil aantonen.

Wazzie

Legacy Member
maxdevis zei:
dan is dan ook één van de vele points van de film:
dat het eten van McDo te éénzijdig is.

als iemand 3keer per dag iets supergezond eet gedurende een volledige maand, kortom fruit groenten, volkoren brood, een beetje kip... en veel beweegt
dan gaan die er volgens mij wel gezonder uit zien.

gezond eten != enkel rauwkost

Idd, het is perfect mogelijk zonder vlees of enige supplementen gezond vegetarisch te eten. Ken genoeg personen die vegetarisch eten en er gezond en welvoed bijlopen. En waarom zou je in godsnaam fastfood met mate eten zoals sommigen hier voorstellen. Het is gewoon ongezond en daarmee uit.

Ik hoor hier 2 argumenten waarom we dat moeten laten betijen.

1) "Het is de mensen hun eigen keuze": zou ik mee akkoord gaan als ze de reclamevoering rond fastfood ketens eens enorm zouden terugschroeven.
En duidelijk zouden meegeven aan de mensen dat op dagelijkse basis fastfood eten schadelijk kan zijn voor de gezondheid (zoals roken).

2) "Het is goed voor de economie": ga ik niet mee akkoord. Al die obese mensen gaan de (Europese) maatschappij later nog pakken geld kosten door een verhoogde kans op hart- en vaatziekten. Wie gaat dat betalen
-> de gezonde mensen. In de Verenigde Staten weet ik niet hoe het zekeringsstelsel exact in elkaar zit, dus zal ik daar maar over zwijgen.

Mr. M

Legacy Member
Ali_ zei:
Waarom doe je nu zoiets? Vat ik echt niet, enkel als ze een heeeeel hoog bedrag bieden kun je het overwegen (en met heeeeel hoog toch op zijn minst een half miljoen)
die mens doet het duidelijk om een standpunt te maken he
niemand had verwacht dat het zo extreem op zijn lichaam ging inwerken ook niet
elke dokter dat er bij was gehaald van int begin verschoot van de extreme dingen die er met zijn lichaam gebeurde (waaronder ook het minder presteren in bed enzo)

tja, waarom doe je zoiets, om de mensen te laten zien hoe het juist zit zeker? voor aandacht? ik weet het ook niet ze :)
ik zou het ook nooit doen maja, we wiste al langer dat amerikanen zot waren zeker :p

ik zou het voor geen geld in de wereld doen alleszins, maar sommige mensen doen veel voor geld

@ Wazzie
die reclame: tja ge hebt een punt, maar niemand verplicht u van iets te kopen als er reclame van gemaakt wordt he
dat mensen zich door reclame laten doen is imo OOK hun fout (al is het idd decadent om te zien hoeveel geld er in amerika wordt ingepompt)
toch vind ik dat het idd de mensen hun eige keuze is
als je u eige gezond verstand laat inpalmen door reclame of eender wat is dat imo u eige schuld (al is er idd ook een schuld te vinden bij de voedselbedrijven/snoep/fastfoodbedrijven die de reclame zo agressief maken
niemand verplicht niemand om er te gaan eten

als er nu massaal reclame wordt gemaakt voor zelfmoord, gaat dan ineens kei veel volk zelfmoord plegen? vind ik maar zielig eigelijk (al gebeurd het genoeg in al die vieze sektes, is in principe juist hetzelfde, maar dat is een andere discussie)

EverlastingHate

Legacy Member
Wazzie zei:
1) "Het is goed voor de economie": ga ik niet mee akkoord. Al die obese mensen gaan de (Europese) maatschappij later nog pakken geld kosten door een verhoogde kans op hart- en vaatziekten. Wie gaat dat betalen
-> de gezonde mensen. In de Verenigde Staten weet ik niet hoe het zekeringsstelsel exact in elkaar zit, dus zal ik daar maar over zwijgen.

uiteindelijk betalen die daar zelf voor, het is niet omdat ge dik zijt dat ge werkloos zijt, zelfs met hart- en vaatziekten zul je mogen doorwerken.

maxdevis

Legacy Member
sneax zei:
1) Zijn 'onderzoek' is irrelevant. Supersize nemen als ze er om vragen, eten tot ge moet kotsen (de porties MOETEN op) en een stappenteller om niet meer dan 1.5km te stappen. Sorry ze maar dat noem ik geen 'experiment', daar is geen experimenteren voor nodig om te weten dat da ni gezond is.
je bent toch oud genoeg geworden om te weten dat dat geen wetenschappelijk experiment is, maar eerder een aanklacht naar bepaalde ontwikkelingen binnen een maatschappij.
dat zou je nu toch al moeten kunnen plaatsen.
trouwens, hij zegt nergens dat hij de porties MOET opeten.
zijn regel was, als ze hem een supersize aanbieden dan neemt hij er één.

sneax zei:
2) Het dik en vet zijn van de amerikanen komt ni alleen door McDonalds. Ze eten daar gewoon vet. Das een gewoonte, das de mensen hun schuld.
dat is dan ook hetgene dat hij aanklaagt: een levensstijl

sneax zei:
4) Misbruik van fastfood is niet gezond, misbruik van sigaretten en alcohol ook ni, misbruik van den otto is ook ni gezond. Als ge McDonalds aanklaagt omdat hun porties te groot zijn klaag dan ferarri aan omdat hun auto's te rap rijden (als ge consistent wilt blijven).
misbruik van macht is ook niet gezond,
moeten ze dat daarom niet aanklagen,
doe mij maar van wel!
sneax zei:
Waarom verkoopt McDonalds supersize menu's? Omdat de VRAAG er naar is, en tis logisch dat ge daar als bedrijf op inspeelt.
de kip of het ei
trouwens, ze hebben ze na de film afgeschaft

sneax zei:
Ik moet wel zeggen ik heb enkel tot dag 2 gekeken want het leek mij snel op een youtube achtig conspiracy filmke vol verkrachte feiten.

spijtig, misschien had je dan wat genuanceerder kunnen antwoorden

nogmaals,
prachtfilm!

EverlastingHate

Legacy Member
Eigenlijk zou je net dezelfde film kunnen maken over belgische frutkotten hoor. Maar niemand die dan zal klagen. Moorrraaa

Of zoals ik reeds gezegd heb, met de bierbrouwers, verslavend, ook ongezond bij gretig gebruik, ook reclame, het trekt de jeugd aan, in belgië zijn er zeer veel verslaafden, ect...

Mr. M

Legacy Member
EverlastingHate zei:
Eigenlijk zou je net dezelfde film kunnen maken over belgische frutkotten hoor. Maar niemand die dan zal klagen. Moorrraaa

Of zoals ik reeds gezegd heb, met de bierbrouwers, verslavend, ook ongezond bij gretig gebruik, ook reclame, het trekt de jeugd aan, in belgië zijn er zeer veel verslaafden, ect...
ja en neen
je kan dezelfde film maken over het veel friet eten enzo
maar in belgie en europa is de reclame en de macht van de friet/fastfoodbedrijven NIET hetzelfde als in amerika en ook de impact op de bevolking is totaal zo groot niet als in amerika

het soort en de hoeveelheid reclame is vooral bij het voorbeeld van de film een pak erger dan bij bier, friet of eender wat anders imo

Wazzie

Legacy Member
EverlastingHate zei:
uiteindelijk betalen die daar zelf voor, het is niet omdat ge dik zijt dat ge werkloos zijt, zelfs met hart en vaak ziekten zul je mogen doorwerken.

Het is een gemeenschappelijke pot. Simpele bypass operaties kunnen tegen de 20.000 euro kosten. Hoe ga jij die kosten verantwoorden als die eenvoudig te vermijden kunnen worden door gezonder te eten als bewezen is dat het een rechtstreeks gevolg was van je eetgewoontes ? (En nu komt er waarschijnlijk iemand af met het stompzinnig argument, "en als je nooit buiten komt , kan je ook nooit aangereden worden") Ze voeren campagne TEGEN roken, ze voeren campagne TEGEN excessief drinken, waarom dan ook niet een actieve campagne VOOR gezond eten.

@ Mr M ,
ja je hebt gelijk het is hun eigen keuze, maar het is bv. wel gebleken dat het aantal rokers is verminderd sinds ze de mensen hebben gewezen (en campagne rond hebben gevoerd) over de gevaren van passief meeroken.
Nu ik weet dat dit niet volledig met elkaar te vergelijken valt, maar uiteindelijk, als je door die reclames te boycotten en je de mensen zou wijzen op de mogelijke consequenties, en je daardoor mensenlevens kunt redden op lange termijn , is dat dan niet de moeite waard ? Als je op je 50ste eronder uitgaat door je eet/levensstijl, wordt je nabije omgeving (familie/vrienden) er ook niet beter van.

Mr. M

Legacy Member
Wazzie zei:
@ Mr M ,
ja je hebt gelijk het is hun eigen keuze, maar het is bv. wel gebleken dat het aantal rokers is verminderd sinds ze de mensen hebben gewezen (en campagne rond hebben gevoerd) over de gevaren van passief meeroken.
Nu ik weet dat dit niet volledig met elkaar te vergelijken valt, maar uiteindelijk, als je door die reclames te boycotten en je de mensen zou wijzen op de mogelijke consequenties, en je daardoor mensenlevens kunt redden op lange termijn , is dat dan niet de moeite waard ? Uiteindelijk als je op je 50ste eronder uitgaat door je eet/levensstijl, wordt je dichte omgeving (familie/vrienden) er ook niet beter van.
ik vind die reclames ook schandalig he, daar niet van
van mijn part schaffen ze die af, al ben ik helemaal niet vatbaar voor reclame
ik snap wel dat sommige mensen daar wel vatbaarder voor zijn
een campagne die er op wijst dat fastfood mensen ongezonder/dikker maakt zou van mij gerust mogen
maar het grote deel van de mensen die fastfood eten (en bij rokers is dat juist hetzelfde) weten goed genoeg dat het niet gezond is he
die tekstjes op pakjes sigaretten lijken me ook niet echt te helpen eigelijk, mensen weten goed genoeg dat roken de gezondheid schaadt

idem bij dit, mensen weten goed genoeg dat als je regelmatig fastfood eet je er niet gezond uitkomt (of ik hoop toch dat de mensen dat weten)

nu ja, ze mogen van mij zeker anti-reclame voor zo'n bedrijven maken he, maar volgens mijn is het in europa/belgie niet zo hard nodig
als ik de reclamespotjes heb gezien in de film is het in amerika veel harder nodig (natuurlijk krijgen we door die film ook een vertekend beeld he, zowel pro als anti films zijn daarvoor zeer gevaarlijk, kijk maar naar de docus van michael moore, ik vond het goede films, maar ze waren op sommige momenten ook iets TE anti imo waardoor ik ze minder hard begon te geloven)

ik denk dat het in belgie nog echt zeer goed meevalt
nu ja ze mogen altijd wat campagne voeren wat mij betreft al vraag ik me gewoon af of het veel gaat uitmaken (maar met niets doen wordt het alleszins zeker niet opgelost)

EverlastingHate

Legacy Member
Mr. M zei:
ja en neen
je kan dezelfde film maken over het veel friet eten enzo
maar in belgie en europa is de reclame en de macht van de friet/fastfoodbedrijven NIET hetzelfde als in amerika en ook de impact op de bevolking is totaal zo groot niet als in amerika

het soort en de hoeveelheid reclame is vooral bij het voorbeeld van de film een pak erger dan bij bier, friet of eender wat anders imo

Nee die macht is idd niet hetzelfde, maar hebben ze wel dezelfde wilskracht. Ze kunnen zich natuurlijk gewoon niet hetzelfde permiteren, maar geef ze de kans en ze zouden net hetzelfde doen. Reclame op grote schaal is reteduur, weinige kunnen het zich permiteren.

Stamp mc donalds buiten, de rest zal markt kunnen inpalmen, rijker worden en meer reclame gaan maken en uiteindelijk zal veel hetzelfde blijven. Mc donalds had gewoon het geluk één van de eerste ketens te kunnen wezen en concurrentievoordeel te kunnen behalen.

Daedie

Legacy Member
kan ik die documentaire nog ergens zien? Ben wel nieuwsgierig daarnaar.

Mr. M

Legacy Member
EverlastingHate zei:
Nee die macht is idd niet hetzelfde, maar hebben ze wel dezelfde wilskracht. Ze kunnen zich natuurlijk gewoon niet hetzelfde permiteren, maar geef ze de kans en ze zouden net hetzelfde doen. Reclame op grote schaal is reteduur, weinige kunnen het zich permiteren.

Stamp mc donalds buiten, de rest zal markt kunnen inpalmen, rijker worden en meer reclame gaan maken en uiteindelijk zal veel hetzelfde blijven. Mc donalds had gewoon het geluk één van de eerste ketens te kunnen wezen en concurrentievoordeel te kunnen behalen.
klopt volledig
ze gaan in die film idd hard op mcdonnalds, maar ze doelen wel op heel de fastfoodindustrie he (daar hoort friet, kebab, snoepgoed, ... ook bij he)

het is niet puur op mcdonnalds gericht, ze hebben die er gewoon uitgenomen juist omdat ze de grootste en bekendste zijn

@ HC_Daedalus
die vind je normaal gezien gewoon in de videotheek, bibliotheek, winkel, ...
imdb-link

sneax

Legacy Member
maxdevis zei:
trouwens, hij zegt nergens dat hij de porties MOET opeten.

Dag 1
heeftem 20 minuten aan een stuk zitten boefen om alles op te krijgen, zitten puffen, om dan door het raamke van zijn auto te hangen te kotsen, hij wou écht alles op

als ge irrationeel begint te doen ...

EverlastingHate

Legacy Member
Wazzie zei:
Het is een gemeenschappelijke pot. Simpele bypass operaties kunnen tegen de 20.000 euro kosten. Hoe ga jij die kosten verantwoorden als die eenvoudig te vermijden kunnen worden door gezonder te eten als bewezen is dat het een rechtstreeks gevolg was van je eetgewoontes ? (En nu komt er waarschijnlijk iemand af met het stompzinnig argument, "en als je nooit buiten komt , kan je ook nooit aangereden worden") Ze voeren campagne TEGEN roken, ze voeren campagne TEGEN excessief drinken, waarom dan ook niet een actieve campagne VOOR gezond eten.

Kerel eender hoe, ge staat toch tegenover iets onvermijdelijks. En het is niet alleen het eten he, vele dikkerdjes hebben ook totaal geen vorm van beweging. En men voert al lang campagne voor gezond eten(en beweging), maar je kan het niet verbieden zoals je het bij rokers kunt verbieden in een café. Hun reclame kan je niet zomaar verbieden, zou trouwens enorm moeilijk zijn, al dan niet onmogelijk.

En ik denk toch dat de economische inbreng van al het ongezonde(snoep, frisdranken, ijsboerke,..) bijeen, groter is dan de kosten van de ziektes. Zijn zeer veel bedrijven hoor, die zich daarmee bezighouden.

+ bekijk het van de positieve kant, we leven reeds zoveel langer :D, hoewel we aan dikheid lijden worden we toch vrij oud.

zarathustra

Legacy Member
maxdevis zei:
je bent toch oud genoeg geworden om te weten dat dat geen wetenschappelijk experiment is, maar eerder een aanklacht naar bepaalde ontwikkelingen binnen een maatschappij.
dat zou je nu toch al moeten kunnen plaatsen.
trouwens, hij zegt nergens dat hij de porties MOET opeten.
zijn regel was, als ze hem een supersize aanbieden dan neemt hij er één.




zo kan ik een film maken om te bewijzen dat sociaal contact gevaarlijk is en ten alle tijden moet ontweken worden. Door rond te ijlen in 'bepaalde buurten' en in te gaan op alles wat men mij aanbiedt.

sneax

Legacy Member
maxdevis zei:
je bent toch oud genoeg geworden om te weten dat dat geen wetenschappelijk experiment is, maar eerder een aanklacht naar bepaalde ontwikkelingen binnen een maatschappij.
dat zou je nu toch al moeten kunnen plaatsen.
trouwens, hij zegt nergens dat hij de porties MOET opeten.
zijn regel was, als ze hem een supersize aanbieden dan neemt hij er één.

1) De statistieken tonen inderdaad aan dat de levenstijl daar echt slecht aant worden is in amerika. Zijn experiment toont niks aan, allé ksnap het wel eh, maar ik plaats zijn manier tussen de youtube filmkes zoals al gezegd. Veel te veel woorden voor een eenvoudig punt, de amerika bashers, fastfoodhaters etc... die hebben er natuurlijk wel plezier aan.

2) Hij zegt nergens dat hij de properties moet opeten? Sorry maar als ge zit te zagen hoeveel ge wel ni moet opeten, blijft fretten tot ge zit te puffen, 20 minuten nog met beetjes aant boefen zijt om dan den helft uit te kotsen dan gaat ge mij niet zeggen dat em bleef eten omdat hij nog honger had? K? Duidelijk zwaar geforceerd. Slechts een beperkt aantal mensen eet tot em moet kotsen, om zo toch maar de grootste porties binnen te krijgen om dan elke dag hamburgers te fretten. Das OOK geen weerspiegeling van hoe het is, en toont dus niets aan. Alleen maar iets 'tof' om naar te kijken tussen de ge knipte quotes door.


dat is dan ook hetgene dat hij aanklaagt: een levensstijl

Zeker mee akkoord, maar de stijl dat hij leefde voor een maand is zwaar uit proportie en vind ik dus irrelevant.

misbruik van macht is ook niet gezond,
moeten ze dat daarom niet aanklagen,
doe mij maar van wel!

Misbruik van macht schaadt rechtstreeks andere personen, vettig eten NIET. Ge schaadt enkel uw eigen. Niet dat het daarom slim is om te doen.

Ik wil gewoon zeggen: de levensstijl van de amerikaan is inderdaad zwaar negatief aant evolueren, dat weten we zo al, de film zelf vind ik schijt. De 'schuld' ligt bij de amerikanen zelf. Gelijk de russen drinken, is dat ook de fout van de vodka producenten? Plz eh ... Misschien dat ik morgen als ik tijd heb verder kijk. Ik ga mij zwaar ergeren en van tijd is goed tegen de tv roepen maar allé kom.

maxdevis

Legacy Member
sneax zei:
Dag 1
heeftem 20 minuten aan een stuk zitten boefen om alles op te krijgen, zitten puffen, om dan door het raamke van zijn auto te hangen te kotsen, hij wou écht alles op

als ge irrationeel begint te doen ...
is het dan niet irrationeel dat hij die portie krijgt aangeboden?

maar er is inderdaad een verschil tussen willen en moeten

tenzij hij zijn bord moest leegeten van zijn mama

trouwens, iedereen zit toch dat hij zichzelf daar zit vol te stauwen,
één slechte scene maakt voor mij nog niet direct een slechte film

zarathustra zei:
zo kan ik een film maken om te bewijzen dat sociaal contact gevaarlijk is en ten alle tijden moet ontweken worden. Door rond te ijlen in 'bepaalde buurten' en in te gaan op alles wat men mij aanbiedt.

als dat jouw stunt zou zijn om je goed onderbouwde documentaire in het daglicht te stellen, waarom niet?
alleen spijtig dat je het hier in het belachelijke probeert te trekken en het groter geheel niet wilt zien
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan