Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
nah, ze zei dat hij hem nog recht kon krijgenDieleman_F zei:trouwens, die man raakte zelf half impotent, zijn vrouw begon te klagen![]()

Mr. M zei:nah, ze zei dat hij hem nog recht kon krijgen
dus impotent niet
maar ze zei idd wel dat hij niet meer "presteerde" zoals vroeger ja en dat hij rapper uitgeput/moe was
nu ja, ge moet maar zot zijn van het te doen ook he
maxdevis zei:dan is dan ook één van de vele points van de film:
dat het eten van McDo te éénzijdig is.
als iemand 3keer per dag iets supergezond eet gedurende een volledige maand, kortom fruit groenten, volkoren brood, een beetje kip... en veel beweegt
dan gaan die er volgens mij wel gezonder uit zien.
gezond eten != enkel rauwkost
die mens doet het duidelijk om een standpunt te maken heAli_ zei:Waarom doe je nu zoiets? Vat ik echt niet, enkel als ze een heeeeel hoog bedrag bieden kun je het overwegen (en met heeeeel hoog toch op zijn minst een half miljoen)


Wazzie zei:1) "Het is goed voor de economie": ga ik niet mee akkoord. Al die obese mensen gaan de (Europese) maatschappij later nog pakken geld kosten door een verhoogde kans op hart- en vaatziekten. Wie gaat dat betalen
-> de gezonde mensen. In de Verenigde Staten weet ik niet hoe het zekeringsstelsel exact in elkaar zit, dus zal ik daar maar over zwijgen.
je bent toch oud genoeg geworden om te weten dat dat geen wetenschappelijk experiment is, maar eerder een aanklacht naar bepaalde ontwikkelingen binnen een maatschappij.sneax zei:1) Zijn 'onderzoek' is irrelevant. Supersize nemen als ze er om vragen, eten tot ge moet kotsen (de porties MOETEN op) en een stappenteller om niet meer dan 1.5km te stappen. Sorry ze maar dat noem ik geen 'experiment', daar is geen experimenteren voor nodig om te weten dat da ni gezond is.
dat is dan ook hetgene dat hij aanklaagt: een levensstijlsneax zei:2) Het dik en vet zijn van de amerikanen komt ni alleen door McDonalds. Ze eten daar gewoon vet. Das een gewoonte, das de mensen hun schuld.
misbruik van macht is ook niet gezond,sneax zei:4) Misbruik van fastfood is niet gezond, misbruik van sigaretten en alcohol ook ni, misbruik van den otto is ook ni gezond. Als ge McDonalds aanklaagt omdat hun porties te groot zijn klaag dan ferarri aan omdat hun auto's te rap rijden (als ge consistent wilt blijven).
de kip of het eisneax zei:Waarom verkoopt McDonalds supersize menu's? Omdat de VRAAG er naar is, en tis logisch dat ge daar als bedrijf op inspeelt.
sneax zei:Ik moet wel zeggen ik heb enkel tot dag 2 gekeken want het leek mij snel op een youtube achtig conspiracy filmke vol verkrachte feiten.
ja en neenEverlastingHate zei:Eigenlijk zou je net dezelfde film kunnen maken over belgische frutkotten hoor. Maar niemand die dan zal klagen. Moorrraaa
Of zoals ik reeds gezegd heb, met de bierbrouwers, verslavend, ook ongezond bij gretig gebruik, ook reclame, het trekt de jeugd aan, in belgië zijn er zeer veel verslaafden, ect...
EverlastingHate zei:uiteindelijk betalen die daar zelf voor, het is niet omdat ge dik zijt dat ge werkloos zijt, zelfs met hart en vaak ziekten zul je mogen doorwerken.
ik vind die reclames ook schandalig he, daar niet vanWazzie zei:@ Mr M ,
ja je hebt gelijk het is hun eigen keuze, maar het is bv. wel gebleken dat het aantal rokers is verminderd sinds ze de mensen hebben gewezen (en campagne rond hebben gevoerd) over de gevaren van passief meeroken.
Nu ik weet dat dit niet volledig met elkaar te vergelijken valt, maar uiteindelijk, als je door die reclames te boycotten en je de mensen zou wijzen op de mogelijke consequenties, en je daardoor mensenlevens kunt redden op lange termijn , is dat dan niet de moeite waard ? Uiteindelijk als je op je 50ste eronder uitgaat door je eet/levensstijl, wordt je dichte omgeving (familie/vrienden) er ook niet beter van.
Mr. M zei:ja en neen
je kan dezelfde film maken over het veel friet eten enzo
maar in belgie en europa is de reclame en de macht van de friet/fastfoodbedrijven NIET hetzelfde als in amerika en ook de impact op de bevolking is totaal zo groot niet als in amerika
het soort en de hoeveelheid reclame is vooral bij het voorbeeld van de film een pak erger dan bij bier, friet of eender wat anders imo
klopt volledigEverlastingHate zei:Nee die macht is idd niet hetzelfde, maar hebben ze wel dezelfde wilskracht. Ze kunnen zich natuurlijk gewoon niet hetzelfde permiteren, maar geef ze de kans en ze zouden net hetzelfde doen. Reclame op grote schaal is reteduur, weinige kunnen het zich permiteren.
Stamp mc donalds buiten, de rest zal markt kunnen inpalmen, rijker worden en meer reclame gaan maken en uiteindelijk zal veel hetzelfde blijven. Mc donalds had gewoon het geluk één van de eerste ketens te kunnen wezen en concurrentievoordeel te kunnen behalen.
maxdevis zei:trouwens, hij zegt nergens dat hij de porties MOET opeten.
Wazzie zei:Het is een gemeenschappelijke pot. Simpele bypass operaties kunnen tegen de 20.000 euro kosten. Hoe ga jij die kosten verantwoorden als die eenvoudig te vermijden kunnen worden door gezonder te eten als bewezen is dat het een rechtstreeks gevolg was van je eetgewoontes ? (En nu komt er waarschijnlijk iemand af met het stompzinnig argument, "en als je nooit buiten komt , kan je ook nooit aangereden worden") Ze voeren campagne TEGEN roken, ze voeren campagne TEGEN excessief drinken, waarom dan ook niet een actieve campagne VOOR gezond eten.
, hoewel we aan dikheid lijden worden we toch vrij oud.maxdevis zei:je bent toch oud genoeg geworden om te weten dat dat geen wetenschappelijk experiment is, maar eerder een aanklacht naar bepaalde ontwikkelingen binnen een maatschappij.
dat zou je nu toch al moeten kunnen plaatsen.
trouwens, hij zegt nergens dat hij de porties MOET opeten.
zijn regel was, als ze hem een supersize aanbieden dan neemt hij er één.
maxdevis zei:je bent toch oud genoeg geworden om te weten dat dat geen wetenschappelijk experiment is, maar eerder een aanklacht naar bepaalde ontwikkelingen binnen een maatschappij.
dat zou je nu toch al moeten kunnen plaatsen.
trouwens, hij zegt nergens dat hij de porties MOET opeten.
zijn regel was, als ze hem een supersize aanbieden dan neemt hij er één.
dat is dan ook hetgene dat hij aanklaagt: een levensstijl
misbruik van macht is ook niet gezond,
moeten ze dat daarom niet aanklagen,
doe mij maar van wel!
is het dan niet irrationeel dat hij die portie krijgt aangeboden?sneax zei:Dag 1
heeftem 20 minuten aan een stuk zitten boefen om alles op te krijgen, zitten puffen, om dan door het raamke van zijn auto te hangen te kotsen, hij wou écht alles op
als ge irrationeel begint te doen ...
zarathustra zei:zo kan ik een film maken om te bewijzen dat sociaal contact gevaarlijk is en ten alle tijden moet ontweken worden. Door rond te ijlen in 'bepaalde buurten' en in te gaan op alles wat men mij aanbiedt.