Archief - Supersize me

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Mr. M

Legacy Member
Thales zei:
mss is er vraag naar
als ge iets aanbied zal da zowiso wel genomen worden
en zeker als ze u vragen: "wilt ge supersize"
hoeveel mensen gaan er "nee" zeggen
ni zo super veel denk ik
vooral ni als ge nadenkt da die dingen van mcdonnalds totaal ni vullen (als ik zo nen hamburger eet heb ik toch echt nog honger ze, mss ni direct, ma na een half uur zeer zeker wel)
daarom ook dat ik daar amper tot nooit ga eten
dikke afzetterij, veel te duur voor wat het is en nog bucht ook :p (al smaakt het soms wel is natuurlijk)

Shellshock

Legacy Member
boogje zei:
vond de film overdreven. Hij had in elk punt wel gelijk, maar doordat hij zo overdreef met zen experiment vond ik de docu wat minder. Kijk, hij propte 90 Mcdonalds maaltijden vol in 31 dagen, om dan tot de conclusie te komen dat hij er slecht aan toe was ( no shit,sherlock!). Tuurlijk, als je met alles gaat overdrijven dan eindig je ongezond. En ja, als je tegen iemand zegt dat ie voor een heel maand enkel wortels mag eten, gaat ie er op het einde van de maand beroerd eruit zien. Ik wil maar zeggen : de docu had een punt, maar experiment mochten ze eruit laten : geniet met mate...

Ik geloof zelfs dat er een Nederlander was die om supersize me tegen te spreken ook een maand lang bij MC Donald's ging eten, maar hij at ook veel van die salades, en uiteindelijk was hij zelfs afgevallen. Kan iemand mij hier meer info over geven?

Timmos

Legacy Member
wat ik heerlijk vond aan die film (heb hem ook gisteren voor de 1ste keer gezien) was die 'Big Mac lover' :lol:

Die gast zijn verhaal was zo grappig :D de eerste dag at hij 9 Big Macs, de eerste maand 710 Big Macs en het eerste jaar iets van 10000 Big Macs :D Die deed zelfs zijn huwelijksaanzoek in den McDonalds :rofl:

boogje

Legacy Member
Shellshock zei:
Ik geloof zelfs dat er een Nederlander was die om supersize me tegen te spreken ook een maand lang bij MC Donald's ging eten, maar hij at ook veel van die salades, en uiteindelijk was hij zelfs afgevallen. Kan iemand mij hier meer info over geven?

da's omdat er in die salades ook een pak suiker inzitten envet, maar dus ook vitaminen :)

maar zeg aan een persoon of ie dus puur steeds hetzelfde product moet eten en hupsakee, ziek, da's toch logisch? Btw, Fast-food is niet gemaakt ook om elke dag van te eten, Mcdonalds kan toch die naïeve dikkerds niet meer bedienen, het zijn zij die zo aarsdom zijn om er elke dag te gaan eten. Mcdonalds biedt je vettig, lekker ( voor af en toe, is persoonlijk) en supersnel eten aan. Als je nu zelf niet weet dat je er maar 1 keer per maand ofzo zou heen mogen gaan, dan ben je gewoonweg dom, en daar kan je Mcdonalds niet voor blamen.

SweetEmmaRose

Legacy Member
kdenk da ze in die film zeiden da fast food om de maand nog 'gezond' is.
echt wel schandalig da ze da gewoon hebbe moete stopzette omda hij da echt ni aankon, dan beseft ge wel hoe vettig da voedsel echt is.
nu ik vind da lekker, en ik eet dan om de 1 of 2 maande is.

Block

Legacy Member
Mja, de documentaire is ook al wat ouder hé, de salades zijn er pas later bijgekomen + de kcalwaarde op het product.

Ik was wel het hardste verschoten van sodexho, dat is toch totaal onverantwoord om kinderen te laten kiezen uit zo een aanbod? Gelukkig is de laatste jaren daar ook veel in veranderd.

welp

Legacy Member
Ni afkomen met argument: "Ja, als ge er u der echt mee volpropt"
Eet is salades of dergelijke maand lang enzo, ge zult ni zo ziek worden.

Ge moest die dokter is horen spreken, na 20 dagen even erg als gigantische dronkaard, levercirrose enzo!

RaZoR be

Legacy Member
Teveel van 1 ding is altijd slecht...

Als je teveel of nix anders dan Fastfood eet is niet gezond, als je teveel of nix anders dan Salades eet is niet gezond....

Nuja, kan mij voorstellen dat Fastfood erger is dan salades in overdosis :p..

Wat i'm trying to say is: eet met maten , dus vanalles een beetje, en van nix te veel :)

XPlosiv

Legacy Member
Ik weet niet in hoeverre die Kcalwaardes kloppen op die producten maar op die van Coca cola staat da ook hé. 2500 voor mannen en 2000 voor vrouwen.

Right :ironic:

Da's veel te veel. Plus in verhouding met de kcal in cola lijkt da alsof er in cola bijna niets van kcal zitten.

Jos_Albatros

Legacy Member
Waarom Mc Donalds en Quick zo verslavend zijn
(en alle andere junk food/drink)

Mononatriumglutamaat
http://nl.wikipedia.org/wiki/Mononatriumglutamaat

Ook bekend als Umami, de vijfde smaak
http://nl.wikipedia.org/wiki/Umami

Umami zit van nature o.a. in tomaten, kaas, paddestoelen (verklaart waarom pizza zo onweerstaanbaar is)

Umami heeft een verslavend effect en heeft een stimulerend effect op de zenuwcellen

Umami wordt tegenwoordig in vanalles gedraaid : chips, crackers, zoutjes, nootjes, worst, frisdranken, hamburgers, vrijwel alle junk/snack toestanden

Jaja, ze foefelen met ons eten !!! :niceone: :woohoo: :applause:

Hellrabbit

Legacy Member
XPlosiv zei:
Ik weet niet in hoeverre die Kcalwaardes kloppen op die producten maar op die van Coca cola staat da ook hé. 2500 voor mannen en 2000 voor vrouwen.

Right :ironic:

Da's veel te veel. Plus in verhouding met de kcal in cola lijkt da alsof er in cola bijna niets van kcal zitten.


voedingswaardes op producten kloppen 100%

Mr. M

Legacy Member
maxdevis zei:
hunk,
wat is er stopgezet?
:wtf:
idd, hij heeft juist niks stopgezet
ze raadde hem wel aan om het te stoppen, maar hij is koppig blijve doordoen

_DM_

Legacy Member
maxdevis zei:
hunk,
wat is er stopgezet?
:wtf:

Dat project, ze hebben hem moeten dwingen omdat hij zichzelf aan het kapot maken was.
Nu ja, 3 keer per dag, een maand lang is er wel over he...

maxdevis

Legacy Member
Shellshock zei:
Ik geloof zelfs dat er een Nederlander was die om supersize me tegen te spreken ook een maand lang bij MC Donald's ging eten, maar hij at ook veel van die salades, en uiteindelijk was hij zelfs afgevallen. Kan iemand mij hier meer info over geven?

de vraag is natuurlijk wat er was gebeurt met zijn vetpercentage?
je kan afvallen door spieren te verliezen maar wel meer vet "kweken".



trouwens voor hetzelfde geld sporte die nederlander veel meer,
terwijl Spurlock net minder beweging deed, slechts het gemiddelde van de amerikaanse bevolking

Mr. M

Legacy Member
hij heeft 100% zeker doorgedaan
hij heeft 30 dagen mcdonnalds gegeten wat ook zijn bedoeling was om te doen
dus ik weet echt niet waar gelle da haalt dat hij gestopt is met zijn experiment ze

en ik heb die film 3 keer gezien en moet em kenne voor t examen engels
ik ben er echt wel zeker van ze :p

ze hebben hem idd AFGERADEN van door te doen, maar hij is gewoon blijven doordoen

zarathustra

Legacy Member
Het is er gewoon weg zover over dat het imo zijn punt ongeloofwaardig maakt.

is er een algemeen obesitas probleem in de westerse wereld.. mja, waarschijnlijk.

Maar een McDonalds keten dwingt niemand om daar te eten eh. Als ik in leuven zit eet ik 1 keer per week McDonalds. Anders nooit. Dus het is niet alsof het verslavend is ofzo :/

en dan maken ze daar ergens het punt van 'ze lokken kinderen met o.a speeltuinen en vaak is dat de enige speeltuin voorhanden in zo'n woongebied'.. Is zoiets niet eerder een probleem van slecht stadsbestuur dan van een winkel die klanten lokt?

Ali_

Legacy Member
Ik ben macdonalds precies een beetje beu, liever naar de frituur (frieten met mayonais, curryworst en boulet) of pita. Natuurlijk allemaal even ongezond, waarom zit op macdonalds te zagen als die andere zaken even ongezond zijn?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan