Archief - Supersize me

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Atrox

Legacy Member
Wel grappig dat die kinderen het portert van Jezus niet herkenden :D

Zelf ga ik zelden naar zulke snackbars, ik vind het geldverspilling voor wat ge krijgt en niet zo lekker.
Frituur eet ik ook maar zelden, vind dat de laatste tijd niet meer lekker, weet niet waarom ...

Ik eet nu vaker frieten in school, is al iets gezonder (maar nog altijd ongezond).

Dieleman_F

Legacy Member
EverlastingHate zei:
Neen, maar zijn de ouders dat dan niet, de ouders staan heel wat dichter bij hun eigen kinderen dan de mac donalds?

En zo te zien grijpen niet alle ouders in. Maarja, dat is dan de schuld van de kinderen zeker, laat ze maar zichzelf doodeten, wat kan mij het schelen!

EverlastingHate

Legacy Member
maxdevis zei:
dat is net het probleem,
er is inderdaad serieus iets mis.

als je kijkt wat voor een invloed reclame op kinderen hebben
en hoe vaak ze daarmee in contact komen,...

(als ik het me goed herriner: reclame budget McDo: 1,8 miljard $
reclame budget voor groenten ed: 2 milj$)

en daarbij
kinderen beïnvloeden het koopgedrag van hun ouders

en wat met de kinderen van weleer die nu ouder zijn maar nog steeds naar McDonalds gaan

Ouders kunnen nee zeggen, ouders weten wat goed of slecht is. iedereen kan reclame interpreteren, en een beslissing maken. En reclame betekent niet, doe het elke dag.

Haal mc donalds weg, en men gaat gewoon meer naar de lokale frituren, waar reeds dagelijks ook heel wat volk heen gaat, maar niet veel van gezegd wordt.

Dieleman_F zei:
En zo te zien grijpen niet alle ouders in. Maarja, dat is dan de schuld van de kinderen zeker, laat ze maar zichzelf doodeten, wat kan mij het schelen!
Nee, geef de schuld aan de ouders, als ze toch niet willen ingrijpen. Altijd moet men maar de schuld naar anderen kunnen toeschuiven he.

België heeft een serieus drankprobleem, moeten we daarom biermaatschappijen gaan verwijten, hun reclame stoppen??? Onze jeugd vergaat gewoon in de zuiperij, geen ukkepuk die nog uitgaat zonder te drinken.

maxdevis

Legacy Member
Dieleman_F zei:
wat kan mij het schelen!

wat dat u kan schelen:
dat jij straks als gezonde mens deze mensen zal moeten onderhouden als ze met dichtgeslibde aders en kapotte levers op een electrisch wagentje door een obesitas-kliniek sjeezen

Godlessarto

Legacy Member
Ik ga daar misschien is 1x per maand naartoe. Maar ik vind het gewon ronduit ranzig geworden. Vroeger kon ik er elke dag zitten, maar nu...

ComputerVISTA

Legacy Member
maxdevis zei:
wat dat u kan schelen:
dat jij straks als gezonde mens deze mensen zal moeten onderhouden als ze met dichtgeslibde aders en kapotte levers op een electrisch wagentje door een obesitas-kliniek sjeezen

Idd, iedereen zit altijd te zagen dat ze moeten betalen voor de ziek geworden rokers... precies of ge moet nie betalen door ziek gevreten mensen.

virox

Legacy Member
Mc Donalds daar hebben ze mij nog maar 1 keer binnen gekregen... noois meer bah hoe dat er zijn die da dagelijks kunnen binnenkrijgen.

Frituur ga ik maar 1x in de 14dagen ofzo... maar nie da ik anders zo gezond eet, maar probeer er toch wa op te letten. :love: wortels

freeza

Legacy Member
mcDonnalds of quick vind ik echt niet lekker, liever dan naar de frituur maar dat probeer ik nu ook zo weinig mogelijk te doen...

Ik eet wel 1x per week frieten maar het zijn wel verse zelfgebakken frieten :)
veel beter dan die frieten in de mcDo waar 2kg zout op ligt :s

edit: er zei ook iemand dat we beter wat meer zouden zagen tegen de dikke mensen...
het wordt aanvaard als je tegen een roker zegt dat het ongezond is etc maar als je tegen een dikkerd zegt eet eens wat minder zijn ze boos :p

Mr. M

Legacy Member
wij krijge der bij engels normaal gezien een vraag van opt exaam
tja, ik heb em nu gistere voor den 3de keer gezien
imo kunde mcdonnalds ni echt de fout geven, al is het wel smeerlapperij wat ze geven enzo

maar niemand verplicht u van daar te ete ook ni he

Inspector Monkfish

Legacy Member
freeza zei:
mcDonnalds of quick vind ik echt niet lekker, liever dan naar de frituur maar dat probeer ik nu ook zo weinig mogelijk te doen...

Ik eet wel 1x per week frieten maar het zijn wel verse zelfgebakken frieten :)
veel beter dan die frieten in de mcDo waar 2kg zout op ligt :s

edit: er zei ook iemand dat we beter wat meer zouden zagen tegen de dikke mensen...
het wordt aanvaard als je tegen een roker zegt dat het ongezond is etc maar als je tegen een dikkerd zegt eet eens wat minder zijn ze boos :p


Ik kijk toch altijd vies wanneer ik een vetzak tegenkom :p.

Dieleman_F

Legacy Member
EverlastingHate zei:
Ouders kunnen nee zeggen, ouders weten wat goed of slecht is. iedereen kan reclame interpreteren, en een beslissing maken. En reclame betekent niet, doe het elke dag.

Haal mc donalds weg, en men gaat gewoon meer naar de lokale frituren, waar reeds dagelijks ook heel wat volk heen gaat, maar niet veel van gezegd wordt.


Nee, geef de schuld aan de ouders, als ze toch niet willen ingrijpen. Altijd moet men maar de schuld naar anderen kunnen toeschuiven he.

België heeft een serieus drankprobleem, moeten we daarom biermaatschappijen gaan verwijten, hun reclame stoppen??? Onze jeugd vergaat gewoon in de zuiperij, geen ukkepuk die nog uitgaat zonder te drinken.

Tuurlijk moet je de schuld niet van de ouders afschuiven, maar er moet wel gehandeld worden, met de schuldige aanduiden is dat getroffen kind niets ...

En de vinger mag wel degelijk eens gewezen worden naar de politiek en de maatschappijen, met hun lobbywerk ...

Dieleman_F

Legacy Member
freeza zei:
het wordt aanvaard als je tegen een roker zegt dat het ongezond is etc maar als je tegen een dikkerd zegt eet eens wat minder zijn ze boos :p

Hey fattyboy, wont another creamcake? :rofl:

welp

Legacy Member
EverlastingHate zei:
Neen, maar zijn de ouders dat dan niet, de ouders staan heel wat dichter bij hun eigen kinderen dan de mac donalds?
Snap jij het dan niet??? Je staat hier de andere voor dommerik aan te klagen.

Die ouders weten meestal zelf ook niet beter want ze proppen zichzelf ook vol. Ik vraag me af of je de docu hebt gezien? In scholen bieden ze gewoon alle vunzigheid bij elkaar aan. Laten ze het toe enkel frieten te nemen met hamburger etc. Wat weten die ouders daar nu van.

Het zijn niet de mensen maar ook het systeem dat foutzit. Je hebt precies ook geen enkel idee hoeveel macht die bedrijven op de politiek hebben. In Amerika zit het net iets anders dan hier. Soort Politiek - economisch complex. Je ziet het in alles, ook bv oorlog. Eerst zit er ene in regering die zegt platbombarderen, omdat hij weet dat nadien zijn vriendje contract krijgt om op te bouwen. Zo zit het daar met alles.

maxdevis

Legacy Member
EverlastingHate zei:
Neen, maar zijn de ouders dat dan niet, de ouders staan heel wat dichter bij hun eigen kinderen dan de mac donalds?

als ik het me goed herriner, een klein citaat uit de film:
als elke ouder bij elke maaltijd van het kind gedurende een heel jaar advies zou geven over voeding, dan krijgt dat kind per jaar ongeveer 1000 keer die boodschap.
datzelfde kind krijgt per jaar 10 000 reclameboodschappen over schadelijk voedsel te verwerken.

Mr. M

Legacy Member
maxdevis zei:
als ik het me goed herriner, een klein citaat uit de film:
als elke ouder bij elke maaltijd van het kind gedurende een heel jaar advies zou geven over voeding, dan krijgt dat kind per jaar ongeveer 1000 keer die boodschap.
datzelfde kind krijgt per jaar 10 000 reclameboodschappen over schadelijk voedsel te verwerken.
mja ok, maar die dingen gelden ook alleen voor amerika he
hier is da veel minder erg, ook die clown wordt er hier zo ni bijgesleurd als in amerika enzo

nu ja, blijft wel erg enzo
maar imo blijven de ouders er meer aan kunne doen
ge kunt mss u kindere al leren wat reclame juist is en da ge u daar niet door moet late doen

nu ja, ook al is het dikke bucht da ze verkopen
imo kiest nog altijd iedereen zelf of ge er gaat eten of niet
en als ge u kinderen niet meeneemt naar mcdonnalds gaan ze later ook minder gemakkelijk daar gaan eten volgens mij

maar het is natuurlijk ook niet puur de ouders hun schuld he, maar idd zoals hier al gezegd is heel het systeem (in amerika) en al het geld dat er achter zit

EverlastingHate

Legacy Member
welp zei:
Snap jij het dan niet??? Je staat hier de andere voor dommerik aan te klagen.

Die ouders weten meestal zelf ook niet beter want ze proppen zichzelf ook vol. Ik vraag me af of je de docu hebt gezien? In scholen bieden ze gewoon alle vunzigheid bij elkaar aan. Laten ze het toe enkel frieten te nemen met hamburger etc. Wat weten die ouders daar nu van.

Het zijn niet de mensen maar ook het systeem dat foutzit. Je hebt precies ook geen enkel idee hoeveel macht die bedrijven op de politiek hebben. In Amerika zit het net iets anders dan hier. Soort Politiek - economisch complex. Je ziet het in alles, ook bv oorlog. Eerst zit er ene in regering die zegt platbombarderen, omdat hij weet dat nadien zijn vriendje contract krijgt om op te bouwen. Zo zit het daar met alles.

Op onze school kon je elke dag ook frieten + burger krijgen, sommigen deden dan ook niets anders. Op het bedrijf nu ook, sommigen eten nooit groenten, enkel frut + vlees, hoewel men met elkaar zit te spotten van 'op dieet gaan', 'dikkerd'. Aardappelen worden zeer zelden gekocht, de frieten liggen toch in de buurt. Iedereen weet het goed genoeg wat de risico's zijn, maar ze denken pffft, en uiteindelijk geven ze er vrij weinig om dat ze dik zijn. Ze hebben het allemaal zelf in handen hoor.

En als ouder zie je je kind gewoon dik worden, of je ziet dat hij dik is. Tijd genoeg om hem om te praten, informeren of te dwingen. Luister je niet, pech dan voor u.

En alles is politiek-economisch. Haal mac donalds weg uit belgië en de belgische economie krijgt een serieuze knak. Laat wallonië geen wapens meer verkopen en wallonië zal nog meer de dieperik inzakken....Moest mac donalds verdwijnen, dan kwam er gewoon een andere in de plaats, mac had nu eenmaal het geluk een van de eersten te zijn en zich concurrentieel sterk te maken. Haal mac weg, en enorm veel boeren storten de armoede in..., en wie van jullie moraalridders gaat die boeren daar ergens in een vergeten land werk geven, juist niemand.

keeper

Legacy Member
Ik zou eens iemand willen zien die 3 keer per dag een slaatje of iets supergezond eet, gedurende een volledige maand. Volgens mij gaan die er ook niet gezond uit zien. Waar ik niet mee wil zeggen dat fastfood gezond is he, maar af en toe moet da kunnen.

maxdevis

Legacy Member
keeper zei:
Ik zou eens iemand willen zien die 3 keer per dag een slaatje of iets supergezond eet, gedurende een volledige maand. Volgens mij gaan die er ook niet gezond uit zien. Waar ik niet mee wil zeggen dat fastfood gezond is he, maar af en toe moet da kunnen.

dan is dan ook één van de vele points van de film:
dat het eten van McDo te éénzijdig is.

als iemand 3keer per dag iets supergezond eet gedurende een volledige maand, kortom fruit groenten, volkoren brood, een beetje kip... en veel beweegt
dan gaan die er volgens mij wel gezonder uit zien.

gezond eten != enkel rauwkost

boogje

Legacy Member
vond de film overdreven. Hij had in elk punt wel gelijk, maar doordat hij zo overdreef met zen experiment vond ik de docu wat minder. Kijk, hij propte 90 Mcdonalds maaltijden vol in 31 dagen, om dan tot de conclusie te komen dat hij er slecht aan toe was ( no shit,sherlock!). Tuurlijk, als je met alles gaat overdrijven dan eindig je ongezond. En ja, als je tegen iemand zegt dat ie voor een heel maand enkel wortels mag eten, gaat ie er op het einde van de maand beroerd eruit zien. Ik wil maar zeggen : de docu had een punt, maar experiment mochten ze eruit laten : geniet met mate...
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan