Archief - Supersize me

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

maxdevis

Legacy Member
sneax zei:
Misschien dat ik morgen als ik tijd heb verder kijk. Ik ga mij zwaar ergeren en van tijd is goed tegen de tv roepen maar allé kom.

en net dat maakt die film zo goed

maxdevis

Legacy Member
sneax zei:
Misbruik van fastfood is niet gezond, misbruik van sigaretten en alcohol ook ni, misbruik van den otto is ook ni gezond. Als ge McDonalds aanklaagt omdat hun porties te groot zijn klaag dan ferarri aan omdat hun auto's te rap rijden (als ge consistent wilt blijven).

maxdevis zei:
misbruik van macht is ook niet gezond,
moeten ze dat daarom niet aanklagen,
doe mij maar van wel!

sneax zei:
Misbruik van macht schaadt rechtstreeks andere personen, vettig eten NIET. Ge schaadt enkel uw eigen.



consistent blijven hé
;)

zarathustra

Legacy Member
maxdevis zei:
als dat jouw stunt zou zijn om je goed onderbouwde documentaire in het daglicht te stellen, waarom niet?
alleen spijtig dat je het hier in het belachelijke probeert te trekken en het groter geheel niet wilt zien

Dat is net mijn punt, HIJ trekt het in het belachelijke

boogje

Legacy Member
zarathustra zei:
Dat is net mijn punt, HIJ trekt het in het belachelijke


geef je hierin 100% gelijk. Hij fret zich vol à volonté 30 dagen, 3 maaltijden per dag. Dat zijn 90/93 maaltijden op een MAAND. hij eet alles op wat ze hem "vragen" : "You wanne supersize that?". Hij doet precies dat het Mcdonalds zen schuld is dat mensen zo dik en ongezond zijn, alsof mensen niet eens nee durven zeggen en hun gezond verstand niet eens kunnen gebruiken.

ElPorro

Legacy Member
Jawadde..here we go:

-Spurlock's "experiment" om 30 dagen niets dan McDo te eten staat buiten proportie met de realiteit? In Amerika zijn er genoeg mensen die ELKE dag naar een fast-food "restaurant" gaan om zich vol te stoppen. De stappenmeter duidt op het feit dat zulke mensen niet meer dan 1.5 mijl per dag stappen wat dus niet genoeg is om al dat vet te verbranden dat ze dagelijks naar binnen spelen (zie: aanklacht tegen afschaffing van lichamelijke opvoeding oftewel PE in de meeste scholen in Amerika)

-Je kan de situatie in Amerika maar in kleine mate vergelijken met onze (Europese) situatie: De rommel die ze in Amerika tussen alle McDo gerechten smijten, zijn niet onderworpen aan de (gezondere) Europese voedselnormen (klein voorbeeldje: hormonenpreparaten zijn naar mijn weten in vele delen van Amerika nog steeds toegestaan om het vlees ginds "beter" te maken, en dus veel ongezonder)

-Veel mensen DURVEN niet nee te zeggen, omdat ze van kindsaf beïnvloedt worden door de continu reclamebandjes (zoals de film aantoont: +- 10.000 x per jaar). Daar komt nog eens bij dat het fast-food voedsel een verslavende werking heeft.

-Een belangrijk punt in de film is het feit dat de overheid er (dankzij de grote lobby-concerns) niets aan doet om het "dikzakkenverschijnsel" tegen te gaan. Sterker nog, ze promoten het (afschaffing PE, geen controle over voedsel in de scholen, ...). Er is gewoon te veel geld mee gemoeid, de voedselindustrie is big business!

boogje

Legacy Member
ElPorro zei:
Jawadde..here we go:

-Spurlock's "experiment" om 30 dagen niets dan McDo te eten staat buiten proportie met de realiteit? In Amerika zijn er genoeg mensen die ELKE dag naar een fast-food "restaurant" gaan om zich vol te stoppen. De stappenmeter duidt op het feit dat zulke mensen niet meer dan 1.5 mijl per dag stappen wat dus niet genoeg is om al dat vet te verbranden dat ze dagelijks naar binnen spelen (zie: aanklacht tegen afschaffing van lichamelijke opvoeding oftewel PE in de meeste scholen in Amerika)

-Je kan de situatie in Amerika maar in kleine mate vergelijken met onze (Europese) situatie: De rommel die ze in Amerika tussen alle McDo gerechten smijten, zijn niet onderworpen aan de (gezondere) Europese voedselnormen (klein voorbeeldje: hormonenpreparaten zijn naar mijn weten in vele delen van Amerika nog steeds toegestaan om het vlees ginds "beter" te maken, en dus veel ongezonder)

-Veel mensen DURVEN niet nee te zeggen, omdat ze van kindsaf beïnvloedt worden door de continu reclamebandjes (zoals de film aantoont: +- 10.000 x per jaar). Daar komt nog eens bij dat het fast-food voedsel een verslavende werking heeft.

-Een belangrijk punt in de film is het feit dat de overheid er (dankzij de grote lobby-concerns) niets aan doet om het "dikzakkenverschijnsel" tegen te gaan. Sterker nog, ze promoten het (afschaffing PE, geen controle over voedsel in de scholen, ...). Er is gewoon te veel geld mee gemoeid, de voedselindustrie is big business!

Ja, Mcdonalds treft schuld omdat er zo'n mensen zijn die zich elke dag volproppen! :sop:

ik bedoel maar, dat is de mensen zelf hun schuld, niemand verplicht hen toch naar de Mcdonalds te gaan.

de reportage had steeds zo'n ondertoon van : "Tss, Mcdonalds, zoveel stomme,naïeve Amerikaantjes die hier langskomen...en als ze om eten vragen dan geeft ge het nog! tsss.."

ElPorro

Legacy Member
De documentaire gebruikt volgens mij gewoon McDonalds om aan te tonen dat de voedselindustrie een grote oorzaak is van het overwichtprobleem in Amerika.

Treft McDonalds schuld? Nee, het is een bedrijf als een ander

Treft de overheid schuld? Zeer zeker, zij doen er niets aan om dit overwichtprobleem tegen te gaan.

De mensen zelf? Misschien, omdat er vele Amerikanen zijn die weinig tot geen zelfdiscipline hebben, maar je verwijt een dommerik toch ook niet dat hij niet zo slim is?

Persoonlijk vond ik eerder dat de documentaire een ondertoon had van: "Dit is Amerika, en kijk hoeveel dikkerds er zijn...zou dit komen door ongezond voedsel dat bij wijze van spreken naar je kop wordt gesmeten?

Het "experiment" gebruikt gewoon McDo omdat zij de meest bekende multinational zijn (en omdat zij nu toevallig gigantische porties drek aanbieden)

BongZrGooD

Legacy Member
Een cafébaas in België wordt veroordeeld omdat hij/zij alcohol (1 pint) verkoopt aan iemand die ladderzat blijkt te zijn. Wettelijk mag dit niet, de ladderzatte krijgt een alcoholvergiftiging en blijkt zelfs geen 16 te zijn. Natuurlijk hoor je dan overal stemmen opgaan dat die cafébaas verantwoordelijk is.
Kleine nuance...
De ladderzatte zit ergens achterin het café, tijdens de laatste dag van het schooljaar. De café zit dus bomvol volk, hij laat zijn maten die weldegelijk boven de 16 zijn, die laatste pint bestellen. De ladderzatte heeft ook al serieus wat wodka en whiskey binnengekapt voor hij betreffend café binnenstapt...
Zonder die nuancering, en zelfs met ben ik ervan overtuigd dat hier een hoop mensen het eens zouden zijn met de veroordeling, al zal er toch wat verschil zijn.

Een ontzettend dik mens stapt de McDonalds binnen en bestelt een menu, personeel van McDo moet vragen of hij/zij een supersize wil, aangezien het in de opleiding zit dat dit altijd moet aangeboden worden. In Amerika vind je nergens (of praktisch nergens) de voedingswaarde, de bestanddelen van McDo producten terug. Niet op de verpakking, niet in een folder, niet duidelijk uitgehangen...
Het personeel gaat natuurlijk niet de verantwoordelijkheid op zich nemen om tegen de dikkerd te zeggen dat hij/zij beter niets bestelt aangezien hun product nadelige gevolgen zou kunnen hebben voor de gezondheid.
Ze treden nergens informatief op, en daar delen ze in de verantwoordelijkheid...
Maar dankzij een lobby die nu even sterk is als de sigarettenlobby in de jaren 50->70 laten ze uitschijnen dat ze perfect gebalanceerde maaltijden geven, en bijgevolg eigenlijk liegen. Daar delen ze de verantwoordelijkheid...
Reclame heeft een enorme invloed in deze maatschappij, mijn petekind van 8 jaar zou elke dag naar de Quick willen, al was het maar voor de speelgoedjes die ze krijgt bij haar happy meal. Nu heeft mijn petekind het geluk dat haar ouders, familie haar erop wijzen dat Quick, McDo en andere fast food/snoep/cola helemaal niet gezond is. Komt daar nog bij dat het kind redelijk intelligent is, maar toch... Iedere keer komt toch het argument dat dit vriendinnetje, of dat vriendje wekelijks zijn/haar portie fast food/snoep/andere brol binnenkrijgt...
Zij wordt door bepaalde groepen uitgelachen omdat ze een appel mee naar school krijgt en geen chips...
Wederom, een geluk dat ze over een dosis gezond verstand beschikt... Ze wil niet zo vet worden als bepaalde vriendinnetjes/vriendjes. Als kind zegt ze dat dan ook tegen die dikkerds, met als gevolg dat ze uitgesloten wordt en zelf al eens wat lappen heeft gehad...
Daar deelt de industrie in de verantwoordelijkheid...
In Amerika wordt de Cheeseburger wet gestemd, die het onmogelijk maakt die bedrijven hoe dan ook te vervolgen.
Daar deelt de industrie in de verantwoordelijkheid...
Ouders zijn de eerste verantwoordelijken voor de opvoeding van hun kinderen, maar niet informatief optreden, bijgevolg reclamecampagnes voeren die meer dan eens een loopje nemen met de waarheid... Juist...
Daar ligt de verantwoordelijkheid bij de industrie...

Ik ben iemand die een supervet mens in zijn/haar gezicht durft uitlachen/beledigen aka de waarheid zeggen. En dit wordt zeker niet in dank afgenomen, integendeel, ben er zelfs ooit voor "aangeklaagd" en meerdere malen bedreigd. Voordeel is natuurlijk dat vetzakken niet kunnen lopen...:D
Tegen dat zij rechtgekrabbeld zijn zit ik reeds een paar kilometer verder...

Ik ben roker, ik rook nooit in het bijzijn van niet rokers tenzij ze mij expliciet toestemming geven, roken in een café doe ik nog wel...
Maar de beledigingen die ik al jaren moet slikken gewoon omdat ik roker ben zijn anders ook niet van de poes. Maar als roker heb ik geen recht van spreken omdat ik "de ziekteverzekering nodeloos duur maak".:ironic:

De ommekeer is echter niet veraf, dikzakken worden/zijn het probleem voor de ziekteverzekering. Heeft er iemand enig idee hoeveel diabetespatienten er jaarlijks bijkomen juist dankzij ongezond eten? Ongezond eten dat gepromoot wordt als gezond of niet ongezond?

Als men iet of wat consequent zou zijn moet men op cola, mcdo, quick en vele andere producten ook een waarschuwing zetten, maar dit wordt gewoon weggelachen.
Die verantwoordelijkheid legt men dan wel even bij de consument...
Ik ben ervan overtuigd dat binnen afzienbare tijd die waarschuwingen ook een feit zullen zijn, de cijfers liegen er niet om.

Oh, dikke mensen schaden de gezondheid van anderen niet, dat is zo. Als je inderdaad een niet respecterend roker bent en gewoon je sigaret opsteekt in een niet rokers omgeving ben je fout. Maar dan ben je gewoon respectloos...
Langs de andere kant, dikzakken stinken... Dat is gewoon een feit, misschien niet zo schadelijk als sigarettenrook, maar imo sociaal ook niet echt aanvaardbaar. En het excuus van het klierprobleem... Fuck off...

Vet zijn blijkt aanvaard in de maatschappij, verantwoordelijkheid ver zoek...

Supersize me wijst op die verantwoordelijkheid, zowel die van de consument als van de fabrikant, maar het is wel de fabrikant die de leugens verkondigt.
Het gaat er over dat McDo beweert dat ze gebalanceerd eten verkopen, dus 3 maaltijden per dag bij McDo is helemaal niet overdreven, niet als je hun marketingcampagne bekijkt. Hun gezonde slaatjes bevatten meer vetten en suikers dan een Big Mac for God's sake!
Ze bieden een ontbijt aan, een middag en avondmaal, dessert en drank, allemaal gebalanceerd en niet ongezond...
Ik eet 3 maal per dag, ontbijt, middag en avondmaal. Uiteindelijk bevatten die 3 maaltijden hetzelfde als bij McDo... Brood, beleg, vlees, groenten, drank en zelfs dessert... Ik ben geen sportman, train geen uur per dag en met een beetje geluk een uurtje per week... Toch bleek ik gezond op mijn laatste controle van een maand geleden? Mijn conditie kan zeker beter, dankzij 25 jaar roken (laatste jaar momenteel). Voor de rest is alles picobello in orde...
Wat mij opviel is dat je blijkbaar geen water kan krijgen in McDo USA...
Alleen daarvoor al zouden ze moeten vervolgd worden, ze bieden geen gezond alternatief aan...

Niemand heeft mij ooit verplicht om te beginnen roken, waarom worden sigarettenfabrikanten dan wel vervolgd????

Pure hypocrisie, zowel hier bij sommigen als algemeen in de wereld...

En ja, ik heb een probleem met dikke mensen... Zeker als ik ze hun mond zie volproppen met snoep, cola, en meer van dat fraais.


Groetjes,
BongZ

sneax

Legacy Member
Zijn 'experiment' is irrelevant omdat hij op 1 maand 12kg verdikkerd. Een mens die op 1 maand 12KG afvalt zal dezelfde klachten kwa lusteloosheid enzo hebben. Te veel is nooit goed, dat weet iedereen.

En ik ben er van overtuigd dat ge bij mcdonalds ook kunt 'gezond' kunt eten ja ik zou er zelfs kunnen afvallen! Het enige probleem is dat ik wat vitamine tekort zou hebben maar wete wa? Onze groentenmand van supersize me had met zijn vegetarisch dieet toch ook vimatinepillekes nodig. Die heeftem tijdens het experiment ook nimeer gepakt ...

Ga naar de mcdonalds, bestel u een slaatje met geroosterde kip, gebruik geen dressing (of weinig). Ik persoonlijk vind die slaatjes echt wel goed - ik heb er verschillende keren gaan eten toen m'n vrienen nr mcdonalds gingen en ik mee ging, ik was ondertussen bezig aant afvallen. Ik heb verschillende keren bij mcdo geweest voor ne goeien hamburger me ne kleine friet, net zoals ik toen ook nr de pizza ging voor een STUK pizza en héééél soms naart fritkot (das echt wel nog veel slechter als mcdo zenne) maar altijd met mate - ik viel toen in die periode 1kg per week af. Het is dus perfect mogelijk om deze dingen te passen in een goed dieet. En ja ik vind het gewoon LEKKER. Tis erg dat sommige mensen er tegen zijn gewoon omdat het slecht is én niet lekker. Tja stel dat ik frituur eten ook niet lekker vind, dan heb ik dus ook recht van spreken om die te verbieden want tis ongezond in alle facetten én ik vind het ni lekker?!

Da was toen op kot, ik deed toen ook veel aan sport. Toen ik terug nr huis kwam ben ik weer verdikkerd wegens mama's eten die altidj te veel maakte en als ge de volgendend ag iets anders wou eten dan moest de rest van den dag dervoor op natuurlijk ... daar heb ik VEEL meer het schijt aan.

themummy123

Legacy Member
boogje zei:
Ja, Mcdonalds treft schuld omdat er zo'n mensen zijn die zich elke dag volproppen! :sop:

ik bedoel maar, dat is de mensen zelf hun schuld, niemand verplicht hen toch naar de Mcdonalds te gaan.

de reportage had steeds zo'n ondertoon van : "Tss, Mcdonalds, zoveel stomme,naïeve Amerikaantjes die hier langskomen...en als ze om eten vragen dan geeft ge het nog! tsss.."

Ooit gehoord van Marketing? je weet wel, klanten lokken en zo.... Het is niet volledig de schuld van de klanten.
Voor mijn part mogen ze de reclame op tv voor mcdonalds/quick/...verbannen


@post hierboven, zelfs in de sla(mengelingen) zat teveel suiker

DeBuGGeR

Legacy Member
stel nu dak elke dag patatten met worsten zou eten, mijn gezondheid zou ook achterruitgaan hoor.
zelfs moest ik elke dag fruit eten...

een goede voeding is een gevarieerde voeding.
mensen gaan uit gemakzucht naar de mcdonalds en omdat het "lekker" smaakt.
de mensen die elke dag naar Mc donalds gaan hebben van een verkeerde opvoeding genoten, of het nu de ouders zijn of de vrienden.

de media kan een rol spelen, maar tenslotte zijn het de ouders die je de eetgewoonten moeten aanleren en er ook op moeten toezien dat de media geen negatieve inlvloeden op jou zal hebben.

ik denk dat de mensen zelf de schuld treffen, de overheid kan hierbij helpen maar het is voornamelijk het gezond verstand van de populatie die de oorzaak is. en natuurlijk vind ik het ook helemaal fout dat ze in Mcdonalds geen gezond alternatief bieden maar daar treft de overheid dan weer schuld.

(ik vind het trouwens moeilijk om te geloven dat men in amerika alleen maar naar fast-food restaurants kan gaan, alsof je zelf niet kan koken?)

sneax

Legacy Member
themummy123 zei:
@post hierboven, zelfs in de sla(mengelingen) zat teveel suiker

En das dan een zinnetje dat een hele post teniet doet doen. Jezus man, in alles zit wel iets 'té veel'. Een zakske chips is eigenlijk genoeg zout voor heel de week - er zijn er hier véél opt forum die meer dan 1 zakske chips eten, gaan we dat dan ook verbannen? Er zijn er hier veel die een fles of meer cola per dag drinken, gn we dan de cola ook verbannen?

ShPonGle

Legacy Member
sneax zei:
En das dan een zinnetje dat een hele post teniet doet doen. Jezus man, in alles zit wel iets 'té veel'. Een zakske chips is eigenlijk genoeg zout voor heel de week - er zijn er hier véél opt forum die meer dan 1 zakske chips eten, gaan we dat dan ook verbannen? Er zijn er hier veel die een fles of meer cola per dag drinken, gn we dan de cola ook verbannen?
gij zit zelf precies ook wel tussen de pinten op dat fotooke e, of zijn het maar kriekjes? :p

noreeeee

Legacy Member
@BongZrGooD je hebt imo gelijk, alleen zit ik wel ergens mee in de knoei met jouw tekst.

Je bent zelf wel hard voor dikke mensen terwijl je langs de andere kant zegt dat het een lobby is en dat het dus aan de industriele ligt. Dus kan je eigenlijk niet echt kwaad zijn op de "dikke" ongezonde mensen.

Ze zouden net zoals bij de sigarreten voor goed veel wetten en anti-reclame moeten voor zorgen.

ElPorro

Legacy Member
sneax zei:
Zijn 'experiment' is irrelevant omdat hij op 1 maand 12kg verdikkerd. Een mens die op 1 maand 12KG afvalt zal dezelfde klachten kwa lusteloosheid enzo hebben. Te veel is nooit goed, dat weet iedereen.


Ga naar de mcdonalds, bestel u een slaatje met geroosterde kip, gebruik geen dressing (of weinig). Ik persoonlijk vind die slaatjes echt wel goed - ik heb er verschillende keren gaan eten toen m'n vrienen nr mcdonalds gingen en ik mee ging, ik was ondertussen bezig aant afvallen. Ik heb verschillende keren bij mcdo geweest voor ne goeien hamburger me ne kleine friet, net zoals ik toen ook nr de pizza ging voor een STUK pizza en héééél soms naart fritkot (das echt wel nog veel slechter als mcdo zenne) maar altijd met mate - ik viel toen in die periode 1kg per week af. Het is dus perfect mogelijk om deze dingen te passen in een goed dieet. En ja ik vind het gewoon LEKKER. Tis erg dat sommige mensen er tegen zijn gewoon omdat het slecht is én niet lekker. Tja stel dat ik frituur eten ook niet lekker vind, dan heb ik dus ook recht van spreken om die te verbieden want tis ongezond in alle facetten én ik vind het ni lekker?!

Da was toen op kot, ik deed toen ook veel aan sport. Toen ik terug nr huis kwam ben ik weer verdikkerd wegens mama's eten die altidj te veel maakte en als ge de volgendend ag iets anders wou eten dan moest de rest van den dag dervoor op natuurlijk ... daar heb ik VEEL meer het schijt aan.

Irrelevant...weer dat woord. dat experiment dient om aan te tonen dat McDo (en dan vooral McDo USA) ongezond en ongevarieerd voedsel verkoopt terwijl ze (zoals gezegd een paar posts hierboven) beweren dat hun eten niet ongezond is. Als het niet ongezond is, zou je er in principe niet ziek van moeten worden als je elke dag McDo eet, mits wat variatie in de gerechten (wat Spurlock ook probeert--> salades, burgers, alles heeft hij geprobeerd)

De documentaire gaat over AMERIKA en niet Europa. Zoals ik al zei: McDo en al die andere junkfood is hier alvast een pak minder ongezond dan bij onze Amerikaanse vrienden...je kan de twee echt niet in detail vergelijken volgens mij.

"Te veel is nooit goed" --> nog zoiets dat aangetoond wordt in de documentaire: overal overheerst de ongezonde voeding (bedrijven, scholen en in de steden zelf) en de overdaad aan dit ongezonde voedsel wordt in Amerika naar je hoofd gesmeten (reclame, overal junkfood restaurants, de gigantische porties die ze overal verkopen om mensen verslaafd te maken aan junkfood, you name it they've got it!)

EverlastingHate

Legacy Member
BongZrGooD zei:
Een cafébaas in België wordt veroordeeld omdat hij/zij alcohol (1 pint) verkoopt aan iemand die ladderzat blijkt te zijn. Wettelijk mag dit niet, de ladderzatte krijgt een alcoholvergiftiging en blijkt zelfs geen 16 te zijn. Natuurlijk hoor je dan overal stemmen opgaan dat die cafébaas verantwoordelijk is.
Kleine nuance...
De ladderzatte zit ergens achterin het café, tijdens de laatste dag van het schooljaar. De café zit dus bomvol volk, hij laat zijn maten die weldegelijk boven de 16 zijn, die laatste pint bestellen. De ladderzatte heeft ook al serieus wat wodka en whiskey binnengekapt voor hij betreffend café binnenstapt...
Zonder die nuancering, en zelfs met ben ik ervan overtuigd dat hier een hoop mensen het eens zouden zijn met de veroordeling, al zal er toch wat verschil zijn.

grote nuance, de cafés zitten vol met snotapen die zich te ploerten staan te zuipen. Ge kunt er niet naastkijken. En het zijn niet alleen de cafés he. Die zuipende snotaapjes zitten echt niet verborgen achterin een café. En uiteindelijk geld dat zuipen ook voor ouderen zoals fastfood.

sneax

Legacy Member
ElPorro zei:
Irrelevant...weer dat woord. dat experiment dient om aan te tonen dat McDo (en dan vooral McDo USA) ongezond en ongevarieerd voedsel verkoopt terwijl ze (zoals gezegd een paar posts hierboven) beweren dat hun eten niet ongezond is.

Ik neem aan dat eten hier in belgie in een sterrenrestaurant niet ongezond is? Ok ga dan is elke dag het 'ontdekkingsmenu' eten en vergeet niet om u te goed te doen aan het overheerlijke brood bij uw eten en kies genoeg desserkes uit tot ge zo vol zit dat ge bijna moet kotsen! Doe dat ook is een maand aan een stuk ...

Het is de amerikaan zijn EIGEN fout. Ge gaat mij toch niet zeggen dat mcdonalds het 'brainwash' machien heeft uitgevonden zodat mensen onvoorwaardelijk hun volschrokken met hun eten? _GE KIEST ER ZELF VOOR_ dat de amerikanen blijkbaar makkelijk te beinvloeden zijn das toch de schuld ni van de reclame makers?

In New York city staat het vol met McDonaldsen terwijl New York niet de dikste mensen zijn maar eerder die andere staat (dunno welke) waar er véél minder McDonaldsen zijn ...

Dat het eten daar meestal vet veel en zwaar is dat weten we, maar tis toch de amerikaan zelf die ervoor kiest om dat op te fretten? Er zijn overal gezondere alternatieven! En dan komt ge af met het argument dat de reclame de mensen brainwashed jamaja als da zo is dan mankeerd er toch iets met de gemiddelde amerikaan.

maxdevis

Legacy Member
sneax zei:
Het is de amerikaan zijn EIGEN fout.

nogal een vrij simpele benadering me dunkt.
en als het dan nog de amerikaan zijn eigen fout, waarom geef je dan kritiek als een amerikaan het porbleem probeert aan te kaarten?

sneax zei:
dat de amerikanen blijkbaar makkelijk te beinvloeden zijn das toch de schuld ni van de reclame makers?
en net daarom zouden die mensen beter beschermd moeten worden

sneax zei:
In New York city staat het vol met McDonaldsen terwijl New York niet de dikste mensen zijn maar eerder die andere staat (dunno welke) waar er véél minder McDonaldsen zijn ...
met dat verschil dat de gemiddelde NY'er 8km per dag wandelt, er veel minder mensen uit de laagste klassen van de bevolking op Manhattan wonen en dat in een staat als texas er drive-in's zijn (NY'ers hebben vaak geen auto en een drive-in zorgt voor nog minder beweging)
Ik zeg niet dat het McDonalds hun schuld is dat mensen niet genoeg bewegen of uit hun auto komen,
ik alsook de filmt stelt het wel vast dat mensen minder bewegen oa door die kleine afstanden.

sneax zei:
En dan komt ge af met het argument dat de reclame de mensen brainwashed
je mag de impact van reclame allesbehalve onderschatten

sneax zei:
jamaja als da zo is dan mankeerd er toch iets met de gemiddelde amerikaan.

Dat wil de film dan ook zeggen!!!
Kijk hem dan toch!
De film wil net zeggen dat er iets mankeerd aan de gemiddelde amerikaan!!!

ElPorro

Legacy Member
maxdevis zei:
nogal een vrij simpele benadering me dunkt.
en als het dan nog de amerikaan zijn eigen fout, waarom geef je dan kritiek als een amerikaan het porbleem probeert aan te kaarten?


en net daarom zouden die mensen beter beschermd moeten worden


met dat verschil dat de gemiddelde NY'er 8km per dag wandelt, er veel minder mensen uit de laagste klassen van de bevolking op Manhattan wonen en dat in een staat als texas er drive-in's zijn (NY'ers hebben vaak geen auto en een drive-in zorgt voor nog minder beweging)
Ik zeg niet dat het McDonalds hun schuld is dat mensen niet genoeg bewegen of uit hun auto komen,
ik alsook de filmt stelt het wel vast dat mensen minder bewegen oa door die kleine afstanden.


je mag de impact van reclame allesbehalve onderschatten



Dat wil de film dan ook zeggen!!!
Kijk hem dan toch!
De film wil net zeggen dat er iets mankeerd aan de gemiddelde amerikaan!!!


Mooi gezegd, klopt perfect :)

Sneax...bekijk de film inderdaad eens, en als je hem toch al hebt gezien, dan heb je er geen kloten van gesnapt.

"Ik neem aan dat eten hier in belgie in een sterrenrestaurant niet ongezond is? Ok ga dan is elke dag het 'ontdekkingsmenu' eten en vergeet niet om u te goed te doen aan het overheerlijke brood bij uw eten en kies genoeg desserkes uit tot ge zo vol zit dat ge bijna moet kotsen! Doe dat ook is een maand aan een stuk ..."

Nu lees je toch echt wel wat je wil lezen vrees ik...
Het gaat over een gevarieerd menu, een gevarieerd "dieet" als je het zo wil noemen. En dat is 'm net, er is niet genoeg variatie bij McDo. Het voorbeeld dat jij aanhaalt heeft daar in de verste verte niets mee te maken. Als ik wil kan ik perfect (en gezond) leven door naar "sterrenrestaurants in België" te gaan en exclusief daar te eten, zolang het maar gevarieerd genoeg is (vlees, groenten, ...).

Klein citaat: "Spurlock: Do many people go super size when you ask them? McDo-kassière: Eerrm, I don't think I've heard people refuse..."

Da's de truuk achter die supersize porties: voor maar enkele cents meer krijg je meer, en welke ronde (on)gezonde Amerikaanse McDo-bezoeker gaat dat nu weigeren (more betterness yay!). En zo werkt de verslaving verder.

McDonalds is ergens toch mee verantwoordelijk imo. Was er niet een stukje in de docu over Frankrijk die iets slechts hadden gezegd over McDo? Met als gevolg dat McDo HQ in de USA bijna gek werd en snel countermeasures invoerde? Ik kan het me niet echt duidelijk herinneren...
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan