maxdevis
Legacy Member
sneax zei:Misschien dat ik morgen als ik tijd heb verder kijk. Ik ga mij zwaar ergeren en van tijd is goed tegen de tv roepen maar allé kom.
en net dat maakt die film zo goed
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
sneax zei:Misschien dat ik morgen als ik tijd heb verder kijk. Ik ga mij zwaar ergeren en van tijd is goed tegen de tv roepen maar allé kom.
sneax zei:Misbruik van fastfood is niet gezond, misbruik van sigaretten en alcohol ook ni, misbruik van den otto is ook ni gezond. Als ge McDonalds aanklaagt omdat hun porties te groot zijn klaag dan ferarri aan omdat hun auto's te rap rijden (als ge consistent wilt blijven).
maxdevis zei:misbruik van macht is ook niet gezond,
moeten ze dat daarom niet aanklagen,
doe mij maar van wel!
sneax zei:Misbruik van macht schaadt rechtstreeks andere personen, vettig eten NIET. Ge schaadt enkel uw eigen.

maxdevis zei:als dat jouw stunt zou zijn om je goed onderbouwde documentaire in het daglicht te stellen, waarom niet?
alleen spijtig dat je het hier in het belachelijke probeert te trekken en het groter geheel niet wilt zien
zarathustra zei:Dat is net mijn punt, HIJ trekt het in het belachelijke
ElPorro zei:Jawadde..here we go:
-Spurlock's "experiment" om 30 dagen niets dan McDo te eten staat buiten proportie met de realiteit? In Amerika zijn er genoeg mensen die ELKE dag naar een fast-food "restaurant" gaan om zich vol te stoppen. De stappenmeter duidt op het feit dat zulke mensen niet meer dan 1.5 mijl per dag stappen wat dus niet genoeg is om al dat vet te verbranden dat ze dagelijks naar binnen spelen (zie: aanklacht tegen afschaffing van lichamelijke opvoeding oftewel PE in de meeste scholen in Amerika)
-Je kan de situatie in Amerika maar in kleine mate vergelijken met onze (Europese) situatie: De rommel die ze in Amerika tussen alle McDo gerechten smijten, zijn niet onderworpen aan de (gezondere) Europese voedselnormen (klein voorbeeldje: hormonenpreparaten zijn naar mijn weten in vele delen van Amerika nog steeds toegestaan om het vlees ginds "beter" te maken, en dus veel ongezonder)
-Veel mensen DURVEN niet nee te zeggen, omdat ze van kindsaf beïnvloedt worden door de continu reclamebandjes (zoals de film aantoont: +- 10.000 x per jaar). Daar komt nog eens bij dat het fast-food voedsel een verslavende werking heeft.
-Een belangrijk punt in de film is het feit dat de overheid er (dankzij de grote lobby-concerns) niets aan doet om het "dikzakkenverschijnsel" tegen te gaan. Sterker nog, ze promoten het (afschaffing PE, geen controle over voedsel in de scholen, ...). Er is gewoon te veel geld mee gemoeid, de voedselindustrie is big business!
boogje zei:Ja, Mcdonalds treft schuld omdat er zo'n mensen zijn die zich elke dag volproppen!![]()
ik bedoel maar, dat is de mensen zelf hun schuld, niemand verplicht hen toch naar de Mcdonalds te gaan.
de reportage had steeds zo'n ondertoon van : "Tss, Mcdonalds, zoveel stomme,naïeve Amerikaantjes die hier langskomen...en als ze om eten vragen dan geeft ge het nog! tsss.."
themummy123 zei:@post hierboven, zelfs in de sla(mengelingen) zat teveel suiker
gij zit zelf precies ook wel tussen de pinten op dat fotooke e, of zijn het maar kriekjes?sneax zei:En das dan een zinnetje dat een hele post teniet doet doen. Jezus man, in alles zit wel iets 'té veel'. Een zakske chips is eigenlijk genoeg zout voor heel de week - er zijn er hier véél opt forum die meer dan 1 zakske chips eten, gaan we dat dan ook verbannen? Er zijn er hier veel die een fles of meer cola per dag drinken, gn we dan de cola ook verbannen?

sneax zei:Zijn 'experiment' is irrelevant omdat hij op 1 maand 12kg verdikkerd. Een mens die op 1 maand 12KG afvalt zal dezelfde klachten kwa lusteloosheid enzo hebben. Te veel is nooit goed, dat weet iedereen.
Ga naar de mcdonalds, bestel u een slaatje met geroosterde kip, gebruik geen dressing (of weinig). Ik persoonlijk vind die slaatjes echt wel goed - ik heb er verschillende keren gaan eten toen m'n vrienen nr mcdonalds gingen en ik mee ging, ik was ondertussen bezig aant afvallen. Ik heb verschillende keren bij mcdo geweest voor ne goeien hamburger me ne kleine friet, net zoals ik toen ook nr de pizza ging voor een STUK pizza en héééél soms naart fritkot (das echt wel nog veel slechter als mcdo zenne) maar altijd met mate - ik viel toen in die periode 1kg per week af. Het is dus perfect mogelijk om deze dingen te passen in een goed dieet. En ja ik vind het gewoon LEKKER. Tis erg dat sommige mensen er tegen zijn gewoon omdat het slecht is én niet lekker. Tja stel dat ik frituur eten ook niet lekker vind, dan heb ik dus ook recht van spreken om die te verbieden want tis ongezond in alle facetten én ik vind het ni lekker?!
Da was toen op kot, ik deed toen ook veel aan sport. Toen ik terug nr huis kwam ben ik weer verdikkerd wegens mama's eten die altidj te veel maakte en als ge de volgendend ag iets anders wou eten dan moest de rest van den dag dervoor op natuurlijk ... daar heb ik VEEL meer het schijt aan.
BongZrGooD zei:Een cafébaas in België wordt veroordeeld omdat hij/zij alcohol (1 pint) verkoopt aan iemand die ladderzat blijkt te zijn. Wettelijk mag dit niet, de ladderzatte krijgt een alcoholvergiftiging en blijkt zelfs geen 16 te zijn. Natuurlijk hoor je dan overal stemmen opgaan dat die cafébaas verantwoordelijk is.
Kleine nuance...
De ladderzatte zit ergens achterin het café, tijdens de laatste dag van het schooljaar. De café zit dus bomvol volk, hij laat zijn maten die weldegelijk boven de 16 zijn, die laatste pint bestellen. De ladderzatte heeft ook al serieus wat wodka en whiskey binnengekapt voor hij betreffend café binnenstapt...
Zonder die nuancering, en zelfs met ben ik ervan overtuigd dat hier een hoop mensen het eens zouden zijn met de veroordeling, al zal er toch wat verschil zijn.
ElPorro zei:Irrelevant...weer dat woord. dat experiment dient om aan te tonen dat McDo (en dan vooral McDo USA) ongezond en ongevarieerd voedsel verkoopt terwijl ze (zoals gezegd een paar posts hierboven) beweren dat hun eten niet ongezond is.
sneax zei:Het is de amerikaan zijn EIGEN fout.
en net daarom zouden die mensen beter beschermd moeten wordensneax zei:dat de amerikanen blijkbaar makkelijk te beinvloeden zijn das toch de schuld ni van de reclame makers?
met dat verschil dat de gemiddelde NY'er 8km per dag wandelt, er veel minder mensen uit de laagste klassen van de bevolking op Manhattan wonen en dat in een staat als texas er drive-in's zijn (NY'ers hebben vaak geen auto en een drive-in zorgt voor nog minder beweging)sneax zei:In New York city staat het vol met McDonaldsen terwijl New York niet de dikste mensen zijn maar eerder die andere staat (dunno welke) waar er véél minder McDonaldsen zijn ...
je mag de impact van reclame allesbehalve onderschattensneax zei:En dan komt ge af met het argument dat de reclame de mensen brainwashed
sneax zei:jamaja als da zo is dan mankeerd er toch iets met de gemiddelde amerikaan.
maxdevis zei:nogal een vrij simpele benadering me dunkt.
en als het dan nog de amerikaan zijn eigen fout, waarom geef je dan kritiek als een amerikaan het porbleem probeert aan te kaarten?
en net daarom zouden die mensen beter beschermd moeten worden
met dat verschil dat de gemiddelde NY'er 8km per dag wandelt, er veel minder mensen uit de laagste klassen van de bevolking op Manhattan wonen en dat in een staat als texas er drive-in's zijn (NY'ers hebben vaak geen auto en een drive-in zorgt voor nog minder beweging)
Ik zeg niet dat het McDonalds hun schuld is dat mensen niet genoeg bewegen of uit hun auto komen,
ik alsook de filmt stelt het wel vast dat mensen minder bewegen oa door die kleine afstanden.
je mag de impact van reclame allesbehalve onderschatten
Dat wil de film dan ook zeggen!!!
Kijk hem dan toch!
De film wil net zeggen dat er iets mankeerd aan de gemiddelde amerikaan!!!
