Archief - Supersize me

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

maxdevis

Legacy Member
ElPorro zei:
McDonalds is ergens toch mee verantwoordelijk imo. Was er niet een stukje in de docu over Frankrijk die iets slechts hadden gezegd over McDo? Met als gevolg dat McDo HQ in de USA bijna gek werd en snel countermeasures invoerde? Ik kan het me niet echt duidelijk herinneren...

de Franse McDo had verklaard dat je best hoogstens één maal per week McDonalds eet.
...

ElPorro

Legacy Member
Ahja, inderdaad.

Met als gevolg dat McDo USA beweerde dat "heel veel dietisten" van mening zijn dat McDonalds gezond voedsel is.

funny stuff

metaphore

Legacy Member
Ik eet 1x per week mc donalds, kheb der toch nog nooit last van ondervonden. Kdoe da nu al 2,5 jaar, gemiddeld 1x/week. Kben daardoor toch nie beduidend vetter geworden ofzo :)

en ik eet daar nooit van die slaatjes ofzo. Eerder nen Big mac met 4 stukken vlees ofzo ^^

ComputerVISTA

Legacy Member
Dirty_Col zei:
ongezond leven staat niet altijd gelijk aan vet zijn eh :)

Idd, eerder uw colesterol. Mijn pa als Vb. Graatmager en een ongezond hogen colesterol.

Caelius

Legacy Member
metaphore zei:
Ik eet 1x per week mc donalds, kheb der toch nog nooit last van ondervonden. Kdoe da nu al 2,5 jaar, gemiddeld 1x/week. Kben daardoor toch nie beduidend vetter geworden ofzo :)

en ik eet daar nooit van die slaatjes ofzo. Eerder nen Big mac met 4 stukken vlees ofzo ^^

't Is dan ook perfect mogelijk dat de rest van uw dieet de overdaad aan koolhydraten opvangt. Daarnaast wijst (cf supra) een goed gewicht niet noodzakelijk op een goed cholesterolgehalte.

Een keer McDonalds om de één à twee weken kan denk ik niet echt kwaad, probleem dat in de film wordt aangehaald is dat mensen daar veel vaker in fastfoodrestaurants eten en bovendien veel te overdadige porties voorgeschoteld krijgen.

Ongelooflijk in de film vond ik trouwens ook de situatie in vele scholen in Houston. Als middageten aten vele kinderen daar gewoon een pakje chips of een candybar. Als je dat één keer doet, voel je je daar al minder actief van (in mijn geval is dat toch effectief zo), als je dat élke dag doet is dat echt ongelooflijk gezond denk ik.

metaphore

Legacy Member
mja kvoel mij nu ook wel nie altijd op en top gezond :(

maar da komt eerder door het drinken

gorky

Legacy Member
Met 1 zakje chips zou ik persooonlijk de namiddag niet doorkomen denk ik:) IN supersize me vond ik het wel ongelooflijk wat die dikzak wel niet per dag dronk. 8 liter frisdrank ofzo en dat meneer daar effe een week blind van is geworden:x

Bonk

Legacy Member
die film is echt bomme, maar langdradig na een eindje.

Het grappige is dat z'n vrouw vegetarisch is en dat hij daar vette hamburgers zit te eten à volonté.

Het ene stukje dak me echt herriner is zo dat hij in zen auto zo'n menu opeet, dan zie je zo '5 minuten later', '20 min later' nog altijd aan het eten en hij begon gewoon keihard te kotsen.

Dan die dude die al zoveel jaar iedere dag in die mCd0 een big mac ofzo kwam eten, hij werd gevierd ^^

GaMe®

Legacy Member
Shellshock zei:
Ik vind persoonlijk één keer om de twee/drie weken moet kunnen.

Één keer om de twee weken vind ik persoonlijk veel te veel.
Ik probeer zelfs frituren zo veel mogelijk te vermijden.
Als ze hier frit gaan halen, neem ik soms wel eens een smos in de plaats van zo ne vettige frit.
Ik eet hier minder dan 1x per maand ongeveer zo vettig. (frituur, mc donalds, ..)
Maar als ik het dan eens eet, geniet ik er wel van. :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan