Archief - Supersize me

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

maxdevis

Legacy Member
gisteren rustig frietje gaan halen en me voor tv gezet op naar supersize me te kijken.


spurlock klaagt niet alleen mcdonalds en de werkwijze van dat bedrijf aan,
hij klaagt ook de levensstijl aan die daar bij hoort:
weinig bewegen, gemak boven gezondheid, te vet en te versuikerd eten,

plus, niet te vergeten, hij klaagt ook het politiek systeem aan dat in amerika nog steeds doordrongen is van het zware lobbywerk

EternalSilence

Legacy Member
Shellshock zei:
Gisteren op Canvas geweest, en raar dat er hier nog geen topic over is



Wat denken jullie hiervan? Moet men de fast-food bedrijven de schuld geven omdat hun porties véél te groot -2L cola :wtf: - en/of véél te vet zijn, of moet men de consumenten de schuld geven omdat ze daar maar niet moeten eten?

heum... de consumenten de schuld geven omda ze het eten...
ja

en neen omda ze niet echt vermelden daar dat junkfood bij overmatig gebruik ongezond is
(hoe die mensen zo'n slechte hamburgers van de quick/MC donald in hun mond kunnen steken... zo bere slecht keren :x )

ik zelf... ben dne laatste tijd ook nie gezond bezig...
ik eet nie meer regelmatig, en me trainen geraak ik ook nie meer ver.
maja...das allemaal de schuld van mijn studentenclub :p
ma aan de andere kant, ge zijt maar 1ne keer student he :woohoo:

Quxan

Legacy Member
Piejie zei:
Hij spreekt toch niet over Europa?
lees es wat hij gequote heeft, en dan wat ik gequote heb... ie heeft het ontbreken van intelligentie bij Amerikanen.

Inspector Monkfish

Legacy Member
Persoonlijke verantwoordelijkheid kennen veel mensen tegenwoordig niet meer. Ja, de grote concerns proberen je te lokken. En ja, jij kunt daar neen tegen zeggen.

Af en toe eens McDonald's of Quick gaat er bij mij wel in. Maar daar op regelmatige basis gaan dineren, no fucking way. Ik krijg mijn wekelijkse portie verzadigde vetten al binnen wanneer ik vrijdags om frieten ga :p.

bon_jovi

Legacy Member
Ja, kheb het gezien. Best wel interessant allemaal.
Ze zouden die reclame die echt gericht zijn naar de kinderen moeten verbieden, ze lokken ze echt tot bij hen. (speeltuin,clown, speelgoed bij eten...)
En ook in de scholen zouden ze er zuiniger mee moeten omspringen.
Manhatten, gemiddeld 1 Fast-food keten per km. (Totaal 88)geloof ik. Waanzinnig veel

Bubba

Legacy Member
Mmm mcdonalds. :love:

Wij gaan der tijdens het schooljaar ongeveer één middag per week hene.

Wat hij gedaan heeft is wel nogal overdreven hé. Alle maaltijden mc eten zal inderdaad ni erg gezond zijn.

Gavin

Legacy Member
Piejie zei:
Idd, maar het is gewoon walgelijk dat er zo'n porties bestaan. Ik denk dat hij dat wil zeggen.
ah

dan nog
ik ging vorig jaar 's middags langs in de quick (ge weet hoe da gaat, ge staat daar met een koppel man en ge weet niet wat ge in die 50minuten gaat binnenspelen)
en na een tijdje werd da een gewoonte (twee weken gehad van 3x/week)
toen had ik er echt genoeg van, ge voelt gewoon dat als ge zoiets op hebt dat dat vreet aan uw lichaam (ik nam dan nog een simpele 3euro menu :D)

nu ga ik wel eens om de twee weken, en laat ik soms een deel frieten liggen
dus ik vind dat uw eigen evrantwoordelijkheid wat/hoeveel ge eet

er moet een variatie zijn aan porties. stel dat het allemaal kleintjes zijn, wie gaat erop toezien dat ge er geen 2 neemt? hoe gaat ge iemand daartegen beschermen? (akkoord, dan hadden ze wss niet zo een grote maag gekweekt, maar dan moet je dat hele amerikaanse idee aanpassen en niet alleen op de quick gaan mekkeren)

als ge al binnenstapt in een zaak zoals de quick, denk ik niet dat je moet zagen over je gezondheid.
dan beslis je zelf (IEDEREEN moet nu toch wel weten dat junkfood niet erg gezond is?) dat je troep naarbinnen gaat spelen, kan je dan zagen over de verantwoordelijkheid van die ketens over de hoeveelheid als er ook kleinere porties dan supersize aanwezig zijn?

Dieleman_F

Legacy Member
maxdevis zei:
gisteren rustig frietje gaan halen en me voor tv gezet op naar supersize me te kijken.


spurlock klaagt niet alleen mcdonalds en de werkwijze van dat bedrijf aan,
hij klaagt ook de levensstijl aan die daar bij hoort:
weinig bewegen, gemak boven gezondheid, te vet en te versuikerd eten,

plus, niet te vergeten, hij klaagt ook het politiek systeem aan dat in amerika nog steeds doordrongen is van het zware lobbywerk

Inderdaad, en alles wat hij aanklaagt is terecht imo.

Oja, vergeet ook de verslaafheidsfactor van fastfood niet, zeker voor kinderen!

Jerryboy

Legacy Member
Ieder één kiest er toch zelf voor wat je eet en dus hoe je lichaam er gaat uitzien. Je hebt in Amerika in elke straat een Mcdo o.i.d. maar hetzelfde geldt voor een Fitness hoor.

Wat mij opgevallen is toen ik daar voor het eerst kwam is dat je daar ofwel supervet bent, ofwel slank en gespierd. er zijn niet veel mensen die tussenin vallen. dus de grootste schuld ligt volgens mij bij de consument. de fastfood-giganten bieden gewoon hun producten aan ni meer ni minder.

EverlastingHate

Legacy Member
Wat nen zever weeral, niemand verplicht u er heen te gaan, niemand verplicht u om het elke dag te eten.

Eet elke dag een kom spinazie en je zult het geweten hebben.

Dieleman_F

Legacy Member
En jonge kinderen moeten dat zelf ook weten en uitmaken? Want zij zijn misschien wel de grootste slachtoffers.

EverlastingHate

Legacy Member
Dieleman_F zei:
En jonge kinderen moeten dat zelf ook weten en uitmaken? Want zij zijn misschien wel de grootste slachtoffers.
Als de ouders niet weten wat hun kinderen eten, of waar ze zo vaak het eetcentjes(ja duur) aan uitgeven, dan is er toch wel serieus iets mis.

En zelfs nen ukkepuk, weet wat de gevolgen zijn.

User_BELGIUM zei:
66% amerikanen met obesitas vind ik erger. hoeveel zouden er dat al zijn, kleine 180miljoen?

nog schuiner

Dieleman_F

Legacy Member
EverlastingHate zei:
Als de ouders niet weten wat hun kinderen eten, of waar ze zo vaak het eetcentjes(ja duur) aan uitgeven, dan is er toch wel serieus iets mis.

En zelfs nen ukkepuk, weet wat de gevolgen zijn.

:rofl:

Een tienjarige jongen is natuurlijk perfect op de hoogte van de gevaren, zeker in die cultuur. En nogmaals, onderschat de verslavingsfactor van vet, cafeïne en suiker niet, zeker niet voor kinderen.


Manmanman, en dan maar klagen over everlastinghate :doh:

EverlastingHate

Legacy Member
Dieleman_F zei:
:rofl:

Een tienjarige jongen is natuurlijk perfect op de hoogte van de gevaren, zeker in die cultuur. En nogmaals, onderschat de verslavingsfactor van vet, cafeïne en suiker niet, zeker niet voor kinderen.

Manmanman, en dan maar klagen over everlastinghate :doh:

Neen, maar zijn de ouders dat dan niet, de ouders staan heel wat dichter bij hun eigen kinderen dan de mac donalds?

maxdevis

Legacy Member
EverlastingHate zei:
Als de ouders niet weten wat hun kinderen eten, of waar ze zo vaak het eetcentjes(ja duur) aan uitgeven, dan is er toch wel serieus iets mis.

dat is net het probleem,
er is inderdaad serieus iets mis.

als je kijkt wat voor een invloed reclame op kinderen hebben
en hoe vaak ze daarmee in contact komen,...

(als ik het me goed herriner: reclame budget McDo: 1,8 miljard $
reclame budget voor groenten ed: 2 milj$)

en daarbij
kinderen beïnvloeden het koopgedrag van hun ouders

en wat met de kinderen van weleer die nu ouder zijn maar nog steeds naar McDonalds gaan

JQHNNY

Legacy Member
De processen over die soort verslavingen worden uitgesproken op basis van het dat McDonalds & co, VERSLAVENDE stoffen in hun producten verwerken, als dat zo is vind ik dat de consument in zijn recht is, indien ze verslaafd zijn maar puur omdat ze het lekker en snel vinden ben ik van mening dat het hun fout is..

Gavin

Legacy Member
misschien een beetje :offtopic:
ik zag net op het nieuws dat fitnessen in de lift zit
ok, goede zaak

maar het bijkomende besluit vond ik echt schandalig om te horen
'meer mensen zouden bereid zijn moest de werkgever tussenkomen in de kost van een sportabonnement"
ziek word ik van zoiets, alsof buiten wat lopen niet goed genoeg is..nee, wij moeten op loopbanden lopen en op hometrainers fietsen, lekker binnen en met de toog net buiten de fitnesszaal!

Naughty dog

Legacy Member
'k Ga zo één keer in de maand naar de Quick. Gewoonweg omdat het es leuk es om enorm vettig te eten xD Maar zo elke dag, amai ik begrijp ni waarom ge et zou doen. Ge wordt er niet alleen dik van, 't is ook fucking ongezond...

Na de maaltijd heb ik wel altijd zo'n gevoel van: "Bah al die troep die ik net heb gegeten. Liever iets anders gegeten."

Maar na een maand ofzo heb ik dan weer zin om te gaan...

Bloody Americans.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan