dan moet je maar op het eind van de maand beginnen downloaden dat de stukken eraf vliegen. Kijkt: ik zit vandaag op het einde van de maand. En eigenlijk heb ik nog maar 277 MB over, maar dat maakt niet uit, zolang ge verbonden zijt, blijft dat staan. Dus ik heb hier al zeker 600 MB binnengehaald, en zit dus al 323 MB over mijn limiet, maar toch nog steeds aan breedband
Alleen heb ik geen premium account op Rapidshare, dus kan ik maar iets downloaden om het uur. Maar stel je voor dat ik er wel een had, dan kon ik zeker 60 - 70 gig binnenhalen in de 36 uur dat ik aan één stuk verbonden kan zijn (daarachter volgt een automatische ip-verandering en begint "de volgende maand").<
Nu ben ik wel blij dat ik een modem heb die steeds verbonden is met het internet. Vroeger had ik een ADSL-modem van Belgacom bijgeleverd, en moest ik altijd inbellen met username en password. Bij deze modem moet dat niet, dus als ik morgen download, zou dat ook nog op 'deze maand' zijnde november moeten bijkomen, terwijl ik nog altijd over mijn limiet zit. Vanaf ik dan 36 uur lang verbonden ben geweest OF ik reset mijn modem dan krijg ik een ander ip-adres en moet ik weer oppassen met hoeveel ik download, want dan zit ik natuurlijk al in de volgende maand.
Het truukje is dus downloaden op het einde van de maand, juist alvoor je je downloadlimiet hebt bereikt.
Ik weet niet of het bij alle providers werkt, ik denk dat dit eerder een voordeel van ADSL is.