Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
holycrus zei:Ohja voor al die mensen die zeggen van bladiebla, ons dna is gelijk aan dat van de chimpansee. Ooit al gehoord van de term Junk-dna.
Junk-DNA is de naam voor stukken DNA in het genoom waarvan de functie nog onbekend is. Ongeveer 97% van het menselijk genoom wordt beschouwd als "junk-DNA", inclusief introns. Het junk-DNA bestaat grotendeels waarschijnlijk uit evolutionaire artefacten, maar voor een deel ook uit DNA waarvan de functie nog niet duidelijk is. Enkele recente studies hebben een functie gesuggereerd voor delen van het genoom die voorheen als junk-DNA werden gezien. Daarnaast is een deel van het junk-DNA ook stabiel gebleven gedurende miljoenen jaren van evolutie, wat zou betekenen dat het toch een functie heeft.
In het DNA van organismen worden genen onderscheiden. Gezamenlijk vormen deze genen echter slechts een klein deel van het totale DNA, bij mensen minder dan 2%. De functie van het overige DNA is onduidelijk. Deels bestaat het uit repeterende code.
Het is opmerkelijk dat de er geen duidelijke relatie kan worden gevonden tussen de lengte van het genoom en de complexiteit van een organisme. De eencellige amoebe dubia bevat meer 200 maal zoveel DNA dan de mens, kogelvissen hebben juist tien maal zo weinig DNA dan de mens, maar ongeveer net zoveel genen.

VenilixTheHoly zei:al uw pilletjes ingenomen holycrus?
"Humans came from Lyra and Pleiadees, lived on Mars and Malona, blew up the latter and moved to Earth."holycrus zei:Heeft er iemand het filmpje al bekeken?
holycrus zei:wikipedia is 30 jaar oud. Tiens dat wist ik niet. Oh en wikipedia is fout omdat het niet met jouw mening klopt.
VenilixTheHoly zei:een tegenbewijs? een tegenbewijs tegen wat? dat al wat die gast zegt waar is? okay hij kan misschien gelijk hebben, maar dan ga ik ook zo gaan fantaseren over dingen.... ok vanaf nu geloof ik dat ik in de matrix leef, en ik zit te wachten tot een of andere persoon me komt zeggen op mijn scherm''That i am not alone"... aside from that... wat ben je met zijn "informatie"? en wat als het allemaal waar is... er is toch niks wat we kunnen doen
voel jij je nu compleet nu dat je zijn informatie weet? voel je nu dat je alles weet over wat er vroeger is gebeurt?

holycrus zei:dat ze van junk dna , geen fluit weten. En dat de vergelijking aldus tusesn mens en chimpansee, niet meer opgaat.

boogje zei:Hellrabbit, ik heb enkel holycrus zijn post gelezen over het "junk-DNA" of ook wel "nonsens-Dna" genoemd gelezen, maar in die post is wel correct.
97 % wordt als "geen doel" beschouwt, maar zeer wss weten we gewoonweg de functie er nog niet van
3% zijn dan de genen, zo'n 30.000 in een cel. Daarvan weten ze de functie zoals lengte, haarkleur etc.
Wegens hun evolutionair nauwe verwantschap met mensen worden zij vaak gebruikt voor medische en gedragsproeven. Toch is de mate waarin chimpansees en mensen genetisch gelijk zijn een onderwerp van geschil. Opgaven van het percentage identiek DNA lopen uiteen van 94,6% tot 99,4%. Sinds het genoom van de chimpansee, net als dat van de mens, in kaart is gebracht is hier echter veel meer over te zeggen (genoom mens en chimpansee). Een manier om het uit te drukken is dat de genetische verschillen tussen een mens en een chimpansee ongeveer tien keer zo groot zijn als die tussen twee niet-verwante mensen. Grote delen van het DNA zijn nagenoeg identiek. Chimpansees hebben een chromosoom meer, omdat zij het chromosoom dat bij de mens nummer 2 is in twee aparte delen hebben.
Iedereen kan zijn bullshit op wikipedia zetten, als er één site is die niet betrouwbaar is, dan is het wikipedia wel.holycrus zei:wikipedia is 30 jaar oud. Tiens dat wist ik niet. Oh en wikipedia is fout omdat het niet met jouw mening klopt.