Archief - Muziek op de bus

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

DGEN

Legacy Member
elke ochtend in de metro...ja hoor..weer van die klote muziek waar ik niet echt happy van wordT

zeker op spits dus

nah ja...gewoon negeren die hap...stuk tuig

Timooo

Legacy Member
Minimum Rage zei:
Buschauffeurs hebben vaak een radioke bij. Op mijn bus is er soms een busmadam/chauffeur die de hele tijd luid meezingt :scream:

Maar als de iets donkerder gekleurde medepassagier muziek opzet is het overlast :tongue:

Jama, een chauffeur zet da altijd redelijk stil zodat niemand zich daaraan stoort. Waar de meesten hier over praten is muziek die men zo hard zoals jij zou doen als je thuis zou zitten om écht naar muziek te luisteren. Géén achtergrondmuziekje dus. En het moet gezegd, meestal is dit busgedoe in een zeer specifieke muziekstijl, namelijk rap/r&b/kameelmuziek(ja, heb ik ook al voorgehad :(), en velen zijn daar niet voor te vinden.

Het gaat hier trouwens niet enkel om 'kleurlingen', zo zit er bij mij altijd op de bus 's ochtends een blank (:o) meisje dat constant naar haar J.Lo muziek luistert, uberluid. Zij gebruikt nochtans oortjes, maar ik zat vanachter en zij vanvoor en het was nog zéér duidelijk te horen :'( Dit is echt geen racistische topic...

kisthechef

Legacy Member
't zijn niet altijd turken en marokkanen hoor.

Over 't laatst nog ne gast op de trein gehoord die zichzelf als 'culturo' wou afschilderen en daarom keihard Jacques Brel door z'n gsm aan 't stampen was.

Loser...

Licargon

Legacy Member
Wreed irritant. Kzat eens op dent rein naar A'pen Central, wagon was vrij leeg, zaten mss 5 mensen, 3 dervan zaten muziek te draaien, links van mij jump, links vanachter rap en rechtsvanachter rock, omterthardste -_- Conducteur komt voorbij, zegt er nix van.

Paar weken geleden, kzat me een deel maten op den trein, wagon was volledig leeg (allez ja, er zat nog 1 ne persoon helemaal aan de andere kant), ne maat was wa langs zijne GSM aant horen, helemaal nie hard ofzo, ook geen harde rock ofzo, gewoon wa rustige muziek, conducteur komt zagen, dus die zet da af, 5 min later komt dieje conducteur WEER zagen omda we te "luidruchtig aan het praten zijn".

Twas wel duidelijk nen homo.

MorGo7h

Legacy Member
Ge koopt gwn boxen voor uw mp3 en ge zet u achter die mannen met hunne gsm.

RB26DETT

Legacy Member
josuwa: ik heb het wat verkeerd geformuleerd. Het zijn de bussen van mijn thuis naar Hasselt waar ik het over heb, en die turken komen uit houthalen. Met de bussen van hasselt naar diepenbeek zijn geen problemen (behalve de drukte)

Terrorist_Hell

Legacy Member
Deguchi zei:
In-ears zijn zeer gevaarlijk voor u gehoor. Ze beschadigen het veeeeeel rapper dan ge denkt. Echt wel mee oppassen!
Waar haalt ge die informatie toch vandaan? Ik heb al 4 paar prof. IEMs gehad, en allemaal waren ze beter voor m'n gehoor dan open koptelefoons of regular earbuds. Ze cancellen het geluid van buitenaf met 20 tot 40dB, wat er dus voor zorgt dat je je muziek stiller kunt zetten tov andere oortjes of open koptelefoons, om ten einde evenveel dB te kunnen horen. Jij zult 't geluid misschien op 100db moeten zetten om redelijke geluidsproductie te hebben, terwijl 'k het op 80db kan houden, maar toch evenveel zal horen. Tuurlijk is het waar dat wanneer je je muziek te luid gaat zetten, dat je doof kunt worden, maar is dat niet met alles zo? IEMs werden speciaal ontwikkeld net om bovenstaande redenen.

Anyway, ik voel me er niet gemakkelijk bij als er 'n paar apen hun GSM openzetten om wat muziek te beluisteren. Van gewone oorkes ga 'k mij niet zo snel irriteren, 't muziekgenre hangt ervan af. Maar 't zijn gewoonweg altijd dezelfde snotapen die denken dat ze het van het zijn, aka Johnnies en de daartoe behorende tienersletten. Het maakt echt niet uit hoe ze eruit zien, welke politieke overweging of religie ze volgen, het zijn simpelweg Johns, altijd al geweest. Dat is wat ik noem het kind een naam geven. Haal die gasten weg en 't zal al veel rustiger zijn. De harde criminelen kom je toch nauwelijks tegen, of je moet ze gaan zoeken.

Terrorist_Hell

Legacy Member
Ja, dat bestaat voor 20 euro, maar dat zijn dan geen echte IEMs, gewoon oordopjes met een 'in-ear' stukje. Apple verkoopt zulke dacht ik. De echte IEMs komen van Shure, Etymotic, Ultimate Ears, Westone, etc. Die beginnen rond de €80.

Gentille

Legacy Member
Vorige week zat er daar ook een jumper op de bus, met oortjes in maar zijn muziek stond echt luid. Ik denk dat die potdoof was :s. Heel de busreis boenk boenk boenk. Dat er een beetje achtergrondmuziek is stoort me niet echt, maar bij die kerel was het echt overdreven.

Dirty_Col

Legacy Member
Rond de €60-80 zijn ze idd goed genoeg. (@ in-ears) Ik hou het toch gewoon bij mn Sennheiser HD headphones :)

Teknoman

Legacy Member
Osi` zei:
Hoeveel kost een vrij degelijke IEM? Kzoek er ook eigenlijk een paar, Voor rond de 20 of lager? Bestaat dat en zijn ze dan nog degelijk? Hoeft nu niet topkwaliteit zijn, zolang het geluid maar goed genoeg is.

Ik denk het niet eerlijk gezegd. Ik had zelf eerst The Spark Plug gekocht van Koss, maar die dingen zijn ferme brol, spijtig dat ik daar 24 euro aan heb weggegooid. Ik heb nu de sennheiser CX300, zeer makkelijk in gebruik en mooi geluid. Die zijn wel wat duurder (rond de 50 euro online, ik heb 60 euro betaald in een plaatselijke winkel, iets meer dus maar verzending en al kost ook geld). Die zijn wel een stuk duurder, maar dan heb je ook wat. Naar het schijnt is de Creative EP630 ook zeer degelijk voor zijn prijs (29 euro op mp3shop.be).

hatetn

Legacy Member
koopt u allemaal ne fiets, brommer, auto en het probleem is opgelost
het openbaar vervoer zit toch vol me van die gastjes en alst da nie is zijnt oude mensen die zagen da de jeugd nie wilt rechtstaan als er nog 30 plaatsen zijn
of strevers die dan samen zitten te blokken en het nodig vinden voor heel de bus te zitten leren
of kleine kinderen die denken da de bus een speelplein is

man wat ben ik blij dak al lang niet meer meega met de bus
en da heeft niets te maken met verdraagzaamheid, maar met rekening houden met anderen. da ze luisteren naar muziek ok maar ge moet daarvoor andere mensen niet irriteren. de keren da ik nie van de bus ben gekomen met hoofdpijn dak direct in mijn bed kroop toon ik thuiskwam

Arifiene

Legacy Member
Ik heb daar eigenlijk totaal geen last van, ongeacht de muziekstijl. K kan me wel voorstellen dat het andere mensen stoort :).

ng

Legacy Member
Bwou, als het goede muziek is vind ik het niet erg. Maar meestal is het voor mij totale kutmuziek.
Al vind ik het veel erger als er zo de één of andere Afrikaan/Afrikaanse zit te "broebelen", zodanig luid dat de volledige wagon het hoort. Niet racistisch bedoeld hoor, maar dat is voor mij echt wel gebroebel.

DeBuGGeR

Legacy Member
CODFH zei:
Ik heb ook al veel zin gehad om mensen te slaan op de bus.

ik sla der ook nogal rap op :), als hun oren tuiten kunne ze er zelf toch niks meer van horen ;)

Huasheng

Legacy Member
Teknoman zei:
Naar het schijnt is de Creative EP630 ook zeer degelijk voor zijn prijs (29 euro op mp3shop.be).
Ik heb deze oortjes. 'k Vind ze inderdaad zeer degelijk. In begin vond ik ze wel een stevige bass hebben. Nu ben ik dat al zodanig gewend dat mij dat zelden nog opvalt. Ze isoleren het geluid van de omgeving deels. Ik denk dat échte in-ears het nóg veel beter isoleren. Je kan nog steeds mensen verstaan als je ze in hebt. Ook als je muziek zeer zacht speelt, kan je nog geluid uit de omgeving horen. Maar mij hoor je er niet over klagen, want bij mijn weten stoor ik de mensen niet als ik m'n muziek al nekeer wat luider zet.
Plus, 't is een enorm verschil met gewone oortjes. 'k Had, enkele maanden nadat ik ze gekocht had, nog eens gewone earbuds geprobeerd ... Ik moest de muziek zovéél luider zetten om ongeveer hetzelfde resultaat te kunnen verkrijgen dan met m'n Creative EP630, en dan nog haalden die earbuds niet hetzelfde resultaat. Ik wil nu echt nooit meer gewone oortjes/earbuds.

PS: Ik heb m'n Creative EP630 zo'n jaar geleden gekocht in de Fnac tegen ongeveer 38€. Veel geld, maar ze zijn het waard (imo). Maar ik veronderstel dat er betere oortjes bestaan voor evenveel geld. Geen idee, ik ben geen audio-kenner :)

breez

Legacy Member
als ik zo'n onnozelaars op bus / trein heb die gans de bende laten meeluisteren zet 'k gewoon zelf m'n ipod aan ;p (wel op een aanvaardbaar geluidsniveau ofcourse)

mekna5

Legacy Member
ik zij het al leg megamindie aan of zoiets
wel op max geluid te verstaan

Project Zero

Legacy Member
mekna5 zei:
ik zij het al leg megamindie aan of zoiets
wel op max geluid te verstaan

Jonge jonge, tis beter dat gij hier niet meer post want er kan toch niemand aan uit :ironic:

Zit elke dag op de bus naar campus diepenbeek en idd, bepaalde dagen wordt ge zot van dat kattengejank dat velen hebben opstaan -_-
Swat, soms hebt ge het zelf wel niet door, dat mag ook eens gezegd worden! :)

Heb mij trouwens gisteren sennheiser cx300's aangeschaft. Hiervoor al 3-4 jaar Sony in-ears gehad (mdr 71) en altijd heel tevreden over geweest. Het enige minpuntje aan die oortjes was dat die echt enorm stil speelden.
Sinds gisteren dus die in-ears van sennheiser gekocht: ze hebben mij misschien 60 euro gekost maar ze zijn hun geld meer dan waard. Ze blokkeren omgevingsgeluid enorm (een no go voor op de fiets dus) en hebben superheldere klank. In het laag iets minder dan ik gewend ben (maar hey, ik heb al shure in-ears opgehad, flauwe vergelijking dus ^^) maar als je gewone earphones gewoon bent: they'll blow you away!

Aanrader dus!

Oh ja, nog een tip voor mensen met in-ears die nogal op klank gesteld zijn: laat die EQ maar mooi uitstaan, you'll be surprised nadat ge het gewoon zijt ;)

Grtz
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan