Ik heb deze oortjes. 'k Vind ze inderdaad zeer degelijk. In begin vond ik ze wel een stevige bass hebben. Nu ben ik dat al zodanig gewend dat mij dat zelden nog opvalt. Ze isoleren het geluid van de omgeving deels. Ik denk dat échte in-ears het nóg veel beter isoleren. Je kan nog steeds mensen verstaan als je ze in hebt. Ook als je muziek zeer zacht speelt, kan je nog geluid uit de omgeving horen. Maar mij hoor je er niet over klagen, want bij mijn weten stoor ik de mensen niet als ik m'n muziek al nekeer wat luider zet.
Plus, 't is een enorm verschil met gewone oortjes. 'k Had, enkele maanden nadat ik ze gekocht had, nog eens gewone earbuds geprobeerd ... Ik moest de muziek zovéél luider zetten om ongeveer hetzelfde resultaat te kunnen verkrijgen dan met m'n Creative EP630, en dan nog haalden die earbuds niet hetzelfde resultaat. Ik wil nu echt nooit meer gewone oortjes/earbuds.
PS: Ik heb m'n Creative EP630 zo'n jaar geleden gekocht in de Fnac tegen ongeveer 38€. Veel geld, maar ze zijn het waard (imo). Maar ik veronderstel dat er betere oortjes bestaan voor evenveel geld. Geen idee, ik ben geen audio-kenner