Archief - Muziek op de bus

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

waffel

Legacy Member
mekna5 zei:
ik zij het al leg megamindie aan of zoiets
wel op max geluid te verstaan

we zoude da echt es moeten doen, afspreken met 20man; je naast die wiggas; gangstahz; snobs; weet ik veel wa nog allemaal zetten, en dan megamindie en consoorten laten afspelen op max geluid

da ze durven klagen met hun geblaat in weet ik veel welke taal allemaal :cool:

Jonathan

Legacy Member
Ik volg de hitparade op den bus.

Tis elke week zo dat smorgens 20 keer de nieuwe #1 hit afgespeeld wordt ^^
Ik erger me der ook soms uitermate aan , maar wat doet ge der aan é ...

stijn87

Legacy Member
Huasheng zei:
Ik heb deze oortjes. 'k Vind ze inderdaad zeer degelijk. In begin vond ik ze wel een stevige bass hebben. Nu ben ik dat al zodanig gewend dat mij dat zelden nog opvalt. Ze isoleren het geluid van de omgeving deels. Ik denk dat échte in-ears het nóg veel beter isoleren. Je kan nog steeds mensen verstaan als je ze in hebt. Ook als je muziek zeer zacht speelt, kan je nog geluid uit de omgeving horen. Maar mij hoor je er niet over klagen, want bij mijn weten stoor ik de mensen niet als ik m'n muziek al nekeer wat luider zet.
Plus, 't is een enorm verschil met gewone oortjes. 'k Had, enkele maanden nadat ik ze gekocht had, nog eens gewone earbuds geprobeerd ... Ik moest de muziek zovéél luider zetten om ongeveer hetzelfde resultaat te kunnen verkrijgen dan met m'n Creative EP630, en dan nog haalden die earbuds niet hetzelfde resultaat. Ik wil nu echt nooit meer gewone oortjes/earbuds.

PS: Ik heb m'n Creative EP630 zo'n jaar geleden gekocht in de Fnac tegen ongeveer 38€. Veel geld, maar ze zijn het waard (imo). Maar ik veronderstel dat er betere oortjes bestaan voor evenveel geld. Geen idee, ik ben geen audio-kenner :)

Ik heb deze nu ook al een hele tijd en wil ook absoluut niet meer terug naar de klassieke oortjes. Ze zitten teneerste al veel confortabeler, veel minder last van omgevingsgeluiden en je moet je muziek zelf niet zo hard zetten (wat ook beter is voor je oren).

w00tw00t

Legacy Member
Atrox zei:
Hier zitten er precies veel op de 45/20a/36 naar Diepenbeek :unsure:

Alle bussen die uit Genk vertrekken zijn zo. Als je de G1 ziet voorbijrijden dan denk je dat die bus via Spanje naar Marokko ga

Genius

Legacy Member
Dat ik er mij aan stoor zal ik niet zeggen, maar ambetant is het wel. Maakt dit elke dag mee. En elke week zie ik constant hetzelfde meisje op den tram zitten, die heeft oortjes in met haar muziek loeihard. Ge kunt perfect horen welk liedje er aan het spelen is. En als kers op de taart, ze zit gewoon constant mee te zingen. Soms luidop en meestal Vlaamse slagers, vorige week filmke van gemaakt. Moest ik tijd hebben zal ik het eens uploaden. ^^

Beramode

Legacy Member
hatetn zei:
man wat ben ik blij dak al lang niet meer meega met de bus
en da heeft niets te maken met verdraagzaamheid, maar met rekening houden met anderen. da ze luisteren naar muziek ok maar ge moet daarvoor andere mensen niet irriteren. de keren da ik nie van de bus ben gekomen met hoofdpijn dak direct in mijn bed kroop toon ik thuiskwam



²

Lang leve mn MP3speler

RCoasterB

Legacy Member
En probeert eens een minuut lang Drum 'n' Bass te draaien op de 45! Garantie dat ge er commentaar op krijgt. I've been there!

(Niet opzettelijk, ik was aan het luisteren via men gsm maar het contact van de oortjes zat er maar half in en bijgevolg waren de oortjes en de speaker van de gsm geactiveerd :p)

RaZoR be

Legacy Member
Osi` zei:
Jama, da's serieus hé.

echt he,

nja, op de 45 ook soms last , dan is da echt zo van da gejank...

ook op de 11 maaseik ist soms ook wel zo tijdens de school tijden :s

stoomboot

Legacy Member
Bwrergh! De 36

Binnekort weer een go pass aanvragen voor een half jaartje busplezier :(

SMa

Legacy Member
Project Zero zei:
JHeb mij trouwens gisteren sennheiser cx300's aangeschaft. Hiervoor al 3-4 jaar Sony in-ears gehad (mdr 71) en altijd heel tevreden over geweest. Het enige minpuntje aan die oortjes was dat die echt enorm stil speelden.
Sinds gisteren dus die in-ears van sennheiser gekocht: ze hebben mij misschien 60 euro gekost maar ze zijn hun geld meer dan waard. Ze blokkeren omgevingsgeluid enorm (een no go voor op de fiets dus) en hebben superheldere klank. In het laag iets minder dan ik gewend ben (maar hey, ik heb al shure in-ears opgehad, flauwe vergelijking dus ^^) maar als je gewone earphones gewoon bent: they'll blow you away!

Aanrader dus!
Machtige oortjes :) al heb je er imo wel wat te veel voor betaald
Enige nadeel eraan is dat ik al 2 van die "kussentjes" kwijtben -> ze vallen er nogal makkelijk van wanneer je de oortjes uit je [overvolle, spannende] broekzak haalt, en in een stampvolle trein vind je dat niet zomaar terug... + dat 99% vd medereizigers niet sociaal genoeg is om efkes te helpen zoeken (== gewoon es naar de grond kijken...)
(moest iemand weten waar ze nog zo'n kussentjes verkopen, let me know ;))

OT:
idd een big problem
wat me eraan opvalt is dat het altijd met dezelfde bevolkingsgroep te maken heeft :unsure:

pr0ph3t

Legacy Member
hmm deze thread doet mij aan mijn schooltijd denken, vorig jaar dus ^^
de bus opstappen, links van u RnB, rechts van u Jump, achter u rock... en tegen dat ge op school toekwam had ge weer eens gans de fuck, shit, ho woordenboek gehoord uit al die liedjes

waffel

Legacy Member
MOSH THE FUCK OUT OF THAT HOEWZZZ BOOTEHHH


idd, komt altijd van pas op school

Timooo

Legacy Member
Hoera voor in-ears. Creative EP-630 heb ik ook al geruime tijd in m'n bezit (zelfde model als de Sennheiser CX300, maar dan van Creative :s) en voor de prijs van 30 euro zijn die echt machtig. Ge kunt die echt hard zetten (nie te hard uiteraard) en uw omgeving heeft er geen last van. Zo zit ik nagenoeg dagelijks op de bus en als er twee bommakes naast mij staan te tetteren hoor ik die nie :applause: Anyway, toch vind ik dat er iets moet gedaan worden aan dit dilemma van te harde muziek op de bus/tram, zo enorm irritant dat het is. Ik herinner me plots die ene kerel die werd opgepakt omdat zijn GSM te luid stond toen ie als schilder ergens stond te schilderen (publieke plek in A'pen, weet niemeer waar), diene kreeg een boete. Vele vonden da onterecht "Hij kreeg immers een boete omdat hij gewoonweg naar muziek luisterde", maar ik denk dat velen hier wel doorhebben da da méér dan terecht was.:angry:

mekna5

Legacy Member
een boete is erover
maar wr zeggen ze dan er niets tegen
van wil je je gsm iets zachter zetten

waffel

Legacy Member
omdat ge op dat moment geen zin hebt in discussieren, laat staan ruzie hebben met 10 zo'n gamalas die in hun eigen wereldje leven
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan