Archief - Muziek op de bus

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

w00tw00t

Legacy Member
Iedereen kent het wel. GSM's met daaruit keiluid 50cent brol of iets in die aard ofwel blijtende mannen muziek. Het is enorm irritant maar er word niets tegen gedaan. De buschauffeurs zeggen helemaal niets.

Als ik me niet vergis is dat toch tegen de regels (overlast, lawaai) en kan je hiervoor een boete krijgen? Waarom moeten de andere passagiers slachtoffer zijn omdat die schooiers geen oorkes kunnen kopen? In het begin vond ik het niet erg maar laatst begint het serieus te storen.

Dayofdead

Legacy Member
Op de trein is het niet veel beter. Daar kun je nog beslissen om in een andere wagon te gaan zitten, maar tijdens het spitsuur...
Mijn oplossing: MP3 meebrengen en zelf muziek voorzien :)

djbramz

Legacy Member
Ik ken de situatie en maak ze bijna wekelijks mee, maar ik denk dat gewoon iets verdraagzamer zijn je al een heel eind helpt. Eigen mp3speler aanzetten helpt ook natuurlijk.

wouter_dc

Legacy Member
Boetes kunnen toch enkel gegeven worden als er politie op de bus/tram zit? Als je iets zegt tegen die mensen is het maar de grote vraag of ze luisteren en u niet flagrant uitlachen. En politie heb ik nog nooit op een tram hier in A'pen zien zitten =/

En trouwens, oortjes zijn bij vele ook erg hoor. zit je erachter, kun je perfect de lyrics meezingen...

Stimpy

Legacy Member
als ne chauffeur op iedereen moet beginne grommele is m met nix anders bezig
en haalt m zich wss nog miserie op zn nek ook

moehaa!

Legacy Member
De nieuwe rage ofzo?
Gelukkig was het nog mp3 met oortjes toen ik de bus moest nemen.

Hmgrwngd

Legacy Member
Jammie ; ultieme onmacht ! :)

Ik verzin meestal creatieve manieren om daarmee om te gaan.

Als het echt erg is, stap ik af. :|

Dayofdead

Legacy Member
wouter_dc zei:
En trouwens, oortjes zijn bij vele ook erg hoor. zit je erachter, kun je perfect de lyrics meezingen...
Die personen geven dikwijls een cursus "Hoe word je doof in een uur".

Grike

Legacy Member
Ik ga akkoord dat het irritant als er gastjes op de bus zitten die met hun speakers muziek maken voor gans de bus maar zolang mensen oortjes gebruiken mogen ze van mijn part hun muziek zo luid zetten als dat ze kunnen.

En ge moet niet beginnen zagen dat dat niet zou mogen, wat dat is nog een pak stiller dan als er wat mensen een klapke slaan op de bus waar op zich niets mis mee is.

KiPpIe

Legacy Member
Buschaufeur had vanmorgen nochtans door intercom tegen iemand geroepen dat hij muziek moest afzetten, en erbij gezegd dat er boetes van €175 op staan.

w00tw00t

Legacy Member
KiPpIe zei:
Buschaufeur had vanmorgen nochtans door intercom tegen iemand geroepen dat hij muziek moest afzetten, en erbij gezegd dat er boetes van €175 op staan.

Nog nooit tegengekomen. Al draait de muziek keihard da die chauffeur zelfs zen radio wss nie goe hoort :/

SilentSpring

Legacy Member
nja, da's wss als ze al echt met boxen beginnen.

Bij de meeste met oortjes hoor je af en toe een flard muziek als't iets stiller is.
Andere zetten het dan luider zodat ge op't gemak kan meeluisteren, mijn probleem niet als die zo nodig hun oren om zeep willen helpen.

Da's wel ne voordeel voor mij: ik hoor niet zo goed als de doorsnee mens, dus tegen da'k iemand anders z'n muziek hoor moet het al redelijk op volume zitten, tenzij die persoon maar 1 oortje in heeft.

w00tw00t

Legacy Member
Den Freddie zei:
nja, da's wss als ze al echt met boxen beginnen.

Bij de meeste met oortjes hoor je af en toe een flard muziek als't iets stiller is.
Andere zetten het dan luider zodat ge op't gemak kan meeluisteren, mijn probleem niet als die zo nodig hun oren om zeep willen helpen.

Da's wel ne voordeel voor mij: ik hoor niet zo goed als de doorsnee mens, dus tegen da'k iemand anders z'n muziek hoor moet het al redelijk op volume zitten, tenzij die persoon maar 1 oortje in heeft.

mja ik had het niet zozeer op de oortjes. Maar eerder op de gsm's met speakers. Als ze oorkes zouden gebruiken dan was dees thread nooit hier :p

Blood_Raven

Legacy Member
Den Freddie zei:
nja, da's wss als ze al echt met boxen beginnen.

Bij de meeste met oortjes hoor je af en toe een flard muziek als't iets stiller is.
Andere zetten het dan luider zodat ge op't gemak kan meeluisteren, mijn probleem niet als die zo nodig hun oren om zeep willen helpen.

Da's wel ne voordeel voor mij: ik hoor niet zo goed als de doorsnee mens, dus tegen da'k iemand anders z'n muziek hoor moet het al redelijk op volume zitten, tenzij die persoon maar 1 oortje in heeft.
Bij ons zit er soms enen op de metro dien dat zo hard zet dat ge zijn muziek nog kunt horen als ge in de helft van de metro staat.
Dien zijn oren zijn waarschijnlijk al zo hard naar de klote da hij niets anders kan doen dan dat zo luid te zetten. :D

Vorig jaar iemand gehad op de trein die zijn oortjes zo hard zette dat hij hele tussencompartiment vulde met muziek. Wij konden rustig luidop discussiëren hoeveel schade hij zou over houden aan zijn oren en dien heeft er niets van gemerkt :p

Phil

Legacy Member
Zou fijn zijn als iedereen ipv z'n kas op te vreten, gewoon ff iets zou zeggen. Het zou best wel eens kunnen dat m'n muziek soms te hard staat (heb daar om eerlijk te zijn niet echt een gedacht van). Als er daar iemand op klaagt, zet ik hem dadelijk stiller

SilentSpring

Legacy Member
w00tw00t zei:
mja ik had het niet zozeer op de oortjes. Maar eerder op de gsm's met speakers. Als ze oorkes zouden gebruiken dan was dees thread nooit hier :p

ja, da hebbek nog nooit tegengekomen.
1x paar johnen aan't station die in een hoekje van de bushalte zaten te jumpen op muziek uit zo'n gsm speaker:unsure:

@ Phil: 'k denk dat er veel zijn die u gewoon in uw gezicht uitlachen als ge vraagt om de muziek stiller te zetten.

Huasheng

Legacy Member
Grike zei:
Ik ga akkoord dat het irritant als er gastjes op de bus zitten die met hun speakers muziek maken voor gans de bus maar zolang mensen oortjes gebruiken mogen ze van mijn part hun muziek zo luid zetten als dat ze kunnen.
Overlaatst zat ik op de trein. Drie meter van mij zat er een meisje naar muziek te luisteren met oortjes. Het geluid kon evengoed rechtstreeks uit haar GSM (ofzo) komen. De hele wagon kon de muziek horen. 't Ergerde me niet echt, maar echt aangenaam is het niet. 't Enige wat ik me afvroeg was of zij dat zéér luide geluid nu echt zo aangenaam vond. Als je je muziek graag heel luid zet, koop dan deftige oortjes (in-ears) (tweedehands kun je dat nog voor een goeie prijs vinden).

Rechtstreeks geluid uit de GSM is, imo, al zeker niet aangenaam. Er zat eens een tiener op de trein samen met z'n maat. Zaten die voortdurend bezig van 'en dit liedje blablabla, en dan dit liedje blablabla'. Hij speelde de liedjes ten eerste al niet volledig af, en ten tweede klinkt dat geluid barslecht.

Grike zei:
En ge moet niet beginnen zagen dat dat niet zou mogen, wat dat is nog een pak stiller dan als er wat mensen een klapke slaan op de bus waar op zich niets mis mee is.
'k Hoor liever babbelende mensen dan gedreun. Maar da's maar mijn voorkeur :) 'k Vind het sociaal contact tussen mensen veel interessanter (:p) & aangenamer, dan mensen die als zombies naar buiten zitten te kijken terwijl hun dierbare oren het slachtoffer zijn van hels gedreun.

w00tw00t

Legacy Member
Phil zei:
Zou fijn zijn als iedereen ipv z'n kas op te vreten, gewoon ff iets zou zeggen. Het zou best wel eens kunnen dat m'n muziek soms te hard staat (heb daar om eerlijk te zijn niet echt een gedacht van). Als er daar iemand op klaagt, zet ik hem dadelijk stiller

w00tw00t

Member
Geregistreerd op: 27 oktober 2003
Locatie: Genk


Zegt genoeg. Natuurlijk maak ik dat niet elke dag mee want meestal als ik les heb zitten de stoorelementen al op school maar ge komt ze toch tegen

Razzia

Legacy Member
w00tw00t zei:
w00tw00t

Member
Geregistreerd op: 27 oktober 2003
Locatie: Genk


Zegt genoeg. Natuurlijk maak ik dat niet elke dag mee want meestal als ik les heb zitten de stoorelementen al op school maar ge komt ze toch tegen

I get your point. Ik kom vaak met de bus naar genk om maten te zien en dan zit daar altijd zo een paar gasten op met muziek die vreselijk luid door hun oorkes galmt.

- Italiaan: blijtende zever
- Wigger/turk/marokkaan: rap crap en blijtende zever

Ik krijg er iets van, maar als ik tegen die mannen iets zeg krijg ik waarschijnlijk rammel.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan