Archief - Muziek op de bus

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

GuntherDW

Legacy Member
ik pak nu al 2 jaar de trein-tram-metro in antwerpe & brussel, ma moet zegge da'k da in totaal nog ma EEN keer ben tegen gekome,
in de tram in antwerpen, rond hoboken
en nee het waren niet "bepaalde mensen", het waren belgen (of leken allesinds zo hard erop)

ma dan stond het nieteens zo hard, net genoeg zoda zij hun muziek konden horen, da was al

nu ik zou eerlijk gezegd gewoon aan die persoon vragen of hij/zij z'n muziek wa stiller kan zette though


Creeping Death zei:
Meestal heb ik er niet veel last van, ik heb zelf muziek op staan(ik heb wel oortjes in en staat ni te hard). Als ik m'n eigen muziek ni mer fatsoenlijk hoor omdat er bv iemand via z'n gsm muziek afspeelt, vraag ik gewoon die stiller te zetten.
Doen ze dat ni trek ik m'n oortjes uit en speel ik m'n muziek zo op DS (ik gebruik die als mp3 speler). Aangezien ik metal fan ben, komt het dan tussen een "clash" tussen jump en metal :)
Tot nu toe altijd "gewonnen", na ne minuut stoppen ze ermee en steek ik m'n oortjes terug in.

ik gebruik m'n PSP als mp3 speler (& PMP device op de trein voor anime te zien ;)), dus ik zou da ook wel es moete probere als ze ni wille luistere :p
ma ik luister dan na rustige hardcore (ni de metal type)
alhoewel terror etc ook nog wel tof is

Starrk

Legacy Member
Ik kom geregeld een buschauffeur tegen die zijn eigen muziek zo luid zet dat ik halfweg de bus kan meezingen.

Oortjes kan ik verdragen. Zelf staat mijn muziek ook redelijk hard en is zeker hoorbaar voor de persoon achter me in een stille bus.
Ik heb maar 1 keer gehad dat het me echt teveel werd en dat was om 7.00 's ochtends op de trein: Overvolle wagon, kerel naast me zet zijn oorverdovende techno op en ik had al pijn in mijn hoofd.

GuntherDW

Legacy Member
Timooo zei:
... Ik die constant zit te stressen of mijn eigen muziek via m'n oortjes eventueel niet te luid staat om andere mensen te irriteren...

same here, ik zet die zo op het minimum en ga beetje per beetje omhoog als ik totaal niks meer hoor, ik kan zo'n beetje inschatte vanop welk niveau het hoorbaar is als het stil is en als er veel volk op de tram/metro/trein zit

Maar als iemand vindt da het te luid staat moete ze het maar zegge en ik zet het stiller :) (alhoewel zie ik er mss ni zo uit :p)

feral

Legacy Member
de g1 zwartberg = d

da was men bus vroeger jaja ma goed da ik geen rose haren en bleke huidskleur heb :p als ge daar zo wa volk op die bus kent is de sfeer wel nice altijd :p

en gehebt altijd plaats !

zoo-music girl

Legacy Member
ik kan echt niet zonder muziek in het openbaar vervoer :O -als ik alleen ben, tenminste-. Anders ga ik met het observeren van mensen de tijd proberen te doden zeg maar, en daarmee vind ik meestal toch niet euh, satisfactie als bij muziek.

Rider

Legacy Member
Als dagelijks gebruiker van het openbaar vervoer moet ik zeggen dat ik er mij dood aan erger. Mijn gewente & plezierke op de bus is lezen. Vanaf dat die bus langs het station rijdt en een 20-30 tal middelbare scholiers oppikt is't hek van de dam.

Het woord waar er hier nr gezocht wordt is 'persoonlijk'.
GIJ moet genieten van die muziek. het is niet de bedoeling om lawaai te houden voor de rest van de bus, dus beperk dat volume aub tot UW oren, en niet de mijne.
Twilt natuurlijk ook lukken dat die mannen altijd naar de meest degoutante jumptracks luisteren. Niets zo afleidend als die constante snare die u passief wordt opgedrongen.

tb-303

Legacy Member
spliffrider zei:
Als dagelijks gebruiker van het openbaar vervoer moet ik zeggen dat ik er mij dood aan erger. Mijn gewente & plezierke op de bus is lezen. Vanaf dat die bus langs het station rijdt en een 20-30 tal middelbare scholiers oppikt is't hek van de dam.

Het woord waar er hier nr gezocht wordt is 'persoonlijk'.
GIJ moet genieten van die muziek. het is niet de bedoeling om lawaai te houden voor de rest van de bus, dus beperk dat volume aub tot UW oren, en niet de mijne.
Twilt natuurlijk ook lukken dat die mannen altijd naar de meest degoutante jumptracks luisteren. Niets zo afleidend als die constante snare die u passief wordt opgedrongen.

Inderdaad, is zelfs al zo dat ik bus mijdt op uren dat ik weet dat ie volgeladen zit met scholieren....

En diegene die die opmerking geeft "vragen om het stiller te zetten", wel ik nodig u uit om samen met mij de bus nemen in de brugse poort hier in gent en het eens te proberen....

Snap totaal niet wat er in zon kopke omgaat, die staan op, trekken hun kleerkast open , denken "hmmm welke training en bijhorend geruit petje zal ik vandaag eens aandoen" , jump-rommel op de gsm, en dan met opgensgesperde benen (precies of ze hebben zweren in hun lies) armen lichtes open (weeromal die puist problematiek waarschijnlijk) en daar zijn ze zulle...

Enigste dat ze missen is een grote plakker op hun rug:
"Denkt u dat ik marginaal ben, schop mij dan hard!!"

Skoran

Legacy Member
tb-303 zei:
Enigste dat ze missen is een grote plakker op hun rug:
"Denkt u dat ik marginaal ben, schop mij dan hard!!"

Zelf maken en maak de wereld een betere plaats :D

Project Zero

Legacy Member
SMa zei:
Machtige oortjes :) al heb je er imo wel wat te veel voor betaald
Enige nadeel eraan is dat ik al 2 van die "kussentjes" kwijtben -> ze vallen er nogal makkelijk van wanneer je de oortjes uit je [overvolle, spannende] broekzak haalt, en in een stampvolle trein vind je dat niet zomaar terug... + dat 99% vd medereizigers niet sociaal genoeg is om efkes te helpen zoeken (== gewoon es naar de grond kijken...)
(moest iemand weten waar ze nog zo'n kussentjes verkopen, let me know ;))
Uhu, heb idd een 20 euro te veel betaald maarja, dat had ik te laat door :doh:
Ben in ieder geval blij dat ik ze heb, die 20 pleuros extra heb'k er wel voor over :p

Probleem met kussentjes die afvallen heb ik nog niet aan de hand gehad maar mn oortjes gewoon in mn broekzak steken doe ik dan ook niet meer!
Dat is vragen om kabelbreuk! Ik steek ze gewoon in mn tas of laat ze rond mn nek hangen onder mn vest. :)

no_way2go

Legacy Member
Ik erger me eigenlijk meer aan de schreeuwende kinderen die soms bij mij op de bus zitten... creative zen ftw, gij hoort hun ni en zij u ni... GOA'ke op en lekker halfuurtje maffen :)

Bubbling Zombie

Legacy Member
Ik terroriseer met graagte mensen op de trein met m'n veel te luide muziek. Vooral als ze luidkeels aant verkondigen zijn da "HUN BARTJE WEER GOEI PUNTEN HAD AMAI ZE"

stoomboot

Legacy Member
Bubbling Zombie zei:
Ik terroriseer met graagte mensen op de trein met m'n veel te luide muziek. Vooral als ze luidkeels aant verkondigen zijn da "HUN BARTJE WEER GOEI PUNTEN HAD AMAI ZE"

Ipv dan te vragen hoeveel hem had en met eender welk resultaat een denigrerend lachje bovenhalen, alsook een wijzende vinger.

Bubbling Zombie

Legacy Member
nielseke zei:
Ipv dan te vragen hoeveel hem had en met eender welk resultaat een denigrerend lachje bovenhalen, alsook een wijzende vinger.

Heb ik eens een keer gedaan. Bleek dat die mensen naast haar aan den andere kant ook collega's waren. En da't dus eigelijk 10 - 1 was :p

zoo-music girl

Legacy Member
no_way2go zei:
Ik erger me eigenlijk meer aan de schreeuwende kinderen die soms bij mij op de bus zitten... creative zen ftw, gij hoort hun ni en zij u ni... GOA'ke op en lekker halfuurtje maffen :)

ik heb ook een creative zen, ben er ook tevreden over!

stoomboot

Legacy Member
Bubbling Zombie zei:
Heb ik eens een keer gedaan. Bleek dat die mensen naast haar aan den andere kant ook collega's waren. En da't dus eigelijk 10 - 1 was :p

Mensen shockeren is tof...
Hoe meer mensen, hoe beter ;)

En dan zal het gesprek niet meer gaan over Bartje, maar over u!
Toch al véél interessanter, n'est pas?:crazy:

whacker

Legacy Member
GRAMMAR POLICE ;) "N'est-ce pas?" :D
Allez, gok ik toch.
On topic: een geweldig goeie groep heeft ooit een liedje gemaakt met als tekst: "Zou het niet beter zijn als wij voortaan
Verdraagzaam zijn, verdraagzaam zijn..."
Denk DAAR maar is over na :p
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan