Archief - Muziek op de bus

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Krayt

Legacy Member
Razzia` zei:
I get your point. Ik kom vaak met de bus naar genk om maten te zien en dan zit daar altijd zo een paar gasten op met muziek die vreselijk luid door hun oorkes galmt.

- Italiaan: blijtende zever
- Wigger/turk/marokkaan: rap crap en blijtende zever

Ik krijg er iets van, maar als ik tegen die mannen iets zeg krijg ik waarschijnlijk rammel.

Ik zou maar oppassen met zo'n woorden want voor je het weet heb je een 0110-verdraagzaamheidsconcert aan je been hangen. Maar als ik de bus meestal pak word de bus overladen door die blijtende zever afkomstig van een paar johnen.

GeTa

Legacy Member
Zo'n woorden...
Want iemand nen Turk, Marokkaan of Italiaan noemen is een verwijt? :wtf:

Razzia

Legacy Member
Een 0110 dinges? Please, das een beetje overdreven... Het is gewoon zo.

Ontopic: Het stoort en ge kunt er niets aan doen. Laatste keer dat ik een buschauffeur zag klagen had em bijna motten.

taLa.

Legacy Member
Kom da ook vaak genoeg tegen 's morgens op de bussen van tegen 8u aan St. Pieters. Meestal zijn't van die 14-tot-16 jaar oude "bad-ass" mannekes me hun polokraagske kaarsrecht omhoog, van die leren vesten met een fluff-kap en een ego van hier tot in Tokyo. Muziek (alleja ..) is meestal van die franse rap of moslimgekweel. Mij stoort da ni zo, moet maar een paar haltes ver en moet mij meestal inhouden van ni te lachen :')

mekna5

Legacy Member
wel ik erger mij er wel aan
en meestal hetzelfde voor een week of drie
das toch niet normaal
ik zet het wel luid maar niemand hoord het
dus klagen kan men niet doen op ik

Bose

Legacy Member
:oink:
is inderdaad wel een hatelijk fenomeen tegenwoordig, maja: live and let die.

Unpro

Legacy Member
Ik vind het meestal ook wel zeer irritant.

Laatst nog zat ik in de bus, meeste mensen luisterden gewoon muziek met oorkes (stoort me niet). Maar achteraan zaten natuurlijk weer een paar gangsta's (of beter gezegt Turken/Marokkanen en natuurlijk in Genk :lol:) die hun muziek hardop via hun gsm moesten laten afspelen.

Maarja een andere keer ging ik met de bus naar huis 's avonds, zaten maar 5 mensen ofzo op en 1 daarvan was natuurlijk weer hardop muziek aan het afspelen. Kwam de buschauffeur opeens naar achter en zei dat hij moest rekening houden met de andere klanten en dat hij dus ofwel met oorkes moest luisteren/het uitzetten ofwel uitstappen. :lol: Hij heeft het toen wel uitgezet, ma keek wel alsof hij de buschauffeur elk moment zou gaan slaan.

Maarja ik lachte eens en zette mijn eigen mp3 weer op. :music:

RB26DETT

Legacy Member
Ik moet ook elke dag naar diepenbeek en meestal zijn het ook groepen van 10 turken die het nodig vinden hun gemekker willen delen met de hele bus. En hun typische uitspraken erbovenop natuurlijk (menga, meh das bom, ... ) :sop:

spray-bunny

Legacy Member
Geen last van luide muziek op de bus, ik heb zelf altijd een koptelefoon op:p. Maar ik zet hem op het openbaar vervoer natuurlijk stil genoeg dat niemand, buiten mezelf, de muziek kan horen.

Eagle-Eye

Legacy Member
Ook al enkele keren tegengekomen dat er zo'n stoere gastjes (meestal dezelfde) een paar zetels voor mij op de bus zitten met hun iPods en bijhorende boxen. En laat die muziek maar gaan voor heel de omgeving waar die bus doorrijdt. 1 keer toch iets leuks tegengekomen. ^^
Man, die duidelijk geïrriteerd was door de muziek (het geluid), stelt zich plots recht, loopt naar die gastjes toe en begint daar zo'n speech van "Aangezien die muziek hier zo luid staat en voor iedereen hoorbaar is, zul je wel auteursrechten moeten betalen voor alle liedjes die je afspeelt hé, want ..."

Die gasten zo eens kijken van "what the *$%£ zit gij ier nu te lullen? Laat ons gerust.".
Die man "OK dan, ik heb jullie vriendelijk gevraagd de muziek te beperken betreffende het volume *haalt plots een zakrekenmachientje uit* De bus ... een oppervlakte van zoveel vierkante meter? Maal het aantal liedjes dat ik reeds gehoord heb, aan een gemiddelde kostprijs van zoveel, das dan x euro alstublieft."
Die gasten keken nog eens raar naar elkaar, maar omdat die man zo overtuigend leek hebben ze toch maar hun boeltje stiller gezet. :p

Aangezien die man een rekenmachientje bijhad en alles zo goed en overtuigend wist te vertellen vermoed ik dat hij werkelijk bij SABAM werkt, of dat hij al meerdere keren die stoot heeft uitgehaald. Op zich doet het er niet toe, maar zijn actie is wel vrij effectief geweest. :p

Misschien moeten diegenen hier die er zo'n last van hebben het ook eens proberen. :p

Blood_Raven

Legacy Member
Eagle-Eye zei:
Ook al enkele keren tegengekomen dat er zo'n stoere gastjes (meestal dezelfde) een paar zetels voor mij op de bus zitten met hun iPods en bijhorende boxen. En laat die muziek maar gaan voor heel de omgeving waar die bus doorrijdt. 1 keer toch iets leuks tegengekomen. ^^
Man, die duidelijk geïrriteerd was door de muziek (het geluid), stelt zich plots recht, loopt naar die gastjes toe en begint daar zo'n speech van "Aangezien die muziek hier zo luid staat en voor iedereen hoorbaar is, zul je wel auteursrechten moeten betalen voor alle liedjes die je afspeelt hé, want ..."

Die gasten zo eens kijken van "what the *$%£ zit gij ier nu te lullen? Laat ons gerust.".
Die man "OK dan, ik heb jullie vriendelijk gevraagd de muziek te beperken betreffende het volume *haalt plots een zakrekenmachientje uit* De bus ... een oppervlakte van zoveel vierkante meter? Maal het aantal liedjes dat ik reeds gehoord heb, aan een gemiddelde kostprijs van zoveel, das dan x euro alstublieft."
Die gasten keken nog eens raar naar elkaar, maar omdat die man zo overtuigend leek hebben ze toch maar hun boeltje stiller gezet. :p

Aangezien die man een rekenmachientje bijhad en alles zo goed en overtuigend wist te vertellen vermoed ik dat hij werkelijk bij SABAM werkt, of dat hij al meerdere keren die stoot heeft uitgehaald. Op zich doet het er niet toe, maar zijn actie is wel vrij effectief geweest. :p

Misschien moeten diegenen hier die er zo'n last van hebben het ook eens proberen. :p
Haha zalig :bow:

No offence, maar ik vind het wel vrij schraal die GSM's hoor.
Die dingen zijn zo goor qua klankkwaliteit dat ik het niet zou afkunnen om mijn muziek zo hard te laten verkrachten door dat stukje speelgoed.

mekna5

Legacy Member
en wr met een gsm
het is of ze hebben geen geld voor een mp3 of iets

pieta

Legacy Member
als ik de bus naar genk moet pakken is der altijd wel iemand met luide muziek uti zn oorkes, van genk is er iemand die zo een mini-dvd speler met scherm heeft:sop: door heel de bus uit hoort ge rnb crap...steek er dan oorkes in of koop gewoon een mp3 speler?!

Cyrano.ak

Legacy Member
Mij stoort het helemaal niet.
Zelf gebruik ik mijn mp3speler zelden (kan er niet tgn als ik geen omgevingsgeluid hoor), en om mijn oren niet beschadigen zet hem ik zeker niet te luid.
Ma het kan me dus niet schelen hoe hard iem zn gsm of mp3speler zet..

JeanPerrier

Legacy Member
als ik men mp3speler aanheb (op de trein) zet ik hem zoiezo op luidste (wat eigenlijk nie echt luid is), maar tis dan wel hoorbaar voor andere mensen. als iemand vraagt voor da stiller te zetten doe ik dat zoiezo. tis wel nog nie gebeurd dat het gevraagd werd

Karre

Legacy Member
w00tw00t zei:
Iedereen kent het wel. GSM's met daaruit keiluid 50cent brol of iets in die aard ofwel blijtende mannen muziek. Het is enorm irritant maar er word niets tegen gedaan. De buschauffeurs zeggen helemaal niets.

Als ik me niet vergis is dat toch tegen de regels (overlast, lawaai) en kan je hiervoor een boete krijgen? Waarom moeten de andere passagiers slachtoffer zijn omdat die schooiers geen oorkes kunnen kopen? In het begin vond ik het niet erg maar laatst begint het serieus te storen.

Geef die oortjes en het is nog niet opgelost. Op men bus zetten ze hun jumpmuziek (wat ik dan al niet graag hoor) op het maximum omdat ze het anders niet zo goed horen met hun één oortje in. Ofwel zouden ze het zachter moeten zetten en beide oortjes indoen ofwel naar geen muziek luisteren. Ik heb me echt al kapot geergerd op men bus :p.
Nuja, ik denk dat die chauffeurs bij ons gewoon niets durven zeggen uit de vrees om in elkaar te geslaan geworden door bepaalde mensen :p. Maar ik moet wel zeggen dat het al serieus aan het dalen is de mensen met een mp3-speler.

Kunlun

Legacy Member
Als ik van ANtwerpen trug naar huis ga is de kans groot dat er een Marokkaan z'n gsm kei luid zet. Vorige keer was er zelfs iemand die z'n sigaret meenam en gewoonweg vanachter zat te roken! Had het pas door als die weg ging :/ Maar NIEMAND zei er iets op :/

DBK

Legacy Member
weiqin zei:
Als ik van ANtwerpen trug naar huis ga is de kans groot dat er een Marokkaan z'n gsm kei luid zet. Vorige keer was er zelfs iemand die z'n sigaret meenam en gewoonweg vanachter zat te roken! Had het pas door als die weg ging :/ Maar NIEMAND zei er iets op :/
op de 500 is het inderdaad soms erg :p die gsm's gaan trouwens hard, heb uit de mijne eens 117 dB uitgekregen, wel gemeten juist aan het luidsprekertje :p

russian

Legacy Member
Er moet een verbod op komen (tijdens m'n verblijf in de States een jaartje terug was het daar reeds verboden). Goed, hier is dat wellicht niet mogelijk omdat men dan tientallen tegenbewegingen krijgt. Alles moet kunnen...

Een beetje discipline is hier wel op z'n plaats, vind ik.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan