Ook al enkele keren tegengekomen dat er zo'n stoere gastjes (meestal dezelfde) een paar zetels voor mij op de bus zitten met hun iPods en bijhorende boxen. En laat die muziek maar gaan voor heel de omgeving waar die bus doorrijdt. 1 keer toch iets leuks tegengekomen. ^^
Man, die duidelijk geïrriteerd was door de muziek (het geluid), stelt zich plots recht, loopt naar die gastjes toe en begint daar zo'n speech van "Aangezien die muziek hier zo luid staat en voor iedereen hoorbaar is, zul je wel auteursrechten moeten betalen voor alle liedjes die je afspeelt hé, want ..."
Die gasten zo eens kijken van "what the *$%£ zit gij ier nu te lullen? Laat ons gerust.".
Die man "OK dan, ik heb jullie vriendelijk gevraagd de muziek te beperken betreffende het volume *haalt plots een zakrekenmachientje uit* De bus ... een oppervlakte van zoveel vierkante meter? Maal het aantal liedjes dat ik reeds gehoord heb, aan een gemiddelde kostprijs van zoveel, das dan x euro alstublieft."
Die gasten keken nog eens raar naar elkaar, maar omdat die man zo overtuigend leek hebben ze toch maar hun boeltje stiller gezet.
Aangezien die man een rekenmachientje bijhad en alles zo goed en overtuigend wist te vertellen vermoed ik dat hij werkelijk bij SABAM werkt, of dat hij al meerdere keren die stoot heeft uitgehaald. Op zich doet het er niet toe, maar zijn actie is wel vrij effectief geweest.
Misschien moeten diegenen hier die er zo'n last van hebben het ook eens proberen.