Archief - Muziek op de bus

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

stijn87

Legacy Member
Grayfox zei:
Whats next? De mondjes van de kleine kindjes uit het lager toeplakken omdat hun gekwetter je hoofdpijn bezorgt?

Er zijn dacht ik al speelpleinen gesloten omdat de buurtbewoners niet tegen het gekwetter van de kleine kindjes konden

w00tw00t

Legacy Member
Grayfox zei:
Wow, ik had totaal ni verwacht dat de mensen hier op het forum zo ongelooflijk onverdraagzaam staan tegenover muziek.

Ik ben integendeel een enorme fan van muziek.


Ik heb zelf geen gsm of mp3 met speakers, maar als er iemand op de bus muziek opzet stoort dat me totaal niet, integendeel.. meestal wordt het dan gezelliger op de bus.


Kweet nie. Meeste mensen zitten niet voor de gezelligheid op de bus maar omdat ze ergens naartoe moeten. Gelieve dan ook rekening te houden met andere mensen die meereizen en u brol niet willen horen.


Dat is trouwens toch doodnormaal dat er muziek afgespeeld wordt tijdens de rit... iedereen heeft in zn auto toch ook een radio/cdspeler zitten?

auto <-> bus

Whats next? De mondjes van de kleine kindjes uit het lager toeplakken omdat hun gekwetter je hoofdpijn bezorgt?

Kleine kindjes leggen geen bewust betekenis bij hun handelen. De jongeren waarover ik het heb doen dat wel. Ze willen:

1)Laten zien dat ze een gsm hebben met een speaker.
EN/OF
2)Iedereen laten "meegenieten" van hun muziek.
EN/OF
3)Rebeleren om hun imago te behouden.
EN/OF
....

De muziekspeakers in alle winkelstraten vernielen?

De achtergrondmuziek in winkels en straten heeft ten eersten een psychologische functie en ten tweeden hoort ge die amper zodat je daar zelfs niet op let.


Anyway, ik denk niet dat een verbod op muziek afspelen in het openbaar een oplossing zal bieden.

Toch wel, want dan is het probleem ook opgelost. Ge mocht toch ook niet met 'boomcars' door de stad rijden.

Verdraagzaamheid daarentegen wel. Mja, als je verdraagzaam bent heb je natuurlijk wel niets meer om over te zagen... en dat is natuurlijk het grote probleem hier :D


Verdraagzaamheid kent grenzen. Geluidsoverlast heeft verschillende negatieve gevolgen op de gezondheid dus is de persoon die geluidsoverlast veroorzaakt de boosdoener. En meestal schakelt men zo elementen uit.

message bla bla

Teknoman

Legacy Member
In-ear oortjes zijn dan de beste oplossing voor zulke gevallen. Ge moogt het zo luid zetten als ge wilt, de andere mensen zullen er waarschijnlijk niets van horen. Tweede voordeel: ze sluiten het omgevingsgeluid af, ge hoort uw muziek beter en mooier en ge hoort de anderen hun muziek niet meer.

cassie821

Legacy Member
Teknoman zei:
In-ear oortjes zijn dan de beste oplossing voor zulke gevallen. Ge moogt het zo luid zetten als ge wilt, de andere mensen zullen er waarschijnlijk niets van horen. Tweede voordeel: ze sluiten het omgevingsgeluid af, ge hoort uw muziek beter en mooier en ge hoort de anderen hun muziek niet meer.

Je zegt ze sluiten de omgevingsgeluid af , persoonlijk vind ik dat gevaarlijk zeker als je op de weg bent met de fiets als je bv. een auto tootert en gij hoort dat niet :naughty:

mekna5

Legacy Member
het gaat ook over het openbaar vervoer
maar wel waar op de fiets is het niet aan te raden

Darius Craven

Legacy Member
Beetje verdraagzaamheid ok.
Voor mij is het simpel, die muziek trek ik me al niemeer zo fel aan. Veel erger vind ik de groepjes omhooggeschoten puberale "crapuleuze" gastjes die de uitgangen blokkeren en mottig doen op Bus en Tram.

Bus mag leeg zijn, nog hokken ze samen rond de uitgangen of vanachter in de bus. In de tram is het nog een gradatie erger. Zijn wel dezelfde types als diegene met hun muziek, maar kom heh... Waar haalt iemand het in zijn kop om mensen lastig te vallen op die manier?
Net zoals diegenen die aan het station mensen lastig vallen en begrijpen.

En dat zowel in Brussel, Genk, Hasselt, Antwerpen, Gent, ... als in tegenwoordig kleinere steden.

Mensen die regelmatig het openbaar vervoer gebruiken op trajecten waar dat het volk zit dat zich zo gedraagt zullen goed genoeg weten waar het over gaat. Promoot het openbaar vervoer zoveel als je wilt, ma er is één ding erger dan het overdreven veel volk of de tijdstippen of te laat komen, en dat is het veiligheidsgevoel, nihil...

Maar die muziek overstem ik wel met mn eigen headset

Sephiroth

Legacy Member
ik zie da ook vaak op de trein, zulke wierdos die hun geluid enorm luid zetten (ze dragen dan nog oortjes ook) zoda heel de wagon het kan horen, da moet toch zeer doen aan hun oren?
tis zelfs zo erg dat ik hun muziek boven mijn eigen muziek hoor :s

Timooo

Legacy Member
cassie821 zei:
Je zegt ze sluiten de omgevingsgeluid af , persoonlijk vind ik dat gevaarlijk zeker als je op de weg bent met de fiets als je bv. een auto tootert en gij hoort dat niet :naughty:


Duh, het gaat hier dan ook over muziek op de BUS, openbaar vervoer dus. Ik zat onlangs op de bus met ne kerel achterin die via zijn GSM 'liedjes' zat af te spelen bestaande uit rap me nen hoop door elkaar schreeuwende bronstige Lil’ Jon fakers op een soort monotone achtergrondritme da op niks trok, afgewisseld met Rihanna en meer van dat soort zaagliedjes. Zijn GSM stond dan ook nog eens uberluid. Ik werd er echt pokkegek van, ieder moment wou ik uit frustratie opstaan om naar hem toe te stappen. Als ik met iemand anders op de bus zat had ik dat wss ook wel gedaan, maar als je zo in je eentje daar tegenover sta vink toch maar link. Je weet namelijk nooit hoe die gaat reageren.

God, wat ben ik blij dat ik nu m'n MP3 terugheb zo heb ik dat gemist. Echt, een weekje zonder en je merkt terug hoe onrespectvol sommige mensen wel niet zijn door hun muziek zo ten volle af te spelen. Ik die constant zit te stressen of mijn eigen muziek via m'n oortjes eventueel niet te luid staat om andere mensen te irriteren. Gelukkig heb ik echt degelijke in-ear oortjes, echt zalig.

Deguchi

Legacy Member
Teknoman zei:
In-ear oortjes zijn dan de beste oplossing voor zulke gevallen. Ge moogt het zo luid zetten als ge wilt, de andere mensen zullen er waarschijnlijk niets van horen. Tweede voordeel: ze sluiten het omgevingsgeluid af, ge hoort uw muziek beter en mooier en ge hoort de anderen hun muziek niet meer.

In-ears zijn zeer gevaarlijk voor u gehoor. Ze beschadigen het veeeeeel rapper dan ge denkt. Echt wel mee oppassen!

JohnDodger

Legacy Member
Ik zet mijn eigen MP3 op in de bus met oortjes :) Alhoewel ik de laatste tijd de bussen mijd als de pest :sop:

Carrotman

Legacy Member
Overlaatst zat er iemand in de metro met Iraanse muziek ofzo. Allé, ja, "muziek"... Jesus F Christ wat was dat.:naughty:

Maar ik stoor me er idd ook enorm aan, margis die GSM op luidspreker zetten en geen besef hebben dat anderen zich aan die muziek storen...

sneax

Legacy Member
Ik vind ook ringtones ambetant. Binnenkort gebruikt iedereen dagelijks zijn gsm meerdere keren das toch een ambetant vooruitzicht dat overal waar er mensen zijn er een constant gebiep gaat zijt en crap ringtones die veel te luid spelen!

Het wordt tijd dat er nekeer ne fabricant komt met een DEFTIG bluetooth apperaatje, eentje dat niet veel groter is dan een in-ear oortje, dan kan in dat oortje de ringtone afgaan en kunt ge dan ook zo bellen, zonder andere mensen te storen (behalve dat te luid gebabbel natuurlijk aan de telefoon, maar das nog leuk om af te luisteren, kheb daar zelf ook last van).

F@T LiL' PiGGy

Legacy Member
ik vraag het me toch wel af wat er zou gebeuren moesten op hetzelfde moment twee van die kerels elkaar tegenkomen op de bus

blackman

Legacy Member
Carrotman zei:
Overlaatst zat er iemand in de metro met Iraanse muziek ofzo. Allé, ja, "muziek"... Jesus F Christ wat was dat.:naughty:

Maar ik stoor me er idd ook enorm aan, margis die GSM op luidspreker zetten en geen besef hebben dat anderen zich aan die muziek storen...

Ja amai! Gisteren op de 500(van Antwerpen dus) zaten er zo 3 Marrokanen naar die muziek te luisteren, ik kon echt mijn lach niet inhouden. Dat is echt kamelen muziek :p .

feral

Legacy Member
haha ik had er vroeger ook veel last van :D jaja en geziet ook van waar ik ben GENK :p en zat in hasselt op school :)

gekunt er niks tegen doen ...

tips om te vermijden : neem een andere bus ? er zen vaak bussen die helemaal leeg zen en maar 1 min later aankomen :p

en wa ge ook kunt proberen is : zelf wa liekes op uw gsm zetten en wa hard rock metal toestanden erop zetten !!

dan gaan zei wss ng beginne klagen ! :p

themummy123

Legacy Member
De chauffeurs van tegenwoordig zijn pussies.

Ik weet ene chauffeur dat altijd 100% correct is. Als er ambetanterikken zitten, rijdt hij gewoon niet. Dan roept hij:"ik heb tijd, jullie niet" En plots werd iedereen rustig, schoof iedereen naar achter en zo...

Als ge binnenstapte(hij liet u nooit instappen langs achteren), MOESTge altijd uw abo tonen en hij was vriendelijk(geforceerd vriendelijk ma kom),

Dat is pas een chauffeur!!!!!

Dat was in de bus 5(vroeger 50) in Gent, nu zie ik hem niet meer, maar ik neem de bus ook niet meer he..

Rage

Legacy Member
Buschauffeurs hebben vaak een radioke bij. Op mijn bus is er soms een busmadam/chauffeur die de hele tijd luid meezingt :scream:

Maar als de iets donkerder gekleurde medepassagier muziek opzet is het overlast :tongue:

josuwa

Legacy Member
RB26DETT zei:
Ik moet ook elke dag naar diepenbeek en meestal zijn het ook groepen van 10 turken die het nodig vinden hun gemekker willen delen met de hele bus. En hun typische uitspraken erbovenop natuurlijk (menga, meh das bom, ... ) :sop:

Dat zijn geen diepenbekenaren, ik zit op school daar, woon daar, ken daar bijna iedereen (omgekeerd ook, ma da komt meer door mijn broer)... en Meengaa, en miii en das de bom is NIET afkomstig uit Diepenbeek, misschien zijn het zo wa BSO-ers die hier op school zitte ma hier zeker niet wonen.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan