Archief - Muziek op de bus

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Tah_b00nz0r

Legacy Member
ik vind het ooit wel kut :p zeker als het voze jump of rnb crap is >_>

groove of elektro boeit mij ni zo hard dan kan ik mss zelf nog ewa genieten als ik mijn ni bji heb :p

Jerryboy

Legacy Member
Heb er meestal niet echt last van, tegen dat ik op de bus zit hebben die klein mannen toch al les.

Als het dan toch eens van dat is dan steek ik gwn mijn oortjes in. Nuja kan er wel inkomen dat het soms vreselijk irritant kan zijn, zeker na een zware dag les ofzo. Maar neem dan gewoon een bus later dat er geen klein mannen op u bus zitten.

Ma 't is wel erg tegenwoordig, heb er al gezien die mp3 met oortjes bijhebben en het toch nodig vinden om de gsm te gebruiken. Guess da oortjes nimeer "in" zijn zeker :ironic:.

Achja nix aan te doen, ontwijken die handel, alsje u er wat gaat in opwinden ga het u alleen maar meer irriteren.

ComputerVISTA

Legacy Member
Idem gelijk iedereen hier... en door al die stoorzenders op den trein neem ik nu de auto (allez ik carpool)

snoopertrooper

Legacy Member
ik kan me daar ook echt aan ergeren.
Ik neem de bus of tram ook niet meer, maar ik zie dit "fenomeen" nog steeds op straat of in de winkel.
Die gasten denken echt dat wij hen cool vinden omdat ze naar "stoere" muziek luisteren. Terwij dat ik me meestal schaam in hun plaats.
Ook die hunne volledige stijl van wandelen, kledij, onnozele klap, ed meer is zo erg.
Typisch: eigenlijk afgekeken van allochtonen: een joggingbroek met rekker van onder waar ze dan hun witte sportsokken over trekken. Om te wandelen dragen ze dan van die "mocassins", meestal witte of sebago's.
Om het af te maken dragen ze dan nen plastiek lederen frak ook met nen rekker onderaan.
Het kapsel is te bangelijk geworden, halverwege de schedel achteraan maken ze een "broske" dus piekjes, van voor gooien ze plots alles plat met een klad gel en achteraan laten ze dan weer een nektarpito hangen...

Allez swat ik kan hier uren over doorgaan, ik hoop dat mijn kinderen later echt tot de meer alternatieve scene gaan behoren.

Groetjes,

jan

Grayfox

Legacy Member
Wow, ik had totaal ni verwacht dat de mensen hier op het forum zo ongelooflijk onverdraagzaam staan tegenover muziek. Ik heb zelf geen gsm of mp3 met speakers, maar als er iemand op de bus muziek opzet stoort dat me totaal niet, integendeel.. meestal wordt het dan gezelliger op de bus. Dat is trouwens toch doodnormaal dat er muziek afgespeeld wordt tijdens de rit... iedereen heeft in zn auto toch ook een radio/cdspeler zitten?

Whats next? De mondjes van de kleine kindjes uit het lager toeplakken omdat hun gekwetter je hoofdpijn bezorgt? De muziekspeakers in alle winkelstraten vernielen? De chauffeur van de belbus aanklagen omdat hij slechte muziek speelt op zn radio?

Anyway, ik denk niet dat een verbod op muziek afspelen in het openbaar een oplossing zal bieden. Verdraagzaamheid daarentegen wel. Mja, als je verdraagzaam bent heb je natuurlijk wel niets meer om over te zagen... en dat is natuurlijk het grote probleem hier :D

Gavin

Legacy Member
Grayfox zei:
iedereen heeft in zn auto toch ook een radio/cdspeler zitten?
Ja, één radio..en wel omdat het uw eigen voertuig is..en die radio geeft meestal ook nog de bas weer.

Vijftien verschillende treble-golven in een volgepakt voertuig..ja, dat moet zeker kunnen.

Grayfox

Legacy Member
Gavin zei:
Ja, één radio..en wel omdat het uw eigen voertuig is..en die radio geeft meestal ook nog de bas weer.

Vijftien verschillende treble-golven in een volgepakt voertuig..ja, dat moet zeker kunnen.
Ja ok, akkoord, als er 15 mannen tegelijk hun boxen aanzetten is dat niet te doen en onaangenaam om aan te horen, moet een echte kakafonie zijn op de bus dan. Maar zoiets heb ik dus nog nooit meegemaakt. Ik had het over die ene kerel die zn boxen aanzet. Hier bij ons hebben we geen last van groepen jongeren die massaal hun boxen tegelijk aanzetten, daar had ik het dus niet over.

Lon$daLe

Legacy Member
Grayfox zei:
Wow, ik had totaal ni verwacht dat de mensen hier op het forum zo ongelooflijk onverdraagzaam staan tegenover muziek. Ik heb zelf geen gsm of mp3 met speakers, maar als er iemand op de bus muziek opzet stoort dat me totaal niet, integendeel.. meestal wordt het dan gezelliger op de bus.

Side A : normale radio fm music via de chauffeur zenne radio of iemand zen oortjes wa toevallig te hard staan

side B : als voorbeeld neem ik bus 1 genk-hasselt , laaste 3 rijen ingenomen door wigga's en marokkanen of gwn 14 jarige met het kraagske omhoog , music door de sony ericsson speaker zonder bass , nog wat multicultureel geleuter waarvan de decibels de gsm overstijgen


kan je vast wel raden over welke side de thread hier gaat

Creeping Death

Legacy Member
Meestal heb ik er niet veel last van, ik heb zelf muziek op staan(ik heb wel oortjes in en staat ni te hard). Als ik m'n eigen muziek ni mer fatsoenlijk hoor omdat er bv iemand via z'n gsm muziek afspeelt, vraag ik gewoon die stiller te zetten.
Doen ze dat ni trek ik m'n oortjes uit en speel ik m'n muziek zo op DS (ik gebruik die als mp3 speler). Aangezien ik metal fan ben, komt het dan tussen een "clash" tussen jump en metal :)
Tot nu toe altijd "gewonnen", na ne minuut stoppen ze ermee en steek ik m'n oortjes terug in.

demon326

Legacy Member
Grayfox zei:
Wow, ik had totaal ni verwacht dat de mensen hier op het forum zo ongelooflijk onverdraagzaam staan tegenover muziek. Ik heb zelf geen gsm of mp3 met speakers, maar als er iemand op de bus muziek opzet stoort dat me totaal niet, integendeel.. meestal wordt het dan gezelliger op de bus. Dat is trouwens toch doodnormaal dat er muziek afgespeeld wordt tijdens de rit... iedereen heeft in zn auto toch ook een radio/cdspeler zitten?

Whats next? De mondjes van de kleine kindjes uit het lager toeplakken omdat hun gekwetter je hoofdpijn bezorgt? De muziekspeakers in alle winkelstraten vernielen? De chauffeur van de belbus aanklagen omdat hij slechte muziek speelt op zn radio?

Anyway, ik denk niet dat een verbod op muziek afspelen in het openbaar een oplossing zal bieden. Verdraagzaamheid daarentegen wel. Mja, als je verdraagzaam bent heb je natuurlijk wel niets meer om over te zagen... en dat is natuurlijk het grote probleem hier :D

Ik begrijp de meeste hier waarom ze er zo over reageren:) ,ik kan het ook niet hebben als ze met hun gsm muziek gebruiken voor heel de bus:s ,ten eerste dat klinkt totaal fucked up wegens slechte kwaliteit,endan nog ze hebben oortjes voor een doel uitgevonden dat ze die dan ook is gebruiken è.

Lon$daLe zei:
side B : als voorbeeld neem ik bus 1 genk-hasselt , laaste 3 rijen ingenomen door wigga's en marokkanen of gwn 14 jarige met het kraagske omhoog , music door de sony ericsson speaker zonder bass , nog wat multicultureel geleuter waarvan de decibels de gsm overstijgen
idd de bussen dat van genk richting hasselt gaan zijn soms een hell als het op dit onderwerp aankomt :D

Gavin

Legacy Member
Grayfox zei:
Ja ok, akkoord, als er 15 mannen tegelijk hun boxen aanzetten is dat niet te doen en onaangenaam om aan te horen, moet een echte kakafonie zijn op de bus dan. Maar zoiets heb ik dus nog nooit meegemaakt. Ik had het over die ene kerel die zn boxen aanzet. Hier bij ons hebben we geen last van groepen jongeren die massaal hun boxen tegelijk aanzetten, daar had ik het dus niet over.
Maar daar heeft de threadstarter het wel over.

En dat gebrek aan opvoeding en respect is niet enkel zichtbaar op bussen. Maarja, wij moeten verdraagzaam zijn!

Grayfox

Legacy Member
Gavin zei:
Maar daar heeft de threadstarter het wel over.

En dat gebrek aan opvoeding en respect is niet enkel zichtbaar op bussen. Maarja, wij moeten verdraagzaam zijn!
Tja ik heb dat nog nooit meegemaakt dat er een groep van 15 man tegelijk elk hun speakers aanzet met elk hun eigen muziek op de bus. Ik kan er ook moeilijk inkomen dat zoiets echt gebeurd, lijkt mij eerder ferm overdreven om gewoon je gelijk te halen. Tegenover zoiets zou ik ook niet verdraagzaam zijn natuurlijk :p

Karre

Legacy Member
Creeping Death zei:
Meestal heb ik er niet veel last van, ik heb zelf muziek op staan(ik heb wel oortjes in en staat ni te hard). Als ik m'n eigen muziek ni mer fatsoenlijk hoor omdat er bv iemand via z'n gsm muziek afspeelt, vraag ik gewoon die stiller te zetten.
Doen ze dat ni trek ik m'n oortjes uit en speel ik m'n muziek zo op DS (ik gebruik die als mp3 speler). Aangezien ik metal fan ben, komt het dan tussen een "clash" tussen jump en metal :)
Tot nu toe altijd "gewonnen", na ne minuut stoppen ze ermee en steek ik m'n oortjes terug in.

Ben ik ook al eens van zin geweest om op mijn bus -tussen al die jumpers en al :angry: - eens mijn metalcollectie af te spelen :p.

Gavin

Legacy Member
Grayfox zei:
Ik kan er ook moeilijk inkomen dat zoiets echt gebeurd, lijkt mij eerder ferm overdreven om gewoon je gelijk te halen.
Genk, imagine..

En die muziek is nog maar het topje van de ijsberg, Grayfox!

dr.salt

Legacy Member
ik heb altijd ( lees: ALTIJD ) mijn mediaplayer bij ( zen vision : M ) om filmkes of muziek te zien/luisteren.

Creeping Death

Legacy Member
Grayfox zei:
Tja ik heb dat nog nooit meegemaakt dat er een groep van 15 man tegelijk elk hun speakers aanzet met elk hun eigen muziek op de bus. Ik kan er ook moeilijk inkomen dat zoiets echt gebeurd, lijkt mij eerder ferm overdreven om gewoon je gelijk te halen.

Het moeten er geen 15 zijn, 1 kan soms al vervelend zijn.
Da's toch ni zo moeilijk te snappen?

[F6]_Z_

Legacy Member
Ik heb er eigenlijk geen last van, maar ik ga dan ook nie met de bus naar mijn werk.

GSM die te luid gaan vind ik ook altijd wel ambetant, zelfs niet alleen op de bus.
Zitten ze met oortjes en hoor je het dan nog extreem goed, dan zit ik er zelf mee te lachen. Zoals iemand al zei, hoe maak ik mijn oren zo snel mogelijk kapot.

mekna5

Legacy Member
laat ze maar doen tot da ik de mijne ga hebben
tga snel stil zijn megamindie jaaaaa het kan mij niets schelen dat het mis is

ComputerVISTA

Legacy Member
Gavin zei:
Ja, één radio..en wel omdat het uw eigen voertuig is..en die radio geeft meestal ook nog de bas weer.

Vijftien verschillende treble-golven in een volgepakt voertuig..ja, dat moet zeker kunnen.

En in dne auto zet ge nog altijd op wat ge zelf wilt, en moet ge niet naar den herrie van een ander gaan luisteren.

ComputerVISTA

Legacy Member
mekna5 zei:
laat ze maar doen tot da ik de mijne ga hebben
tga snel stil zijn megamindie jaaaaa het kan mij niets schelen dat het mis is

Blijf is van de lijm gij!
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan