Archief - Metrosexuality

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Gamedude

Legacy Member
hah, er is toch nog iets interessants off-topic uit deze thread gekomen, om daar effe op in te gaan --> vraagje naar Hmgrwngd gericht:

Er was ne tijd da ge u zo onzeker voelde, da ge u eigen lelijk vond en nu plots voel je je vrij, accepteer je jezelf (ge vindt u eigen mooi etc).. je bent volkomen eerlijk met jezelf en anderen & je houdt jezelf niet tegen om dingen te doen die jij graag wilt doen omwille van maatschappelijke normen en waarden etc.. Waar zat die plotse verandering? Gebeurtenis/ervaring/ ??

the change in you fascinates me :p

EDIT: ah, kebbet al gehoord van democracy02 wa voor u verandering zorgde, me likes liberty caps too :p

KoenDK

Legacy Member
er is hier niemand nog bezig over het fenomeen metrosexualiteit,
enkel over "uzelf zijn"

wat maar normaal is denk ik


alleen, wat is uzelf zijn? meeste mensen lopen toch mee met de rest

bewijs? prachtreportage op canvas : de mens als kuddedier

Vintage Hifi

Legacy Member
Kuddedier is oldskool, vroeger leefden de mensen ook in groepen in grotten en droegen ze allemaal hetzelfde soort velleke. :p

KoenDK

Legacy Member
Yo-Han zei:
mijn definitie

metrosexueel = trendy jonge man in zijn 20'ger laat adolescente jaren

..geloof me, eenmaal de 30 voorbij ziet ge er niet veel meer hoor..meeste nuchtere mannen denken aan andere dingen dan 'trends en looks' hoor..(ook al verzorgen ze zich zelf goed;fris en gezond zijn heeft niets met trends te maken, maar met zelfrespect)


totaal mee akkoord :niceone:

alhoewel de leeftijd die je hier vermeldt, zal verschillen van persoon tot persoon :)

democracy02

Legacy Member
KoenDK zei:
alleen, wat is uzelf zijn? meeste mensen lopen toch mee met de rest

bewijs? prachtreportage op canvas : de mens als kuddedier
goeie vraag,
om uzelf te zijn, moet je eerst weten wie je zelf bent.

en uzelf =/= u geest. als je valt op uw hoofd, kan uw persoonlijkheid veranderen van een lief poesje naar een aggresieve klootzak.

de persoonlijkheid (of de geest) in een virtueel orgaan die een bepaalde functie heeft, namelijk denken.

maar de geest is niet wie da je echt bent... als je alle ideëen die je hebt over jezelf, en de realiteit wegneemt... wat dan nog over schiet is "jezelf" :)

democracy02

Legacy Member
Osho zei:
The world is against individuality. It is against your being just your natural self. It wants you just to be a robot, and because you have agreed to be a robot you are in trouble. You are not a robot. That was not the intention of nature, to make a robot of you. So because you are not what you were meant to be, what you were destined to be, you are constantly looking: "What is missing? Perhaps better furniture, better curtains, a better house, a better husband, a better wife, a better job..." Your whole life you are trying and rushing from one place to another. But the society has distracted you from the very beginning. My effort is to bring you back to yourself, and you will suddenly find all that discontent has disappeared. There is no need to be more -- you are enough. Everybody is enough.
http://www.otoons.com/osho/osho_wake_up.htm

GMotha

Legacy Member
KoenDK zei:
alleen, wat is uzelf zijn? meeste mensen lopen toch mee met de rest
Zelf keuzes maken over absoluut nutteloze dingen.
Da's pretty much uzelf zijn.

Yo-Han

Legacy Member
sudden_striker zei:
wrm laten we nie iedereen doen, en waarom laten we ni iedereen et zijne derover denken? Dit is weer zo een eindeloze discussie. Moest deze discussie opgelost worden zou iedereen hetzelfde dragen, wa ook ma saai zou zijn. Leve de diversiteit + als je een bepaalde "subcultuur" ni kan luchten, hou het voor jezelfd of praat erover met eensgezinden. Anders eeft et ni veel nut.

Slapen, ioo.


termen en vakjes om mensen in te stoppen zijn net aanvallen op de diversiviteit

Spliffsnatcher

Legacy Member
Hilfiger van goede kwaliteit??

Hilfiger is net zoals scapa, polo sport en burberry confectie-->net zoals h&m. Hun marketing is gebaseerd op het principe. Maak het duur en snobs lopen er vanzelf in. Zoek maar is op: psychologisch koppelen mensen geld aan kwaliteit en zijn daarmee perfect te manipuleren.

Net zoals audi bmw en mercedes hun autos verkopen. toyota is kwalitatief veel hoogstaander dan die drie. Echter worden ze wel wel aanzien als de betere wagens.

Metroseksuelen, snobs, jambers marginalen, skaterboys zijn allemaal 1 pot nat ze volgen gewoon een image en alles wat dat image voorschrijft is smaak en de rest niet.

Het is echter vrij onmogelijk van u in geen enkele groep te willen profileren, dat gaat gewoon niet. Maar ik prefereer dan toch de groep van gezond verstand met vermenging van andere groepen. Ipv de domme redenering ik koop merken omdat ze beter zijn van kwaliteit. --> HALLO, 35 procent van de populaire merkkledij die verkocht wordt in belgie is fake, en dat is niet alleen zo in obscure steegjes. dat gebeurt in grote en kleine boutiques. Is nog geen 2 jaar geleden groot onderzoek naar gedaan.

Hilfiger, scapa, polo sport is NIET hetzelfde als van noten, energie, diesel, lagerfeld, kenzo, issey.
hilfiger wordt wel degelijk en masse geproduceerd in standaard naaiateliers die dezelfde kwaliteit leveren als h&m.

Ik koop mijn kleren ook in kleine zaken en ik betaal gemiddeld 300/pull 120/hemd 250/broek 1000/kostuum. Maar no way dat je daar ooit de voorgaande merken zal zien hangen. Iedereen loopt daarmee rond.

* snobs zijn een farce omdat ze ze zogezegd volgens hen dure kledij kopen, terwijl dat helemaal niet zo is. dure kledij koop je wanneer je werkt en er van u verwacht wordt dat je dikke klanten helpt. Ik heb tijdens mijn schooljaren niet durven denken om 100 euro uit te geven om brol zoals hilfiger.

* metroseksuelen zijn een farce omdat ze helemaal niet modebewust zijn, ze volgen gewoon een image zonder het door te hebben.


ik daag de metroseksuelen hier uit: vraag aan 100 vrouwen wie ze het meeste sexy vinden. De verzorgde gevoelige jongen met roze trui of de man in maatpak die nooit het eten klaarmaakt maar wel pakken geld binnen brengt.

Vintage Hifi

Legacy Member
De man in het maatpak is dan ook wel een verzorgde vent en een zakenman, hé. ;)

Spliffsnatcher

Legacy Member
thats my point. U verzorgen als ding op zich is belachelijk.
u gewoon scheren zonder cremekes, doet elke man al 100en jaren.

ik heb meer respect voor iemand die in zijn vodden t-shirt of werkpak elke dag staat te lassen, dan voor die strandjanetten die denken dat ze het zijn, maar niet verder komen dan wat papiertjes uit typen of het geld van mama en papa op te doen aan dure nutteloze kledij.

Vintage Hifi

Legacy Member
Ja, natuurlijk. En iets totaal ongerelateerd, maar er is een gigantisch tekort aan lassers. Daar kunt ge goed verdienen tegenwoordig, in de arbeidsector. :)

Spliffsnatcher

Legacy Member
Kennis van mij werkt in de recruteringsector. en als er nu 1 ding geweten is dan is het dat goede techniekers en mensen uit de wetenschappelijke richtingen sterk gezocht zijn. IT durft al is te varieren.

Maar wat nog sterker opvalt is dat de personen die verder komen uit de humane wetenschappen/talen/rechten.geschiedenis/polsoc/enz... nog veel te hard geloven in hun jobkansen en verloning. Meestal voelen ze hun zelfs te goed om te willen gaan werken in lagere functies. Terwijl het wel vrij duidelijk mag zijn dat die richtingen u later geen fantastische jobs opleveren.

ik kan studenten hier maar 1 ding aanraden. TSO is echt een zeer goede keuze zelfs nog voor verder te studeren. Doe je ASO focus u dan op wetenschappen en latijn. de economie is te zwak in secundair om belang te hebben en de talen helpen je nog minder vooruit.

Vintage Hifi

Legacy Member
Talen in ASO zijn hoegenaamd niets waard. Ben je echt niets mee. En Economie is goed voor een kleine basis, maar op Universitair niveau Economie volgen is nog wel iets totaal anders. Ik doe zelf T.E.W. in Uhasselt, en kan nu niet zeggen dat ik van mijn ASO veel heb meegekregen.

Santa

Legacy Member
Nog erger bij ons. 99% van zij die int middelbaar economie gehad hadden, was gebuisd op inleiding tot de economie in het eerste jaar. De meesten die latijn hadden gedaan waren er goed door :)

Spliffsnatcher

Legacy Member
Onerwijs moet dringend aangepast worden, want we zijn al lang niet meer bijde beteren van de wereld. de indeling aso tso bso is ouderwets en veel te star. komt er dan nig bij dat het jonge mensen illusies voor ogen houdt en dat diezelfde jongeren misschien beter de arbeidsmarkt hadden kunnen vullen in de knelpuntberoepen.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan