Archief - Metrosexuality

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Dirty_Col

Legacy Member
Tha_nOn zei:
eerlijk gezegd vind ik 200 euro ook nog veel te veel ze, dus echt wauw vind ik uw argument niet
wrm niet een mp3spelerke van 60 euro \o/ twerkt ook ze

(niet tegenstaande hebk zelf wel nen ipod maar die's wel tweedehands:p)

een mp3speler van 8gb voor 60 euro? :p Kheb vroeger van die prullen gehad van 512mb ma als ge op vakantie gaat zitte 1-2 weken naar dezelfde 80 liedjes te luisteren... ondraaglijk gewoon! (+ het feit dak die elke week met andere liedjes moest volzetten :p )

Tha_nOn

Legacy Member
Dirty_Col zei:
een mp3speler van 8gb voor 60 euro? :p Kheb vroeger van die prullen gehad van 512mb ma als ge op vakantie gaat zitte 1-2 weken naar dezelfde 80 liedjes te luisteren... ondraaglijk gewoon! (+ het feit dak die elke week met andere liedjes moest volzetten :p )

kweet ook wel dat ge dat niet vind in dat volume
maar tis nu niet gelijk dat ge 8gb nodig hebt ze imo (allé ik heb mààr 4 gb en ik steek nog niet eens den helft vol)

(tenzij ge ook filmkes wilt gaan doen maar dan hebben we het niet over gewoon nen mp3speler)

Gavin

Legacy Member
Dirty_Col zei:
een mp3speler van 8gb voor 60 euro? :p Kheb vroeger van die prullen gehad van 512mb ma als ge op vakantie gaat zitte 1-2 weken naar dezelfde 80 liedjes te luisteren... ondraaglijk gewoon! (+ het feit dak die elke week met andere liedjes moest volzetten :p )
zen sleek photo, 20gb, 200euro
radio en al wat ge wilt..

dus nu hebt gij in vergelijking veel betaald voor iets wat niet zo cool is :p


maar ge hebt gelijk, er is weinig tot geen verschil in ipod of zen
heb de nano, een ipod video en mijne sleek nu eens getest
zelfde zever, andere bekend/coolheidsfactor en daar betaal je voor

Spliffsnatcher

Legacy Member
@dekadez

Je hebt mij dus wel degelijk verkeerd begrepen. Ik zou het bijzonder erg vinden als een serieuze psycholoog de hokjes op zich zou bestuderen. Uiteraard doelde ik op het feit dat hokjes verder komen uit de menselijke aard en bijgevolg onvermijdbaar zijn. Trouwens ik zeg ook niet dat personen hun bewust in een bepaald hokje plaatsen. Nee dat gebeurt door de tegenpartij.

Dus ook al verschijn je elke dag in een ander tenue op het werk, wat ik trouwens niet kan maken of ik wordt buitengewipt. Dan nog zal er na verloop van tijd een oordeel over u zijn en een bijpassend hokje of hokjes. het is gewoon onmogelijk om op elk tijdstip u eigen zelve te laten varieren van kleding,mening, taalgebruik, enz enz....ik zie mij moirgen al in joggingpak aankomen op het werk ze gaan is lachen als ik zeg dat het is om hokjes te vermijden.

Dirty_Col

Legacy Member
Tha_nOn zei:
kweet ook wel dat ge dat niet vind in dat volume
maar tis nu niet gelijk dat ge 8gb nodig hebt ze imo (allé ik heb mààr 4 gb en ik steek nog niet eens den helft vol)

(tenzij ge ook filmkes wilt gaan doen maar dan hebben we het niet over gewoon nen mp3speler)

em zit nu anders wel al bijna vol hoor, met enkel muziek :p

Gavin zei:
zen sleek photo, 20gb, 200euro
radio en al wat ge wilt..

dus nu hebt gij in vergelijking veel betaald voor iets wat niet zo cool is :p

Jama die hadden ze niet in de winkel :unsure: khad ook nie veel zin om alle winkels te gaan afzoeken voor de beste prijs/volume koop, 8gb+ fm radio is genoeg voor mij. Coolheidsfactor kan me geen zeik schelen, als de geluidskwaliteit maar in orde is :)

Vintage Hifi

Legacy Member
Tha_nOn zei:
kweet ook wel dat ge dat niet vind in dat volume
maar tis nu niet gelijk dat ge 8gb nodig hebt ze imo (allé ik heb mààr 4 gb en ik steek nog niet eens den helft vol)

(tenzij ge ook filmkes wilt gaan doen maar dan hebben we het niet over gewoon nen mp3speler)
Ik heb 42 Gig aan MP3's en +200 cd's. 20 gig zou voor mij nog te weinig zijn.
Daarom ben ik puur voor kwaliteit en niet voor volume gegaan met een iRiver IMP-995 (512MB). Supertevreden van. Dan maar om de x-aantal dagen nieuwe liedjes opzetten, I don't mind. :)

Avondland

Legacy Member
Ach, er gaat niets boven een goeie cd-speler. Neem je cd's mee in hoesjes en de boekjes neem je ook mee. Soms hier en daar wat aangename literatuur!

Tha_nOn

Legacy Member
Wa_denkte zei:
Ik heb 42 Gig aan MP3's en +200 cd's. 20 gig zou voor mij nog te weinig zijn.
Daarom ben ik puur voor kwaliteit en niet voor volume gegaan met een iRiver IMP-995 (512MB). Supertevreden van. Dan maar om de x-aantal dagen nieuwe liedjes opzetten, I don't mind. :)


als ik wil zouk 100+ Gb hebben om ergens op te zetten \o/
anyway ik kies liever voor dingen die ik graag hoor onderweg (tjah raar maar onderweg wilk niet alles horen wat ik thuis wil horen:p)

en tjah:p ge zegt wat dak denk:p ge hebt nooit zoveel ruimte nodig voor in 1 keer of in paar keer te kunnen bezigen, tenzij ge da echt non-stop zou aanzetten

Vintage Hifi

Legacy Member
Avondland zei:
Ach, er gaat niets boven een goeie cd-speler. Neem je cd's mee in hoesjes en de boekjes neem je ook mee. Soms hier en daar wat aangename literatuur!
En dan mijn cd's naar de knoppen door teveel mee te sleuren overal. Neen, dank u, daar is mijn cd-verzameling te heilig voor. :p

@Non: Mja, mijn klassieke muziek, erotic love songs, ... laat ik bijvoorbeeld ook liever thuis, die sfeer gaat toch verloren als je in de bus zit :p

Avondland

Legacy Member
Wa_denkte zei:
En dan mijn cd's naar de knoppen door teveel mee te sleuren overal. Neen, dank u, daar is mijn cd-verzameling te heilig voor. :p
Een beetje uw cd's verzorgen en dan is er niets mis mee. Ach, ik ben dan ook een tegendraadse lul ... :cool:

Vintage Hifi

Legacy Member
Avondland zei:
Een beetje uw cd's verzorgen en dan is er niets mis mee. Ach, ik ben dan ook een tegendraadse lul ... :cool:
Mja, als die in mijne rugzak zitten of in de auto moeten liggen, dan gaan ze meestal toch minder lang mee, hoor, dan dat ze hier braaf thuis liggen, heilig te zijn. :p

Elvis P

Legacy Member
Wa_denkte zei:
Ik heb 42 Gig aan MP3's en +200 cd's. 20 gig zou voor mij nog te weinig zijn.
Daarom ben ik puur voor kwaliteit en niet voor volume gegaan met een iRiver IMP-995 (512MB). Supertevreden van. Dan maar om de x-aantal dagen nieuwe liedjes opzetten, I don't mind. :)
Heb lang rondgelopen met een van 256 MB waar ik dus ook om de paar dagen andere liedjes moest opzetten, wat op zich ni erg is. Maar twas gewoon enorm moelijk om elke keer te beslissen welke liedjes er wel of nie op te zetten, dus een grotere is op vlak wel handig, maakt de keuze toch IETS makkelijker :p

Starrk

Legacy Member
Avondland zei:
Ach, er gaat niets boven een goeie cd-speler. Neem je cd's mee in hoesjes en de boekjes neem je ook mee. Soms hier en daar wat aangename literatuur!

Moest er anti-shock opzitten en die speler niet al te groot zijn zou ik nog ene meenemen.

Maar gewoon vanwege het feit dat ik met mijn oude speler niet kan lopen/wandelen zonder dat ik luister met een auditief stroboscoop-effect, of mijn CD mutileer; en omdat het veel te lomp is om in uw broekzak te steken ben ik toch tevree met mijn kleintje :p

Kurobu

Legacy Member
doe wat je wil, kletsen doen ze toch.

dit is een spreekwoord die ik nooit vergeet en altijd gebruik.

gelijk wat je doet, wie je bent , hoe je het doet..
er zal altijd iemand een probleem hebben.

Quilombo

Legacy Member
Gamedude zei:
hah, er is toch nog iets interessants off-topic uit deze thread gekomen, om daar effe op in te gaan --> vraagje naar Hmgrwngd gericht:

Er was ne tijd da ge u zo onzeker voelde, da ge u eigen lelijk vond en nu plots voel je je vrij, accepteer je jezelf (ge vindt u eigen mooi etc).. je bent volkomen eerlijk met jezelf en anderen & je houdt jezelf niet tegen om dingen te doen die jij graag wilt doen omwille van maatschappelijke normen en waarden etc.. Waar zat die plotse verandering? Gebeurtenis/ervaring/ ??

the change in you fascinates me :p

EDIT: ah, kebbet al gehoord van democracy02 wa voor u verandering zorgde, me likes liberty caps too :p

ik heb niet van democracy02 gehoord, en ook niet van iemand anders.
enlighten me!

Feignasse

Legacy Member
Nogmaals ik koppel het niet met kwaliteit, ik zeg niet meer dan dat het DEZELFDE kwaliteit is
Dus een Carrefour-bottine van 40€ is even stevig als een Cat/Timberland die driemaal zoveel kost? Beide massaproducten, beide "slechts" even goed? Daar geloof ik niet in. Het prijsverschil is groot, maar je kan het onmogelijk volledig op merk/imago afwentelen, enkele uitzonderingen daargelaten.

Net zoals audi bmw en mercedes hun autos verkopen. toyota is kwalitatief veel hoogstaander dan die drie. Echter worden ze wel wel aanzien als de betere wagens.
Toyota en andere Japanse wagens zijn meestal betrouwbaarder ja. Maar kwaliteit is een rekbaar begrip. Ik kan mij vergissen, maar het zijn toch dikwijls de dure Duitsers die de meest innovatieve technologieën als eersten in hun wagens integreren. Dat die dan meer kinderziektes vertonen is normaal. En ik wil de gebruikte materialen en assemblagekwaliteit in pakweg een Avensis en een BMW 3 wel eens vergelijken, ik denk niet dat die 3 zal moeten onderdoen. En nog: een Avensis 2.0 D4D vs een BMW 320d, die eerste zal gewoon een pak saaier en burgerlijker rijden, dus het prijsverschil is tot op zekere hoogte echt wel gerechtvaardigd. Tot op zekere hoogte, omdat ik evenmin wil ontkennen dat merk & imago ook doorgerekend worden.

Talen in ASO zijn hoegenaamd niets waard. Ben je echt niets mee.
In een richting als ecmt wschl niet nee. Neem Latijn en/of Grieks erbij en dat verandert imo al heel wat aan de zaak. Alleen al omdat je een bredere achtergrond krijgt tov de huidige Romaanse en Germaanse talen en je dus minder in afzonderlijke, waardeloze hokjes zit te leren.

wrm niet een mp3spelerke van 60 euro \o/ twerkt ook ze
Ja maar niet zo goed als duurdere spelers. En dan denk ik vooral aan geluidskwaliteit, hoe je het ook draait of keert, daarin bestaan objectieve verschillen. Ik loop ook maar rond met een spelertje van 1 gig, maar 't is er wel eentje van iRiver. Kost drie- tot viermaal meer dan zo'n xiron-geval uit Blokker maar speelt ook een veelvoud beter én langer. Apple is een andere zaak: gemiddelde kwaliteit, hoge prijs, als je 't mij vraagt.

Avondland

Legacy Member
Ulixes zei:
Dus een Carrefour-bottine van 40€ is even stevig als een Cat/Timberland die driemaal zoveel kost? Beide massaproducten, beide "slechts" even goed? Daar geloof ik niet in. Het prijsverschil is groot, maar je kan het onmogelijk volledig op merk/imago afwentelen, enkele uitzonderingen daargelaten.
Ik heb stevige bottinnen van 49 euro gekocht in de plaatselijke berca en die draag ik al meer als een jaar. Nog geen problemen mee gehad. Met mijn vorige bottinnen die meer kostten echter wel: de zool was al spoedig kapot en het rafelde vanbinnenuit.

Timberlands zijn niet persé de beste kwaliteit. Voor het merk betaald men meer. Omdat het een psychologische garantie geeft van betrouwbaarheid en duurzaamheid, meer niet. Hier en daar kan het wel zijn dat het kwaliteit is, maar zeker niet voor het gros van de merkproducten.

Kurobu

Legacy Member
en hier is het juist het tegen overgestelde, dure merk schoenen gaan hier langer mee ;).. dus ja how :p

ik heb bv hush puppies, kost redelijk veel geld en ze gaan nu hun 3de winter in.

Gamedude

Legacy Member
Kurobu zei:
en hier is het juist het tegen overgestelde, dure merk schoenen gaan hier langer mee ;).. dus ja how :p

ik heb bv hush puppies, kost redelijk veel geld en ze gaan nu hun 3de winter in.
ma gij hebt toch 49 paar schoenen? Dan draagde toch ni éénzelfde paar continu = die gaan jaren mee

KoenDK

Legacy Member
GMotha zei:
Zelf keuzes maken over absoluut nutteloze dingen.
Da's pretty much uzelf zijn.

indien het brand, zou je dan actie ondernemen?
indien je aan het wachten bent in de rij voor treinticket, en je ziet iemand een portefeuille stelen, zou je reageren?


in die specifieke reportage op Canvas, werd bewezen dat iedere persoon geen actie ondernam
omdat de groep (allemaal acteurs uiteraard :) ) had besloten om geen actie te ondernemen


trust me, na zulke reportages begin je anders te denken over uzelf :wtf:



de mens als kuddedier, geloof mij vrij :niceone:



maak achteraf zelf maar de vergelijking met metrosexualiteit, skater, johny, bikkembergs, scapa, whatever !
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan