Archief - Metrosexuality

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Arifiene

Legacy Member
Spliffsnatcher zei:
Hilfiger van goede kwaliteit??

Hilfiger is net zoals scapa, polo sport en burberry confectie-->net zoals h&m. Hun marketing is gebaseerd op het principe. Maak het duur en snobs lopen er vanzelf in. Zoek maar is op: psychologisch koppelen mensen geld aan kwaliteit en zijn daarmee perfect te manipuleren.

Net zoals audi bmw en mercedes hun autos verkopen. toyota is kwalitatief veel hoogstaander dan die drie. Echter worden ze wel wel aanzien als de betere wagens.

Metroseksuelen, snobs, jambers marginalen, skaterboys zijn allemaal 1 pot nat ze volgen gewoon een image en alles wat dat image voorschrijft is smaak en de rest niet.

Het is echter vrij onmogelijk van u in geen enkele groep te willen profileren, dat gaat gewoon niet. Maar ik prefereer dan toch de groep van gezond verstand met vermenging van andere groepen. Ipv de domme redenering ik koop merken omdat ze beter zijn van kwaliteit. --> HALLO, 35 procent van de populaire merkkledij die verkocht wordt in belgie is fake, en dat is niet alleen zo in obscure steegjes. dat gebeurt in grote en kleine boutiques. Is nog geen 2 jaar geleden groot onderzoek naar gedaan.

Hilfiger, scapa, polo sport is NIET hetzelfde als van noten, energie, diesel, lagerfeld, kenzo, issey.
hilfiger wordt wel degelijk en masse geproduceerd in standaard naaiateliers die dezelfde kwaliteit leveren als h&m.

Ik koop mijn kleren ook in kleine zaken en ik betaal gemiddeld 300/pull 120/hemd 250/broek 1000/kostuum. Maar no way dat je daar ooit de voorgaande merken zal zien hangen. Iedereen loopt daarmee rond.

* snobs zijn een farce omdat ze ze zogezegd volgens hen dure kledij kopen, terwijl dat helemaal niet zo is. dure kledij koop je wanneer je werkt en er van u verwacht wordt dat je dikke klanten helpt. Ik heb tijdens mijn schooljaren niet durven denken om 100 euro uit te geven om brol zoals hilfiger.

* metroseksuelen zijn een farce omdat ze helemaal niet modebewust zijn, ze volgen gewoon een image zonder het door te hebben.


ik daag de metroseksuelen hier uit: vraag aan 100 vrouwen wie ze het meeste sexy vinden. De verzorgde gevoelige jongen met roze trui of de man in maatpak die nooit het eten klaarmaakt maar wel pakken geld binnen brengt.
Het is niet omdat het en masse wordt geproduceerd dat het rommel is. Alleen Chanel en co kunnen het zich permiteren om van een mooie geborduurde jas slechts 1 exemplaar te maken en er €13000 voor te vragen. Geld koppelen aan kwaliteit daar zie ik scapa nog in terugkomen (heb daar 1pull en 1 shirtje van, en omg, tis gwn rommel, da pulltje wolt zelfs met handwas, en da shirtje zet precies uit - idem dito bikkembergs- waar ik gelukkig nooit iets van gekocht heb). Hilfiger vind ik zeer goede kwaliteit, nog nooit problemen mee gehad. hetzelfde voor mijn armani kleren, Ralph Lauren, etc.

Als gij dat image vindt is da uw probleem, ik koop nog altijd kleren die ik graag zie en die kwalitatief goed zijn (en da kunt ge bij de meeste dingen al in de winkel zien cfr loshangende draden, knopen die niet goed aangenaaid zijn, en shirtjes die al wollen in de winkel zelf :ironic:).

Fake, ik koop kleren in de desbetreffende winkels (tommy bij tommy etc), zo geen onaangename verrassingen. vergeet ook niet dat er serieus wat afgekocht wordt op ebay en consoorten, zo haal je gewoon de kwaliteit naar beneden.

Van noten en consoorten kun je gewoon op geen enkele manier vergelijken met hilfiger en co, het is een andere stijl, andere prijsklasse...
Persoonlijk vind ik nooit mijn goesting bij van noten, ik vind de meeste kledij daarvan op het afschuwelijke af. Ook vind ik de meeste stukken geen euro voor de vodden waard. Zelfs al zouden deze goedkoper zijn, ik zou niet kopen (logisch, ik vind ze lelijk, zelfs al zouden ze 'in' zijn bij snobs of who-ever).

Als jij geen €100 wil uitgeven aan hilfiger, nu of toen, da is dan uw zaak. Who gives a damn. Ik kan het ook zo draaien als: ik kan ni begrijpen dat gij zoveel geld wil geven aan Diesel, ik vind die hun collecties sucken.

En uw vergelijking trekt nu es helemaal op nix, alsof elke gast die een roze pull draagt gevoelig is, en elke man in maatpak nix doet in het huishouden, dit is gewoon te belachelijk voor woorden.

Spliffsnatcher

Legacy Member
ik koppel en masse niet met kwaliteit ik koppel het met originaliteit.

Die 35 procent zaten tommy winkels ook tussen, die werken ook maar onder een vorm van onderaanneming.

Roze truien vind je mooi en van noten niet, mijn punt is dus dat metroseksulen zichzelf profileren als modekenners. ik heb nog nooit beweerd dat ik iets van mode ken, maar ik zou het al zeker niet doen als ik persoon nummer 13 in een dozijn was met een roze polo.

Mijn vergelijking is 1 van twee uitersten, ik kan moeilijk elk individu 1 voor 1 gaan vergelijken. Maar in die uitersten ligt wel veel waarheid.

Arifiene

Legacy Member
Spliffsnatcher zei:
ik koppel en masse niet met kwaliteit ik koppel het met originaliteit.

Die 35 procent zaten tommy winkels ook tussen, die werken ook maar onder een vorm van onderaanneming.

Roze truien vind je mooi en van noten niet, mijn punt is dus dat metroseksulen zichzelf profileren als modekenners. ik heb nog nooit beweerd dat ik iets van mode ken, maar ik zou het al zeker niet doen als ik persoon nummer 13 in een dozijn was met een roze polo.

Mijn vergelijking is 1 van twee uitersten, ik kan moeilijk elk individu 1 voor 1 gaan vergelijken. Maar in die uitersten ligt wel veel waarheid.
"Hilfiger, scapa, polo sport is NIET hetzelfde als van noten, energie, diesel, lagerfeld, kenzo, issey.
hilfiger wordt wel degelijk en masse geproduceerd in standaard naaiateliers die dezelfde kwaliteit leveren als h&m."
dan moet je toch dringend leren jezelf duidelijker uit te drukken.

Toon me dat rapport dan maar ens, k ben ten zeerste geïnteresseerd :)

Weeral zo'n veralgemening 'roze truien vind je mooi'. Nee, ik vind niet alle roze truien mooi, net alsof ik niet alle zwarte naaldhakken mooi vindt. Van noten vind ik (de collecties die ik persoonlijk ervan gezien heb dan, en de stijl in het algemeen) niet mooi. Wat heeft da in godsname te maken met metroseksuelen die zich profieleren als modekenners? Even ter info: ik ben geen metroseksueel, ik ben een meisje, en IK vind roze truien mooi ja, ben ik daarom per defintie géén modekenner?

Roze polo=/=roze trui, want dan beginnen we weer over die polo-discussie en die hangt men botten uit. Besides, roze is maar een kleur ze, ik kom echt gek als mannen daar zo onnozel over doen. Alsof je direct gay ofzo bent omdat je roze draagt, djeez. En trouwens, als dat stuk repliek op mij bestemd was dan kun je niet verder ernaast zitten. ik ken wel degelijk iets van mode, ik heb een roze polo (ik ben dan ook een vrouw, do you mind? :ironic:), en diegene die me kennen weten ebst dat ik er niet bijloop als 13 in een dozijn.

2 uitersten die nergens op slaan dan toch. Elke man die een pak draagt verdient veel geld en doet nix in het huidhouden. Elke man met een roze trui (of was het polo? :ironic:) daarentegen is gevoelig en niet sexy.
laat me niet lachen, als jij een lief hebt die er zo over denkt, she sure as hell wouldn't be my friend...

Spliffsnatcher

Legacy Member
1) Nogmaals ik koppel het niet met kwaliteit, ik zeg niet meer dan dat het DEZELFDE kwaliteit is, leer nuances duidelijk lezen. Ik zeg daarnaast wel degelijk dat qua originaliteit hilfiger niets voorstelt aangezien het daar per 1000 van de band rolt zoals bij h&m. Er zijn ontwerpers die hun stukken beperken en op het vlak van creativiteit wat mode toch is dacht ik, is dat al net even belangrijk als kwaliteit. Ik droeg vroeger hemden van h&m en die gaan even lang mee dan een hemd van hilfiger waar je x euro meer voor betaald. En voor de originaliteit moet je het ook niet doen.

2) Rapport: ik ben geen databank, maar ga is langs bij de douane en zij zullen u weten te zeggen dat fake merkkledij geen ding is dat enkel in obscure steegjes voorkomt. En dat de mate waarin het voorkomt niet enkele luttele procenten is. Beperkte oplage kledij of kledij die gemaakt is met complexere technieken is de moeite niet om na te maken.

3) Ik heb nergens gezegd dat JIJ niets van mode kent, ik ken u niet en waarom zou ik in godsnaam op een forum persoonlijke argumenten gaan gebruiken? Mijn punt was algemeen op de term metroseksueel bedoelt wat in mijn ogen niets meer is dan een trend die in het leven is geroepen om net dat extra iets meer te verkopen. Trouwens van mij mag iedereen geloven wat ze willen. Smeer je elke dag maar vol met potje x en potje y, u gezicht ziet er nu misschien nog goed uit maar binnen 20 jaar is het aangetast dankzij de zuren die ze gebruiken om "dode" huid te verwijderen. Nogmaals dit slaagt niet op u persoonlijk, maar meer op de hele klucht wat het eigenlijk is.

4) Wat maakt het uit dat je een vrouw bent ik had het niet op u, en dat kan perfect dat jij staat met een roze trui en dat jij perfect weet welke bij je past en welke niet. Ik had het op de meerderheid die in het straatbeeld rondloopt. Als ik 1 man zie met een roze polo of hilfiger pull zie ik 50 meter verder ook iemand met diezelfde kledij. Echt geweldig modieus. Als ik in het atelier kom loopt iedereen daar ook in dickies werkkledij. whats the difference

5) Twee UITERSTEN: uitersten zoals in extremen, zoals in typering zonder nuance. uiteraard weet ik dat niemand in dat plaatje past. Niemand hoort graag het woord hokjes maar de realiteit is dat het wel degelijk bestaat en dat metroseksuelen erin lopen zoals een kip zonder kop. En zij niet alleen.

6) Mijn lief is architecte, dus qua creativiteit denk ik wel dat ze goed zit. En die zal idd ook apprecieren als ik er verzorgd bijloop wat ik trouwens ook doe, maar als zij op straat een man ziet met een roze polo en een mooi gezichtje dan zal die zeggen oh die is mooi en schattig maar daar achter gevolgd, dat is goed voor een puppy maar ik heb mannen nog liever als man. En het is niet alleen zij die zo denkt

exer666

Legacy Member
Tha_nOn zei:
vroeger was da zo, kheb mij laten wijsmaken dat dat was omdat maria altijd nen blauwe mantel droeg:p

anyway das gaandeweg omgedraaid dus roos is nu algemeen gezegd voor een meiske

1 woord: Barbie...

Hmgrwngd

Legacy Member
Gamedude zei:
EDIT: ah, kebbet al gehoord van democracy02 wa voor u verandering zorgde, me likes liberty caps too :p

Geloof het of geloof het niet , ik heb m'n veranderingen compleet nuchter uitgewerkt...
En dat is hoe het werkte: Nuchter heb ik steeds opnieuw, op elk moment m'n acties zo goed mogelijk proberen te maken.

En het werkt: Mensen lachen naar me; en ik maak de omgeving ietsje leuker. En het voelt zalig aan!

prozackx zei:
@ Hmgrwngd

i like your style, dude

Eindelijk ook nog een liefhebber van The Big Lebowski ... :bow:

Yo-Han

Legacy Member
och ja of ik nu een 40€ h&m jeans koop of een 120€ diesel 90€ levis...allemaal even snel versleten hoor..vroeger ging een jeans van 3000 fr wel kwazi 2,3 x zo lang mee als ene van 1200fr bvb...nu is het de winstmarge/marketing dat telt ipv kwaliteit en de productie is ook veelal verhuisd naar lagere loonlanden en andere oorden..het westen wordt te duur!

zelfs chanel etc.is niet zo bijster goed van prijs/kwlitiet hoor...al die design/mode toestanden...offtopic Vb..ge zoudt eens moeten weten,ik lever soms ganse dagen peperdure designmeubelen; hoeveel er aan scheelt of hoe labiel het maar in elkaar zit of hoe hoe goed het van constructie maar op ikea of een ander value merk trekt..maar t'is allemaal MOOIER hé, designer stuff

af en toe heb ik wel een iets in m'n handen van tjah "gebouwd gelijk een tank...maar ja aan 10000€ voor een 3 zit ofzo! zelfde bij kleding hoor, en ik spreek dan nog niet van de gewone gangbare merken, maar designer kleding etc. dat kan de zogezegde metrosexueel zich meestal niet permieteren; tenzij hij ceo is op z'n 28ste ofzo :p

In t'kort ik ken de mode design kunst wereld te goed om er al bij al veel geld aan uit te geven; en weet dat het een kwestie is van de mensen te overtuigen door de trends naar hun kop te smijten...ik ga voor de kwaliteit/comfort,rest zal me worst wezen..because.. i'm a man, with pet 21..you can lean on my baby..we could have lot's of fun ;)

Vintage Hifi

Legacy Member
Kijk naar iPod. Absoluut niet de beste qua prijs of kwaliteit op de markt. Maar door slim design en slimme marketing van Apple hebben ze wel meer dan de helft van de markt van mp3-spelers. Same story.

Arifiene

Legacy Member
Spliffsnatcher zei:
1) Nogmaals ik koppel het niet met kwaliteit, ik zeg niet meer dan dat het DEZELFDE kwaliteit is, leer nuances duidelijk lezen. Ik zeg daarnaast wel degelijk dat qua originaliteit hilfiger niets voorstelt aangezien het daar per 1000 van de band rolt zoals bij h&m. Er zijn ontwerpers die hun stukken beperken en op het vlak van creativiteit wat mode toch is dacht ik, is dat al net even belangrijk als kwaliteit. Ik droeg vroeger hemden van h&m en die gaan even lang mee dan een hemd van hilfiger waar je x euro meer voor betaald. En voor de originaliteit moet je het ook niet doen.

2) Rapport: ik ben geen databank, maar ga is langs bij de douane en zij zullen u weten te zeggen dat fake merkkledij geen ding is dat enkel in obscure steegjes voorkomt. En dat de mate waarin het voorkomt niet enkele luttele procenten is. Beperkte oplage kledij of kledij die gemaakt is met complexere technieken is de moeite niet om na te maken.

3) Ik heb nergens gezegd dat JIJ niets van mode kent, ik ken u niet en waarom zou ik in godsnaam op een forum persoonlijke argumenten gaan gebruiken? Mijn punt was algemeen op de term metroseksueel bedoelt wat in mijn ogen niets meer is dan een trend die in het leven is geroepen om net dat extra iets meer te verkopen. Trouwens van mij mag iedereen geloven wat ze willen. Smeer je elke dag maar vol met potje x en potje y, u gezicht ziet er nu misschien nog goed uit maar binnen 20 jaar is het aangetast dankzij de zuren die ze gebruiken om "dode" huid te verwijderen. Nogmaals dit slaagt niet op u persoonlijk, maar meer op de hele klucht wat het eigenlijk is.

4) Wat maakt het uit dat je een vrouw bent ik had het niet op u, en dat kan perfect dat jij staat met een roze trui en dat jij perfect weet welke bij je past en welke niet. Ik had het op de meerderheid die in het straatbeeld rondloopt. Als ik 1 man zie met een roze polo of hilfiger pull zie ik 50 meter verder ook iemand met diezelfde kledij. Echt geweldig modieus. Als ik in het atelier kom loopt iedereen daar ook in dickies werkkledij. whats the difference

5) Twee UITERSTEN: uitersten zoals in extremen, zoals in typering zonder nuance. uiteraard weet ik dat niemand in dat plaatje past. Niemand hoort graag het woord hokjes maar de realiteit is dat het wel degelijk bestaat en dat metroseksuelen erin lopen zoals een kip zonder kop. En zij niet alleen.

6) Mijn lief is architecte, dus qua creativiteit denk ik wel dat ze goed zit. En die zal idd ook apprecieren als ik er verzorgd bijloop wat ik trouwens ook doe, maar als zij op straat een man ziet met een roze polo en een mooi gezichtje dan zal die zeggen oh die is mooi en schattig maar daar achter gevolgd, dat is goed voor een puppy maar ik heb mannen nog liever als man. En het is niet alleen zij die zo denkt
1) goed dan is dat geen koppelen voor u, ge brengt het enkel in verband met elkaar, mij best
2) als ge een bron wil gebruiken als bewijsmateriaal, dan zoude tenminste die bron moeten kunnen aanwijzen, zelfs al is het een concrete verwijzing (dus nie 'ga eens naar de douane of de flikken of whatever=> dan kan k es naar google gaan en typen ook)
3)het kwam persoonlijk over, sorry dak het zo geinterpreteerd heb. besides: de meeste dagcremes met zuren in, dat zijn die dagcremes die rimpels tegengaan. Ge moet nogal zot zijn om dat nu al te gebruiken (bij nivea bvb weet ik dat op de bijsluiter staat dat ge dat niet voor uw 35 moogt gebruiken) Ge hebt ook gwn hydraterende dagcremes hoor, en die zijn wél goed als ge bvb een droge huid hebt.
4) ik vraag mij dan toch echt af waar gij woont, want hier in brugge zijn ze blijkbaar niet zo happig op roze polos, ofwel kijk k derover, en dat zou me sterk verbazen, ik heb een zeer gezonde interesse in mannen en in kledij
5)de enige mensen die de hokjesmentaliteit in leven houden zijn mensen zoals gij die blijven volhouden dat ze bestaan. Imo kunde de term metroseksueel OOK in verschillende hokjes onderbrengen, maar dan geen hokje appart. Als ge al met verschillende hokjes wil werken: 99% van de mensen hier behoort er minimum tot 2 of meer.
6)ik heb nix gezegd over creativiteit maar wel over hoe uw lief zou denken over mannen (volgens u dus t zelfde als gij, lekker bekrompen IMO maar da is uw mening). En de stelling 'roze polo met een mooi gezichtje en erachter lopen als een puppy' is gwn te lachwekkend voor woorden en zal k zelfs niet verder op reageren.

Dirty_Col

Legacy Member
Wa_denkte zei:
Kijk naar iPod. Absoluut niet de beste qua prijs of kwaliteit op de markt. Maar door slim design en slimme marketing van Apple hebben ze wel meer dan de helft van de markt van mp3-spelers. Same story.

Ik heb momenteel een zen micro van 8GB die meer dan 50% goedkoper is dan het iPod-equivalent. Kwalitatief gezien zal er bijna geen verschil op zitten, daar ben ik bijna zeker van... ik vind het eigenlijk achterlijk dat zo van die 14-jarige snobs met hun iPod van 400 euro staan te zwaaien terwijl ik naar mn zen zit te luisteren van 200 euro, maar ja, tis hip en cool he :ironic:

zotteluc

Legacy Member
arifiene zei:
ik koop kleren in de desbetreffende winkels (tommy bij tommy etc), zo geen onaangename verrassingen =

arifiene zei:
Heb onlangs een mega wijs zalmroze trui'tje gezien, gekocht, en toen dak thuiskwam zag t dat het tommy logo er toch opstond

nu ben ik even verward, was dat nu een verrassing of niet?

Arifiene

Legacy Member
zotteluc zei:
nu ben ik even verward, was dat nu een verrassing of niet?
Kwist wel dat het van Tommy was eh slimmeke :p
Khad gwn dat logo niet zien staan, dat staat niet op àlle kleren van Hilfiger eh. Dat doet er voor mij niet zo toe hoor. Als het er staat, fine, staat het er niet, mij best.

Starrk

Legacy Member
Santa| zei:
Nog erger bij ons. 99% van zij die int middelbaar economie gehad hadden, was gebuisd op inleiding tot de economie in het eerste jaar. De meesten die latijn hadden gedaan waren er goed door :)

leren leren he :)

Dirty_Col zei:
Ik heb momenteel een zen micro van 8GB die meer dan 50% goedkoper is dan het iPod-equivalent. Kwalitatief gezien zal er bijna geen verschil op zitten, daar ben ik bijna zeker van... ik vind het eigenlijk achterlijk dat zo van die 14-jarige snobs met hun iPod van 400 euro staan te zwaaien terwijl ik naar mn zen zit te luisteren van 200 euro, maar ja, tis hip en cool he :ironic:

same, ik ben content van mijn zenneke, en dat design is stijlvol genoeg in mijn ogen.

Spliffsnatcher

Legacy Member
1) Nee verbanden leg ik ook niet. Ik link massaproductie met originaliteit niet met kwaliteit. Hoewel sommige originaliteit als een kwaliteit bekijken als het gaat over creativiteit.

2) Het is hier een forum, mijn argumenten staaf ik op mijn werk of soms op een forum als het gaat om niet algemene kennis. Dat van die fake kledij is algemene kennis als je de actualiteit van de afgelopen 15 jaar hebt gevolgd. Ik moet toch ook niet gaan bewijzen dat clinton afgezet is door een leugen?
Concreet ging het over een massaal onderoek naar namaak, waarbij men effectief winkels van onder tot boven heeft gedraaid en ook winkels die dan eerder als betrouwbaar worden aanschouwd.

3) Mijn excuses als het persoonlijk over kwam. Over de dagcremes ben je juist. Dan toch de neutrale zonder parfums of enige vorm van toegevoegden. Het is eigenlijk vrij schandalig wat er allemaal op de markt wordt gebracht, maar het is niet verboden omdat de hoeveelheden van stof x beperkt worden gehouden, echter gebruik het maar vaak genoeg en de gevolgen zul je later wel merken. Net dezelfde reden waarom je best niet elke dag je haar wast met shampoo, conditioner is al helemaal om u hoofdhuid om zeep te helpen.

4) Ik woon in leuven en brussel en het is hier vantijd echt wel erg. Brugge is nu ook wel de far west van belgie eh :)

5) Sorry juffrouw, maar ik ben niet alleen met die hokjes, Pak u een goed boek psychologie en u ogen zullen opengaan. Hokjes hebben bestaan, bestaan nog steeds en zullen blijven bestaan. Zelfs als je koppig buiten een hokje wil leven behoor je tot het hokje van de buitenhokjeswillenlevenaars. De reclamewereld weet goed genoed dat hokjes snel vervelen en dus moeten er nieuwe bedacht worden om te blijvenverkopen. Mensen zijn redelijk eenvoudige beestjes als het op massamanipulatie komt
--> een tip: bekijk is "the century of self" van adam curtis.

6) Euhm wat is er mis met bekrompen te zijn? Pas op met te ruim te willen denken puur enkel en alleen omdat de boekjes het doen. Dat helpt u niets vooruit. Mensen mogen nog altijd hun meningen hebben en dat mag evngoed conservatief als progressief zijn.
ik zeg alleen maar dat mijn mening en die van men vriendin(en) en al mijn collegas hetzelfde is --> een man moet ergens nog man blijven.
!!!Ik zeg niet dat hij met de knuppel achter zen vrouw moet lopen als de patatjes niet klaar staan!!! Hell no, ik kook waarschijnlijk meer als mijn lief.
Maar om nu roze pullekes te dragen en evenveel pottekes en cremekes te hebben als haar gaat mij wat ver.
Trouwens iedereen is ergens wel ijdel, ik geniet ook van de aandacht als ik over straat loop.
Maar als je de grodnige onderozken nagaat (dus niet de flair) dan merk je dat vrouwen en mannen nog altijd vrij hard hetzelfde denken. Een man zijn loon zien de twee sexen nog altijd liever hoger in relatie tot de vrouw haar loon.

Arifiene

Legacy Member
Spliffsnatcher zei:
1) Nee verbanden leg ik ook niet. Ik link massaproductie met originaliteit niet met kwaliteit. Hoewel sommige originaliteit als een kwaliteit bekijken als het gaat over creativiteit.

2) Het is hier een forum, mijn argumenten staaf ik op mijn werk of soms op een forum als het gaat om niet algemene kennis. Dat van die fake kledij is algemene kennis als je de actualiteit van de afgelopen 15 jaar hebt gevolgd. Ik moet toch ook niet gaan bewijzen dat clinton afgezet is door een leugen?
Concreet ging het over een massaal onderoek naar namaak, waarbij men effectief winkels van onder tot boven heeft gedraaid en ook winkels die dan eerder als betrouwbaar worden aanschouwd.

3) Mijn excuses als het persoonlijk over kwam. Over de dagcremes ben je juist. Dan toch de neutrale zonder parfums of enige vorm van toegevoegden. Het is eigenlijk vrij schandalig wat er allemaal op de markt wordt gebracht, maar het is niet verboden omdat de hoeveelheden van stof x beperkt worden gehouden, echter gebruik het maar vaak genoeg en de gevolgen zul je later wel merken. Net dezelfde reden waarom je best niet elke dag je haar wast met shampoo, conditioner is al helemaal om u hoofdhuid om zeep te helpen.

4) Ik woon in leuven en brussel en het is hier vantijd echt wel erg. Brugge is nu ook wel de far west van belgie eh :)

5) Sorry juffrouw, maar ik ben niet alleen met die hokjes, Pak u een goed boek psychologie en u ogen zullen opengaan. Hokjes hebben bestaan, bestaan nog steeds en zullen blijven bestaan. Zelfs als je koppig buiten een hokje wil leven behoor je tot het hokje van de buitenhokjeswillenlevenaars. De reclamewereld weet goed genoed dat hokjes snel vervelen en dus moeten er nieuwe bedacht worden om te blijvenverkopen. Mensen zijn redelijk eenvoudige beestjes als het op massamanipulatie komt
--> een tip: bekijk is "the century of self" van adam curtis.

6) Euhm wat is er mis met bekrompen te zijn? Pas op met te ruim te willen denken puur enkel en alleen omdat de boekjes het doen. Dat helpt u niets vooruit. Mensen mogen nog altijd hun meningen hebben en dat mag evngoed conservatief als progressief zijn.
ik zeg alleen maar dat mijn mening en die van men vriendin(en) en al mijn collegas hetzelfde is --> een man moet ergens nog man blijven.
!!!Ik zeg niet dat hij met de knuppel achter zen vrouw moet lopen als de patatjes niet klaar staan!!! Hell no, ik kook waarschijnlijk meer als mijn lief.
Maar om nu roze pullekes te dragen en evenveel pottekes en cremekes te hebben als haar gaat mij wat ver.
Trouwens iedereen is ergens wel ijdel, ik geniet ook van de aandacht als ik over straat loop.
Maar als je de grodnige onderozken nagaat (dus niet de flair) dan merk je dat vrouwen en mannen nog altijd vrij hard hetzelfde denken. Een man zijn loon zien de twee sexen nog altijd liever hoger in relatie tot de vrouw haar loon.
1)fine, dan moete u beter verwoorden
2)media is voor mij geen bewijsmiddel, omwille van de alomgekende redenen, ik prefereer een onderzoek begaan door bekwame mensen/organisaties
3)conditioner moete ni op uw hoofdhuid doen maar op het uiteinde van uw haar, het doel is immers meer kambaar maken => het haar aan uw hoofdhuid raakt zelden vernesteld :p
4)Brugge is een deftige stad, misschien ligt het daaraan :p. Besides, Brussel, daar loopt dan ook vanalles rond eh (ma dan ook écht àlles eh :p)
5)ik had voor psychologie een 13 en voor sociale psychologie een 14 danku :p. Die hokjesmentaliteit blijft enkel bestaan omdat we willen dat het blijft bestaan. Doe zelf de test: als ge begint op uw nieuw werk ofzo, of een plaats waar niemand u kent, moet ge eens elke dag met een compleet andere stijl afkomen. Niemand zal u nog in een hokje kunnen plaatsen, en ze zullen dit ook niet meer willen (te moeilijk). Hence blijft ge eruit, omdat ge het zelf wil.
6)beste, ik heb lak aan wat de boekjes mij vertellen, ik lees enkel de 'glamour' omwille van de mooie stylingtips (en celebrity-roddels :p). Ik zei dan ook duidelijk IMO en 'das uw mening'. En dat laatste zal dan alweer niet opgaan voor mij, aangezien ik 50/50 veel eerlijker vind (en gezien in de huidige arbeidsmarkt, indien wij zouden samenblijven, ik zeer waarschijnlijk meer zal verdienen dan mijn lief - alsek door mijn studies geraak toch).

Starrk

Legacy Member
5) Sorry juffrouw, maar ik ben niet alleen met die hokjes, Pak u een goed boek psychologie en u ogen zullen opengaan.

Integendeel.

Als we in dat kader denken dan behandelt psychologie het bestaan van stereotypen maar vermijd de ganse hokjes hype.

Natuurlijk zijn hokjes er en natuurlijk zal er wel hier en daar een psycholoog onderzoek naar gedaan hebben maar dan ook enkel omdat de mens een drang heeft om alles te cathegoriseren, in een hokje te plaatsen (maw. niet de hokjes zijn belangrijk, de mens die de hokjes maakt en waarom wel). De psycholoog zal niet de hokjesmentaliteit aanmoedigen owv. argument A, B en C maar louter proberen een verklaring te zoeken waarom wij zonodig moeten cathegoriseren.

(Als je dit enkel maar aangaf om aan te tonen dat hokjes bestonden, mijn excuses, maar ik nam aan dat je bedoelde dat de psychologie hokjesmentaliteit 'erkent')

Tha_nOn

Legacy Member
Dirty_Col zei:
Ik heb momenteel een zen micro van 8GB die meer dan 50% goedkoper is dan het iPod-equivalent. Kwalitatief gezien zal er bijna geen verschil op zitten, daar ben ik bijna zeker van... ik vind het eigenlijk achterlijk dat zo van die 14-jarige snobs met hun iPod van 400 euro staan te zwaaien terwijl ik naar mn zen zit te luisteren van 200 euro, maar ja, tis hip en cool he :ironic:

eerlijk gezegd vind ik 200 euro ook nog veel te veel ze, dus echt wauw vind ik uw argument niet
wrm niet een mp3spelerke van 60 euro \o/ twerkt ook ze

(niet tegenstaande hebk zelf wel nen ipod maar die's wel tweedehands:p)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan