Arifiene
Legacy Member
Het is niet omdat het en masse wordt geproduceerd dat het rommel is. Alleen Chanel en co kunnen het zich permiteren om van een mooie geborduurde jas slechts 1 exemplaar te maken en er €13000 voor te vragen. Geld koppelen aan kwaliteit daar zie ik scapa nog in terugkomen (heb daar 1pull en 1 shirtje van, en omg, tis gwn rommel, da pulltje wolt zelfs met handwas, en da shirtje zet precies uit - idem dito bikkembergs- waar ik gelukkig nooit iets van gekocht heb). Hilfiger vind ik zeer goede kwaliteit, nog nooit problemen mee gehad. hetzelfde voor mijn armani kleren, Ralph Lauren, etc.Spliffsnatcher zei:Hilfiger van goede kwaliteit??
Hilfiger is net zoals scapa, polo sport en burberry confectie-->net zoals h&m. Hun marketing is gebaseerd op het principe. Maak het duur en snobs lopen er vanzelf in. Zoek maar is op: psychologisch koppelen mensen geld aan kwaliteit en zijn daarmee perfect te manipuleren.
Net zoals audi bmw en mercedes hun autos verkopen. toyota is kwalitatief veel hoogstaander dan die drie. Echter worden ze wel wel aanzien als de betere wagens.
Metroseksuelen, snobs, jambers marginalen, skaterboys zijn allemaal 1 pot nat ze volgen gewoon een image en alles wat dat image voorschrijft is smaak en de rest niet.
Het is echter vrij onmogelijk van u in geen enkele groep te willen profileren, dat gaat gewoon niet. Maar ik prefereer dan toch de groep van gezond verstand met vermenging van andere groepen. Ipv de domme redenering ik koop merken omdat ze beter zijn van kwaliteit. --> HALLO, 35 procent van de populaire merkkledij die verkocht wordt in belgie is fake, en dat is niet alleen zo in obscure steegjes. dat gebeurt in grote en kleine boutiques. Is nog geen 2 jaar geleden groot onderzoek naar gedaan.
Hilfiger, scapa, polo sport is NIET hetzelfde als van noten, energie, diesel, lagerfeld, kenzo, issey.
hilfiger wordt wel degelijk en masse geproduceerd in standaard naaiateliers die dezelfde kwaliteit leveren als h&m.
Ik koop mijn kleren ook in kleine zaken en ik betaal gemiddeld 300/pull 120/hemd 250/broek 1000/kostuum. Maar no way dat je daar ooit de voorgaande merken zal zien hangen. Iedereen loopt daarmee rond.
* snobs zijn een farce omdat ze ze zogezegd volgens hen dure kledij kopen, terwijl dat helemaal niet zo is. dure kledij koop je wanneer je werkt en er van u verwacht wordt dat je dikke klanten helpt. Ik heb tijdens mijn schooljaren niet durven denken om 100 euro uit te geven om brol zoals hilfiger.
* metroseksuelen zijn een farce omdat ze helemaal niet modebewust zijn, ze volgen gewoon een image zonder het door te hebben.
ik daag de metroseksuelen hier uit: vraag aan 100 vrouwen wie ze het meeste sexy vinden. De verzorgde gevoelige jongen met roze trui of de man in maatpak die nooit het eten klaarmaakt maar wel pakken geld binnen brengt.
Als gij dat image vindt is da uw probleem, ik koop nog altijd kleren die ik graag zie en die kwalitatief goed zijn (en da kunt ge bij de meeste dingen al in de winkel zien cfr loshangende draden, knopen die niet goed aangenaaid zijn, en shirtjes die al wollen in de winkel zelf :ironic
.Fake, ik koop kleren in de desbetreffende winkels (tommy bij tommy etc), zo geen onaangename verrassingen. vergeet ook niet dat er serieus wat afgekocht wordt op ebay en consoorten, zo haal je gewoon de kwaliteit naar beneden.
Van noten en consoorten kun je gewoon op geen enkele manier vergelijken met hilfiger en co, het is een andere stijl, andere prijsklasse...
Persoonlijk vind ik nooit mijn goesting bij van noten, ik vind de meeste kledij daarvan op het afschuwelijke af. Ook vind ik de meeste stukken geen euro voor de vodden waard. Zelfs al zouden deze goedkoper zijn, ik zou niet kopen (logisch, ik vind ze lelijk, zelfs al zouden ze 'in' zijn bij snobs of who-ever).
Als jij geen €100 wil uitgeven aan hilfiger, nu of toen, da is dan uw zaak. Who gives a damn. Ik kan het ook zo draaien als: ik kan ni begrijpen dat gij zoveel geld wil geven aan Diesel, ik vind die hun collecties sucken.
En uw vergelijking trekt nu es helemaal op nix, alsof elke gast die een roze pull draagt gevoelig is, en elke man in maatpak nix doet in het huishouden, dit is gewoon te belachelijk voor woorden.


