Archief - Mensen afstammelingen van Aliens?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Preske

Legacy Member
Tweek zei:
mhm Egyptische en Azteekse piramides komen overeen. Nu laten we is denken waarom, imo ni omda Azteken ofzo afstammen van Egyptenaren,maar omdat een piramide nu eenmaal een driehoek is en daarom een zeer stabiele structuur is.
Ok, dus we hebben 2 sun/ heelal loving volken die, om de een of andere religieuze reden dicht tegen de sterren willen zijn. Hoe? Wel een hoog gebouw. Maar aangezien ze in dien tijd qua ontwikkeling niet beschikten over goede bouwmaterialen( eg beton, staal, aluminium, glas (ok ja er waren vormen van cement etc maar ni zo goed als nu)) moeten ze iets bouwen dat ni ineen stort als ze te hoog gaan. dus zoalsk zei, een driehoek vorm -> piramide , brede basis zodat al het gewicht over een grote overvlakte verspreid wordt en ge hoger kunt bouwen.

Dan nog, als het inderdaar zo was da er een of andere profeet had voorspelt da er "goden" ofzo uit het oosten gingen komen, dan zal da eerder te maken hebben met het feit dat de zon daar opkomt (and they seem to love that thing).

In dien tijd kwam het nog wel meer voor da ze de zon en andere natuurelementen aanbidden, zelfs later (Romeinen, Grieken etc..).

Conclusie voor mij; nee er zijn geen aliens geweest, en ja er is mogelijk ergens in de oneindigheid vant heelal wel leven in de een of andere vorm :p

was er geen cultuur dat ouder of even oud was?

er gaan trouwens twijfels rond dat de egypternaren en azteken/mayas/olmeken of wat dan ook niet de originele bouwers waren van bepaalde bouwwerken.

(de sphinx is het meest gekende voorbeeld)

er zijn trouwens piramide-achtige bouwwerken gevonden in europa die niet moeten onderdoen qua ouderdom :)

Cyberkef zei:
Oh wat ik ook wel grappig vond, die "aliens die ons gebruikten als slaven"-theorie?

Deed mij ZOHARD aan stargate sg-1 denken :')

sexslaven dan nog :p

Tyfius zei:
De eerste nederzettingen van de Maya's ontstonden rond 1800 voor Christus.
De Azteken en Inca's kwamen er wel na Christus, beiden kenden hun hoogtepunt na 1200 als ik me niet vergis, voor een blanke aap wat bacteriën kwam verspreiden en het volk uitmoordde.

olmeken waren zelfs nog ouder :)

Osi` zei:
Mss is het juist een voorspelling gelijk nostradamus dat van de WTC voorspelde,

Damus heeft dat nooit ofte never voorspeld.
NOOIT!!!!
ik weet welke passage gebedoelt, en die was uitgevonden door een of andere student die daarmee aantoonde hoe makkelijk het wel niet is om massahisterie te creeëren.

Osi` zei:
Idd, maar het kan wel zijn dat de zon de aarde wel "inslikt" :p
Hebben we ineens een groter planeet. :offtopic:

is niet gezegd. Nu gaat er een stelling rond dat als de zon groeit, kan dat gevolgen hebben voor de zwaartekracht. Als de zon groter wordt, wordt de zwaartekracht minder, en kan de aarde dus in een verdere baan terecht komen.

Tyfius

Legacy Member
preske zei:
was er geen cultuur dat ouder of even oud was?
Sumer wordt gezien als de eerste echte beschaving.
preske zei:
er gaan trouwens twijfels rond dat de egypternaren en azteken/mayas/olmeken of wat dan ook niet de originele bouwers waren van bepaalde bouwwerken.

(de sphinx is het meest gekende voorbeeld)

er zijn trouwens piramide-achtige bouwwerken gevonden in europa die niet moeten onderdoen qua ouderdom :)
Inderdaad, maar daar is weinig info over te vinden daar die bouwwerken haast volledig verwoest zijn en er nergens enige geschriften zijn die er melding van maken. Vooral in de Balkan regio.

Toen ik die Bagdad Battery zag moest ik ook meteen aan StarGate SG-1 denken. Die draad die door de lamp zou heen moeten lopen (en waarvan sommigen beweren dat het de geboorte van een god is) deed mij meteen aan een Goa'uld denken. :)


preske zei:
olmeken waren zelfs nog ouder :)
Ik dacht van niet. De Olmeken zouden van 1500-100 voor Christus hebben geleefd, terwijl de eerste nederzettingen van de Maya's al rond 1800 voor Christus opduiken. Nu, de piek van de Maya's komt eigenlijk pas na Christus (200 - 900). Het kan daar dus wel zijn dat zij bepaalde invloeden uit Europa en Egypte hebben opgedaan die dan pas echt tot uiting komen. Maar dat is allemaal speculatie natuurlijk.
Ik kan me hier grondig vergissen ook natuurlijk, qua data ben ik niet meteen een expert en deze heb ik ook maar van wat ik her en der terug kan vinden.

Sebek

Legacy Member
preske zei:
is niet gezegd. Nu gaat er een stelling rond dat als de zon groeit, kan dat gevolgen hebben voor de zwaartekracht. Als de zon groter wordt, wordt de zwaartekracht minder, en kan de aarde dus in een verdere baan terecht komen.

Dat is belange niet zeker. De kans is even groot, of zelfs nog groter dat de aarde gewoon vernietigd wordt bij de omvorming van onze huidige zon naar een rode reus.

moehaa!

Legacy Member
Of de aarde nu vernietigd wordt of niet als de zon een rode reus wordt maakt niet uit.
De aarde wordt zowiezo zo hard verhit dat al het water verdampt en zelfs het grootste deel van de aardkorst terug lava wordt.

Preske

Legacy Member
Tyfius zei:
Ik dacht van niet. De Olmeken zouden van 1500-100 voor Christus hebben geleefd, terwijl de eerste nederzettingen van de Maya's al rond 1800 voor Christus opduiken. Nu, de piek van de Maya's komt eigenlijk pas na Christus (200 - 900). Het kan daar dus wel zijn dat zij bepaalde invloeden uit Europa en Egypte hebben opgedaan die dan pas echt tot uiting komen. Maar dat is allemaal speculatie natuurlijk.
Ik kan me hier grondig vergissen ook natuurlijk, qua data ben ik niet meteen een expert en deze heb ik ook maar van wat ik her en der terug kan vinden.

kan je me een link geven over die eerste nederzettingen?
op wiki vind ik het niet. (of ik kijk erover)

ok, ik heb de beschaving gevonden die ouder was
http://en.wikipedia.org/wiki/Norte_Chico_civilization
It is the oldest known civilization in the Americas, having flourished between the 30th century BC and the 18th century BC.

Tyfius

Legacy Member
preske zei:
kan je me een link geven over die eerste nederzettingen?
op wiki vind ik het niet. (of ik kijk erover)

ok, ik heb de beschaving gevonden die ouder was
http://en.wikipedia.org/wiki/Norte_Chico_civilization
Ik kwam dat toch teken op Wikipedia:
While the Maya area was initially inhabited around the 10th millennium BC, the first clearly “Maya” settlements were established in approximately 1800 BC in Soconusco region of the Pacific Coast. This point in time, known as the Early Preclassic, [2] was characterized by sedentary communities and the introduction of pottery and fired clay figurines.
Eigenlijk jammer dat we zo weinig te weten kunnen komen over de Chinese beschavingen die zich al rond 10.000 voor Christus vormden.

Gonzo the Great

Legacy Member
Sebek zei:
Ter informatie, voor het mysterie rond de Mayas nog wat te vergroten:

De Mayas waren blijkbaar zo ver gevorderd in astronomie dat ze Neptunus (de 8ste planeet) toen al beschreven als een blauwe planeet samen met een volledige beschrijving van de manen en de ringen (ja, Neptunus heeft ringen).

Dit is iets wat wij niet konden confirmeren tot we er Voyager2 naartoe gestuurd hebben...

Denk hier maar eens over na :]

Dan vraag ik mij af hoe we nu met zekerheid kunnen zeggen wat de Mayas wel of niet wisten, want daar kunne we nog geen Voyager naar sturen. Ik pijs dat die culteren spijtig genoeg 100% verloren zijn. Kijk maar naar die grote ronde steen, die de laatste 20 jaar zogezegd een kalender was. Nu denkt men dat het een gewone versierde offertafel is. Ik ben zowel in het Antropological Museum in Mexico City geweest als in het museum in Cairo, maar in feite kom je zelfs daar niks zinnigs te weten over die culturen zelf, buiten wat speculaties. En als ze dan nog iets vinden, kan het evengoed fictie zijn (dat denk ik van de bijbel ook trouwens).

De Egyptische piramides staan idd tot op de cm juist, maar waarom zou je daar aliens voor nodig hebben? Ze hadden toen geen computers of lasers, maar ze waren toen zeker niet dommer dan nu. Met wat spiegels, een waterpas, de zon en driehoeksmeetkunde kom je denk ik ook al ver.

En als aliens de mens hier heeft neergeplant of aangepast, wie is dan verantwoordelijk voor de kangoeroe, de boskikker en de kutmug? Als we al aliens vinden, zullen het ws zwavelverterende algen zijn ofzo, intelligent op hun manier. En wie zijn wij om onszelf intelligent te noemen?:p

icerulez

Legacy Member
gentille zei:
Ook de Egyptenaren hebben dat voorspeld. Dezelfde datum. Twee verschillende culturen, aan de andere kant van de wereld en in een verschillende periode. Voorspellen dezelfde datum en hun piramides hebben stof tot nadenken :p

Vind het vooral straf dat ze dat voorspeld hebben in een tijdrekening die nog niet bestond. Hoe hebben ze dat precies voorspeld? staat er letterlijk 2012 (hmm, getallen bestonden nog niet) of moet je zoals bij nostradamus eerst een hele hoop gekke truken doen om aan die datum te komen? 'k Heb de documentaire niet gezien, 'k hoop dat ze die nog eens uitzenden deze week want ik ben wel benieuwd. Vooral omdat ik er geen bal van geloof. Als mensen voor een raadsel staan grijpen ze direct naar hogere machten (God/Aliens/...) om de dingen te verklaren. Tot nu toe is altijd alles al weerlegd geweest door de wetenschap, heb er wel vertrouwen in dat dit nu ook weer zal gebeuren.

En of er buitenaards leven bestaat? Ik zeg niet dat het onmogelijk is, maar ik schat de kans heel klein in. Als je kijkt wat voor zaken er allemaal van belang zijn (zoals de juiste elementen aanwezig, afstand tot de zon, aanwezigheid van de zon, ...) en een hoop andere toevalligheden die het leven op aarde mogelijk maken. Zou mij verbazen moest er nog zijn, maar hoop het eigenlijk wel, lijkt me wel nog spannend.

Gentille

Legacy Member
icerulez zei:
Vind het vooral straf dat ze dat voorspeld hebben in een tijdrekening die nog niet bestond. Hoe hebben ze dat precies voorspeld? staat er letterlijk 2012 (hmm, getallen bestonden nog niet) of moet je zoals bij nostradamus eerst een hele hoop gekke truken doen om aan die datum te komen? 'k Heb de documentaire niet gezien, 'k hoop dat ze die nog eens uitzenden deze week want ik ben wel benieuwd. Vooral omdat ik er geen bal van geloof. Als mensen voor een raadsel staan grijpen ze direct naar hogere machten (God/Aliens/...) om de dingen te verklaren. Tot nu toe is altijd alles al weerlegd geweest door de wetenschap, heb er wel vertrouwen in dat dit nu ook weer zal gebeuren.

En of er buitenaards leven bestaat? Ik zeg niet dat het onmogelijk is, maar ik schat de kans heel klein in. Als je kijkt wat voor zaken er allemaal van belang zijn (zoals de juiste elementen aanwezig, afstand tot de zon, aanwezigheid van de zon, ...) en een hoop andere toevalligheden die het leven op aarde mogelijk maken. Zou mij verbazen moest er nog zijn, maar hoop het eigenlijk wel, lijkt me wel nog spannend.


Dat is allemaal berekend met hun kalendar en aangepast aan de onze.

En het is niet omdat onze soort de zon nodig heeft, dat een andere soort dat ook nodig heeft. Die kan dan misschien leven van andere mogelijkheden. Zich aanpassen aan de omgeving.

GMotha

Legacy Member
(BLaCK_GHoST) zei:
Dus ik dacht: Wat denken jullie hierover, over deze alternatief voor de evolutie theorie?
Een slappe lach maybe.

Serieus, ik heb de indruk dat sommige wetenschappers beter SF-schrijvers of standup comedians zouden zijn geworden. En dan zijn er pipo's die die mannen nog financiëren.

Sebek

Legacy Member
Miechels zei:
De Egyptische piramides staan idd tot op de cm juist, maar waarom zou je daar aliens voor nodig hebben? Ze hadden toen geen computers of lasers, maar ze waren toen zeker niet dommer dan nu. Met wat spiegels, een waterpas, de zon en driehoeksmeetkunde kom je denk ik ook al ver.

De egyptenaren waren op gebied van wiskunde belange niet zo ver gevorderd als je zou denken. Hun wiskunde was meer van praktische aard(ie. gericht op gebouwen) maar zeker niet abstract, zoals we de wiskunde van vandaag aangeleerd krijgen.

Dayofdead

Legacy Member
Tja, de grootste wiskundigen zijn ook na de periode van de Egyptenaren pas gekomen... En wie weet wat er nog komt (wacht aub nog een beetje, ik ben bijna afgestudeerd :p).

kenaney

Legacy Member
Timmie zei:
De pest is geen uitsluitend Europese ziekte, integendeel. De mongolen hebben de pest meegebracht toen ze juist van de Aziatische steppes naar hier kwamen.
De Chinese bevolkingsgroei is eigenlijk pas een fenomeen van de afgelopen eeuw. In het begin van de 20e eeuw waren er 'maar' zo'n 400 miljoen (wat op dat moment natuurlijk ook een groot aantal was).

het was in de tijd van Mao dat de chinezen "verdubbelden" van aantal dacht ik.

kenaney

Legacy Member
Sebek zei:
De egyptenaren waren op gebied van wiskunde belange niet zo ver gevorderd als je zou denken. Hun wiskunde was meer van praktische aard(ie. gericht op gebouwen) maar zeker niet abstract, zoals we de wiskunde van vandaag aangeleerd krijgen.

dacht dit een methode van berekening was "in den tijd".

http://vdo.mynet.com/video/19831

k'vond em wel interesant.

kenaney

Legacy Member
gentille zei:
Dat is allemaal berekend met hun kalendar en aangepast aan de onze.

En het is niet omdat onze soort de zon nodig heeft, dat een andere soort dat ook nodig heeft. Die kan dan misschien leven van andere mogelijkheden. Zich aanpassen aan de omgeving.

hadden ook de babylonïers niets voorspeld in die aards? Bij hen was het nog uitgebreid uitgelegd dacht ik, dat er nog een "planeet" zou verschijnen tegen dien tijd (2012 dus) met de naam Marduk (een soort babylonisch god iirc).

-RaZoR-

Legacy Member
Osi` zei:
Er stond toch bij de azteken iets dat ging gebeuren op 12 december 2012 toch? Normaal begint dan


ja, dan moet ik achter een nieuw paspoortje :p (no joke)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan