Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Eviltwin zei:Vreemd, een jaar of tien geleden ging dat in 1999 zijn, maar blijkbaar is er toen niks gebeurd dat hiervoor zou kunnen doorgaan.
Nu hebben ze boel herberekend en ze komen in de toekomst uit.
Allee, denkt ge nu écht dat maya's die oa mensenoffersbrachten aan de zonnegod in staat zijn om in de toekomst te zien en voorspelling te doen tot op de dag, een paar duizend jaar verder? Echt?![]()

no_way2go zei:Toch één iemand dat feit van fictie kan onderscheiden![]()
Ze spreken van een 4-5 dagen durende tussenfase waarin er een grote gebeurtenis plaatsvindt die het nieuwe tijdperk inluidt. Ik ben benieuwd (omswitchen magnetisch veld?)![]()
Stel dat ge een waarneming doet van een komeet en ge berekent de baan die deze komeet aflegt. 1000 jaar later doet je volk deze waarneming nog eens en ze merken een verschil op (korter bij de aarde), dan is het niet zo moeilijk om een voorspelling te doen dat deze over 1000 jaar nog korter bij de aarde kan komen, en over 2000 jaar nog korter en over 3000 jaar op aarde zal inslaan.Eviltwin zei:Vreemd, een jaar of tien geleden ging dat in 1999 zijn, maar blijkbaar is er toen niks gebeurd dat hiervoor zou kunnen doorgaan.
Nu hebben ze boel herberekend en ze komen in de toekomst uit.
Allee, denkt ge nu écht dat maya's die oa mensenoffersbrachten aan de zonnegod in staat zijn om in de toekomst te zien en voorspelling te doen tot op de dag, een paar duizend jaar verder? Echt?![]()
Tyfius zei:Stel dat ge een waarneming doet van een komeet en ge berekent de baan die deze komeet aflegt. 1000 jaar later doet je volk deze waarneming nog eens en ze merken een verschil op (korter bij de aarde), dan is het niet zo moeilijk om een voorspelling te doen dat deze over 1000 jaar nog korter bij de aarde kan komen, en over 2000 jaar nog korter en over 3000 jaar op aarde zal inslaan.
Dit even ter voorbeeld, ik weet ook niet wat of hoe de Maya's bedoelen en of we ooit het antwoord zullen kennen en effectief iets gaan meemaken.
gentille zei:Ik denk dat het herberekend is omdat wij een andere tijdindeling gebruiken dan hun. En de Egyptenaren hebben net hetzelfde voorspeld. We zien wel wat er gebeurd hé![]()

gentille zei:Als die komeet om de 1000 jaar terugkomt, zouden we die dan ook wel al moeten opgemerkt hebben. Dus ze moeten die berekening gedaan hebben op een andere manier.
De NASA houdt 100'den meteorieten en astroiden in het oog die rondom ons in het heelal zweven. Maar op dit moment is er geen gevaar voor inslagen.
Dr.White widow zei:was het ook nie dat de 12de planeet (die we maar om de x aantal tijd kunne waarnemen omdat ze in een grote eliptische baan rond onze zon zou draaien) rakelings voorbij de aarde zou komen en deze voor de pool-wisseling zou zorgen?
gentille zei:Als die komeet om de 1000 jaar terugkomt, zouden we die dan ook wel al moeten opgemerkt hebben. Dus ze moeten die berekening gedaan hebben op een andere manier.
De NASA houdt 100'den meteorieten en astroiden in het oog die rondom ons in het heelal zweven. Maar op dit moment is er geen gevaar voor inslagen.
Inderdaad, (de kans is klein, maar reëel) er kan morgen een asteroïde opduiken naast de maan die op aarde kan inslaan die België van de kaart kan vegen zonder dat iemand het opgemerkt heeft. NASA (en verwante agentschappen) krijgen slechts een beperkt budget voor deze zoektocht en daardoor beperken zij zich tot kometen en meteorieten die een bepaalde diameter hebben en tenminste half Europa van de kaart kunnen vegen.moehaa! zei:Jawel.
Ergens rond 2015 of 2018 zou er een asteroide of komeet (weet niet meer wat) kunnen inslaan op de aarde.
Het is de enigste asteroide ooit die positief scoorde (1/200) op een bepaalde schaal die weergeeft of de asteroide een kans heeft om op de aarde in te slaan (dat dus al berekend is, vaneigens zullen er veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel meer asteroiden zijn die kunnen inslaan op de aarde).
gentille zei:Van de Azteken had ik dat al gehoord. Er zijn rotstekeningen gevonden van mannekes met een speciaal pak en een glazen bol op hun hoofd. Ook hun speciale piramides met groeven in zijn uitgetest geweest of men daar zaken kon mee afschieten.
Ook meen ik ergens eens gelezen te hebben dat de piramides van Egypte en die van de Azteken perfect staan volgens de sterren. Weet niet of dat juist is?
Doom Dragon zei:die opmerking van dat die piramide's juist staan volgens de sterren, klopt wel heel degelijk.
wij zien dit in de lessen als een bewijsde theorie.
ook is er naast iedere piramide (dus aan de zijkant) een heel grondplan gevonden ,waar de piramide op een schaal van 1/1 getekend werd in het zand.
en die mensen moesten nogal precies zijn ... 1cm u steen te veel laten uitkomen ergens aan de grond, en ge zit met een gat van 10meter op de top.

moest er ook om lachen|) ][ |V| ][;9285691 zei:Een bewijsde theorie ?![]()

Eviltwin zei:Lol, tis goed. Als er niks gebeurd betaalt ge mijn een bak Duvel, ander betaal ik ééne![]()

gentille zei:Kzal er vet mee zijn dan
Zoals ik eerder zei, in 2000 dacht men ook dat de wereld ging vergaan. Deze datum heeft nu stof tot nadenken omdat twee volkeren die hebben voorspeld.
Doom Dragon zei:de wereld zal alleszins eens vergaan, is het niet door de mensheid die de wereld opblaast, dan zal het wel door een komeet zijn, of zal de wereld op het einde van zijn levencyclus opblazen.
kometen lijken nu het meest voor de hand liggende, omdat er alle dagen zoveel honderden kometen naast onze aarde scheren.
en hoeveel komen er niet in de dampkring terecht?
maar waar geen mens van kraait omdat het allemaal kleine steentjes zijn van een paar cm als ze de aardbodem bereiken.
gentille zei:100'den kometen op een dag? Ik denk dat je eerder meteorieten of astroïden bedoeld. Als er een komeet zichbaar is, wordt dat vermeld in het nieuws omdat het een mooi schouwspel is.
Doom Dragon zei:er kan ook van de ene moment op ed andere een zwart gat opduiken naast de zon of de planeet.
zon weg == aarde ook onleefbaar.
