Archief - Mensen afstammelingen van Aliens?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Gentille

Legacy Member
Honderden zwarte gaten ontdekt
Een internationaal team van astronomen heeft honderden zwarte gaten ontdekt. De ontdekking is het eerste concrete bewijs dat de meeste melkwegstelsels zwarte gaten produceren als ze zo'n drieëneenhalf miljard jaar oud zijn. Het heelal is ongeveer 14 miljard jaar geleden ontstaan.

Het totale aantal zwarte gaten is door de recente ontdekking verdubbeld. "We hadden het topje van de ijsberg al gezien in onze zoektocht naar deze objecten, maar nu zien we de ijsberg zelf", aldus sterrenkundige Mark Dickinson.

Zwarte gaten kunnen zo groot zijn als ons zonnestelsel en de massa bezitten van meer dan een miljard zonnen. Hun aantrekkingskracht is zo sterk dat niets - zelfs licht niet - eraan kan ontsnappen. Vandaar de naam zwart gat. (anp/tdb)

Toch wel interessant ook die zwarte gaten

zarathustra

Legacy Member
Osi` zei:
Aliens zijn puur verzinsels hoor. Documentatie komt toch uit amerikanen en het is toch een feit dat amerikanen nu eenmaal vaak nachtmerries over aliens hebben?

Iets in de opeenvolging van 'ding a zijn puur verzinsels' en ' amerikanen hebben vaak nachtmerries over aliens is een feit' is grappig >_>

Tyfius

Legacy Member
Osi` zei:
Mss is het juist een voorspelling gelijk nostradamus dat van de WTC voorspelde, maar wij beginnen juist anders te leren gebruiken van onze aarde (milieu, olie voorziening enzovoort, onuitputbare energiebronnen) Of zal er een vlaag van asteroiden die uit het niets komt dankzij "de zwaartekracht?" en die een hele vlaag asteroiden buiten de melkweg meesleurt en richting aarde stuurt? Dnno.
Nostradamus heeft dat nooit voorspeld. Het enige wat Nostradamus heeft gedaan is een cryptische omschrijving van een oorlog neerpennen die 200 jaar eerder heeft plaatsgevonden. Naargelang de tijdsgeest lees je daarin wat je wilt. Tijdens en vlak na de 2de wereldoorlog las iedereen hier de voorspelling van deze oorlog in, na 9/11 leest iedereen hier de aanslagen op de WTC torens in.

Alles wat Nostradamus heeft neergepend is terug te brengen naar grote gebeurtenissen die zich 100den jaren voor zijn geboorte hebben afgespeeld of die zich hebben afgespeeld tijdens zijn levensloop.

ng

Legacy Member
Doom Dragon zei:
is niet echt vergezocht.

er kan ook van de ene moment op ed andere een zwart gat opduiken naast de zon of de planeet.
zon weg == aarde ook onleefbaar.



idd, sorry voor mijn verkeerde woordenkeuze

Gast werkelijk, flap jij er zomaar alles uit wat er in je opkomt?
Zoals dillyracer al zei, er is een super- of hypernova explosie voor nodig. En die gebeuren nu niet in onze buurt.

Maar je hebt wel gelijk, onze planeet zal ophouden met bestaan. Maar ook dat is nog niet voor nu.

Anoniem04

Legacy Member
night ghost 128 zei:
Gast werkelijk, flap jij er zomaar alles uit wat er in je opkomt?
Zoals dillyracer al zei, er is een super- of hypernova explosie voor nodig. En die gebeuren nu niet in onze buurt.

Inderdaad, want de massa van onze zon is daar te klein voor dacht ik.

Tyfius

Legacy Member
night ghost 128 zei:
Gast werkelijk, flap jij er zomaar alles uit wat er in je opkomt?
Zoals dillyracer al zei, er is een super- of hypernova explosie voor nodig. En die gebeuren nu niet in onze buurt.

Maar je hebt wel gelijk, onze planeet zal ophouden met bestaan. Maar ook dat is nog niet voor nu.
Schiet niet op de pianist. Tot voor enkele jaren was dit eigenlijk een gangbare theorie en sommige oudere boeken die nog steeds worden gebruikt gaan hier nog van uit. Nu staan we iets verder en weten we min of meer wat er theoretisch nodig is voor het ontstaan van een zwart gat.

Anoniem04

Legacy Member
Osi` zei:
En de zon is ook nog veel te jong daarvoor. Het zal nog een heel heel heel lange tijd duren voordat de zon een rode reus wordt.

Dan gaat de aarde pas opwarmen :unsure:

Boukreev

Legacy Member
Osi` zei:
Er zijn enorm, maar dan enorm enorm veel planeten. De kans dat er leven is, is miniem en klein. Maar kan ook best onmogelijk zijn omdat onze planeet echt perfect gelegen is.

eigenlijk is de kans dat er nog leven is in het heelal 99.999999999% , zou ik niet direct miniem noemen

Jonathan

Legacy Member
Tyfius zei:
Nostradamus heeft dat nooit voorspeld. Het enige wat Nostradamus heeft gedaan is een cryptische omschrijving van een oorlog neerpennen die 200 jaar eerder heeft plaatsgevonden. Naargelang de tijdsgeest lees je daarin wat je wilt. Tijdens en vlak na de 2de wereldoorlog las iedereen hier de voorspelling van deze oorlog in, na 9/11 leest iedereen hier de aanslagen op de WTC torens in.

Alles wat Nostradamus heeft neergepend is terug te brengen naar grote gebeurtenissen die zich 100den jaren voor zijn geboorte hebben afgespeeld of die zich hebben afgespeeld tijdens zijn levensloop.

En afgaande op de zonsverduisteringen die ze toen al kunnen berekenen heeft die kerel voorspeld dat iedere keer der een zonsverduistering is de aarde gaat vergaan ( zie augustus 99 :p ).

Gentille

Legacy Member
Over Nostradamus is er ook een hele reportage geweest op NGC. Met zowel believers als non-believers.

Sebek

Legacy Member
Ter informatie, voor het mysterie rond de Mayas nog wat te vergroten:

De Mayas waren blijkbaar zo ver gevorderd in astronomie dat ze Neptunus (de 8ste planeet) toen al beschreven als een blauwe planeet samen met een volledige beschrijving van de manen en de ringen (ja, Neptunus heeft ringen).

Dit is iets wat wij niet konden confirmeren tot we er Voyager2 naartoe gestuurd hebben...

Denk hier maar eens over na :]

Anoniem04

Legacy Member
Sebek zei:
Ter informatie, voor het mysterie rond de mayas nog wat te vergroten:

De mayas waren blijkbaar zo ver gevorderd in astronomie dat ze Neptunus (de 8ste planeet) toen al beschreven als een blauwe planeet samen met een volledige beschrijving van de manen en de ringen (ja Neptunus heeft ringen)

Dit is iets wat wij niet konden confirmeren to we er Voyager2 naartoe gestuurd hebben...

Denk hier maar eens over na :]

Het was gewoon 1 grote fout om die cultuur te vernietigen.

Dr.White widow

Legacy Member
Wa meestal met zo'n docu's is, dat ze altijd zo een woordkeuze gebruiken van: we think, we assume, perhaps,....

Iemand de afleveringen van The universe gezien? Is imo nog interessant, maar wa moede er weer van geloven? Tis nie, ik sta open voor allerhande speculaties :)

Gentille

Legacy Member
night ghost 128 zei:
Dank u Spanje?

De inca's zijn door de Spaanse verovereraars ten onder gegaan. Slecht met enkele 100 man hebben ze het Inca-rijk met de grond gelijk gemaakt.

De Maya's hebben te kampen gehad met enorme droogte waardoor hun cultuur ten onder is gegaan.

Anoniem04

Legacy Member
gentille zei:
De inca's zijn door de Spaanse verovereraars ten onder gegaan. Slecht met enkele 100 man hebben ze het Inca-rijk met de grond gelijk gemaakt.

De Maya's hebben te kampen gehad met enorme droogte waardoor hun cultuur ten onder is gegaan.

Hadden de Azteken ook niet veel kennis over de ruimte ?

Boukreev

Legacy Member
gentille zei:
De inca's zijn door de Spaanse verovereraars ten onder gegaan. Slecht met enkele 100 man hebben ze het Inca-rijk met de grond gelijk gemaakt.

De Maya's hebben te kampen gehad met enorme droogte waardoor hun cultuur ten onder is gegaan.

het verval in de mayacultuur trad idd al veel vroeger op, maar er waren nog steeds enkele mayastaten tot de spanjaarden kwamen en ze veroverden


Dillyracer zei:
Hadden de Azteken ook niet veel kennis over de ruimte ?

dnno, wsl wel iets, ma het zijn toch de maya's die ervoor gekend zijn, en niet de azteken. die zijn vooral bekend om hun mensenoffers :D

Gentille

Legacy Member
Dillyracer zei:
Hadden de Azteken ook niet veel kennis over de ruimte ?

De Azteken hadden vooral een Goden-cultuur, voor alles hadden ze bijna een God. Hun kalender had ook veel weg van de onze. Ze waren dus ook bezig met astronomie maar niet op de schaal van de Maya's denk ik.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan