Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
), maar er zaten toch wel een paar dingen in die mij deden nadenken.nite zei:Plots? De Egyptische beschaving bestond toch voor duizenden jaren? Piramides waren ook niet plots, maar ze maakten een evolutie door. Eerst had men gewone graftombes, dan zo van die trappenpiramides, knikpiramides, en dan de gewone piramides.
Deze evolutie geeft toch een aanwijzing dat egyptenaren zelf gevonden hebben hoe ze piramides moeten bouwen en er zelf zijn achtergekomen hoe betere en betere piramides te bouwen. Als er aliens waren, was het ontstaan van piramides vast veel plotser.
.nite zei:Persoonlijk vind ik het niet zo verwonderlijk dat oude beschavingen hun grote bouwwerken allemaal piramides waren. Hun grondstoffen waren ongeveer dezelfde (grote zware stenen) en behalve een piramidevorm ermee maken, kan je niet zoveel doen.

Dr.White widow zei:Idd met deze stenen zou het imo kwasie onmogelijk geweest zijn om vierkanten te maken eigelijk
nite zei:Ik dacht dat traditionele archeologie de die piramide ongeveer 4500jaar oud schatte?
Ook vind ik het raar dat cheops ouder zou zijn dan de meest primitieve piramides. Dan zou men eerst uit het niets een heel erg gevorderde piramide maken, dan vergeten hoe dit nu juist moet, dus beginnen met primitieve piramides en uiteindelijk zou men er dan weer in slagen gevorderde piramides te bouwen. Natuurlijk als de piramide door een hand van god uit de lucht zou zijn gekomen te vallen, kan je moeilijk mee argumenteren.
Persoonlijk vind ik het niet zo verwonderlijk dat oude beschavingen hun grote bouwwerken allemaal piramides waren. Hun grondstoffen waren ongeveer dezelfde (grote zware stenen) en behalve een piramidevorm ermee maken, kan je niet zoveel doen.

no_way2go zei:Voor de geïnteresseerden: het is "egypt week" deze week op National Geographic
Gisteren nog een interessante aflevering van 'Earth Discovered' over de piramide van Cheops gezien.
Hier komt het op neer: men denkt dat deze piramide was gebouwd om het lichaam van Cheops (de koning) mee te nemen naar de godenwereld (= kosmos).
Aanwijzingen:
- Er zijn 4 schachten die elk wijzen naar een ster aan de hemel die werden gebruikt als voorstelling van figuren uit de Egyptische mythologie (Osiris werd voorgesteld door een ster in de Orion gordel). Deze zijn op 0.1° nauwkeurig.
- De drie piramides daar staan zo tegenover elkaar net als drie sterren in de Orion gordel. (twee grote op een diagonaal en de derde kleinere enkele graden afwijkend daarvan)
-...
no_way2go zei:Voor de geïnteresseerden: het is "egypt week" deze week op National Geographic
Gisteren nog een interessante aflevering van 'Earth Discovered' over de piramide van Cheops gezien.
Hier komt het op neer: men denkt dat deze piramide was gebouwd om het lichaam van Cheops (de koning) mee te nemen naar de godenwereld (= kosmos).
Aanwijzingen:
- Er zijn 4 schachten die elk wijzen naar een ster aan de hemel die werden gebruikt als voorstelling van figuren uit de Egyptische mythologie (Osiris werd voorgesteld door een ster in de Orion gordel). Deze zijn op 0.1° nauwkeurig.
- De drie piramides daar staan zo tegenover elkaar net als drie sterren in de Orion gordel. (twee grote op een diagonaal en de derde kleinere enkele graden afwijkend daarvan)
-...
nite zei:Ik dacht dat traditionele archeologie de die piramide ongeveer 4500jaar oud schatte?
Ook vind ik het raar dat cheops ouder zou zijn dan de meest primitieve piramides. Dan zou men eerst uit het niets een heel erg gevorderde piramide maken, dan vergeten hoe dit nu juist moet, dus beginnen met primitieve piramides en uiteindelijk zou men er dan weer in slagen gevorderde piramides te bouwen. Natuurlijk als de piramide door een hand van god uit de lucht zou zijn gekomen te vallen, kan je moeilijk mee argumenteren.
Persoonlijk vind ik het niet zo verwonderlijk dat oude beschavingen hun grote bouwwerken allemaal piramides waren. Hun grondstoffen waren ongeveer dezelfde (grote zware stenen) en behalve een piramidevorm ermee maken, kan je niet zoveel doen.
. Maar misschien was het een andere beschaving(de link met Atlantis word door vele speculanten gemaakt), die piramide zou mede door de Atlantiërs zijn gebouwd. Ik denk dat ze als half-Goden werden aanzien omdat gewoonweg hun technologie veel verder stond. Thales zei:ik weet nog jaren geleden dat er op het nieuws een onderzoek was. Dus dat ze met een boor door een wand gingen ( met een robotcamera en dergerlijke ) en dat dat 8 cm dik was. Toen ze dat gat geboord hadden en de camera erdoor ging zagen ze dat er nog een wand achterzat. en dat bracht heel wat gejuich want dat kon betekenen dat er achter die wand een schat zat. Want ze hebben nog steeds niet de schattenkamer van cheops gevonden.
Het toeval deed dat dat gistren in die reportage aan bod kwam en dat ej dan echt die beelden zag hoe ze met die camera erdoor gingen. Nu gingen ze hun werk ervan maken om door die 2de want te geraken. Dat was dan 2002. Nu zijn we al 2007, is daar dus al iets over geweten weer?

preske zei:ja, het was een flop. er was niets te vinden achter die 2de steen![]()