Archief - Mensen afstammelingen van Aliens?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

nite

Legacy Member
@ hia_da: dan vind ik genesis toch nog geloofwaardiger dan dit fantasy verhaal :)

Amaryllis

Legacy Member
Ik heb daar het boek van. Jaren geleden gekocht via ECI. Wel interessant om dat allemaal te lezen, maar ik neem toch de dingen nog met een flink pak zout.

phixiuZ

Legacy Member
Heb dat eergisteren volgens mij ook gezien die docu op National Geographic. Vond het op den duur nogal vrij ongeloofwaardig overkomen (ivm die Chinezen die de grootste populatie hadden van 1 miljoen en zouden afstammen van de aliens fzo :)), maar er zaten toch wel een paar dingen in die mij deden nadenken.

hia_da

Legacy Member
ik kan natuurlijk niet zeggen dat dit waar is maar er zitten toch verschillende dingen in waarover je kan beginnen nadenken. ik moet wel zeggen dat als we de wetenschap er even uit laten dat ik dit eerder zou geloven dan bv. wat elke religie beweert. Ik vond het vooral interessant om eens een andere kijk te krijgen op de evolutie en heb hier vooral uit geleerd dat men niet direct moet geloven wat er gezegd wordt. zowel in dit verhaal als van welke wetenschapper ook die iets zegt. men verdoezeld nogal graag dingen die niet passen in hun vakje.

moehaa!

Legacy Member
Stond alles wat je daar getypt hebt op die tabletten met spijkerschrift?
Of alleen die zin van het ontstaan van het heelal?
Van het verhaal geloof ik zelf geen ene moer maar vond het wel leuk om te lezen en eigenlijk kan je niks uitsluiten dusja:p

Gentei

Legacy Member
Hoewel ik wil geloven dat aliens bestaan......maar dat verhaal man man man je ziet gwn dat het een verzonnen verhaal is met dingen overgenomen uit de bijbel en iemands fantasie lol.....kommaan ik geloof wel in buitenaards leven maar die verhaal lol omfg....

Grayfox

Legacy Member
Echt, who cares, als da nu zo is of ni, da ga mijn leven of geluk of dat van anderen rond me op geen enkele manier beinvloeden. Puur tijdsverlies om me hier mee bezig te houden dus.

Timooo

Legacy Member
NiBiRu, dat doet me denken aan die adventure game voor de PC. Damn, wat viel die me tegen. Zeker nu ik lees dat er zo'n hip verhaal achter zit. Dit even terzijde uiteraard.

Vandaag de dag moet alles met een korrel zout genomen worden en persoonlijk geloof ik écht niet meer in van die overdreven scheppingsverhalen. Op dat vlak ben ik echt enorm sceptisch geworden. Dat van da de Egyptische buitenaardse wezens waren enzo. Als die theorieën kunnen me gestolen worden. Als dat 'beeldmateriaal' bestande van aliens, al die uit de grond gerukte conspiracy-theorieën. Sorry, maar daar ga ik echt niet meer met mee. De mensen die zich hiermee bezighouden hebben een toffe job, maar ik ga m'n tijd niet verspillen, want ik zie me al zo'n seniele oude man worden die kleine kindjes op straat me ne wandelstok aanport om 'mijn visie' te verkondigen compleet met aliens, conspiracies en dat soort verkondigde rommel. Ook dat gerommel van 'de maanlanding was fake KIJK BEWIJS*OMG*' Komaan, wie in z'n gezond verstand houdt zich daar nu nog mee bezig.

blackman

Legacy Member
nite zei:
Plots? De Egyptische beschaving bestond toch voor duizenden jaren? Piramides waren ook niet plots, maar ze maakten een evolutie door. Eerst had men gewone graftombes, dan zo van die trappenpiramides, knikpiramides, en dan de gewone piramides.

Deze evolutie geeft toch een aanwijzing dat egyptenaren zelf gevonden hebben hoe ze piramides moeten bouwen en er zelf zijn achtergekomen hoe betere en betere piramides te bouwen. Als er aliens waren, was het ontstaan van piramides vast veel plotser.

Er zijn inderdaad andere soorten van piramides gevonden maar deze waren op andere plekken dan Egypte(China,etc.). Ze werden ook gebouwd uit een ander soort gesteente, zoals klei in china.

De piramide van Cheops is gebouwd omstreeks 9.500-10.000(ruw geschat)jaar voor Christus, en die kwam er wel ineens uit het niets. De mythe gaat zo: er zijn dynastieën geweest van Goden,half-Goden en mensen. Bij elke overgang gebeurde er iets zéér speciaal, ook zo dus bij de overgang tussen de dynastie van de half-goden en de mensen. Toen is de pyramide van Cheops gebouwd, als baken voor de nieuwe dynastie. Het moest waarschuwen voor de volgende grote gebeurtenis. En het rare aan de piramide van Cheops is dat deze HELEMAAL niet als graftombe functioneerde, er zijn geen hyrogliefen gevonden in de piramide die hierop zou duiden. Om de 12.000 jaar(niet zeker) ongeveer zou er zo'n poolomwisseling plaatsvinden, waardoor de wereld totaal zou veranderen. De datum van het bouwjaar van de pyramide van Cheops is ruw geschat, maar men moet er wel dicht bij zitten. Want vroeger is er een zondvloed geweest, deze had de piramide van cheops wel aangetast, maar de Sfinx niet. Mjah, daaruit konden ze dus het bouwjaar ongeveer afleiden. Ik weet er het precieze niet van.

Nog zoiets leuk: onder de Sfinx zou er zich nog een volledig complex van gangen en kamers bevinden, maar men mag van de overheid hier geen opgravingen doen. Uit schrik dat er iets zou gebeuren met de Sfinx...


Dus:
10.000 jaar Voor christus(bouwjaar van de piramide van Cheops)
+2.000 jaar voor Christus(huidige tijd)
-----------
12.000 jaar :woohoo:


Dit is dus een mythe, ik geloof er zelf niet veel van. Maar het is wel leuk om erover na te denken en te lezen :) .

nite

Legacy Member
Ik dacht dat traditionele archeologie de die piramide ongeveer 4500jaar oud schatte?
Ook vind ik het raar dat cheops ouder zou zijn dan de meest primitieve piramides. Dan zou men eerst uit het niets een heel erg gevorderde piramide maken, dan vergeten hoe dit nu juist moet, dus beginnen met primitieve piramides en uiteindelijk zou men er dan weer in slagen gevorderde piramides te bouwen. Natuurlijk als de piramide door een hand van god uit de lucht zou zijn gekomen te vallen, kan je moeilijk mee argumenteren.

Persoonlijk vind ik het niet zo verwonderlijk dat oude beschavingen hun grote bouwwerken allemaal piramides waren. Hun grondstoffen waren ongeveer dezelfde (grote zware stenen) en behalve een piramidevorm ermee maken, kan je niet zoveel doen.

Dr.White widow

Legacy Member
nite zei:
Persoonlijk vind ik het niet zo verwonderlijk dat oude beschavingen hun grote bouwwerken allemaal piramides waren. Hun grondstoffen waren ongeveer dezelfde (grote zware stenen) en behalve een piramidevorm ermee maken, kan je niet zoveel doen.

Idd met deze stenen zou het imo kwasie onmogelijk geweest zijn om vierkanten te maken eigelijk

no_way2go

Legacy Member
Voor de geïnteresseerden: het is "egypt week" deze week op National Geographic :)

Gisteren nog een interessante aflevering van 'Earth Discovered' over de piramide van Cheops gezien.

Hier komt het op neer: men denkt dat deze piramide was gebouwd om het lichaam van Cheops (de koning) mee te nemen naar de godenwereld (= kosmos).

Aanwijzingen:
- Er zijn 4 schachten die elk wijzen naar een ster aan de hemel die werden gebruikt als voorstelling van figuren uit de Egyptische mythologie (Osiris werd voorgesteld door een ster in de Orion gordel). Deze zijn op 0.1° nauwkeurig.

- De drie piramides daar staan zo tegenover elkaar net als drie sterren in de Orion gordel. (twee grote op een diagonaal en de derde kleinere enkele graden afwijkend daarvan)

-...

nite

Legacy Member
Dr.White widow zei:
Idd met deze stenen zou het imo kwasie onmogelijk geweest zijn om vierkanten te maken eigelijk

Een vierkant is niet zo moeilijk, maar das ook geen groot bouwwerk. Een kubus is wel veel moeilijker. Een piramide is veel stabieler dan een rechte muur.

Preske

Legacy Member
nite zei:
Ik dacht dat traditionele archeologie de die piramide ongeveer 4500jaar oud schatte?
Ook vind ik het raar dat cheops ouder zou zijn dan de meest primitieve piramides. Dan zou men eerst uit het niets een heel erg gevorderde piramide maken, dan vergeten hoe dit nu juist moet, dus beginnen met primitieve piramides en uiteindelijk zou men er dan weer in slagen gevorderde piramides te bouwen. Natuurlijk als de piramide door een hand van god uit de lucht zou zijn gekomen te vallen, kan je moeilijk mee argumenteren.

Persoonlijk vind ik het niet zo verwonderlijk dat oude beschavingen hun grote bouwwerken allemaal piramides waren. Hun grondstoffen waren ongeveer dezelfde (grote zware stenen) en behalve een piramidevorm ermee maken, kan je niet zoveel doen.

vierkant gebouw, rond gebouw, rechthoekig gebouw,... keus genoeg.

het tot nu toe oudste bouwwerk ooit is trouwens in ierland, ook een graftombe :)

Thales

Legacy Member
no_way2go zei:
Voor de geïnteresseerden: het is "egypt week" deze week op National Geographic :)

Gisteren nog een interessante aflevering van 'Earth Discovered' over de piramide van Cheops gezien.

Hier komt het op neer: men denkt dat deze piramide was gebouwd om het lichaam van Cheops (de koning) mee te nemen naar de godenwereld (= kosmos).

Aanwijzingen:
- Er zijn 4 schachten die elk wijzen naar een ster aan de hemel die werden gebruikt als voorstelling van figuren uit de Egyptische mythologie (Osiris werd voorgesteld door een ster in de Orion gordel). Deze zijn op 0.1° nauwkeurig.

- De drie piramides daar staan zo tegenover elkaar net als drie sterren in de Orion gordel. (twee grote op een diagonaal en de derde kleinere enkele graden afwijkend daarvan)

-...


ik weet nog jaren geleden dat er op het nieuws een onderzoek was. Dus dat ze met een boor door een wand gingen ( met een robotcamera en dergerlijke ) en dat dat 8 cm dik was. Toen ze dat gat geboord hadden en de camera erdoor ging zagen ze dat er nog een wand achterzat. en dat bracht heel wat gejuich want dat kon betekenen dat er achter die wand een schat zat. Want ze hebben nog steeds niet de schattenkamer van cheops gevonden.

Het toeval deed dat dat gistren in die reportage aan bod kwam en dat ej dan echt die beelden zag hoe ze met die camera erdoor gingen. Nu gingen ze hun werk ervan maken om door die 2de want te geraken. Dat was dan 2002. Nu zijn we al 2007, is daar dus al iets over geweten weer?

Boddah

Legacy Member
no_way2go zei:
Voor de geïnteresseerden: het is "egypt week" deze week op National Geographic :)

Gisteren nog een interessante aflevering van 'Earth Discovered' over de piramide van Cheops gezien.

Hier komt het op neer: men denkt dat deze piramide was gebouwd om het lichaam van Cheops (de koning) mee te nemen naar de godenwereld (= kosmos).

Aanwijzingen:
- Er zijn 4 schachten die elk wijzen naar een ster aan de hemel die werden gebruikt als voorstelling van figuren uit de Egyptische mythologie (Osiris werd voorgesteld door een ster in de Orion gordel). Deze zijn op 0.1° nauwkeurig.

- De drie piramides daar staan zo tegenover elkaar net als drie sterren in de Orion gordel. (twee grote op een diagonaal en de derde kleinere enkele graden afwijkend daarvan)

-...

Die zaken zijn al lang bekend dacht ik. Heb ik vroeger op Canvas al gezien in het programma Het Derde Oog. Dat waren bijna altijd documentaires over dergelijke dingen (o.a. ook over de Ark van het Verbond).

B.A. Baracus

Legacy Member
De Egyptenaren stonden enorm ver voor op europa, het grootste deel van kennis is gewoon verloren gegaan toen de bibliotheek van alexandrië is uitgebrand.

Vergelijk de middeleeuwen in europa eens met de egyptische beschaving op haar hoogtepunt, das gewoon 10 stappen terug maar duizenden jaren later.

blackman

Legacy Member
nite zei:
Ik dacht dat traditionele archeologie de die piramide ongeveer 4500jaar oud schatte?
Ook vind ik het raar dat cheops ouder zou zijn dan de meest primitieve piramides. Dan zou men eerst uit het niets een heel erg gevorderde piramide maken, dan vergeten hoe dit nu juist moet, dus beginnen met primitieve piramides en uiteindelijk zou men er dan weer in slagen gevorderde piramides te bouwen. Natuurlijk als de piramide door een hand van god uit de lucht zou zijn gekomen te vallen, kan je moeilijk mee argumenteren.

Persoonlijk vind ik het niet zo verwonderlijk dat oude beschavingen hun grote bouwwerken allemaal piramides waren. Hun grondstoffen waren ongeveer dezelfde (grote zware stenen) en behalve een piramidevorm ermee maken, kan je niet zoveel doen.

De half-Goden dynastie bestond ZEKER NIET uit goden, ik geloof niet in Goden :) . Maar misschien was het een andere beschaving(de link met Atlantis word door vele speculanten gemaakt), die piramide zou mede door de Atlantiërs zijn gebouwd. Ik denk dat ze als half-Goden werden aanzien omdat gewoonweg hun technologie veel verder stond.
De link tussen Egypte en Atlantis wordt wel meer gemaakt, mede door de atlantisring http://users.telenet.be/wouter.wylin/atlantisring/

Preske

Legacy Member
Thales zei:
ik weet nog jaren geleden dat er op het nieuws een onderzoek was. Dus dat ze met een boor door een wand gingen ( met een robotcamera en dergerlijke ) en dat dat 8 cm dik was. Toen ze dat gat geboord hadden en de camera erdoor ging zagen ze dat er nog een wand achterzat. en dat bracht heel wat gejuich want dat kon betekenen dat er achter die wand een schat zat. Want ze hebben nog steeds niet de schattenkamer van cheops gevonden.

Het toeval deed dat dat gistren in die reportage aan bod kwam en dat ej dan echt die beelden zag hoe ze met die camera erdoor gingen. Nu gingen ze hun werk ervan maken om door die 2de want te geraken. Dat was dan 2002. Nu zijn we al 2007, is daar dus al iets over geweten weer?

ja, het was een flop. er was niets te vinden achter die 2de steen :p
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan