Archief - Legale snelheid maar gestopt...

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

kristofvv

Legacy Member
simpele duif zei:
kristof gij weet er nogal veel van
kunt ge dat een keer uitleggen?

alles wat ik weet komt uit internet, ervaring en hulp van vrieden.
Heb nu trouwens het blok van men scooter gehaald. Ga een polini setup steken.

Hyperinsomnia

Legacy Member
Nog 1 klein dingske:p. Kwestie van de juste sproeier te kopen
Dus als hij koud eeft (als ik juist start), en ik geef vol gas en hij rijd op pakt 95% van zen maximum snelheid, dan voel en hoor ik hem echt terugtrekken.
Maar als hij warmer heeft dan voel ik dat zo niemeer, dan scheelt da maar nen kilometer per uur ofzo (vol gas, of net niet)
Dit komt wss doordat hij zijn choke gebruikt als hij nog koud heeft.
Maar is da dan wel raadzaam om ne nieuwe sproeier te kopen, of beter gewoon zo laten?
Dit is eigenlijk pas gebeurt nadat er nen nieuwe (ook 50cc zoals de vorige) cilinder inzit. (jaja tis geen 50 maar net iet minder:p)

kristofvv

Legacy Member
Hyperinsomnia zei:
Nog 1 klein dingske:p. Kwestie van de juste sproeier te kopen
Dus als hij koud eeft (als ik juist start), en ik geef vol gas en hij rijd op pakt 95% van zen maximum snelheid, dan voel en hoor ik hem echt terugtrekken.
Maar als hij warmer heeft dan voel ik dat zo niemeer, dan scheelt da maar nen kilometer per uur ofzo (vol gas, of net niet)
Dit komt wss doordat hij zijn choke gebruikt als hij nog koud heeft.
Maar is da dan wel raadzaam om ne nieuwe sproeier te kopen, of beter gewoon zo laten?
Dit is eigenlijk pas gebeurt nadat er nen nieuwe (ook 50cc zoals de vorige) cilinder inzit. (jaja tis geen 50 maar net iet minder:p)

De sproeier hangt van zoveel af, het is kloote om te zeggen mor dat kan ik zomaar geen antwoord op geven.

Is die nieuwe 50 cc orgineel of hoogtoerig enzovoort :)

als die sproeier nog nooit vervangen geweest is en je steekt ANDERE dingen dan orgineel (uitlaat bijvoorbeeld). Ga dan maar 4-6 maten hoger met die sproeier...

greetz

Hyperinsomnia

Legacy Member
kristofvv zei:
De sproeier hangt van zoveel af, het is kloote om te zeggen mor dat kan ik zomaar geen antwoord op geven.

Is die nieuwe 50 cc orgineel of hoogtoerig enzovoort :)

als die sproeier nog nooit vervangen geweest is en je steekt ANDERE dingen dan orgineel (uitlaat bijvoorbeeld). Ga dan maar 4-6 maten hoger met die sproeier...

greetz
origineel :p. en er steekt ook nen 'nieuwe' uitlaat op, maar die is standaard zoals de vorige.
Mjah zal toch maar nieuwe sproeier kopen zeker? :p (You WILL answer! :p)

kristofvv

Legacy Member
Hyperinsomnia zei:
origineel :p. en er steekt ook nen 'nieuwe' uitlaat op, maar die is standaard zoals de vorige.
Mjah zal toch maar nieuwe sproeier kopen zeker? :p (You WILL answer! :p)

best. mor zoals ik al zei doe eerst ff een simpele test

je gaat op de vlakke baan ff op topsnelheid rijden
hou je gas open !!!!! terwijl je het contact afzet.
bol nu rustig uit met de gas open.
draai de bougi deruit en zie welke kleur de binnenkant heeft.

voor kleuren vorige post :p

DBK

Legacy Member
da van da inhouden bij volle gas en beter trekken bij iets minder gas is teveel lucht. da hoort ge trouwens ook. en van luchtschroef 1.5 slag open is nogal op goed geluk imo. ik doe zo: ik stel eerst stationair op geluid af, dan luchtschroef totk em zoveel mogelijk toeren maakt en dan als laatste stationair zoda em normaal draait, achterwiel mag heel stilletjes draaien.

DBK

Legacy Member
kristofvv zei:
alles wat ik weet komt uit internet, ervaring en hulp van vrieden.
Heb nu trouwens het blok van men scooter gehaald. Ga een polini setup steken.
me wa rijdt gij? ik ben nu aant sparen voor nen snelle 50 dee al gerodeerd is en dan yasuni euhm R of ist nu Z :/ verwissel die altij of ander hebo gara, daar hebk een voorliefde voor :love:
En als er nog geld over is nen andere carbu :) Meer gaak ni doen want dan houdt men krukas het ni vreesk

kristofvv

Legacy Member
DBK zei:
me wa rijdt gij? ik ben nu aant sparen voor nen snelle 50 dee al gerodeerd is en dan yasuni euhm R of ist nu Z :/ verwissel die altij of ander hebo gara, daar hebk een voorliefde voor :love:
En als er nog geld over is nen andere carbu :) Meer gaak ni doen want dan houdt men krukas het ni vreesk

Je krukas kan meer aan dan je denkt hoor :)

en over de luchtschroef heb je gelijk hier is een thread waar gedetailleerd opstaat hoe je 'm best afstelt.

http://forum.scooterforum.net/forum/showthread.php?t=51385

En ik rijd met een brakke aprilia rally van '98 :p

en ga vakantiewerk doen voor nieuwe stukken, nu steekt er alleen een giannelli shot op en een hebo vario. en hij haalt ongeveer 100 op teller.

da is iets van ongeveer 80-85 echte km/h

Deletos

Legacy Member
eniac zei:
Grappig he. Zo allemaal belastingsgeld gebruiken voor dergelijke dingen. Oh hoe leuk. Oh hoe rebels.

ik mag toch iets funny vinden :wtf:

betaal mijn belastingen hoor en weet ook dat het voor zulke gebruikt word
het word nog voor meer domme dingen gebruikt, that's life

Jerryboy

Legacy Member
simpele duif zei:
ik weet ongeveer alles van op fora maar het enige deel dat ik nog nie versta is het stuk tussen de cilinder en de koppeling, dus wat er gebeurt met zuiger, krukas en vario. en ook niet waarvoor het vliegwiel dient..
kan iemand me dat uitleggen? :help:

Ik zal het u wel ff uitleggen :)

dus

uw bougie geeft een vonk, hierdoor ontstaat er een ontploffing door die ontploffing gaat uwe zuiger naar beneden geduwt worden.
onder diene zuiger is de krukas ruimte op zen grootst waardoor het vers mengsel kan aangezogen worden door uw inlaatpoort (mengsel komt dus vannuit uw carbu).

als de zuiger dan verder naar beneden is geperst heeft hij zijn hoogste snelheid bereikt en wordt er dus ook het grootste vermogen doorgegeven aan de krukas, de inlaat wordt dan ook afgesloten.

vervolgens opent de uitlaatpoort en worden de gassen van het verbrande mengsel naar buiten gedrukt, onder de zuiger neemt de druk dan weer toe.

de cilinder gaat zich dan weer vullen met vers koud mengsel en nu is de zuiger dus door de vliegwiel werking van de krukas omhoog en kan dit alles weer opnieuw gebeuren :)

de krukas zet dus de op en neer gaande beweging van de zuiger om in een draaiende beweging waardoor uw vario gaat draaien, door de kracht dat de gewichten (rollekes) in uw vario uitoefenen gaan de 2 helften van je vario dichter bij elkaar komen waardoor je v-snaar hoger gaat komen in je vario = meer toeren.

langs de andere kant van je v-snaar gaan de achterste halfpoelies uit elkaar gedrukt worden en wordt er via de vertanding voor gezorgd da je wiel gaat draaien.

zo ff een beknopte werking van een 2takt motor :woohoo:

verdere info voeg me maar toe op msn [email protected]

of kom ff langs op http://www.scooter-freaks.nl

LSDsmurf

Legacy Member
Trouwens nog een vraagje:

Weet er iemand nog enkele sites waar je brommers kan kopen/verkopen?
Behalve ebay , kapaza, 2dehands.be, koopjeskrant en handelsplaats.be?

Want ik ben nog op zoek naar enkele types brommers maar ik vind voorlopig niets tegen een redelijke prijs, ofwel ben ik net iets te laat en is hij al verkocht.

oxbow

Legacy Member
ik ben er daarstraks achter gekomen dat als ik op de digitale teller van mijn firefox 68 rij ik een aerox die 80 doetop zijn teller inhaal :rofl:

brommers zijn gewoon fun,

mijn derbi supermotard naait nu zo'n 85km/h (echte km's dan)

me scooter echt opvoeren doe ik niet, mss nog een beter vario +crome trugloopuitlaat die ik heb liggen. maar dan haalt hij digitaal nog de 90km/h niet

DBK

Legacy Member
oxbow zei:
ik ben er daarstraks achter gekomen dat als ik op de digitale teller van mijn firefox 68 rij ik een aerox die 80 doetop zijn teller inhaal :rofl:

brommers zijn gewoon fun,

mijn derbi supermotard naait nu zo'n 85km/h (echte km's dan)

me scooter echt opvoeren doe ik niet, mss nog een beter vario +crome trugloopuitlaat die ik heb liggen. maar dan haalt hij digitaal nog de 90km/h niet
idem ik haal aerox en slider in die 95 doen, ik doe zo'n 80 à 85, vrij lal :)

simpele duif

Legacy Member
en als je geluk hebt vragen ze je om eens langs te komen om hem te laten persen ipv hem in beslag te houden...

dan kunt ge nog vlug uw materiaal dervanonder halen of ergens een krot kopen en dat laten vernietigen...
hetzelfde kun je doen met een uitlaat die je moet laten vernietigen. :woohoo:

bollie69

Legacy Member
DBK zei:
da van da inhouden bij volle gas en beter trekken bij iets minder gas is teveel lucht. da hoort ge trouwens ook. en van luchtschroef 1.5 slag open is nogal op goed geluk imo. ik doe zo: ik stel eerst stationair op geluid af, dan luchtschroef totk em zoveel mogelijk toeren maakt en dan als laatste stationair zoda em normaal draait, achterwiel mag heel stilletjes draaien.


ik ben momenteel bezig mn brommer af te stellen omdat ik een kelk opgezet heb (luchtfiter), geluid is zalig nu :love: .

ma alles moet afgesteld worden, nu waar ik al aan zitten draaien heb is de rolantie en de luchschroef.

maar wat is de stagionair?
is dat de rolantie zoals ze hier zeggen?

DBK

Legacy Member
bollie69 zei:
ik ben momenteel bezig mn brommer af te stellen omdat ik een kelk opgezet heb (luchtfiter), geluid is zalig nu :love: .

ma alles moet afgesteld worden, nu waar ik al aan zitten draaien heb is de rolantie en de luchschroef.

maar wat is de stagionair?
is dat de rolantie zoals ze hier zeggen?
luchtschroef is linkse, euhm die met de platte schroevendraaier. Stationair de rechtse me de kruis. Vrij zeker...

st0rmr1d3r

Legacy Member
gestopt door de flikken als em 85 reed met zen booster..

op de rolle gezet en hij reed nog 25..

anti-flik eruit gehaald die veel koste toen

splinternieuwe uitlaat van 25;000 frank eraf

motor in beslag voor week of 5 dachtek, op ouders hun strafblad omdat em -18 was + dikke boete :)

DBK

Legacy Member
st0rmr1d3r zei:
gestopt door de flikken als em 85 reed met zen booster..

op de rolle gezet en hij reed nog 25..

anti-flik eruit gehaald die veel koste toen

splinternieuwe uitlaat van 25;000 frank eraf

motor in beslag voor week of 5 dachtek, op ouders hun strafblad omdat em -18 was + dikke boete :)
das wel ff pech hebben.

Kheb trouwens vandaag trouwens perongeluk combi voorbij gestoken tegen 80. Was ergens waar ik gemakkelijk 80 kon rijden. Had wel ff schrik, ben dan maar andere richting uitgereden dan de combi hoewel ik ook die richting uit moest. :s

st0rmr1d3r

Legacy Member
simpele duif zei:
uitlaat van 25000 frank? :eek: :wtf:
jop :)
ge hebt zelfs duurdere zenne

de zijne was de laatste nieuwe van aprillia ( toen ,ong. 1 jaar geleden bijna )
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan