Archief - Legale snelheid maar gestopt...

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

[MNEU]Jonasis

Legacy Member
amdr zei:
Hoiz,

Ik heb een vraagje.
Stel, je rijd tege de 45 maar ze stoppen u omdat ze bv een krulpijp zien staan. Ge word op de rollekes gezet en die gaat natuurlijk sneller als 55 maar bv tege 80. Kunne ze u brommer dan afnemen ook al reed ge aan de juiste snelheid?

Was me dat net eens aant afvragen enja, dacht van zal het maar eens ff gaaan vragen :)

xxx amdr
dat je jezelf dit afvraagt gaat er by my niet echt in, dat is toch meeeeeer dan logisch??? :x

amdr zei:
Secontetn, ik vind dat de politie veel te veel op die manne zit te zien da ze geen 10km/u te snel gaan

Kijk eens hoeveel auto's er niet te rap rijden... ziede achter elk van die manne ne flik rijden?? Ik denk het ni e...

10km/u zegt u?? rofl in uw eigen voorbeeld gaat het al om 35km/u
Kom wees nu gewoon realistisch, er is geen gryze zone, oftewel hou je u aan de regels en fok je niets op aan je brommer/scooter oftewel zeg je foert en moet je bereid zyn de gevolgen te dragen (hoge boetes/brommer kwyt).
Ik ben er zeker van dat 99.99% weet wat wel en niet mag/kan. ;)

a242050

Legacy Member
preske zei:
als gij perse tegen 120km/u met uw sm..ikkel tegen ne paal of de beton plakken, doe mor ze.

(en kom ni af met "jamaar, met straffere remmen.." want da haalt geen bal uit)

Omdat ge 120 km/u rijdt, gade sowieso ergens tegen plakken ofwa?
Ik heb een jaar in Spanje gewoond en daar waar ik daar woonde, was het niet meer dan normaal dat je brommer 120 km/u. Zo kwamen ze daar zelfs origineel uit de winkel. En dat mocht dan al vanaf 14 jaar.

Ik heb dus een jaar tegen 120 km/u als 14-jarige gereden.
Heb ik ooit gebotst ofzo?
Ik dacht het niet eh

ec8or

Legacy Member
a242050 zei:
Omdat ge 120 km/u rijdt, gade sowieso ergens tegen plakken ofwa?
Ik heb een jaar in Spanje gewoond en daar waar ik daar woonde, was het niet meer dan normaal dat je brommer 120 km/u. Zo kwamen ze daar zelfs origineel uit de winkel. En dat mocht dan al vanaf 14 jaar.

Ik heb dus een jaar tegen 120 km/u als 14-jarige gereden.
Heb ik ooit gebotst ofzo?
Ik dacht het niet eh

50 cc'kes?

brainwashed

Legacy Member
ComputerVISTA zei:
Klinkt zeer logisch zonder beschermende kledij aan hogere snelheid ^^



probeer is over te steken me ne begrensde scooter, da trekt gene zak meer op.
in den tijd moest men vriendin af stappen als ik wow oversteken :p

a242050

Legacy Member
ec8or zei:

Ja, de meeste gaan wel maar rond de 80 - 90, maar dat loopt al snel op.
120 is ongeveer het maximum dat je uit een 50cc kan halen denk ik :p.
Maar er zijn ook veel 72cc'kes, met 50cc opschrift natuurlijk :p

^^pathfinder^^

Legacy Member
a242050 zei:
Ik heb dus een jaar tegen 120 km/u als 14-jarige gereden.
Heb ik ooit gebotst ofzo?
Ik dacht het niet eh
Nee, ma misschien honderden andere wel en als ze trager zouden rijden kon het vermeden worden.

Denk toch eens na man.

ComputerVISTA

Legacy Member
brainwashed zei:
probeer is over te steken me ne begrensde scooter, da trekt gene zak meer op.
in den tijd moest men vriendin af stappen als ik wow oversteken :p

Steek eens een straat over met ne Mercedes 200D, ik steek er men hand voor in't vuur dat die gelimiteerde brommerkes een pak sneller zijn dan die Benz.

a242050

Legacy Member
^^pathfinder^^ zei:
Nee, ma misschien honderden andere wel en als ze trager zouden rijden kon het vermeden worden.

Denk toch eens na man.
Ja, maar je moet je wel aan de snelheidsbeperkingen houden hé.
Dat is bij een auto toch ook zo...
Of dat je nu met een brommer te snel rijdt of met een auto, 't is net hetzelfde hé.
Als je je aan de snelheidsbeperkingen houdt, mag er normaal niks gebeuren hé.
Denk zelf toch eens na man

gregory804

Legacy Member
a242050 zei:
Ja, maar je moet je wel aan de snelheidsbeperkingen houden hé.
Dat is bij een auto toch ook zo...
Of dat je nu met een brommer te snel rijdt of met een auto, 't is net hetzelfde hé.
Als je je aan de snelheidsbeperkingen houdt, mag er normaal niks gebeuren hé.
Denk zelf toch eens na man
Dat is wel waar, maar als 14 jarige denk ik niet dat je je daar altijd aan kunt houden (mss jij wel, maar anderen)

ClayDavis

Legacy Member
a242050 zei:
Ja, maar je moet je wel aan de snelheidsbeperkingen houden hé.
Dat is bij een auto toch ook zo...
Of dat je nu met een brommer te snel rijdt of met een auto, 't is net hetzelfde hé.
Als je je aan de snelheidsbeperkingen houdt, mag er normaal niks gebeuren hé.
Denk zelf toch eens na man



waarom moet je dan (veel) rapper kunnen rijden dan de snelheidsbeperkingen?

(en ik zeg nu niet dat je je brommer niet mag opdrijven)

blacky

Legacy Member
- Word in beslag genomen.
- Alle onorginele onderdelen worden er afgehaalt ( krijg je niet terug )
- Dikke boete €1000+ of werkuren
- Betaling garage en staanplaats €350- €500

a242050

Legacy Member
hitman47 zei:
waarom moet je dan (veel) rapper kunnen rijden dan de snelheidsbeperkingen?

(en ik zeg nu niet dat je je brommer niet mag opdrijven)

Omdat als je nu op een baan waar je 70 mag rijden, je slechts 45 kan rijden en auto's je dan op 10 cm van je sturen aggresief voorbijsteken en van dat soort toestanden. Dit is echt heel gevaarlijk.

blacky zei:
- Word in beslag genomen.
- Alle onorginele onderdelen worden er afgehaalt ( krijg je niet terug )
- Dikke boete €1000+ of werkuren
- Betaling garage en staanplaats €350- €500
- Voor max 31 dagen in theorie, in de praktijk kan die zelfs tot een jaar duren.
- Enkel degenen die de snelheid veranderen, bij een 4-takt bv mogen ze de uitlaat er niet afhalen daar dit niks aan de snelheid verandert. Vroeger deden ze dit wel, maar sinds iem. een rechtszaak had aangespannen en zijn uitlaat had teruggekregen wordt dit niet meer gedaan.
- Dat klopt idd. De boetes zijn echt overdreven.

Preske

Legacy Member
hitman47 zei:
waarom moet je dan (veel) rapper kunnen rijden dan de snelheidsbeperkingen?

(en ik zeg nu niet dat je je brommer niet mag opdrijven)

omdat het natuurlijk supervet stoer is

Moloch

Legacy Member
jager te paard zei:
Alle pijpen zijn volgens mij legaal , ge moogt er gewoon niet sneller door gaan.

lees: gekeurde pijpen zijn legaal, waar die versmalling nog in het einde zit, en die zijpijp niet afgenepen is

^^pathfinder^^

Legacy Member
a242050 zei:
Ja, maar je moet je wel aan de snelheidsbeperkingen houden hé.
Dat is bij een auto toch ook zo...
Of dat je nu met een brommer te snel rijdt of met een auto, 't is net hetzelfde hé.
Als je je aan de snelheidsbeperkingen houdt, mag er normaal niks gebeuren hé.
Denk zelf toch eens na man
Dat was niet de kwestie waar ik op replyde.


Jij nam jezelf als maatstaf voor de veiligheid van een snelle brommer.

gregory804

Legacy Member
preske zei:
omdat het natuurlijk supervet stoer is
Beetje kinderachtige reactie, brommer opdrijven staat niet gelijk aan vlammen, het is inderdaad gevaarlijk om je aan 45km/u tussen de auto's te begeven,
je kan opdrijven om te vlammen, maar je kan ook opdrijven om mee te kunnen met het verkeer, en daarom hoef je nog niet 'kijk, ik ben stoer' te zijn

freeza

Legacy Member
gregory804 zei:
Beetje kinderachtige reactie, brommer opdrijven staat niet gelijk aan vlammen, het is inderdaad gevaarlijk om je aan 45km/u tussen de auto's te begeven,
je kan opdrijven om te vlammen, maar je kan ook opdrijven om mee te kunnen met het verkeer, en daarom hoef je nog niet 'kijk, ik ben stoer' te zijn

opvoeren vind ik er iets over, om mee te kunnen met het verkeer moet je je brommer gewoon ontgrenzen.
meeste brommers halen met gemak 70-75 km/u en kunnen zeker die snelheid aan en zijn er voor uitgerust

45km/u rijden op een baan waar auto's, bussen (vooral die van de lijn :x ) en vrachtwagens u voorbijvlammen aan 90 km/u is verdomme ferm gevaarlijk :s

Ik reed vroeger nooit op het fietspad (als het niet verplicht was tenminste) en ben meerdere keren letterlijk op het fietspad geduwd geweest!
Als ik mijn brommer ontgrensd was had ik hier nooit geen problemen mee, denk zelfs dat de meeste mensen op het eerste zicht dachten dat het een moto was (was een aprilia rs 50)
onthoud ook maar dat een bromfiets klasse b niet eens op het fietspad mag binnen de bebouwde kom, buiten de bebouwde kom mag je kiezen tenzij anders aangegeven ...
vooral op hellingen is dit echt een pain in the ass, toen mijn aprilia echt op 45 - 50 km/u begrensd was raakte ik met moeite aan 40km/u op een helling en dan maar auto's die in uw gat komen zitten :ironic:

nuja ook ooit gepakt geweest maar heb er geen spijt van...
ik heb er de gevolgen (1 jaar en 2 maand brommer in beslag + 650 € boete + originele uitlaat moest ervan) dan ook moeten van dragen :p

moest ik ooit weer met een brommer rijden (mss ooit weer eens een yamaha fs1 :love:) zou ik waarschijnlijk ook niet mooi 45km/u rijden...
imo is het veel veiliger om toch minimum 60-65 km/u te kunnen, 70km/u zou handig zijn maar niet echt nodig...

Als ik 45km/u moet rijden dan ben ik ook veeeeel meer geneigd om tussen de auto's heen te rijden terwijl ik het anders bijna nooit deed.

TheCrow7

Legacy Member
Ja, kom maar eens iets tegen met een kerel die zo'n opgefokt scootertje heeft. Zijn verzekering is nutteloos.

Al geef ik toe dat 40km/u echt wel traag is en in vele gevallen idd gevaarlijk is op de openbare weg.

In een bebouwde kom is het 50km/u (ok, tegenwoordig ook veel 30km/u) dus daar begint het probleem al.

Je kan de vraag stellen: is het verantwoord om die maximum snelheid voor een Klasse B op te voeren naar b.v. 60km/u ? Maar dan enkel de modellen die veilig aan deze snelheid kunnen rijden (stevig frame, goede remmen,...).

Op vlak van verantwoord rijden kan je op zich dan ook misschien alle jongeren tot 21 jaar verplichten hun auto te begrenzen ? Want dat is ook een riscogroep.

Het is allemaal niet zo evident om de lijn door te trekken. Het enige probleem nu is: je bent niet verzekerd als je je snelheid opdrijft. En dat is nu eenmaal een ernstig feit.

NoControl

Legacy Member
pff, moet hier met al die reply's eens goe lachen.

voor mij zou het vree simpel zijn: net zoals in de UK:
gestekt zonder geldige verzekering = brommertje dada (plat in de pers).

Als ge wilt rap rijden dan wacht ge maar tot ge oud genoeg zijt om ne moto te kopen.
En dan zorgt ge maar da ge door uw rijbewijs geraakt (ja, ook het stuk op de baan).
Een brommer die meer doet dan toegelaten is levensgevaarlijk.
Iedereen denkt dat em kan rijden (en dat em me ne moto op baan is),
maar niemand zal deftige motokleren aan hebben,
en naar de verkeersregels kijken is blijkbaar ook nogal moeilijk.

Alst aan mij lag > brommertje 70km/h of meer = brommertje in de pers en boete. nah.

NoControl

Legacy Member
TheCrow7 zei:
Op vlak van verantwoord rijden kan je op zich dan ook misschien alle jongeren tot 21 jaar verplichten hun auto te begrenzen ? Want dat is ook een riscogroep.

Goe punt TheCrow.
Misschien naar het systeem van de moto's gaan he?
onder de 25 (?) jaar maximale gewicht/vermogen verhouding van X.
Eens 25j en ouder de rest.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan