Archief - Legale snelheid maar gestopt...

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

freeza

Legacy Member
NoControl zei:
pff, moet hier met al die reply's eens goe lachen.

voor mij zou het vree simpel zijn: net zoals in de UK:
gestekt zonder geldige verzekering = brommertje dada (plat in de pers).

Als ge wilt rap rijden dan wacht ge maar tot ge oud genoeg zijt om ne moto te kopen.
En dan zorgt ge maar da ge door uw rijbewijs geraakt (ja, ook het stuk op de baan).
Een brommer die meer doet dan toegelaten is levensgevaarlijk.
Iedereen denkt dat em kan rijden (en dat em me ne moto op baan is),
maar niemand zal deftige motokleren aan hebben,
en naar de verkeersregels kijken is blijkbaar ook nogal moeilijk.

Alst aan mij lag > brommertje 70km/h of meer = brommertje in de pers en boete. nah.

een brommer die meer doet dan toegelaten is niet levensgevaarlijk, meeste brommers ZIJN WEL DEGELIJK uitgerust om met gemak 70km/u aan te kunnen...
het is de persoon die erop zit die het gevaarlijk maakt en idd zijn er te veel die denken dat ze kunnen rijden...


NoControl zei:
Goe punt TheCrow.
Misschien naar het systeem van de moto's gaan he?
onder de 25 (?) jaar maximale gewicht/vermogen verhouding van X.
Eens 25j en ouder de rest.
die begrenzing is niet echt vergelijkbaar met de begrenzing in brommers...
bij brommers is het 45km/u en niet sneller 25kw motoren halen ook makkelijk snelheden boven de 120km/u
imo moet de maxsnelheid van brommers een stuk omhoog en moeten ze een plak hebben...
(+ praktisch examengedeelte op openbare weg + jaarlijkse controle ofzo bij politie om opgevoerde brommers eruit te halen + afschaffing klasse a brommers)

lol toen ik hier ooit eens vroeg waarom ze alle auto's niet begrensden op 120km/u zei een heel groot deel hier dat het gevaarlijk was :)

NoControl

Legacy Member
freeza zei:
een brommer die meer doet dan toegelaten is niet levensgevaarlijk, meeste brommers ZIJN WEL DEGELIJK uitgerust om met gemak 70km/u aan te kunnen...
het is de persoon die erop zit die het gevaarlijk maakt en idd zijn er te veel die denken dat ze kunnen rijden...



die begrenzing is niet echt vergelijkbaar met de begrenzing in brommers...
bij brommers is het 45km/u en niet sneller 25kw motoren halen ook makkelijk snelheden boven de 120km/u
imo moet de maxsnelheid van brommers een stuk omhoog en moeten ze een plak hebben...
(+ praktisch examengedeelte op openbare weg + jaarlijkse controle ofzo bij politie om opgevoerde brommers eruit te halen + afschaffing klasse a brommers)

lol toen ik hier ooit eens vroeg waarom ze alle auto's niet begrensden op 120km/u zei een heel groot deel hier dat het gevaarlijk was :)

Volledig akkoord met beide argumenten!
praktisch examen is zeker nodig.

zava

Legacy Member
NoControl zei:
Goe punt TheCrow.
Misschien naar het systeem van de moto's gaan he?
onder de 25 (?) jaar maximale gewicht/vermogen verhouding van X.
Eens 25j en ouder de rest.
Nu ook niet gaan zeveren hé man..
Anders schaffen we wagens af ?
Viva het systeem in Amerika !!! Daar kunnen jullie bende ******** nog iets van leren.
Op de brommers, Zoals in holland, geef ze een nummerplakaat, rijd je te snel, word je geflitst juist zoals bij een auto.

-Helld0g-

Legacy Member
freeza zei:
lol toen ik hier ooit eens vroeg waarom ze alle auto's niet begrensden op 120km/u zei een heel groot deel hier dat het gevaarlijk was :)

voor mij mag de auto zeer zeker op 120km/u begrensd worden, maar dan moet hij ook automatisch overschakelen op 50/70/90/120 begrenzingen!!!

reden genoeg natuurlijk waarom dit niet snel zal gebeuren!!! (om dezelfde reden dat sigaretten en naft/diesel zoveel geld kost)

De staat wint veel te veel centjes met snelheidsduivels (of ook gewoon snelheids"overtredingen" omdat zij de situatie zodanig verwarrend of ingewikkeld maken dat men overtredingen begaat zonder dat mn wil te snel rijden. en daarbij met om de 500m een andere snelheidslimiet in te voeren en overal lichten en ronde punten te zetten verbruiken onze autos zoveel meer waardoor de kassa weeralt rinkelt *ching ching*)

-Helld0g-

Legacy Member
zava zei:
Nu ook niet gaan zeveren hé man..
Anders schaffen we wagens af ?
Viva het systeem in Amerika !!! Daar kunnen jullie bende ******** nog iets van leren.
Op de brommers, Zoals in holland, geef ze een nummerplakaat, rijd je te snel, word je geflitst juist zoals bij een auto.

ja en hoeveel jongeren rijden zich daar niet dood?

aan 18 zijnt er al belachelijk veel...

tlaatste dat ik wil is dat er van die prutbrommerkes mij om de oren vliegen in de wagen. tis zo al erg genoeg dat ze int stad soms uit het niets tevoorschijn komen (aangezien ze toch maar wagens die 30 of 50 rijden kunnen inhalen)

NoControl

Legacy Member
zava zei:
Nu ook niet gaan zeveren hé man..
Anders schaffen we wagens af ?
Viva het systeem in Amerika !!! Daar kunnen jullie bende ******** nog iets van leren.
Op de brommers, Zoals in holland, geef ze een nummerplakaat, rijd je te snel, word je geflitst juist zoals bij een auto.

waarom zeveren?
80% van de jonge gasten die net hun rijbewijs heeft kan NIET rijden.
Dan rijden ze rond in nen wagen die in minder dan 10s naar 100 kan vlammen,
natuurlijk scheef in de zetel met hun ene hand op de bovenkant van het stuur :lol:
Alhoewel ge u natuurlijk ook kunt doodrijden met een wagentje met 60pk.

Oh, tzal toch binnenkort gedaan zijn met te snel rijden. Ingebouwde snelheidsbeperking zal er voor zorgen da we de zones 50/70/90/120 respecteren, of we da nu willen of nie...
Spijtig maar tzal er wel van komen denk ik.

a242050

Legacy Member
NoControl zei:
Oh, tzal toch binnenkort gedaan zijn met te snel rijden. Ingebouwde snelheidsbeperking zal er voor zorgen da we de zones 50/70/90/120 respecteren, of we da nu willen of nie...
Spijtig maar tzal er wel van komen denk ik.

Ik denk dat gij net iets te veel droomt, hoor.
Wat als je veel in Duitsland rijdt, daar mag je op sommige wegen zoveel je wilt...
En wie gaat die ingebouwde snelheidsbeperking betalen?
En als het er zou komen, ik zou de beperking er alvast laten uithalen.

-Helld0g-

Legacy Member
a242050 zei:
Ik denk dat gij net iets te veel droomt, hoor.
Wat als je veel in Duitsland rijdt, daar mag je op sommige wegen zoveel je wilt...
En wie gaat die ingebouwde snelheidsbeperking betalen?
En als het er zou komen, ik zou de beperking er alvast laten uithalen.

het zal nooit verplicht worden voor alle wagens hé, en volgens mij gaat het zelfs ni voor onze tijd zijn dat er zo'n snelheidsbeperkingen zijn, want alles draait voor de moment om flitsboetes.

ze zouden zichzelf de nek om doen, maar ik zou graag betalen voor de optie in mn auto zodat hij zich automatisch aan de snelheid aanpast. (in combinatie met de adaptive cruise control die er nu al bestaat)

NoControl

Legacy Member
a242050 zei:
Ik denk dat gij net iets te veel droomt, hoor.
Wat als je veel in Duitsland rijdt, daar mag je op sommige wegen zoveel je wilt...
En wie gaat die ingebouwde snelheidsbeperking betalen?
En als het er zou komen, ik zou de beperking er alvast laten uithalen.

Lang geleden da ge nog in Duitsland gereden hebt?
De tijd dat alle snelwegen daar onbeperkt waren is ook al lang voorbij hoor.

Duivenmelker

Legacy Member
Alles aan mijn brommer is origineel, rijdt 55 op de teller (60 met wind in de rug).

Ik hoop dat dat geen probleem is.

Ben als is tegengehouden door politie, ik reed in zone 30 sneller dan de wagens. En die agent maar lullen die is opgefokt blablah, maar ik mocht gaan.

zava

Legacy Member
Maar bekrompen gasten toch.. Er rijden indd veel mensen zich dood op hun 18 jaar, hetzelfde geld voor mensen op hun 45 jaar. Leer er eens mee leven. Of leef zelfs eens.
Jullie doen mij denken aan 80 jarige met een 60 jarig opgekropt woedeprobleem dat alles denkt beter te weten.
Er zijn indd brommers die zot rijden, hetzelfde geld voor auto's.

a242050

Legacy Member
NoControl zei:
Lang geleden da ge nog in Duitsland gereden hebt?
De tijd dat alle snelwegen daar onbeperkt waren is ook al lang voorbij hoor.

Lang geleden dat jij nog hebt gelezen??????
Er staat duidelijk op sommige wegen, omfg

NoControl

Legacy Member
zucht,
waarom denkte da ze die limieten er terug hebben op gezet?
Da was het punt da ik wilde maken.
Sorry alst nie duidelijk was he...

a242050

Legacy Member
NoControl zei:
zucht,
waarom denkte da ze die limieten er terug hebben op gezet?
Da was het punt da ik wilde maken.
Sorry alst nie duidelijk was he...

Achja, volgens mij gebeuren er nog steeds veel minder ongelukken in Duitsland dan in België. Maar ja dat is gewoon door het feit dat Duitsers hun beter gedragen op de weg. Mss zouden we dat hier ook eens moeten, ipv onnozele limieten nzo...

TheCrow7

Legacy Member
zava zei:
Jullie doen mij denken aan 80 jarige met een 60 jarig opgekropt woedeprobleem dat alles denkt beter te weten.

Probeer in het vervolg eens een zin te schrijven zonder mensen direct te beledigen. Het lijkt wel alsof jij ook met opgekropte woede zit. In je vorige post waren we dan weer allemaal ********.


a242050 zei:
Achja, volgens mij gebeuren er nog steeds veel minder ongelukken in Duitsland dan in België.

Spijtig genoeg is ons wegennet niet vergelijkbaar met dat van Duitsland.

Da's hetzelfde als het verkeersbeleid (lees: geen) van Sri-Lanka hier gaan toepassen. Het zou nogal een soep worden.

zava

Legacy Member
TheCrow7 zei:
Probeer in het vervolg eens een zin te schrijven zonder mensen direct te beledigen. Het lijkt wel alsof jij ook met opgekropte woede zit. In je vorige post waren we dan weer allemaal ********.

Ik krijg het gewoon van mensen met zo'n bekropte mening en denken dat ze alles beter weten.

boostah

Legacy Member
zava zei:
Ik krijg het gewoon van mensen met zo'n bekropte mening en denken dat ze alles beter weten.

en gij zijt beter want?

ge kunt dus ni tegen mensen die hun mening aan u opdringen, zo dan wat doe gij dan met te zeggen da hun mening fout is en ze zelfs probeert te beledigen

freeza

Legacy Member
a242050 zei:
Ik denk dat gij net iets te veel droomt, hoor.
Wat als je veel in Duitsland rijdt, daar mag je op sommige wegen zoveel je wilt...
En wie gaat die ingebouwde snelheidsbeperking betalen?
En als het er zou komen, ik zou de beperking er alvast laten uithalen.

wa ne zever in spanje mogen brommers ook sneller rijden dan 45km/u imo net hetzelfde
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan