Archief - Legale snelheid maar gestopt...

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

enZiiime

Legacy Member
Ik heb er geen probleem met dat wij eigelijk maar 50 mogen, maar tis te gevaarlijk aan 50

Bij het optrekken voor een roodlicht ga je amper vooruit, auto's rake opgefokt.

Op banen waar auto's 70 mogen is het levensgevaarlijk (vooral hier in merksem, voor naar ekeren donk te gaan, moete nog een brug op ook en da is amper 40km/h en 35km/h wnr ge noggis wind tegen hebt)

is maar 1 baanvak (dus 2 in totaal)

vb stom voorbeeld: een honda dax was vroeger afgesteld op 70km/h => dus is er ook voor gemaakt :) (mss ni mor toch ^^)


Auto's kakken erop dat "de jeugd van tegenwoordig" met opgefokte brommers rijd, maar ze kakken er ook op dat de "legale" rijders te traag rijden voor hun, en de automobilisten het gevaarlijk maken voor ons, voor ons 10cm van ons stuur voorbij te steken.

Kbedoel, ik rij meestal braaf 50 (op sommige wegen zoals naast de vaart, havenweg, enz onbegrensd :))


en tbh, laat auto's maar begrenzen op 120 (neeeee want dan gaan de 18+'ers met auto klagen ... maar wij mogen niet klagen ... :)


Gewoon MAX snelheid 70km/h met nummerplaat, end of story => pak veiliger en minder frustrerend voor auto's en brommers (+ VELE moeilijker exaam voor brommer rijbewijs, en strengere maatregelen voor die johnny's die zig zaggen tussen de auto's en gevaarlijk rijden)


(ik ben er zeker van dat ik weer veel reacties op dit ga krijgen omdat ik wss helemaal verkeerd zit, maar tboeit me ni, dees is mijn "persoonlijke" mening.)


degene die hier 18 zijn en auto hebben zitten mss wel te kakken op 16/17 jarige met brommers, maar tbh, kzou die personen wel is willen zien toen zij zo oud waren (moesten ze iig een brommer hebben gehad, dan wisten ze mss waarom snelheid in principe naar 70 moet... kvoel men eige gewoon ni veilig op de baan (zelfs niet op banen waar ik 50 mag, want daar rijden auto's toch nog dik 60/70 ... )

Simonn

Legacy Member
Kga ni de ganse thread doorlezen, maar brommers zouden voor mijn part gerust sneller mogen rijden. Maar dan moeten rijbewijs, verzekering,...ook aangepast worden. Hier ga ik er ook van uit dat de brommers aangepast worden (van de fabriek uit) om 'veilig' die hogere snelheid te behalen.

zava

Legacy Member
boostah zei:
en gij zijt beter want?

ge kunt dus ni tegen mensen die hun mening aan u opdringen, zo dan wat doe gij dan met te zeggen da hun mening fout is en ze zelfs probeert te beledigen

Man ik heb nergens gezegd dat ik mij beter voel.
Herlees eens alles en kom dan terug ;).

freeza

Legacy Member
alexii zei:
Dat gaat toch als je eenmaal 18 bent?
een brommer laten inschrijven als moto gaat helemaal nie zo gemakkelijk en is daarbij nog eens kostelijk ook...
als je echt nog wil verderrijden op 2 wielen ga je een moto kopen...

cclherreman zei:
Kga ni de ganse thread doorlezen, maar brommers zouden voor mijn part gerust sneller mogen rijden. Maar dan moeten rijbewijs, verzekering,...ook aangepast worden. Hier ga ik er ook van uit dat de brommers aangepast worden (van de fabriek uit) om 'veilig' die hogere snelheid te behalen.
brommers kunnen standaard die hogere snelheden aan (het overgrote deel dan toch, de brommers die deze snelheden niet aankunnen zullen ze ook niet halen zonder aanpassingen)


Mr_Anderson zei:
degene die hier 18 zijn en auto hebben zitten mss wel te kakken op 16/17 jarige met brommers, maar tbh, kzou die personen wel is willen zien toen zij zo oud waren (moesten ze iig een brommer hebben gehad, dan wisten ze mss waarom snelheid in principe naar 70 moet... kvoel men eige gewoon ni veilig op de baan (zelfs niet op banen waar ik 50 mag, want daar rijden auto's toch nog dik 60/70 ... )
--> als je 18 bent en het brommerrijden nog niet beu bent dan koop je wss een moto en ga je nooit terug naar een brommer willen :p
misschien als ik eens een hoop geld over heb, dan koop ik me weer een oldtimertje :)
vroeger enorm veel plezier gehad met mijn brommers

Simonn

Legacy Member
freeza zei:
brommers kunnen standaard die hogere snelheden aan (het overgrote deel dan toch, de brommers die deze snelheden niet aankunnen zullen ze ook niet halen zonder aanpassingen)


Nog enkel het rijbewijs en de verzekering aanpassen dan :) Vele brommerrijders willen sneller rijden ( " auto's kunnen toch ook sneller rijden?"), maar ik vraag me af of ze ook bereid zijn de meerkost aan verzekering, taksen,..etc willen betalen.

freeza

Legacy Member
cclherreman zei:
Nog enkel het rijbewijs en de verzekering aanpassen dan :) Vele brommerrijders willen sneller rijden ( " auto's kunnen toch ook sneller rijden?"), maar ik vraag me af of ze ook bereid zijn de meerkost aan verzekering, taksen,..etc willen betalen.

daarom dat er nog altijd best een limiet blijft en niet volledig ontgrensd laten

65km/u lijkt mij al een goede snelheid imo en zeker doenbaar, dno eigelijk wat het zou geven en ik zou eigelijk niet weten hoe ferg de verzekeringen zouden stijgen...

nuja het zal toch nooit gebeuren hoor, de grote meerderheid wil brommers niet in het verkeer maar ernaast...

a242050

Legacy Member
freeza zei:
wa ne zever in spanje mogen brommers ook sneller rijden dan 45km/u imo net hetzelfde

Neen, brommers mogen daar ook maar 45 km/u :s.
Het verschil is wel dat IEDEREEN, zonder uitzonderingen, zijn brommer sneller kan, omdat ze gewoonweg niet begrensd zijn, of mss omdat de brommerwinkel de begrenzing er al heeft uitgedaan.
En de politie controleert ook niet op snelheid.

Aan die snelheid is wel nog iets anders gekoppeld.
Een verzekering voor je brommer van €450/jaar :eek:.
Dan gaat er nog harder geklaagd worden dan nu.

Dus ik denk dat het hier altijd 45km/u gaat blijven,
ook al zou ik het graag anders zien.

freeza

Legacy Member
a242050 zei:
Neen, brommers mogen daar ook maar 45 km/u :s.
Het verschil is wel dat IEDEREEN, zonder uitzonderingen, zijn brommer sneller kan, omdat ze gewoonweg niet begrensd zijn, of mss omdat de brommerwinkel de begrenzing er al heeft uitgedaan.
En de politie controleert ook niet op snelheid.

Aan die snelheid is wel nog iets anders gekoppeld.
Een verzekering voor je brommer van €450/jaar :eek:.
Dan gaat er nog harder geklaagd worden dan nu.

Dus ik denk dat het hier altijd 45km/u gaat blijven,
ook al zou ik het graag anders zien.

brommers rijden daar dacht ik aan de constructiesnelheid (= de snelheid die ze halen op een vlak stuk weg zonder wind)
btw bron? ik ben wel eens benieuwd waar je dat gehoord/gelezen hebt want ik heb al altijd geweten dat die daar ontgrensd mogen rondtuffen :s

a242050

Legacy Member
freeza zei:
brommers rijden daar dacht ik aan de constructiesnelheid (= de snelheid die ze halen op een vlak stuk weg zonder wind)
btw bron? ik ben wel eens benieuwd waar je dat gehoord/gelezen hebt want ik heb al altijd geweten dat die daar ontgrensd mogen rondtuffen :s

Bron ? Het feit dat ik daar een jaar heb gewoond?
Op de brommerpapieren staat er maximum constructiesnelheid 45 km/u, maar dit is in realiteit gelukkig niet zo.

freeza

Legacy Member
damn da wist ik nie
maar als je daar dan een nieuwe brommer koopt, is die dan begrensd op 45km/u? nee toch?

Aexis

Legacy Member
jager te paard zei:
Alle pijpen zijn volgens mij legaal , ge moogt er gewoon niet sneller door gaan.

indeed. En da gaat btw alleen bij 2taktekes. Iedereen die beweerd me nen 4takt sneller te gaan door zen pijp pist blijkbaar in zen broek van 1ne km/h

enZiiime

Legacy Member
and again =>

op een 4takt geeft het weldegelijk verschil ivg met ori uitlaatje **sigh**

Rijd is met uw standaard uitlaat, en dan met een kitaco of over uitlaat ...
Standaard uitlaat is veel te smal voor genoeg door te laten, dus hij houd er door in :)


en nr deux => Er is op 4takt geen 1 pijp legaal buiten standaard uitlaat en leovinci voor st70 :)

Ookal ga je niet echt rapper met een andere uitlaat, flikken mogen hem afnemen, aangezien het niet voor op de openbare weg is.

a242050

Legacy Member
freeza zei:
damn da wist ik nie
maar als je daar dan een nieuwe brommer koopt, is die dan begrensd op 45km/u? nee toch?

Nee, maar op de papieren staat van wel :p.

Mr_Anderson zei:
and again =>

op een 4takt geeft het weldegelijk verschil ivg met ori uitlaatje **sigh**

Rijd is met uw standaard uitlaat, en dan met een kitaco of over uitlaat ...
Standaard uitlaat is veel te smal voor genoeg door te laten, dus hij houd er door in :)


en nr deux => Er is op 4takt geen 1 pijp legaal buiten standaard uitlaat en leovinci voor st70 :)

Ookal ga je niet echt rapper met een andere uitlaat, flikken mogen hem afnemen, aangezien het niet voor op de openbare weg is.

Flikken gaan geen 1 pijp van een 4-takt meer afnemen sinds die ene rechtszaak. Er was zo'n kerel die een pijp van €600 fzo op zijn 4-takt had staan en de flikken hadden die in beslag genomen.
Die kerel heeft dan een rechtszaak daar tegen aangespannen en die heeft die gewonnen en heeft zijn uitlaat teruggekregen.
Sindsdien pakken de flikken uitlaten op een 4-takt normaal gezien niet meer af.

En op een 4-takt maakt dat echt niet veel verschil ze, een andere uitlaat, meestal 5km/u. Bijna niks dus.

-[OwA.Free]-

Legacy Member
Heb bijna 2 jaar rondgereden aan 70km/h ( honda wallaroo ), nooit een ongeval gehad en nooit gepakt geweest. Rijd nu sinds kort terug 45 aangezien ze een tijdje terug veel controleerde in de buurt. Gelukkig over een maandje auto :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan