Archief - Legale snelheid maar gestopt...

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

amdr

Legacy Member
seatboy zei:
Was't voor u rood of voor hen rood, want 95% van den tijd is't wel de fietser die door het rood rijdt.
Twas voor hem rood, ma 'smorges is da hier eel druk op de bredabaan e
En dan zitte die overal tusse te foefele en kzat volgens em in zenne doden hoek...

Mja, hij heeft men fietskoste + ziekenhuis koste betaald, ben er overt algemeen nog goe vanaf gekome, juist een hersenschudding

DBK

Legacy Member
EryciusPuteanus zei:
Voor mij mag die politie gerust verder zoeken naar die opgefokte brommerkes... ik ben langs de Vaart al meer dan ene keer omvergereden (vooral aan de bushaltes) door zo van die kerels op opgefokte brommerkes - en als die zich aan de normale snelheid (15 of 40) zouden houden dan zouden die (bijna-)ongevallen niet gebeurd zijn.

Effe er nog bijzeggen: zolang ze op de rijbaan en ni 't fietspad rijden heb ik er niks tegen dat da brommerke meer dan veertig km/u rijdt... maar op 't fietspad is da levensgevaarlijk.
ze zouden brommers van het fietspad moeten bannen. Ik rij nooit op fietspad. Ik bega nog liever een overtreding door op een baan te rijden waar ik normaal ni mag maar waar ze 70 rijden dan op een fietspad vol met putten en bejaarden die in paniek slaan als ze een brommer horen

DBK

Legacy Member
simpele duif zei:
ja er zijn er veel met een tamelijk goeie prestatie, maar ik weet niet meer welke. er stond ergens een hele lijst van op www.scooter-freaks.nl of www.scooterforum.net
wat je prestatie noemt :ironic: Als ge iets of wa prestaties wilt zult ge toch nen krul moeten nemen want ik heb nog nooit iemand tegengekomen dee met zijn orginele of onopvallend pijp me er af reed. De gemiddelde booster met nen sito plus of leo homologato pijpje mag er is komen neffe staan ze. (hihi da klonk heel johnny-achtig )

amdr

Legacy Member
DBK zei:
wat je prestatie noemt :ironic: Als ge iets of wa prestaties wilt zult ge toch nen krul moeten nemen want ik heb nog nooit iemand tegengekomen dee met zijn orginele of onopvallend pijp me er af reed. De gemiddelde booster met nen sito plus of leo homologato pijpje mag er is komen neffe staan ze. (hihi da klonk heel johnny-achtig )
Nja, toenek testrak naart school reed ebbek zo es op alle scooterkes zitte letten en toch een 30%-40% had een krulpijp :p
Dus een krulpijp it is :D
Kdenk dat ik gewoon voor die Yasuni R ga gaan sinds die MHR drect weer 250€ is

Nog 1 vraagske, ik lees ook vaak dat u sproeier te klein is ma ik zie die niet direct staan bij www.scootparts.nl , kunde da ook gewoon bij u lokale brommerboer kope :p?

//edit: is die krukas + lager goet me die setup? Of gaat da ni bollen?

zaffah

Legacy Member
ni opdrijve zouk zo zegge :p
menne maat was gepakt geweest 2100 € boete.
en em ree 'maar' 85 ....

amdr

Legacy Member
zaffah zei:
ni opdrijve zouk zo zegge :p
menne maat was gepakt geweest 2100 € boete.
en em ree 'maar' 85 ....
Iedereen doet nog altijd wat hij/zij wil e ;)
Ge rijd geen 85 op drukke banen, da kunde doen in de klein straatjes

Beetje nadenken e

seatboy

Legacy Member
amdr zei:
Iedereen doet nog altijd wat hij/zij wil e ;)
Ge rijd geen 85 op drukke banen, da kunde doen in de klein straatjes

Beetje nadenken e


Beetje nadenken zegt em dan :rofl: .

Zal ik onthouden, dat ik op grote banen geen 85 meer zal rijden met mijn auto, maar het enkel nog zal doen in woonwijken & kleine straatjes (liefst met spelende kinderen) :niceone:.

:ironic:.

Nen tip: wacht nog 2 jaarkes tot ge 18 zijt en u nen auto kunt permiteren. Dan moogt ge op een legale manier 120 rijden (of eenmaal de duitse grens over nog véél meer). Dan zijt ge ook verzekerd voor een ongeval aan die snelheid en is uw kans op overleven stukken groter.

DBK

Legacy Member
seatboy zei:
Nen tip: wacht nog 2 jaarkes tot ge 18 zijt en u nen auto kunt permiteren. Dan moogt ge op een legale manier 120 rijden (of eenmaal de duitse grens over nog véél meer). Dan zijt ge ook verzekerd voor een ongeval aan die snelheid en is uw kans op overleven stukken groter.
geen geld voor auto + verzekering van auto

amdr

Legacy Member
Code:
31-7559 	47mm Cilinder Malossi MHR		236.95	1	236.95 
32-7561 	Uitlaat Malossi MHR Mina V		269.95	1	269.95 	
18DE21 		Carb Dellorto PHBG 21 DS 2632 MH tule	65.95	1	65.95 	
51-11287 	Vario-Multivar Malossi MHR		87.95	1	87.95 	
04-2412K0 	Luchtfilter Malossi Chrome		18.95	1	18.95 	
52-7643 	Delta Clutch Malossi MHR		84.95	1	84.95 	
61-7210 	V-snaar Malossi				28.95	1	28.95 	
29-7043R 	Drukveer koppeling Malossi Racing	5.95	1	5.95 	
27-7441C 	Membraan Malossi vertikaal Hyperreed	39.95	1	39.95 
53-8008 	Krukas Malossi MV12 RHQ			184.95	1	184.95
66-7718 	0B Naaldlager MHR Malossi pen 12	9.95	1	9.95
Final setup. Goed of niet?

seatboy

Legacy Member
DBK zei:
geen geld voor auto + verzekering van auto

Dan zou ge normaal gezien ook niet het geld hebben voor een opgefokt brommerke en de kosten die ge erbij gaat betalen bij een ongeval(aangezien u verzekering (die ge wel betaalt) er zich van zal tussenuit trekken in het geval van een opgedreven brommertje).

Anderzijds is het voor sommigen maar best dat ze er het geld niet voor hebben, zeker als
"Iedereen doet nog altijd wat hij/zij wil e ;)"
de algemene gedachtengang is.

simpele duif

Legacy Member
amdr zei:
Code:
31-7559 	47mm Cilinder Malossi MHR		236.95	1	236.95 
32-7561 	Uitlaat Malossi MHR Mina V		269.95	1	269.95 	
18DE21 		Carb Dellorto PHBG 21 DS 2632 MH tule	65.95	1	65.95 	
51-11287 	Vario-Multivar Malossi MHR		87.95	1	87.95 	
04-2412K0 	Luchtfilter Malossi Chrome		18.95	1	18.95 	
52-7643 	Delta Clutch Malossi MHR		84.95	1	84.95 	
61-7210 	V-snaar Malossi				28.95	1	28.95 	
29-7043R 	Drukveer koppeling Malossi Racing	5.95	1	5.95 	
27-7441C 	Membraan Malossi vertikaal Hyperreed	39.95	1	39.95 
53-8008 	Krukas Malossi MV12 RHQ			184.95	1	184.95
66-7718 	0B Naaldlager MHR Malossi pen 12	9.95	1	9.95
Final setup. Goed of niet?

full malossi is ongeveer het beste wat je kunt krijgen :p
het enige wat nog beter zou zijn, is er een LCblok onder steken :p

Hyperinsomnia

Legacy Member
DBK zei:
ze zouden brommers van het fietspad moeten bannen. Ik rij nooit op fietspad. Ik bega nog liever een overtreding door op een baan te rijden waar ik normaal ni mag maar waar ze 70 rijden dan op een fietspad vol met putten en bejaarden die in paniek slaan als ze een brommer horen
Volgens mij moogt vanaf volgend jaar niet meer met uwe brommer rijden op het fietspad, of het jaar der na...

En als ge uwe brommer opzet, steekt ge er best een andere uitlaat onder. Standaard uitlaten zouden wel is kunnen barsten van de hitte... En er zit meestal een begrensing op de uitlaat dusja..

simpele duif

Legacy Member
seatboy zei:
Dan zou ge normaal gezien ook niet het geld hebben voor een opgefokt brommerke en de kosten die ge erbij gaat betalen bij een ongeval(aangezien u verzekering (die ge wel betaalt) er zich van zal tussenuit trekken in het geval van een opgedreven brommertje).

een brommer kost ongeveer hetzelfde per jaar als uw autoverzekering alleen al!

en er is toch wel een gigantisch verschil tussen 2000 euro en minsten 15000 euro :ironic:

amdr

Legacy Member
simpele duif zei:
full malossi is ongeveer het beste wat je kunt krijgen :p
het enige wat nog beter zou zijn, is er een LCblok onder steken :p
Zou die op air zo warm worre? :x

simpele duif

Legacy Member
Hyperinsomnia zei:
Volgens mij moogt vanaf volgend jaar niet meer met uwe brommer rijden op het fietspad, of het jaar der na...

En als ge uwe brommer opzet, steekt ge er best een andere uitlaat onder. Standaard uitlaten zouden wel is kunnen barsten van de hitte... En er zit meestal een begrensing op de uitlaat dusja..

vanaf volgend jaar mag je niet meer op het fietspad binnen de bebouwde kom
erbuiten mag wel nog :)

simpele duif

Legacy Member
amdr zei:
Zou die op air zo warm worre? :x

neen, maar een LCblok is zowieso beter in prestatie :)
nuja zoveel verschil is dat niet :)
wat ge best ook nog probeert, is om een schijfrem te steken achteraan, want als je zo aan 100 over de weg scheurt, is uw remafstand enorm met een trommelrem

Hyperinsomnia

Legacy Member
simpele duif zei:
neen, maar een LCblok is zowieso beter in prestatie :)
nuja zoveel verschil is dat niet :)
wat ge best ook nog probeert, is om een schijfrem te steken achteraan, want als je zo aan 100 over de weg scheurt, is uw remafstand enorm met een trommelrem
Schijfremmen kosten wel vele meer dan trommelremmen + ze moeten vlugger worden vervangen.
Hebt ge met een trommelrem zo'n grote afstand? (ik nie :p)

DBK

Legacy Member
seatboy zei:
Dan zou ge normaal gezien ook niet het geld hebben voor een opgefokt brommerke en de kosten die ge erbij gaat betalen bij een ongeval(aangezien u verzekering (die ge wel betaalt) er zich van zal tussenuit trekken in het geval van een opgedreven brommertje).

Anderzijds is het voor sommigen maar best dat ze er het geld niet voor hebben, zeker als de algemene gedachtengang is.
ik heb in mijn brommer niks geld gestoken qua tunen. Puur de begrenzing eruit. :x

DBK

Legacy Member
simpele duif zei:
neen, maar een LCblok is zowieso beter in prestatie :)
nuja zoveel verschil is dat niet :)
wat ge best ook nog probeert, is om een schijfrem te steken achteraan, want als je zo aan 100 over de weg scheurt, is uw remafstand enorm met een trommelrem
lc is idd beter. me zo'n setup en een iets of wa verkeerd mengsel hebt ge al grotere kans op warmlopers.
Mijn trommelremmetje van achter doe het goe, ik sta echt pak sneller stil dan booster of aerox. Kheb trouwens een grotere remscijf dan aerox wa toch een zware brommer is. aerox compenseert natuurlijk door vanachter remschijf te hebben maarja, ge kunt ni alles hebbe hé :)

kristofvv

Legacy Member
tip: begin niet aan tunen als je nog niet deftig weet wat een sproeier is :p
Je moet uw carbu afstellen, uw vario, uw koppeling, enz...

en dat is allemaal niet zo van zelfsprekend hoor....

trouwens...

op http://www.scooterforum.net kan je beter gaan vragen of dit een goede setup is. Daar zitten veel meer "kenners" :ironic:
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan