Archief - Legale snelheid maar gestopt...

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

amdr

Legacy Member
rooz zei:
Ze houden normaal elke scooter tegen, dus veel zal het nie helpen :)
Als die scooter er normaal uit ziet hebben ze toch geen reden om die tegen te houden? Ken genoeg man me scooterkes en die laten ze toch ni stoppen :s

Nen hele getunede (uiterlijk) aerox kijken ze zelfs ni na dus waarom ne gewoon gespote booster wel :x

DBK

Legacy Member
amdr zei:
Maakt da echt zoveel meer geluid? :o
Da wist ik dus niet :$ Maar ja, die luchtfilter is ook niet noodzakelijk e :)
dacht wel da het vrij goe hoorbaar was, allé ik da toch direkt :)

Cron

Legacy Member
amdr zei:
Hoiz,

Ik heb een vraagje.
Stel, je rijd tege de 45 maar ze stoppen u omdat ze bv een krulpijp zien staan. Ge word op de rollekes gezet en die gaat natuurlijk sneller als 55 maar bv tege 80. Kunne ze u brommer dan afnemen ook al reed ge aan de juiste snelheid?

Was me dat net eens aant afvragen enja, dacht van zal het maar eens ff gaaan vragen :)

xxx amdr
ja ------------

amdr

Legacy Member
DBK zei:
dacht wel da het vrij goe hoorbaar was, allé ik da toch direkt :)
Nja, luchtfilter word er dan afgelaten e
Tis ni dat die iets aan snelheid doet :p

@rooz nu zonder die MHR pijp maar met std, hoeveel zou die kunne rijden :p

Grof geschat e :)

DBK

Legacy Member
amdr zei:
Nja, luchtfilter word er dan afgelaten e
Tis ni dat die iets aan snelheid doet :p

@rooz nu zonder die MHR pijp maar met std, hoeveel zou die kunne rijden :p

Grof geschat e :)
kheb eigenlijk mijn twijfels of da wel goe ga rijden. Kan goe da ge helemaal ni rijdt of echt héél brak.

amdr

Legacy Member
DBK zei:
kheb eigenlijk mijn twijfels of da wel goe ga rijden. Kan goe da ge helemaal ni rijdt of echt héél brak.
Da was ik dus ook al aant denken e. Dermee ging er normaal een Yasuni R opkomen maar toen maakte ik dus deze thread ofda ze die zoude kunne stoppen :p

Hmgrwngd

Legacy Member
pfff ja , scooters...

Een enorm gemakkelijk en goedkoop vervoersmiddel volgens mij;
maar als je nog maar denkt aan iets wat niet mag (scooter opvoeren/passagier vervoeren) staat de politie daar al klaar met een lasso rond je ballen.

Ik zeg niet dat dit niet mag; alleen vind ik dat jongeren te sterk geviseerd worden, en in het bijzonder de scooters.
Met torenhoge boetes, irritante preken en soms echt pestende agenten.

amdr

Legacy Member
Hmgrwngd zei:
pfff ja , scooters...

Een enorm gemakkelijk en goedkoop vervoersmiddel volgens mij;
maar als je nog maar denkt aan iets wat niet mag (scooter opvoeren/passagier vervoeren) staat de politie daar al klaar met een lasso rond je ballen.

Ik zeg niet dat dit niet mag; alleen vind ik dat jongeren te sterk geviseerd worden, en in het bijzonder de scooters.
Met torenhoge boetes, irritante preken en soms echt pestende agenten.
Secontetn, ik vind dat de politie veel te veel op die manne zit te zien da ze geen 10km/u te snel gaan

Kijk eens hoeveel auto's er niet te rap rijden... ziede achter elk van die manne ne flik rijden?? Ik denk het ni e...

amdr

Legacy Member
Zijn er geen pijpen die er std uitzien maar toch vrij hoge performance emme? :/

eniac

Legacy Member
amdr zei:
Kijk eens hoeveel auto's er niet te rap rijden... ziede achter elk van die manne ne flik rijden?? Ik denk het ni e...

Wacht tot je per wgaen rijdt en een boete krijgt. Flitspalen enzo, kendet? Of anonieme voertuigen langs de kant van grote banen op een stukje van 200m waar je maar 70 mag itt de 90 die erbuiten gangbaar is, kendet?

Het is toch wel bijzonder grappig dat, in dezelfde thread waar jongeren klagen dat ze teveel geviseerd worden, diezelfde jongeren doodleuk bezig zijn over opzetten en de wet overtreden. Me dunkt dat het toch ergens wel terecht is dat er zoveel scootertjes van jongeren op de rollen worden gezet.

Maar als ik bullshit verkondig mag je dat natuurlijk altijd zeggen hoor.

seatboy

Legacy Member
Ik heb altijd de indruk dat men véél te laks is tegenover zwakke weggebruikers. Automobilisten worden de laatste 10 jaar ongelooflijk geviseerd en zwaar beboet :(.

Als je dan ziet hoe fietsers zomaar overal stoten mogen uithalen en zichzelf in gevaar brengen werkt dit echt wel frustrerend. Ik zweer het, den eerst volgende fietser, booster, ... die van links komt en mij geen voorrang geeft , maar die zal eens kennis maken met mijn motorkap :evil: . Die zal dan op slag weten wat de rechts en wat links is. Als zijn brommerke dan ook nog keer opgedreven is zal em de schade nog uit eigen zak mogen betalen ook (want zijn verzekering zal er niet in willen tussenkomen !!!).

EryciusPuteanus

Legacy Member
Rastafari zei:
ik heb het meegemaakt tegengehouden tegen 20 per uur opde rollekes 87 en een maand mobe kwijt. dan teruggekregen VOL krassen en scheuren en nog maar half zoveel geld waard ofzo juist daarom. hun antwoord was letterlijk "wij waren da ni en als't u ni aanstaat persen we am wel voor u".

de politie in Leuven zijn aasgieren op zoek naar minderjarigen met mobekes. voor mijn part schaffen ze de politie af als dat alles is wat ze doen..
en daar lijkt het sterk op
Voor mij mag die politie gerust verder zoeken naar die opgefokte brommerkes... ik ben langs de Vaart al meer dan ene keer omvergereden (vooral aan de bushaltes) door zo van die kerels op opgefokte brommerkes - en als die zich aan de normale snelheid (15 of 40) zouden houden dan zouden die (bijna-)ongevallen niet gebeurd zijn.

Effe er nog bijzeggen: zolang ze op de rijbaan en ni 't fietspad rijden heb ik er niks tegen dat da brommerke meer dan veertig km/u rijdt... maar op 't fietspad is da levensgevaarlijk.

amdr

Legacy Member
EryciusPuteanus zei:
Effe er nog bijzeggen: zolang ze op de rijbaan en ni 't fietspad rijden heb ik er niks tegen dat da brommerke meer dan veertig km/u rijdt... maar op 't fietspad is da levensgevaarlijk.
Hier in Brasschaat, Merksem, etc rijde die meestal normaal opt fietspad hoor

Terstraks, was naart school aant fietse (nog :sad: ) en ik hoorde van ver zo'n boosterke aankome ma da remde schoon af toen hij mij voorbij kwam :)
En zo is da bena altijd, de enige kere da ik bijna of echt ben omvergereje was allebei door auto's die doort rood rede :s

seatboy

Legacy Member
amdr zei:
De enige kere da ik bijna of echt ben omvergereje was allebei door auto's die doort rood rede :s

Was't voor u rood of voor hen rood, want 95% van den tijd is't wel de fietser die door het rood rijdt.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan