Archief - Legale snelheid maar gestopt...

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

skully25

Legacy Member
kr15t0f zei:
rolletjes zijn geen wettige testmethode, als ze de snelheid van uw brommer teste met rolletjes en ge rijd te snel kunnen ze u nieks doen.

think again, ze kunnen u wel iets doen, maar dan kunt gij dat aanvechten met een rechtzaak, en daarbij dan nog, under rollen zijn miss niet precies maar ik denk niet dt ze 30 kmh afwijken zunne :unsure:
dus als gij 80 rijd op de rollen en ge moogt maximum 53 (8 kmh wegweerstand) en ge vecht da aan omdat gij zegt dat die rollen nie precies zijn, verloren moeite (en geld) zunne... ze zetten em dan wel op een testbank bij een motorzaak die wel precies zijn, en alst dan uitkomt da ge toch te snel rijd zijde ook maar de sukkelaar hé

dus enkel aanvechten als ge zeker weet da ge in uw recht zijt

Chickenlal

Legacy Member
haha da herinnert me eraan dak de flikken es in de zak gezet heb voor 10.000 BEF:p

de flikke stonde hier in men straat met combi, en ik kwam thuis en had brommer achter hun combi gezet (vor mijn deur).

Die flikke gaan weg en rijde mijn brommer omver, ware paar schreefkes in enzo.

Ik me men pa naar nen garagist factuur laten opmaken om brommer te herspuiten, was iets tussen de 200-250€.
Brommer heb ik laten herspuiten op men opa zen werk (gratis), en ben toen met die factuur naar de flikken gegaan

=> eind die week had ik 250€ op mijn rekening:p

simpele duif

Legacy Member
eniac zei:
Idd, je kan achter dat ijkingsbewijs vragen. Of je kan je fucking verantwoordelijkheid dragen en je boete betalen.

Stelletje apen, overtreed de wet maar draag dan ook de gevolgen ipv er zo vanonder te proberen muizen.

edit: en ja, ik heb al een snelheidsboete gehad. En ik heb ze betaald, zonder morren.

ik daarentegen schijt GEEN geld :ironic:

eniac

Legacy Member
simpele duif zei:
ik daarentegen schijt GEEN geld :ironic:

Ik ook niet duif. Ik ben een gewone student met normaal zakgeld en een bijjobke dat me max 1000 befkes in de week oplevert. Dit gaat om consequentie: als je de wet overtreedt, dan moet je daarvoor maar opdraaien.

Je schijt geen geld? Fine, overtreedt dan de wet niet, want je weet dat het duur wordt. Ik heb ook eens geslikt, but I paid.

amdr

Legacy Member
Nja, ge hebt het hier over nen begrenzer maar als ze die vinde kunde nog meer gaan betale e...
Vrij logisch toch...of is dit niet? :x

Deletos

Legacy Member
q-ball_NBK zei:
haha da herinnert me eraan dak de flikken es in de zak gezet heb voor 10.000 BEF:p

de flikke stonde hier in men straat met combi, en ik kwam thuis en had brommer achter hun combi gezet (vor mijn deur).

Die flikke gaan weg en rijde mijn brommer omver, ware paar schreefkes in enzo.

Ik me men pa naar nen garagist factuur laten opmaken om brommer te herspuiten, was iets tussen de 200-250€.
Brommer heb ik laten herspuiten op men opa zen werk (gratis), en ben toen met die factuur naar de flikken gegaan

=> eind die week had ik 250€ op mijn rekening:p

:rofl:

amdr

Legacy Member
eniac zei:
Grappig he. Zo allemaal belastingsgeld gebruiken voor dergelijke dingen. Oh hoe leuk. Oh hoe rebels.
Als ik et zou betalen zou mij da eigelijk ook wel tege steken als ge weet dat u geld naar zo nen BS ga!

LSDsmurf

Legacy Member
Iemand vertelde mij een tijdje geleden dat vroeger toen hij nog brommer reed (misschien 20 jaar geleden) hij eens op de rollen moest, en die flik maakte toen een fout zodat zijn dax viel.

Die flik heeft de schade aan die gast zijn brommer toen met zijn eigen geld moeten betalen.

amdr

Legacy Member
LSDsmurf zei:
Iemand vertelde mij een tijdje geleden dat vroeger toen hij nog brommer reed (misschien 20 jaar geleden) hij eens op de rollen moest, en die flik maakte toen een fout zodat zijn dax viel.

Die flik heeft de schade aan die gast zijn brommer toen met zijn eigen geld moeten betalen.
that's more like it...maja, de flikke hun pree betale wij eigelijk ook e :/
of bennek verkeerd :unsure:

Yuksel

Legacy Member
Ik heb iets gelijkaardigs voor, alleen zijn al men stukken origineel van Honda.
Tis dus een MT5 en die is gewoon niet trager te krijgen dan 65/70 km/h :wtf: .
Men nonkel is mecanicien en als we er kleinere carbu opsteken, tandwielen veranderen blijft em toch die snelheid behouden.
Met nen ring in valt em gewoon stil, zelfs bij nen groten, bij tminste da ge versmald stil.
ik heb dien gekocht met nen 80cc der op en reed toen 110 maar heb er 50cc opgestoken want da risico om gepakt te worden is het me niet waard.
khou me wel aan de snelheid, da wel.
Maja foert, vandeweek examen auto dus foert...

Asserti

Legacy Member
ja normaal konden ze u iets doen, fietsers mogen maar 45 in de bebouwde kom fzoiets, we hebben hier ergens een boekje daarover liggen, ook met al de nieuwe verkeersregels in

Blad3z

Legacy Member
[BAT]GhO$T zei:
ja as ge nen combi voorbijscheurt aan 90 in't uur dan mag je nog al kakken over hun rollekes die al dan niet ge-eikt zijn zulle, betalen zult ge en weinig zallet nie zijn

't probleem is meestal met die bekrompen flikken; als ge al de moed hebt om achter da eikingsbewijs te vragen da ze direct op hun veel te lange tenen getrapt zijn, da zen allemaal gaste me een minderwaardigheidscomplex die dan denken van hun ego wat op te blinken door jong gasten wa lastig te vallen en te kleineren; en als ge maar iets doet dat in de richting van 'tegenspreken' gaat moogde u aan't dubbele van de prijs/mizerie verwachten en niks da ge er gaat kunne tege doen

maar als ze mij ooit tegenhouden vraag ik erachter zulle, ik laat mij zeker nie kleineren door die bende bekrompen ******* ; want een boete hebde zowiezo, ge kunt maar proberen :p

dat ze op hun tenen getrapt zijn, komt meestal door die arrogante kleine kinderen van 16 jaar met een te grote bek tov de politie
ge denkt echt dat ge alles weet eh..

GhO$T

Legacy Member
Blad3z zei:
dat ze op hun tenen getrapt zijn, komt meestal door die arrogante kleine kinderen van 16 jaar met een te grote bek tov de politie
ge denkt echt dat ge alles weet eh..
a)ik ben 18 (en laat u shit over 'mentale leeftijd' al maar zitten :sleep: )
b)ik ben een zeer vriendelijk en redelijk mens, nie gelijk da no-good schorem da ge dikwijls langs't straat ziet... maar de flikke (hier toch) daarentege


als u pa flik is ofzo kan ik daar ook niks aan helpe, ik vertel gewoon mijn ervaringen met de flikke hier in ons stad, weinig aan te doen zeker als het nu toevallig allemaal boeren zijn :ironic:

Hyperinsomnia

Legacy Member
:offtopic: Er zijn in elk beroep wel verschillende soorten mensen te vinden hé...

ontopic: Ge moet is navraag doen bij een dealer ofzo, er zijn zeker 'niet standaard' uitlaten (dus bv zo één met nen dubbelen bocht) waar ge mee op straat moogt, maar er zijn er ook waar ge nie mee op straat moogt...
Mja als hij écht 45 rijdt gaat ie op de rollen nie teveel rijden, probleem is idd dat dat meestal nie klopt.

edit: kost iet van 100-200 euro denk ik

amdr

Legacy Member
Hyperinsomnia zei:
:offtopic: Er zijn in elk beroep wel verschillende soorten mensen te vinden hé...

ontopic: Ge moet is navraag doen bij een dealer ofzo, er zijn zeker 'niet standaard' uitlaten (dus bv zo één met nen dubbelen bocht) waar ge mee op straat moogt, maar er zijn er ook waar ge nie mee op straat moogt...
Mja als hij écht 45 rijdt gaat ie op de rollen nie teveel rijden, probleem is idd dat dat meestal nie klopt.

edit: kost iet van 100-200 euro denk ik
maja, elke niet standaard uitlaat waar ge toch ni sneller mee moogt is eigelijk waste of money

Ik ga hier gewoon zowa alles vervange behalve de uitlaat omdat die gewoon teveel opvalt... Als ze een krulpijp zien hange en ze wille u peste... ge bent gepakt e! Maar als ge gewoon u std pijp er oplaat staan maar ge zet bv andere carb, cilinder, vario, ... wel, daar kijken ze niet zohard naar e :)

Blad3z

Legacy Member
[BAT]GhO$T zei:
a)ik ben 18 (en laat u shit over 'mentale leeftijd' al maar zitten :sleep: )
b)ik ben een zeer vriendelijk en redelijk mens, nie gelijk da no-good schorem da ge dikwijls langs't straat ziet... maar de flikke (hier toch) daarentege


als u pa flik is ofzo kan ik daar ook niks aan helpe, ik vertel gewoon mijn ervaringen met de flikke hier in ons stad, weinig aan te doen zeker als het nu toevallig allemaal boeren zijn :ironic:

tzijn de flikken die gefrustreerd zijn om al dat wannabe gezeik te moeten aanhoren als zo'n mensen eens hun brommer op de rollen moeten zetten
en dan nog niet in orde zijn met hun brommer, waarmee ze dus illegaal rondrijden, maar toch nog altijd ergens de moed vinden om hun beklag te doen over de flikken

Hyperinsomnia

Legacy Member
amdr zei:
maja, elke niet standaard uitlaat waar ge toch ni sneller mee moogt is eigelijk waste of money

Ik ga hier gewoon zowa alles vervange behalve de uitlaat omdat die gewoon teveel opvalt... Als ze een krulpijp zien hange en ze wille u peste... ge bent gepakt e! Maar als ge gewoon u std pijp er oplaat staan maar ge zet bv andere carb, cilinder, vario, ... wel, daar kijken ze niet zohard naar e :)
majam, als ze controleren houden ze wel iedereen tegen hé. Wat nog origineel is, (uizicht dan wel) is er een lichtje ondersteken (neon, LED of dergelijke). Had ik zelf een iets mooiere scooter zou ik da nog doen :)

'k Weet wel nie zeker of da legaal is :p

Shorty87

Legacy Member
kem een vraagske

als ge uw b-klasse opdrijft tot bijvoorbeeld 60km/u dan is hij eigenlijk geen brommer niemeer maar moto, en je krijgt 1000 euro boete omdat je geen motoverzekering hebt maar brommerverzekering.

als ik nu mijn brommer a-klasse zou opdrijven tot 50 per uur en deze is ingeschreven voor brommerverzekering kan in dan nog een boete krijgen voor de verzekering? want tis maar vanaf 54km peruur dattem moto word. dan zou ik toch alleen maar boete moeten hebben voor het niet-hebben van rijbewijs eh?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan