Archief - Legale snelheid maar gestopt...

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

kr15t0f

Legacy Member
simpele duif zei:
toch wel

maar een hint: vraag altijd naar het bewijs dat die rollen ge-eikt zijn
als ze dit niet bijhebben is het niet geldig :)

idd, hebben ze toch meestal nie bij :applause:
toch die flikke da aant school altijd staan :lol:

simpele duif

Legacy Member
of ze hebben ze wel bij en dan zijn die flikken pissed en laten ze u zeker niet gaan :sad:

bloodyboy

Legacy Member
ken iemand die een brommer had maar op de rollen werd gezet en hij had hem terug gekregen met krassen heeft procesje opgezet en gewonnen had boete terugverdiend :)

kr15t0f

Legacy Member
bloodyboy zei:
ken iemand die een brommer had maar op de rollen werd gezet en hij had hem terug gekregen met krassen heeft procesje opgezet en gewonnen had boete terugverdiend :)

:rofl: zal ze leren aan uwe brommer te zitte

bloodyboy

Legacy Member
zijn wel negatieve kantjes aan heeft €700 gekost maar wel teruggekregen :)
maar ja je moet maar €700 liggen hebben hé :sad:

LSDsmurf

Legacy Member
Idd wel erg als je je brommer in zo een toestand terugkrijgt :angry: Maar die gerechtelijke kosten liggen wel hoog, als je het proces dan zou verliezen is het echt wel zonde van je geld. Mijn brommer heeft zelf niet eens zoveel gekost..

exploder

Legacy Member
simpele duif zei:
toch wel

maar een hint: vraag altijd naar het bewijs dat die rollen ge-eikt zijn
als ze dit niet bijhebben is het niet geldig :)
ze gaan die rolletjes wel afschaffen

Destroyer

Legacy Member
simpele duif zei:
toch wel

maar een hint: vraag altijd naar het bewijs dat die rollen ge-eikt zijn
als ze dit niet bijhebben is het niet geldig :)
dan zullen ze u uitnodigen op de flikkenbureau om met bewijs de rolletjes nog is te doen draaien :ironic:

kr15t0f

Legacy Member
Destroyer zei:
dan zullen ze u uitnodigen op de flikkenbureau om met bewijs de rolletjes nog is te doen draaien :ironic:

met welk recht mogen ze u dan "uitnodigen"?

simpele duif

Legacy Member
Destroyer zei:
dan zullen ze u uitnodigen op de flikkenbureau om met bewijs de rolletjes nog is te doen draaien :ironic:

en intussen passeert ge ff rap langs de dealer en foefelt ge der begrenzingen in zodat hij maar 50 meer gaat :)

eniac

Legacy Member
kr15t0f zei:
met welk recht mogen ze u dan "uitnodigen"?

Met het recht dat em sneller gaat. DUH. Net zoals ze je mogen uitnodigen als je licht niet werkt of weet ik veel. Als je niet in regel bent, mogen ze dat.

En met recht en rede ook btw.

kristofvv

Legacy Member
Dus als ik een race uitlaat onder mijn brommer hang, maar ik steek er een begrenzing in zodat die maar 45-50 max. kan dan is dat wettelijk in orde ?

simpele duif

Legacy Member
als je een terugloop koopt die gehomologeerd is, dan zit er meestal al een begrenzing in en gaat ie ongeveer even snel als je standaard uitlaat:)
dus dat is zeker geen probleem

bollie69

Legacy Member
kristofvv zei:
Dus als ik een race uitlaat onder mijn brommer hang, maar ik steek er een begrenzing in zodat die maar 45-50 max. kan dan is dat wettelijk in orde ?

ja mag perfect, als de brommer op een vlakke baan niet sneller dan 45 km/u gaat (b klasse) en de geluidsproductie binnen de perken van het reglement, is de scoot voll. legaal.

oxbow

Legacy Member
als je opgevoerd rondrijdt en je bent zo dom om geen begrenzer te steken, moet je de boete maar betalen ook.

mijn huidige beestjes gaan 65 en 85 en ik lach de flikken gewoon uit.

5000km tegen 45 rondgereden, en 15 000km tegen 70 denk ik

GhO$T

Legacy Member
ja as ge nen combi voorbijscheurt aan 90 in't uur dan mag je nog al kakken over hun rollekes die al dan niet ge-eikt zijn zulle, betalen zult ge en weinig zallet nie zijn

't probleem is meestal met die bekrompen flikken; als ge al de moed hebt om achter da eikingsbewijs te vragen da ze direct op hun veel te lange tenen getrapt zijn, da zen allemaal gaste me een minderwaardigheidscomplex die dan denken van hun ego wat op te blinken door jong gasten wa lastig te vallen en te kleineren; en als ge maar iets doet dat in de richting van 'tegenspreken' gaat moogde u aan't dubbele van de prijs/mizerie verwachten en niks da ge er gaat kunne tege doen

maar als ze mij ooit tegenhouden vraag ik erachter zulle, ik laat mij zeker nie kleineren door die bende bekrompen ******* ; want een boete hebde zowiezo, ge kunt maar proberen :p

eniac

Legacy Member
Idd, je kan achter dat ijkingsbewijs vragen. Of je kan je fucking verantwoordelijkheid dragen en je boete betalen.

Stelletje apen, overtreed de wet maar draag dan ook de gevolgen ipv er zo vanonder te proberen muizen.

edit: en ja, ik heb al een snelheidsboete gehad. En ik heb ze betaald, zonder morren.

kristofvv

Legacy Member
simpele duif zei:
als je een terugloop koopt die gehomologeerd is, dan zit er meestal al een begrenzing in en gaat ie ongeveer even snel als je standaard uitlaat:)
dus dat is zeker geen probleem

der zit nl geen begrenzing in =)

't is nen giannelli shot. ik kan er wel zelf zo'n begrenzing insteken, heb ik al gedaan. mor op dien uitlaat staat wel: "not for road use" :s

mor 'k zou die gewoon willen monteren omdat die een leuk geluidje geeft :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan