Archief - Jongeren en wapens?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Draag je een "wapen" tijdens je uitgaansleven


  • Totaal aantal stemmers
    501
  • Opiniepeiling gesloten.

Dieleman_F

Legacy Member
Lonewolf_69 zei:
Als ik uitga draag ik nooit een wapen.
Maar er is een tijd geweest dat ik regelmatig mijn opinel in mijn zak droeg of mijn dolk in mijn jas.
Dat was dan wel eerder als ik naar Brussel moest of 's avonds laat nog op straat moest.

Maar ik weet niet of ik het zou gebruiken moest ik zelf bedreigd worden op straat. Maar het is gewoon een feit dat je je iets "veiliger" voelt op straat.

Met de scouts heb ik vaak mijn opinel op zak, zalige messen voor die prijs :)

MitCh

Legacy Member
GMotha zei:
Een briquet (geweldig ding trouwens, niemand kan bewijzen of ge dat gebruikt hebt), steutels en een fietsketting kunnen perfect als wapen gebruikt worden. Dusja, ik ben gewapend.



Vooral BIC ellemeurs :)

nigel555

Legacy Member
Lonewolf_69 zei:
Als ik uitga draag ik nooit een wapen.
Maar er is een tijd geweest dat ik regelmatig mijn opinel in mijn zak droeg of mijn dolk in mijn jas.
Dat was dan wel eerder als ik naar Brussel moest of 's avonds laat nog op straat moest.

Maar ik weet niet of ik het zou gebruiken moest ik zelf bedreigd worden op straat. Maar het is gewoon een feit dat je je iets "veiliger" voelt op straat.
nja ik geraak nie aan nen opinel:p
oke ik heb wel iets met dolken enzo puur omdat ik dat mooi vind.
En inderdaad het gebeurt dat in mijn vest enkele voorwerpe zitte die als wapen kunnen aangezien worden. Gaande van een steeksleutel, tot een een electrieciensmes (geslepen tot het punt dade er niemer aan wilt komen:D ).
Nu ik haal dit nooit uit dit zit in een klein verborgen zakje in min vest. Nog nooit nodig gehad maar ik vetrouw dat toch niet meer zoals vroeger. Alleen mé de fiets op de baan.


greetz,
nigel

-Helld0g-

Legacy Member
geen wapen bij, kan enkel maar tegen u gebruikt worden

of als ge zelf ffkes de controle verliest zijn de gevolgen veel erger...

nigel555

Legacy Member
-Helld0g- zei:
geen wapen bij, kan enkel maar tegen u gebruikt worden

of als ge zelf ffkes de controle verliest zijn de gevolgen veel erger...
nja is waar wat je zegt. Maar als je weet van jezelf (zelfkennis) dat je een rustig iemand bent. En ook weet als er iets gebeurt moet je wachten tot je de eerste slag hebt gekregen. Hoe dom het ook klinkt eerst moede een goe slag op ui muile krijgen en dan moogde begine terug meppen. Wettige zelfverdediging:D

Darks

Legacy Member
Mijn grootste ergernis is dat we hier in België zitten met een gerecht dat op niks trekt. En dan die trut wat minister van justitie is, bah!

Ik kan er iets van krijgen dat moordenaars enzo veel te licht gestraft worden. Bla bla 35 jaar cel, na 5 jaar lopen ze toch weer rond. Niet te vergeten dat ge op verlof moogt uit het gevang. Zoals die ene wat toen die homejackings had gedaan, meneer mocht op verlof en ze hebben hem nooit meer gezien. Maarja, dan hebben ze weer meer plaats int gevang he!

Altijd maar met de vinger naar de VS wijzen: "Ziet eens hoeveel gevangenen ze daar hebben, zo'n crimineel land! " . Eerlijk gezegd heb ik liever veel criminelen in het gevang dan dat ge ze laat lopen zoals hier...

nigel555

Legacy Member
Darks zei:
Mijn grootste ergernis is dat we hier in België zitten met een gerecht dat op niks trekt. En dan die trut wat minister van justitie is, bah!

Ik kan er iets van krijgen dat moordenaars enzo veel te licht gestraft worden. Bla bla 35 jaar cel, na 5 jaar lopen ze toch weer rond. Niet te vergeten dat ge op verlof moogt uit het gevang. Zoals die ene wat toen die homejackings had gedaan, meneer mocht op verlof en ze hebben hem nooit meer gezien. Maarja, dan hebben ze weer meer plaats int gevang he!

Altijd maar met de vinger naar de VS wijzen: "Ziet eens hoeveel gevangenen ze daar hebben, zo'n crimineel land! " . Eerlijk gezegd heb ik liever veel criminelen in het gevang dan dat ge ze laat lopen zoals hier...
Ben ik mee akkoord.
Hier laten ze gemmaklijk los. In Amerika nuja kzou ze daar graag zien wegeraken soms:D Betonnen muren, hekkens met prikkeldraad een stuk nomansland en dan nog een hekkens met prikkeldraad.
Ja hoor Belgie kan er nog wat van leren. Steek die gevangen in de ardennen zeer afgelegen. Bouw een gigantiesh gevang, beschermd door veel opstakels. En pas de wetten aan.
Stop met dat gezwans over verlof in het gevang. Eens in het gevang zijde uw rechten normaal kwijt. Zodus ook uw verlof!

Eagle-Eye

Legacy Member
Ik ga niet uit of zo, en heb ook nog echt ruzie gehad, maar toch draag ik altijd een "wapen" bij me. Meer bepaald een zakmes.
Ikzelf aanzie het echter niet als een wapen, aangezien ik het daartoe ook waarschijnlijk niet vlug zal gebruiken. Meestal heb ik het gewoon op zak omdat ik nogal dikwijls problemen heb met dingen aan mijn fiets die ik moet vastklemmen, vastschroeven, ...

nigel555

Legacy Member
Eagle-Eye zei:
Ik ga niet uit of zo, en heb ook nog echt ruzie gehad, maar toch draag ik altijd een "wapen" bij me. Meer bepaald een zakmes.
Ikzelf aanzie het echter niet als een wapen, aangezien ik het daartoe ook waarschijnlijk niet vlug zal gebruiken. Meestal heb ik het gewoon op zak omdat ik nogal dikwijls problemen heb met dingen aan mijn fiets die ik moet vastklemmen, vastschroeven, ...
daarom heb ik een steeksleutel bij:D Voor mijn licht van mijn fiets, 50€ om zonder licht te rijden heb ik er niet voor over:D

Rage

Legacy Member
Ik heb altijd een wapen bij. Mijne tabak. als ik aangevallen wordt dan laat ik de aanvaller passief meeroken :evil:

Dit onderzoek is niet erg goed imo.

Ze kijken ook naar de mannekes van 12-14 jaar. Die hebben de meeste wapens bij. (Ik vergelijk met mijn middelbare school) allez, als ge naar de kermis gaat, en ge moogt voor 200 punten een speelgoedje uitkiezen? Die mannekes pakken toch allemaal een vlindermesje ofzo? Vroeger in mijn 1ste/2de/3de middelbaar waren er een hoop mannekes die een boksbeugelke, een ketting, mes, ... bijhadden. Puur om te laten zien hoe stoer ze zijn.

Met een scherp potlood kunt ge ook iemand neersteken :)

Dieleman_F

Legacy Member
Darks zei:
Mijn grootste ergernis is dat we hier in België zitten met een gerecht dat op niks trekt. En dan die trut wat minister van justitie is, bah!

Ik kan er iets van krijgen dat moordenaars enzo veel te licht gestraft worden. Bla bla 35 jaar cel, na 5 jaar lopen ze toch weer rond. Niet te vergeten dat ge op verlof moogt uit het gevang. Zoals die ene wat toen die homejackings had gedaan, meneer mocht op verlof en ze hebben hem nooit meer gezien. Maarja, dan hebben ze weer meer plaats int gevang he!

Altijd maar met de vinger naar de VS wijzen: "Ziet eens hoeveel gevangenen ze daar hebben, zo'n crimineel land! " . Eerlijk gezegd heb ik liever veel criminelen in het gevang dan dat ge ze laat lopen zoals hier...

Jep, VS is echt een voorbeeldland op vlak van criminaliteit! Ziet eens hoe weinig misdaden daar gebeuren, en dat allemaal dankzij hun goeie gevangenissen!

^^pathfinder^^

Legacy Member
Minimum Rage zei:
Ik heb altijd een wapen bij. Mijne tabak. als ik aangevallen wordt dan laat ik de aanvaller passief meeroken :evil:

Dit onderzoek is niet erg goed imo.

Ze kijken ook naar de mannekes van 12-14 jaar. Die hebben de meeste wapens bij. (Ik vergelijk met mijn middelbare school) allez, als ge naar de kermis gaat, en ge moogt voor 200 punten een speelgoedje uitkiezen? Die mannekes pakken toch allemaal een vlindermesje ofzo? Vroeger in mijn 1ste/2de/3de middelbaar waren er een hoop mannekes die een boksbeugelke, een ketting, mes, ... bijhadden. Puur om te laten zien hoe stoer ze zijn.

Met een scherp potlood kunt ge ook iemand neersteken :)

Met uw sleutelbos door iemand zn gezicht gaan is ook effectief.

DA_MadAce

Legacy Member
FroFro zei:
Same here, ksnap trouwes ook ni wa het u zou helpen moest ge in een gevecht geraken... Ik heb juist schrik van vechten om de reden da ge uwen tegenstander echt wel akelig snel dood kunt slaan. Da hebbek ontdekt nada ne kennis van ons (da normaal nooit vecht fzo) 1 keer in een gevecht is verzeild (die andere was zijn vrouw aant pesten fzoiet), die heeft ne slag recht op zijne neus gehad, neusbeen snijdt door zijn hersens en dien is dood..

Da is zo enorm waar. Iemand kapotslage kan enorm moeilijk zijn, maar die persoon moet maar pech hebbe datem verkeerd valt. :eek:

nigel555

Legacy Member
^^pathfinder^^ zei:
Met uw sleutelbos door iemand zn gezicht gaan is ook effectief.
Daar heb je gelijk in.
In mijn klas zit eer een skinhead met een veel te grote muil. Die was een meiske (een thais) aan het uitlachen,en aan het kloten tijdens praktijk. Zei heeft gereageerd dood op zijn muil te slaan met haar sleutels en tzijn seruise kappen in zijn voorhoofd:D. Das nu de 2de keer datem op zijn muil krijgt door zijn skinhead gedrag:D

LeSec

Legacy Member
Aangezien ik enkel op deftige plaatsen kom heb ik dat niet nodig. Vanaf de moment je nood hebt aan een wapen moet je jezelf beginnen afvragen met wat soort mensen ge in contact komt imo.

nigel555

Legacy Member
The_Messenjah zei:
Aangezien ik enkel op deftige plaatsen kom heb ik dat niet nodig. Vanaf de moment je nood hebt aan een wapen moet je jezelf beginnen afvragen met wat soort mensen ge in contact komt imo.
hihi, ik zit ook in deftige plaatsen. Maar als ik om 2u snachts met mijn fietsje naar huis moet rijden. En je paseert zo een bende van 20man en die beginnen plots als jij paseert tegen mekaar te fluisteren.....
Ik bedoel maar tegenwoordig ben je nerges veilig.

DA_MadAce

Legacy Member
Fluisteren?! OMG! Ga met een taxi. Echt waar, je speelt me je leven. :eek:

LeSec

Legacy Member
nigel555 zei:
hihi, ik zit ook in deftige plaatsen. Maar als ik om 2u snachts met mijn fietsje naar huis moet rijden. En je paseert zo een bende van 20man en die beginnen plots als jij paseert tegen mekaar te fluisteren.....
Ik bedoel maar tegenwoordig ben je nerges veilig.

Leer rijden en koop een auto :p
En ja fiets wat sneller dan hé, of fiets er in een grote boog omheen. Kheb ik dat vroeger ook zo moeten doen :p
Wat ge ook best niet probeert is met nen aangestoken toep op uwe fiets of te voet voorbij een groepje marrokanen ofzo passeren, das gelijk bijen die nectar geroken hebben >_<

Enfin ja: sluit gewoon kansen op confrontatie uit!

DA_MadAce

Legacy Member
15 march 2008

This morning at 0500 hours the 501th batallion of the US rangers has forcibly invaded the Antwerp neigbourhood of Borgerhout in search of WOMW (weapons of mass whispering).
Newly inaugurated president Schwarzeneger says "That this action marks the start of a new campain against international whispering."
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan