Archief - iPhone

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

PapaGanz

Legacy Member
!2u55!4n zei:
Op het eerste zicht lijkt het "scrollen" doorheen contacten eerder onhandig (blijft doorrollen; Steve Jobs belt dan ook iemand die er per toeval staat). De menustructuur lijkt dan wel heel gebruiksvriendelijk, zoals we ook gewoon zijn van Apple. Het blijft w88 op de eerste reviews...

Je kan dat "gerol" gewoon stoppen met je vinger hé :).
Ik zie niet in hoe je doelgerichter gata scrollen met een scrollbalk bijvoorbeeld, daar weet je toch ook niet waar precies op de pagina je dat balkje moet zetten?

GhO$T

Legacy Member
kakature zei:
Oh jawel, kheb vroeger nog genoeg gewerkt op een PDA waarop Windows Mobile draaide. Vraag me niet te veel details want 't is toch al een 2 of 3 tal jaar geleden denk ik. Kvond het wel leuk enal, maar kvond Windows XP ook leuk de eerste keer dat ik ermee werkte. Tot ik hoorde van OS X.

:ironic:


Geen zin om daarover te zagen, die discussie kan je pas voeren als die os x telefoon langs hier verkrijgbaar is en als je er zelf ervaring mee hebt.

Quilombo

Legacy Member
FEW zei:
quicktime installeren zeker?
ofwel de filmkes opslaan

da had ik allebei al gedaan,
als 'k het vanop hd afspeel zegt em:

You may experience problems playing a video track in "Apple - iPhone" because the required compressor could not be found. ...

Als 'k het met een andere qtime afspeel krijg ik dat ik software mis die niet beschikbaar is op de qtime servers.

dus ... hoe kan ik dat hier afspelen :f ?

edit: nvm, met vlc werkt het

ontopic: ge denkt gewoon dat ge dat nodig hebt, maar uiteindelijk is dat niet zo zenne :f
't is niet omdat ge 't KUNT kopen dat ge dat ook nodig hebt he ...

edit²: filmkes eens bekeken, amai zo overhyped :|

pina

Legacy Member
alleen al de snelheid van de iphone laat mij mijn smartphone in de vuilbak gooien. de concurrentie zal nu alweer gaan tss iphone en de overige pda/gsm combo's met windows mobile.

spectrious

Legacy Member
RubbeR zei:
isda officieel?

op de site van cingular staat in de aankondiging voor de Business Markets Group.
" the iPhone is fully compatible with Apple's iTunes running on either a PC or Mac."
daar is toch geen enkele business mens in geïnteresseerd, over exchange servers of outlook synchronisatie wordt niks gezegd ... dus die is er ook niet denk ik, en das toch nie echt handig


Syncen op mac met adresboek en ical en mail gaat automatisch. Tis een apple product dus full support voor Win gaan ze nie geven. Allé geen seemless me outlook enzo. En maar goed ook.

CP-RB2H

Legacy Member
Is er eigenlijk de mogelijk nu ook bij de iPhone om zoals bij de Zune via draadloos mp3's en bestanden naar elkaar te sturen?

Bauwens666

Legacy Member
Vind ik best wel meevallen van prijs, ik heb voor mijn iPod (30 GB) 3 of 4 jaar geleden 599€ betaald. En die was minder revolutionair dan de iPhone. Er zat toen nog geen USB kabel bij (+50€) dus zat ik al aan 650€ voor een mp3. Ik heb hem wel nog steeds, dus kan ik na 4 jaar wel overschakelen naar dit. Best wel handig alles in 1 en ik neem het abbo er wel bij!

dJeez

Legacy Member
RubbeR zei:
ja maar de Iphone is geen open platform, niet iedereen kan er zomaar software voor schrijven.
En waar haal je deze informatie dan wel vandaan? Er werd niet over een SDK of 3rd party software gesproken, maar dat wil niet zeggen dat die er niet is/niet komt. Dit was geen developers conference hé (daarvoor is het wachten op WWDC), maar een pure marketing show. Nu ja, webapps zouden er in principe sowieso op moeten draaien, net als widgets (die laatste werden trouwens wel gedemonstreerd).

GhO$T

Legacy Member
Bauwens666 zei:
Vind ik best wel meevallen van prijs, ik heb voor mijn iPod (30 GB) 3 of 4 jaar geleden 599€ betaald. En die was minder revolutionair dan de iPhone. Er zat toen nog geen USB kabel bij (+50€) dus zat ik al aan 650€ voor een mp3. Ik heb hem wel nog steeds, dus kan ik na 4 jaar wel overschakelen naar dit. Best wel handig alles in 1 en ik neem het abbo er wel bij!

abbo erbij kan nog steeds niet in België wegens verbod op koppelverkoop. Vandaar dat deze gegarandeerd een heel pak duurder wordt als ie te koop komt in België

LSDsmurf

Legacy Member
Het gaat nog leuk worden, Cisco heeft zonet een rechtzaak aangespannen tegen Apple voor misbruik van hun iPhone merknaam:

The iPhone trademark was acquired by Cisco in 2000 after completing the acquisition of Infogear, which previously owned the mark and sold iPhone products for several years. Infogear's original filing for the trademark dates to March 20, 1996. Linksys, a division of Cisco, has been shipping a new family of iPhone products since early last year. On Dec. 18, Linksys expanded the iPhone family with additional VoIP products.

"Cisco entered into negotiations with Apple in good faith after Apple repeatedly asked permission to use Cisco's iPhone name," said Mark Chandler, senior vice president and general counsel, Cisco. "There is no doubt that Apple's new phone is very exciting, but they should not be using our trademark without our permission.

http://www.dvhardware.net/article16300.html

RubbeR

Legacy Member
dJeez zei:
En waar haal je deze informatie dan wel vandaan? Er werd niet over een SDK of 3rd party software gesproken, maar dat wil niet zeggen dat die er niet is/niet komt. Dit was geen developers conference hé (daarvoor is het wachten op WWDC), maar een pure marketing show. Nu ja, webapps zouden er in principe sowieso op moeten draaien, net als widgets (die laatste werden trouwens wel gedemonstreerd).

moest het zo zijn, dan zouden ze het toch wel zeker vermeld hebben, op een 'pure marketingshow' vermeld je toch de belangrijkste kenmerken zou ik denken.


http://www.engadgetmobile.com/2006/12/15/the-lg-ke850-touchable-chocolate/
de LGKE850 voorgesteld in december 2006
(ze hebben er al een design-award voor gewonnen, zie http://www.tecnosquad.com/lg-ke850-gana-el-if-product-design-award-2007/ )
dus zo uniek en revolutionair is die iphone echt niet.

Therif

Legacy Member
Dat ze het dan ?Phone noemen zoals de iTV ?TV werd genoemd. Ik zou het niet mis vinden.(het teken voor Phone & TV is een apple, mss zien er enkelen deze niet :p)
Een SDK komt zéker, en je zult die wss kunnen verkrijgen via developer.apple.com waar al een heleboel sdk's verkrijgbaar zijn.

Maarja... Ik hoop dat de prijs van de 8GB € 599,00 blijft en niet hoger, dan kan ik het onmiddellijk bij de release kopen :D:applause:

Ik eigelijk niet goed begrepen waarom de prijs zou stijgen? Kan er iemand een duidelijk antwoord geven? I don't get it...


Voor plugins, die werken wss wel. Als ze werken op QT dan werken ze op de iPhone denk ik...
Op mac os x is een plugin maximum 300kb zwaar. De iPhone draait op Safari. Ik denk dat het genoeg zegt. En als ze niet direct werken, dan vinden developers wel een manier om het wel te doen draaien :D

Cheers!

kakature

Legacy Member
RubbeR zei:
moest het zo zijn, dan zouden ze het toch wel zeker vermeld hebben, op een 'pure marketingshow' vermeld je toch de belangrijkste kenmerken zou ik denken.


http://www.engadgetmobile.com/2006/12/15/the-lg-ke850-touchable-chocolate/
de LGKE850 voorgesteld in december 2006
(ze hebben er al een design-award voor gewonnen, zie http://www.tecnosquad.com/lg-ke850-gana-el-if-product-design-award-2007/ )
dus zo uniek en revolutionair is die iphone echt niet.

The actual specs of the upcoming LG KE850 haven't been revealed yet, so we'll just have to make do with these screens and then wildly speculate. The KE850 appears to be completely based on a touchscreen interface, with send, end and confirm being the only "real" buttons.

There's no release date yet for the KE850, so expect more, you know, news once LG gets its act together. Hopefully the touchscreen works a little better than some of LG's other touch-sensitive products.
Lijkt wel zéér goed op de iPhone qua hardware dan.

Over die GSM weten we nog minder dan over de iPhone, hij moet ook nog worden uitgebracht zelfs.

Dat wil toch niet zeggen dat iPhone niet revolutinair is/zal zijn? Er draait OS X op en dat is nog nooit gebruikt voor Cellphones. Dat alleen al mag al als revolutinair worden beschouwd.

onsmozes

Legacy Member
LSDsmurf zei:
Het gaat nog leuk worden, Cisco heeft zonet een rechtzaak aangespannen tegen Apple voor misbruik van hun iPhone merknaam:

Eigenlijk best grappig, cisco (en nog vele andere bedrijven) heeft de "i" geleend van apple en nu klagen ze ze aan :)

KoenDK

Legacy Member
ja hallo
wat een gezaag

maar dat zat er aan te komen
je hebt altijd pro's en con's


1 ding is duidelijk

mensen met geld te veel zullen dit hebben
fashion sluts zullen hun best doen om het nodige geld te sparen
en diegene die enkel willen bellen met hun gsm zullen bij hun nokia 31.10 blijven

:D









en uiteraard zullen er veel naar op zoek zijn om het ding te stelen, helaas :(

LSDsmurf

Legacy Member
onsmozes zei:
Eigenlijk best grappig, cisco (en nog vele andere bedrijven) heeft de "i" geleend van apple en nu klagen ze ze aan :)
Klopt niet echt. Infogear had al iPhones in 1997 en die zijn door Cisco overgenomen in 2000. Ik weet het niet meer zeker maar ik denk dat de eerste iProducts zoals de iMac en iBook er in 1998 waren. Al de rest zoals iPod, iTunes, iLife, ... volgde pas na 2001.

russian

Legacy Member
iPhones van Infogear zijn inderdaad zo oud als de straatstenen. Apple is in onderhandeling met Cisco...
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan