ik heb toch zo mijn bedenkingen over die 'Iphone revolutie'
- geen 3G! dat noem ik achteruitgang voor een telefoon die hier eind 2007 ofzo gaat uitkomen.
Komt nog zoals boven al gezegd
- geen verwisselbare batterij, dat ding gaat stroom vreten met zo een groot helder scherm.
De helderheid van het scherm wordt aangepast door een lichtsensor
- 2Mp camera, niet echt om van achterover te vallen, tegen eind dit jaar heeft elke gsm wel een 2Mp denk ik.
Inderdaad een minpunt tegenover gsm die al wel 3Mp hebben, maar het gaat niet alleen om eht aantal pixels, maar ook om de kwaliteit van de lens, die is bij gsms sowieso al slecht, dus die pixels zullen het niet direct maken. Voor die paar foto's die je er al mee zou nemen.
- geen geheugen uitbreiding (4Gb is nu ook nie zo enorm als ge dat ding voor foto's, films, mails, internet, muziek ... gaat gebruiken)
Er is en 8gb versie voor zij die meer geheugen willen. De grootste gebruikers van eht geheugen zijn denk ik toch de muziek en de films, dan is het voor mij alleszins genoeg. Is er dan een PDA of gsm die meer geheugen heeft?
- op elke PDA met touchscreen kunt ge uw vingers gebruiken (ok die multitouch is iets nieuw). en ik zie mijzelf nog niet als een gek over da scherm zitten 'vegen' om door de contactlijst te scrollen, of een webpagina te bekijken. of andere exotische moves om foto's te vergroten en te verkleinen.
ge moet die Iphone dus altijd met 2 handen bedienen, eentje om vast te houden en een om te werken, wat mij niet zo handig lijkt...
Webpagina's bekijken via WiFi, is toch handig bvb in de aula of in de zetel thuis? Ik ga ook niet via Proximus naar een internetpagina kijken, kost teveel...
Je kan ook met een hand dat ding bedienen hoor. Net zoals elke andere gsm, met de duim vand e hand waarin je hem vasthoudt.
-en als laatste de Iphone is geen smartphone, ge kunt er zelf geen software opzetten, ge zijt 100% afhankelijk van Apple. Dus geen Office support enzo.
die Googlemaps dingen enzo zijn wel leuk, maar hoeveel gebruik je zoiets.
conclusie, voor mij geen iphone, tegen dat die hier op de markt is zijn er al betere alternatieven beschikbaar. (die zijn er nu ook al imo)
Uit nieuwsgierigheid: welke?