Archief - iPhone

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Exorikos

Legacy Member
kakature zei:
Idd zweebee, mijn MacBook Pro heeft ook zo'n multitouch touchpad. Zalig dat dat is, nog nooit zo gemakkelijk gescrold in mijn leven :p

Beter dan met een muis!

Met mijn laptoptouchpad kan ik ook scrollen... Is idd wel leuk :p

Koppelverkoop is in België verboden, dus voor zij die een abonement nemen en zo goedkoper een iPhone willen, zullen van een kale reis terugkomen... ;)

RubbeR

Legacy Member
ik heb toch zo mijn bedenkingen over die 'Iphone revolutie'

- geen 3G! dat noem ik achteruitgang voor een telefoon die hier eind 2007 ofzo gaat uitkomen.
- geen verwisselbare batterij, dat ding gaat stroom vreten met zo een groot helder scherm.
- 2Mp camera, niet echt om van achterover te vallen, tegen eind dit jaar heeft elke gsm wel een 2Mp denk ik.
- geen geheugen uitbreiding (4Gb is nu ook nie zo enorm als ge dat ding voor foto's, films, mails, internet, muziek ... gaat gebruiken)
- op elke PDA met touchscreen kunt ge uw vingers gebruiken (ok die multitouch is iets nieuw). en ik zie mijzelf nog niet als een gek over da scherm zitten 'vegen' om door de contactlijst te scrollen, of een webpagina te bekijken. of andere exotische moves om foto's te vergroten en te verkleinen.
ge moet die Iphone dus altijd met 2 handen bedienen, eentje om vast te houden en een om te werken, wat mij niet zo handig lijkt...

-en als laatste de Iphone is geen smartphone, ge kunt er zelf geen software opzetten, ge zijt 100% afhankelijk van Apple. Dus geen Office support enzo.
die Googlemaps dingen enzo zijn wel leuk, maar hoeveel gebruik je zoiets.

conclusie, voor mij geen iphone, tegen dat die hier op de markt is zijn er al betere alternatieven beschikbaar. (die zijn er nu ook al imo)

Towlie

Legacy Member
ik hou van zo'n gadgets :p
Ik ben echt een technologie freak, maar spijtig genoeg geen rijk mens :p

kakature

Legacy Member
Exorikos zei:
Met mijn laptoptouchpad kan ik ook scrollen... Is idd wel leuk :p

Koppelverkoop is in België verboden, dus voor zij die een abonement nemen en zo goedkoper een iPhone willen, zullen van een kale reis terugkomen... ;)

Dat scrollen is helemaal niet hetzelfde bij de Dells hoor, 't is anders. Jullie hebben zo'n randje aan de zijkant van het touchpad.

@RubbeR: Er was sprake van 3G tegen datie bij ons uit zal komen.
En met een andere PDA hebt ge toch ook 2 handen nodig? 1 om vast te houden en 1 om met uw stylus te werken.

Voor mij moest er zelfs geen camera in, om eventueel de prijs te drukken en omdat die camera's toch stinken.

Batterij weten we nog niet, maar tegen datie zal uitkomen bij ons zal dat wel al iets beter zijn, da's altijd zo met Apple.
Nu zeggen ze 5 uur surfen/video en 16 uur audio.

KULeest

Legacy Member
Een nadeel is wel dage da spel altij me twee handen moet bedienen...
Zou smssen snel gaan op zo'n scherm? eeft da vibrafunctie?

RubbeR

Legacy Member
kakature zei:
@RubbeR: Er was sprake van 3G tegen datie bij ons uit zal komen.
En met een andere PDA hebt ge toch ook 2 handen nodig? 1 om vast te houden en 1 om met uw stylus te werken.

idd daarom dat ik nooit een smartphone met touchscreen zal kopen, geef mij maar de 'goeie ouwe knopkes' zoals op de nokia smartphones enzo.
veel handiger, sneller en met 1 hand te bedienen.

het PDA argument was om te zeggen dat ik dat touch gedoe nogal overroepen vindt :-)

MetalG

Legacy Member
Doom Dragon zei:
die batterij duur is wel belachelijk laag :p

gij vindt dat weinig ?

andere toestellen hebben +/- 3 uur bel tijd voor batterij, je moet naar de stand-by tijd kijken..

kakature

Legacy Member
Ja, ik zou normaal ook nooit een PDA kopen, maar nu iPhone & iPod samenvallen en er OS X op draait zou ik mss wel een kopen.

Maar ik denk dat het doelpubliek voor de iPhone meer de oudere gebruiker (lees: meer dan 18 jaar :p) is, eventueel de businessman die graag alles op zak heeft. Of de rijkere snob/gadgetfreak. :p

JackM

Legacy Member
Lian-Li zei:
gij vindt dat weinig ?

andere toestellen hebben +/- 3 uur bel tijd voor batterij, je moet naar de stand-by tijd kijken..

kzat da eig ook al te peizen ma durfde et nie zeggen omdak et nie zeker wist :x

RubbeR

Legacy Member
kakature zei:
Maar ik denk dat het doelpubliek voor de iPhone meer de oudere gebruiker is, eventueel de businessman die graag alles op zak heeft.
Dat is het hem nu juist, de Iphone kan qua business functies niet tippen aan een blackberry of een nokia E-xx.
Dan blijven alleen nog de rijke gadget freaks over :-)
weinig verkoop, aandelen dalen, apple failliet, microsoft neemt de wereld over, ... ;) toch nie

Exorikos

Legacy Member
RubbeR zei:
ik heb toch zo mijn bedenkingen over die 'Iphone revolutie'

- geen 3G! dat noem ik achteruitgang voor een telefoon die hier eind 2007 ofzo gaat uitkomen. Komt nog zoals boven al gezegd
- geen verwisselbare batterij, dat ding gaat stroom vreten met zo een groot helder scherm.De helderheid van het scherm wordt aangepast door een lichtsensor
- 2Mp camera, niet echt om van achterover te vallen, tegen eind dit jaar heeft elke gsm wel een 2Mp denk ik. Inderdaad een minpunt tegenover gsm die al wel 3Mp hebben, maar het gaat niet alleen om eht aantal pixels, maar ook om de kwaliteit van de lens, die is bij gsms sowieso al slecht, dus die pixels zullen het niet direct maken. Voor die paar foto's die je er al mee zou nemen.
- geen geheugen uitbreiding (4Gb is nu ook nie zo enorm als ge dat ding voor foto's, films, mails, internet, muziek ... gaat gebruiken)Er is en 8gb versie voor zij die meer geheugen willen. De grootste gebruikers van eht geheugen zijn denk ik toch de muziek en de films, dan is het voor mij alleszins genoeg. Is er dan een PDA of gsm die meer geheugen heeft?
- op elke PDA met touchscreen kunt ge uw vingers gebruiken (ok die multitouch is iets nieuw). en ik zie mijzelf nog niet als een gek over da scherm zitten 'vegen' om door de contactlijst te scrollen, of een webpagina te bekijken. of andere exotische moves om foto's te vergroten en te verkleinen.
ge moet die Iphone dus altijd met 2 handen bedienen, eentje om vast te houden en een om te werken, wat mij niet zo handig lijkt...Webpagina's bekijken via WiFi, is toch handig bvb in de aula of in de zetel thuis? Ik ga ook niet via Proximus naar een internetpagina kijken, kost teveel...:p
Je kan ook met een hand dat ding bedienen hoor. Net zoals elke andere gsm, met de duim vand e hand waarin je hem vasthoudt.


-en als laatste de Iphone is geen smartphone, ge kunt er zelf geen software opzetten, ge zijt 100% afhankelijk van Apple. Dus geen Office support enzo.
die Googlemaps dingen enzo zijn wel leuk, maar hoeveel gebruik je zoiets.

conclusie, voor mij geen iphone, tegen dat die hier op de markt is zijn er al betere alternatieven beschikbaar. (die zijn er nu ook al imo)Uit nieuwsgierigheid: welke?

My 2cents ^^

Malkavian

Legacy Member
KHeb zelf een Treo650, in den tijd 640€ betaald.

Een iPhone zou ik me ook wel aanschaffen als het wa meer richting PDA functies zou gaan. GPS functie, text verwerking, tis OS X dus da moe gaan, ma hoe het exact in werking gaat. straks website een goe uitkuisen

RubbeR

Legacy Member
de N93 bijvoorbeeld
3G, superieure camera, smartphone, muziek, film, en allerhande andere handige software.
of de N95 (die is wel nog nie uit), die heeft ook een groot scherm als da belangrijk is.

en een N91 met een 2Gb geheugenkaartje heeft meer geheugen :-p (ook 8Gb intern)

(tzijn allemaal nokia voorbeelden, maar da ligt aan mijn persoonlijke voorkeur :-)

kakature

Legacy Member
RubbeR zei:
Dat is het hem nu juist, de Iphone kan qua business functies niet tippen aan een blackberry of een nokia E-xx.
Dan blijven alleen nog de rijke gadget freaks over :-)
weinig verkoop, aandelen dalen, apple failliet, microsoft neemt de wereld over, ... ;) toch nie

Dat gaan we maar weten in juni (Release Amerika). Ik denk dat Apple dat ook weet hoor, ze gaan geen half afgewerkt product leveren. Tegen dan zal er waarschijnlijk (hoop ik) software ter beschikking staan.
-en als laatste de Iphone is geen smartphone, ge kunt er zelf geen software opzetten, ge zijt 100% afhankelijk van Apple. Dus geen Office support enzo.
die Googlemaps dingen enzo zijn wel leuk, maar hoeveel gebruik je zoiets.
Lol, ik denk er nu nog maar aan. Da's toch wel crap hoor wat je hier verteld want er bestaat ook al lang een MS Office voor Mac (de eerste Office ooit uitegebracht was btw een voor Mac). Er zijn duizenden programma's beschikbaar voor OS X. En alle softwareontwikkelaars kunnen programma's voor Mac schrijven als ze dat willen. Waarom zou dat plots niet gaan voor de iPhone? Google Maps en Yahoo Search is toch ook geïntegreerd en da's niet van Apple?

RubbeR

Legacy Member
kakature zei:
Lol, ik denk er nu nog maar aan. Da's toch wel crap hoor wat je hier verteld want er bestaat ook al lang een MS Office voor Mac (de eerste Office ooit uitegebracht was btw een voor Mac). Er zijn duizenden programma's beschikbaar voor OS X. En alle softwareontwikkelaars kunnen programma's voor Mac schrijven als ze dat willen. Waarom zou dat plots niet gaan voor de iPhone? Google Maps en Yahoo Search is toch ook geïntegreerd en da's niet van Apple?

ja maar de Iphone is geen open platform, niet iedereen kan er zomaar software voor schrijven.

kakature zei:
zo kunnen der evengoed mensen zijn met een voorkeur voor apple
gelukkig anders wast maar een saaie bedoening :-)

Beavis_69

Legacy Member
Jack Malibu zei:
zo kunnen der evengoed mensen zijn met een voorkeur voor apple ;)
Je bent niet mee denk ik ;)

Hij noemt toestelen op die volgens hem beter zijn dan de iPhone.
En toevallig zijn dit er allemaal van Nokia (wegens zijn voorkeur).

spectrious

Legacy Member
RubbeR zei:
ik heb toch zo mijn bedenkingen over die 'Iphone revolutie'

- geen 3G! dat noem ik achteruitgang voor een telefoon die hier eind 2007 ofzo gaat uitkomen.
- geen verwisselbare batterij, dat ding gaat stroom vreten met zo een groot helder scherm.
- 2Mp camera, niet echt om van achterover te vallen, tegen eind dit jaar heeft elke gsm wel een 2Mp denk ik.
- geen geheugen uitbreiding (4Gb is nu ook nie zo enorm als ge dat ding voor foto's, films, mails, internet, muziek ... gaat gebruiken)
- op elke PDA met touchscreen kunt ge uw vingers gebruiken (ok die multitouch is iets nieuw). en ik zie mijzelf nog niet als een gek over da scherm zitten 'vegen' om door de contactlijst te scrollen, of een webpagina te bekijken. of andere exotische moves om foto's te vergroten en te verkleinen.
ge moet die Iphone dus altijd met 2 handen bedienen, eentje om vast te houden en een om te werken, wat mij niet zo handig lijkt...

-en als laatste de Iphone is geen smartphone, ge kunt er zelf geen software opzetten, ge zijt 100% afhankelijk van Apple. Dus geen Office support enzo.
die Googlemaps dingen enzo zijn wel leuk, maar hoeveel gebruik je zoiets.

conclusie, voor mij geen iphone, tegen dat die hier op de markt is zijn er al betere alternatieven beschikbaar. (die zijn er nu ook al imo)
-3G zal er komen metr de EU versie
- als ge een telefoon nummer op ne huidigen smartphone induwt moede die toch ook vasthouden en induwen?



Kvind cool ding, kwil er echt wel een, zou handig zijn om hier mijn iCal en adresboek te syncen enzo. Maar ik heb beetje schrik om met zoiets over straat te lopen.

JackM

Legacy Member
Beavis_69 zei:
Je bent niet mee denk ik ;)

Hij noemt toestelen op die volgens hem beter zijn dan de iPhone.
En toevallig zijn dit er allemaal van Nokia (wegens zijn voorkeur).
ah k, nja nu zie ek het ook :)
maja, toch blijft het nog ergens van toepassing imo
spectrious zei:
Maar ik heb beetje schrik om met zoiets over straat te lopen.
kunde met veel dingen hebben é en ikzelf zou da nu nie kopen gewoon maar om er bij iedereen met te showen :x

RubbeR

Legacy Member
3G zal er komen metr de EU versie
isda officieel?

op de site van cingular staat in de aankondiging voor de Business Markets Group.
" the iPhone is fully compatible with Apple's iTunes running on either a PC or Mac."
daar is toch geen enkele business mens in geïnteresseerd, over exchange servers of outlook synchronisatie wordt niks gezegd ... dus die is er ook niet denk ik, en das toch nie echt handig
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan