Archief - iPhone

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Zymo

Legacy Member
!2u55!4n zei:
Revolutie? Absoluut niet. Grappig om te zien hoe jullie door de marketingmachine zijn gebrainwashed. Een pda van vijf jaar terug heeft dezelfde functionaliteit. Vormgeving is anders; maar een revolutie... Absoluut niet.

djeeses! :ironic:

Conqie

Legacy Member
kakature zei:
Jobs zei 5 uur voor films & surfen. 16 uur om naar muziek te luisteren. 't Is vaag maar meer weten we momenteel niet :p

not impressed -_-
voor de rest cool apparaatje, maar te duur voor mij + al die extra diensten is toch weer extra betalen en belgie zit serieus achter als het op internet en wap stuff aankomt

kakature

Legacy Member
!2u55!4n zei:
Revolutie? Absoluut niet. Grappig om te zien hoe jullie door de marketingmachine zijn gebrainwashed. Een pda van vijf jaar terug heeft dezelfde functionaliteit. Vormgeving is anders; maar een revolutie... Absoluut niet.

Ge kunt dat nog niet weten of het écht revolutionair is. Alleen als ge er mee hebt gewerkt :p

Maar, een widescreen/touchscreen (met multigestoures (ofzo)) is toch nog niet gezien dacht ik. Alleen met zo'n ambetant penneke. Op't eerste zicht (gebruiksgemak, OS X, Touchscreen, ...) ziet het er toch zeer revolutionair uit, vind ik.

onsmozes

Legacy Member
!2u55!4n zei:
Revolutie? Absoluut niet. Grappig om te zien hoe jullie door de marketingmachine zijn gebrainwashed. Een pda van vijf jaar terug heeft dezelfde functionaliteit. Vormgeving is anders; maar een revolutie... Absoluut niet.

revolutie op het vlak van gebruiksvriendelijkheid...
die multitouch input vind ik best vernieuwend hoor.
Als ik bij dit ding hetzelfde gevoel heb als bij de overschakeling van windows naar OSX dan is dit op zijn minst een revolutie, het wordt dus afwachten maar ik schat de kan de kansen van apple wel hoog in :)

-Q-

Legacy Member
Dit ding is gigantisch

wanneer gaan mensen het nu is eindelijk doorhebben
het gaat niet over de features en de specs

Het gaat over hoe da ge al die dingen doet .. de interactie met u toestel
en dit is iets wat nog nooit eerder is gedaan in geen enkel toestel
zoveel functionaliteit op een DOORDACHTE SIMPELE gebruiksvriendelijke manier

mensen die hier hun pocket PC verdedigen mogen voor mijn part hun auto laten staan en trug met paard en kar gaan rijden:

ik bedoel hiermee erken Revolutie als ge ze ziet ... mensen zijn veel te conservatief ingesteld ...
geef gewoon voor u eigen toe dat er een gemakkelijkere manier is om met al die tech gadgets te werken dan het geknoei dat we nu hebben met toetsenpads / logge lelijke inefficiente user interfaces die niet intuitief werken...


Apple is pure technologie pr0n ^^

JackM

Legacy Member
zal ook mijne pda worden in de toekomst :)
gewoon omdak niemeer van windows moe weten.

MetalG

Legacy Member
550 € is niet veel voor zon pda..
8GB memory, wifi...

kunde wrs ook gps software opkrijgen met der tijd..

chosen1

Legacy Member
als dat hetzelfde materiaal is als de ipod dan kunnen ze er maar beter een hoesje bijsteken en dan moogt ge er niet met uw nagels op krassen

thugangel

Legacy Member
Ik heb hier 3maanden terug 370euro betaald voor een pda van acer...
dan heb k die 100euro meer wel over voor zo een machine!

russian

Legacy Member
FEW zei:
lijkt me wel tof speelgoed, maar ge ziet het dan ook aan de prijs 499$-599$. wat te veel van het goeie denk ik :)
maar ik dan ben ook geen fan van apple producten, 20% van je geld gaat naar een naam ofzo. (behalve van de macbooks dan)


Je prijzen zijn inclusief een 2-j-abonnement in de States (gangbaar net zoals in Nederland). Los zal het toestel uiteraard een stuk meer gaan kosten (reken op 799 dollar).

kakature

Legacy Member
Ge moet eens die iPhone presentatie zien op die Keynote. Zeer leuk.

Btw, niets revolutionairs? Ik zie hier net iets waar ik over heb gekeken daarstraks: Visual Voicemail. Uw voicemail beluisteren net als uw email, dus niet als ge het 2e bericht wil beluisteren, dat je eerst het eerste moet beluisteren.

waarom moet ge nimeer van windows weten?
Omdat hij misschien met OS X gewerkt heeft en inziet hoe zwaar Windows achterloopt? :p

Maar goed, da's een andere discussie.

JackM

Legacy Member
Stimpy zei:
waarom moet ge nimeer van windows weten?

kakature zei:
Omdat hij misschien met OS X gewerkt heeft en inziet hoe zwaar Windows achterloopt? :p

yup, daardoor ook.
en gewoon omdak al die windows en andere microsoft brol fameus beu ben, waarom? kweet nie, gewoon omda het zo is.

tzelfde da microsoft zegt da ze ulder op autos willen gaan richten. ik koop nooit van men leven ne auto waar ne windows inzit ze! das nog erger dan ne citroen dan :/

NeFerMeTu

Legacy Member
kickass88 zei:
de ;prijs verteld op de macexpo is 599 US dollar voor de 8 gig versie en 499 US dollar voor de 4 gig versie. Met de huidige koers van 1.300 is dat ongeveer 460 Euro..

Ten tweede is die prijs een Amerikaans overkomst tussen Apple, inc en een Amerikaans abbonements bedrijf. Dat wil dus zeggen dat je een Abbonement hebt van een X aantal belminuten. NEt zoals het in Nederland werkt, betaal je een maandelijks bedrag voor een aantal belminuten. Kom je over je belminuten dan betaal je extra (aan normaal tarief), zit je onder je belminuten dan neem je de overschot mee naar de volgende maand (met een maximun van 3 maanden meenemen)

Aangezien dit systeem in Belgie nog niet echt ingeburgerd is zal er wel iets anders geregeld worden hier. Ze gaan ons niet doen bellen op Amerikaanse telecom providers.. Don't worry.
Wat voor effect dit zal hebben op de prijs is echter onvoorspelbaar.
Mijn ervaring met Nederland is dat een Telefoon zonder Abbo, altijd duurder is dan een gsm met abbo.

Prijzen op Amerikaanse Apple-store zijn geloof ik zonder BTW (aangezien die tarieven per staat verschillen). Dus reken maar dat het in België duurder is.
Verder is het systeem niet "nog niet echt ingeburgerd" maar simpelweg verboden hier.
Daarom dat ik vrees dat het hier nog duurder gaat zijn.
Vergelijking: toen ik in Nederland paar jaar geleden een abbonement nam (het goedkoopste dan nog), kreeg ik er gratis een N-Gage bij (die toen net uit was en hier nog 300€ of meer kostte). Dus als het via dat systeem van koppelverkoop zelfs nog 500$ kost, vrees ik dat het hier in België wel veel duurder gaat worden.

Quxan

Legacy Member
kakature zei:
Ge kunt dat nog niet weten of het écht revolutionair is. Alleen als ge er mee hebt gewerkt :p

Maar, een widescreen/touchscreen (met multigestoures (ofzo)) is toch nog niet gezien dacht ik. Alleen met zo'n ambetant penneke. Op't eerste zicht (gebruiksgemak, OS X, Touchscreen, ...) ziet het er toch zeer revolutionair uit, vind ik.
GSM's met touchscreen bestaan al lang, de p900 (ofzo) van Ericsson bestaat al sinds 2004... (ze zitten nu al aan versie p990i die imho vergelijkbaar is met die iPhone)

wel veel peptalk op hun site:
"And the keyboard is predictive, so it prevents and corrects mistakes, making it easier and more efficient to use than the small plastic keyboards on many smartphones."
Zelfs mijn nokia 3310 van de jaren stilletjes heeft die functie (T9 genaamd)...

kakature

Legacy Member
Quxan zei:
GSM's met touchscreen bestaan al lang, de p900 (ofzo) van Ericsson bestaat al sinds 2004... (ze zitten nu al aan versie p990i die imho vergelijkbaar is met die iPhone)

wel veel peptalk op hun site:
"And the keyboard is predictive, so it prevents and corrects mistakes, making it easier and more efficient to use than the small plastic keyboards on many smartphones."
Zelfs mijn nokia 3310 van de jaren stilletjes heeft die functie (T9 genaamd)...

Zo'n keyboard op Nokia 3310? Nokia 3310 heeft zelfs geen touchscreen ...
http://www.dedigitalerevolutie.tv/filecontent/images/31402.jpg

Die P900 is geen touchscreen met mulitgestoures voor vingers. Het is voor zo'n stylus, en da's ambetant :p
Die kost 700 Euro volgens Digitale Revolutie. iPhone biedt evenveel of zelfs meer voor ongeveer dezelfde prijs.

De grootste verrassing is echter dat het apparaatje onder Mac OS X draait. Dat betekent een volwassen desktop, Mac-applicaties, iTunes, synchronisatie met Mac-computers, POP-mail en surfen via Safari. Kortom de "telefoon" is niet minder dan een klein Mac-computertje. Bij Microsoft hadden ze op 9 januari geen leuke dag!!!

Quxan

Legacy Member
kakature zei:
Zo'n keyboard op Nokia 3310? Nokia 3310 heeft zelfs geen touchscreen ...
http://www.dedigitalerevolutie.tv/filecontent/images/31402.jpg

Die P900 is geen touchscreen met mulitgestoures voor vingers. Het is voor zo'n stylus, en da's ambetant :p
Die kost 700 Euro volgens Digitale Revolutie. iPhone biedt evenveel of zelfs meer voor ongeveer dezelfde prijs.
1)Khad het over de revolutionaire technologie die tekst typen efficienter maakt. Of je dan intypt via software of hardware toetsen maakt niks uit...

2)koop dan de P990i ipv de P900, die kost €550 in de phonehouse en biedt ongeveer hetzelfde als iPhone (iPhone heeft dingen die P990i niet heeft en omgekeerd bv Wifi bij iPhone, en UMTS bij P990i)

russian

Legacy Member
kakature zei:
Zo'n keyboard op Nokia 3310? Nokia 3310 heeft zelfs geen touchscreen ...
http://www.dedigitalerevolutie.tv/filecontent/images/31402.jpg

Die P900 is geen touchscreen met mulitgestoures voor vingers. Het is voor zo'n stylus, en da's ambetant :p
Die kost 700 Euro volgens Digitale Revolutie. iPhone biedt evenveel of zelfs meer voor ongeveer dezelfde prijs.

???

De prijs van de iPhone (de naam is overigens nog steeds in handen van Cisco) is in Belgie nog niet vastgesteld. Hoe kan je dan vergelijken? En wanneer komt de iPhone in .be uit? Hoeveel kost dan de P9xx nog?

Een aantal onder jullie moet kritischer lezen. De peptalk doet z'n werk goed... En het getal 599 doet jullie reeds geloven dat het toestel hier het equivalent van 599 dollar zal gaan kosten... Lachwekkend.

Overigens ben ik een fan van de iPod nano. Heel vriendelijk in gebruik. Maar ik besef dat ik daar ook voor betaald heb.

Nuanceer het één en het ander toch, mannen.

jorrelemargi

Legacy Member
jij en X-miljoen anderen ;)

sneax zei:
ik vind het spijtig dat ik zo geen bedrijf achter mij heb, ik heb exact dezelfde ideeën als veel van die speeltjes al jaaarenlang :(
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan