Archief - iPhone

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Sk8erMatty

Legacy Member
Deze iPhone is gewoonweg super :o
Alles dat je ook maar nodig hebt zit er in.
De prijs vind ik zeker en vast niet overdreven voor 't geen je krijgt (ok je betaalt een klein beetje meer voor de naam, maar ja...) Opletten als je daarmee op straat loopt is wel een vereiste, zeker in metro's, treinen e.d.

Camera's met 2MP hebben ook al een meer dan voortreffelijke kwaliteit. in donkere ruimtes mss wat minder maar swoit.

ikzelf heb ook maar 1 minpunt en dat zijn toch wel de duizenden vingervlekken die op het scherm gaan komen te staan en op de iPhone zelf want als je kijkt naar die zwarte ipod nano's, amai 't sta ook vol van de vlekken ze :p

ik weet niet welke functies belgie nie zou ondersteunen??
Belgie staat toch behoorlijk sterk, of ben ik nu compleet verkeerd?

en die opmerking van die gsm dient alleen maar voor te bellen vin'k beetje ouderwets worden...:s (als je nu een gsm kan hebben met alles erop en eraan ipv 5 verschillende apparaten in uw broekzak is da toch veeeel handiger?)

'k zou't enorm spijtig vinden moest het toestel geen 3G ondersteunen. zo'n kwaliteit van video en dan geen 3G, nja, spijtig, hopelijk komt het erbij moest het er nog niet bij zitten...

en als laatste pluspuntje, tjah das toch wel het gebruiksgemak zeker, als je kijkt naar die filmpjes hoe ongelooflijk vlot je door de menu's bladert, dit wordt gewoon het van het :)

ja, ik heb ook al veel van die ideeën, moestek het geld hebben en zo'n team eh, amai :p

Genious

Legacy Member
Ik vraag me 1 iets af, wat voor mij naast de basisfuncties van een gsm (sms en bellen ;)) he belangrijkste is imo: hoe lang houdt de batterij het uit eer ge weer moogt opladen?

Messias.

Legacy Member
KULeest zei:
Heel mooi, zwakste punt zal uiteraard weer de baterijduur zijn...

Laat ons hopen dat er "maar" een LiOn in zit, dan is er met een LiPo batterij alsnog wat uit de brand te slepen. Maar ik vrees er eigenlijk voor, gezien het feit dat Apple LiPo accu's gebruikt in zowel z'n MacBooks als z'n iPods.

kakature

Legacy Member
Jobs zei 5 uur voor films & surfen. 16 uur om naar muziek te luisteren. 't Is vaag maar meer weten we momenteel niet :p

Sk8erMatty

Legacy Member
ah, das deftig eh :)
psp gaat bijvoorbeeld maar 3 uur mee ofzow bij films

GhO$T

Legacy Member
kakature zei:
Jobs zei 5 uur voor films & surfen. 16 uur om naar muziek te luisteren. 't Is vaag maar meer weten we momenteel niet :p
Pfff echt dringend tijd dat er eens iets beter uitgevonden wordt om de huidige batterijen te vervangen, zo'n toestel zou toch echt op z'n minst 2 dagen moeten meekunnen zonder stopcontact zelfs bij zwaar gebruik.
En als je zo'n batterij iedere dag leegtrekt en dus mag herladen zal die ook niet te lang meegaan, en apple kennende zal de prijs voor een vervangexemplaar weer niet om te lachen zijn.

Enige spijtige is ook dat er 'maar' 8gb geheugen is, als ik zo'n duur geval koop zou het enkel zijn om gsm + mp3 te vervangen, dan valt de aankoopprijs nog te rechtvaardigen. Maar dan moet er wel minstens 20gb geheugen in. :p

Malkavian

Legacy Member
GhO$T zei:
Pfff echt dringend tijd dat er eens iets beter uitgevonden wordt om de huidige batterijen te vervangen, zo'n toestel zou toch echt op z'n minst 2 dagen moeten meekunnen zonder stopcontact zelfs bij zwaar gebruik.
En als je zo'n batterij iedere dag leegtrekt en dus mag herladen zal die ook niet te lang meegaan, en apple kennende zal de prijs voor een vervangexemplaar weer niet om te lachen zijn.

Enige spijtige is ook dat er 'maar' 8gb geheugen is, als ik zo'n duur geval koop zou het enkel zijn om gsm + mp3 te vervangen, dan valt de aankoopprijs nog te rechtvaardigen. Maar dan moet er wel minstens 20gb geheugen in. :p
is er al een prijs uit?

Phil

Legacy Member
GhO$T zei:
Pfff echt dringend tijd dat er eens iets beter uitgevonden wordt om de huidige batterijen te vervangen, zo'n toestel zou toch echt op z'n minst 2 dagen moeten meekunnen zonder stopcontact zelfs bij zwaar gebruik.
En als je zo'n batterij iedere dag leegtrekt en dus mag herladen zal die ook niet te lang meegaan, en apple kennende zal de prijs voor een vervangexemplaar weer niet om te lachen zijn.

Enige spijtige is ook dat er 'maar' 8gb geheugen is, als ik zo'n duur geval koop zou het enkel zijn om gsm + mp3 te vervangen, dan valt de aankoopprijs nog te rechtvaardigen. Maar dan moet er wel minstens 20gb geheugen in. :p

als ik me niet vergis is het zogenaamde "geheugen" (effect waardoor vroegere oplaadbare batterijen het nogal snel begaven...) van nieuwe batterijen zo goed als onbestaande. Ge zult elke avond moeten opladen, maar bon, dat is geen moeite om uw GSM 's avonds ff in te steken voor ge gaat slapen he...
Die batterij zal wel een tijdje meegaan, geen schrik ;-)

Ge doet er ook wel een beetje meer mee dan met de klassieke nokia 3210 die een week meeging he...


ivm de prijs, tss 499dollar en 599 dollar volgens de standaard.

Malkavian

Legacy Member
lol, kzeg vorige week nog dat ik niet direct een vervanger voor mijn treo 650 zou kopen. en dan komt dit uit. Hmmmmmmmmmm
Mja als Treo versleten is weet ik wat te kopen :D . . . . als ik zolang kan wachten
Het enige dak mss nie direct zie gebeuren is GPS erop.

Sk8erMatty

Legacy Member
njah, ik weet nie ze .. met die google maps die er al op zit & zo

Malkavian

Legacy Member
Sk8erMatty zei:
njah, ik weet nie ze .. met die google maps die er al op zit & zo

mja ge moe nog altijd GPS ontvangst hebben hé
kga nie echt elke 2 sec ander anders invoegen :D

kakature

Legacy Member
499 $ & 599 $ in Amerika in Juni. Da's zonder abokosten denk ik. Kmoet da nog eens goed herlezen hoe dat in elkaar zit met die abo's die je erbij moet kopen.

LeSec

Legacy Member
Sommige mensen moeten dringend eens de website grondig doornemen ze.
Dingen zoals "hoelang gaat batterij mee" worde daar letterlijk beantwoord in het onderdeel "technical specs".

Verdermeer lees ik precies dat in die prijs van $499 en $599 een 2jarig contract zit. (kan ik ook fout in zijn ze :s)

kickass88

Legacy Member
de ;prijs verteld op de macexpo is 599 US dollar voor de 8 gig versie en 499 US dollar voor de 4 gig versie. Met de huidige koers van 1.300 is dat ongeveer 460 Euro..

Ten tweede is die prijs een Amerikaans overkomst tussen Apple, inc en een Amerikaans abbonements bedrijf. Dat wil dus zeggen dat je een Abbonement hebt van een X aantal belminuten. NEt zoals het in Nederland werkt, betaal je een maandelijks bedrag voor een aantal belminuten. Kom je over je belminuten dan betaal je extra (aan normaal tarief), zit je onder je belminuten dan neem je de overschot mee naar de volgende maand (met een maximun van 3 maanden meenemen)

Aangezien dit systeem in Belgie nog niet echt ingeburgerd is zal er wel iets anders geregeld worden hier. Ze gaan ons niet doen bellen op Amerikaanse telecom providers.. Don't worry.
Wat voor effect dit zal hebben op de prijs is echter onvoorspelbaar.
Mijn ervaring met Nederland is dat een Telefoon zonder Abbo, altijd duurder is dan een gsm met abbo.

Malkavian

Legacy Member
kickass88 zei:
de ;prijs verteld op de macexpo is 599 US dollar voor de 8 gig versie en 499 US dollar voor de 4 gig versie. Met de huidige koers van 1.300 is dat ongeveer 460 Euro..

Ten tweede is die prijs een Amerikaans overkomst tussen Apple, inc en een Amerikaans abbonements bedrijf. Dat wil dus zeggen dat je een Abbonement hebt van een X aantal belminuten. NEt zoals het in Nederland werkt, betaal je een maandelijks bedrag voor een aantal belminuten. Kom je over je belminuten dan betaal je extra (aan normaal tarief), zit je onder je belminuten dan neem je de overschot mee naar de volgende maand (met een maximun van 3 maanden meenemen)

Aangezien dit systeem in Belgie nog niet echt ingeburgerd is zal er wel iets anders geregeld worden hier. Ze gaan ons niet doen bellen op Amerikaanse telecom providers.. Don't worry.
Wat voor effect dit zal hebben op de prijs is echter onvoorspelbaar.
Mijn ervaring met Nederland is dat een Telefoon zonder Abbo, altijd duurder is dan een gsm met abbo.

Hmmmm, tochwel. 5 uur per maand met overdraging heb ik al lang hoor. Jaar of 3 (7uur ook gehad, ma heb terug geschroeft, is ook in 3u versie mogelijk geloof ik)

kakature

Legacy Member
Raukaris zei:
550€ and your immortal soul.

Waar haal je zoiets? Dit is nog nergens bekendgemaakt. Apple laat meestal de prijs hetzelfde of het nu in Euro of Dollar staat. Dit zou dan 499 & 599 Euro zijn maar hoe dat dan zal gaan met die abokosten, tkan alle kanten op :p

GhO$T

Legacy Member
Phil zei:
als ik me niet vergis is het zogenaamde "geheugen" (effect waardoor vroegere oplaadbare batterijen het nogal snel begaven...) van nieuwe batterijen zo goed als onbestaande. Ge zult elke avond moeten opladen, maar bon, dat is geen moeite om uw GSM 's avonds ff in te steken voor ge gaat slapen he...
Die batterij zal wel een tijdje meegaan, geen schrik ;-)
Het geheugeneffect heeft enkel te maken met het feit dat u batterij niet verzwakt door die dikwijls op te laden terwijl die nog niet helemaal leeg is, heeft niks te maken met de levensduur hoor.
Zo'n moderne batterij vertoont nog altijd veel slijtage als je die dikwijls gaat herladen. Kijk naar laptops en ipods en dergelijke, allemaal recente batterijen zonder geheugeneffect maar als je die dikwijls herlaad ga je na een jaar of 2 al snel maar de helft van de batterijduur nog verhouden... Als je dan een gsm met gelijkaardige batterij elke 1-2 dagen gaat herladen zal ze na een jaar al heel wat van haar pluimen verloren hebben, en als een vervangexemplaar dan vb 100€ kost ben je ook wel mooi gevogeld :p .

kickass88 zei:
de ;prijs verteld op de macexpo is 599 US dollar voor de 8 gig versie en 499 US dollar voor de 4 gig versie. Met de huidige koers van 1.300 is dat ongeveer 460 Euro..
Prijs in euro's zal eerder dezelfde of zelfs meer zijn dan die in dollars bij ons (dus 599 of hoger voor 8Gb zonder abbo? :s ), in Europa zijn zo'n spullen altijd duurder dan in Amerika.

kickass88

Legacy Member
GhO$T zei:
Prijs in euro's zal eerder dezelfde of zelfs meer zijn dan die in dollars bij ons (dus 599 of hoger voor 8Gb zonder abbo? :s ), in Europa zijn zo'n spullen altijd duurder dan in Amerika.

zou best kunnen. Ik doelde op importeren aan de 599 US Dollar prijzen. Al weet ik niet of je er hier al mee zou kunnen bellen met een gewone SIM kaart..

maar wie gebruikt dat ding nu ook voor bellen :lol: ;)

russian

Legacy Member
Revolutie? Absoluut niet. Grappig om te zien hoe jullie door de marketingmachine zijn gebrainwashed. Een pda van vijf jaar terug heeft dezelfde functionaliteit. Vormgeving is anders; maar een revolutie... Absoluut niet.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan