Archief - iPhone

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

LSDsmurf

Legacy Member
Doom Dragon zei:
btw: wss al gepost ma soit


apple is aangeklaagt door kleine bedrijfke omdat die al 2 jaar geleden de naam 'iphone' registreerden, en er zelf een telefoon bestaat met die naam..

apple zit nu wel in de miserie hee :p... hoe gaan ze het nu noemen, moe alleszins met 'i' beginnen

bron:: gelezen in de metro dees ochtend.
Cisco een klein bedrijfke? :eek:

Apple is idd aangeklaagd maar voor de rest zitten er wat fouten in uw verhaal. Cisco heeft in 2000 Infogear overgenomen en daarmee het trademark iPhone verworven. Infogear produceerde midden jaren 90 iPhones en Cisco heeft een paar weken geleden een VoIP apparaat op de markt gebracht onder de naam iPhone.

Cisco is zeker geen klein bedrijfke hoor. Die hebben meer dan 50 000 mensen in dienst en draaien meer omzet en hebben ook meer winst dan Apple.

RubbeR

Legacy Member
MAXXUR zei:
nieuwprijs van de nokia N95 is een 650€, is totaal niet innovatief en bewijst gewoon dat specs ~ prijs, waarin ge zover kunt gaan as ge wilt

uw punt is?
niemand beweert dat de N95 innovatief is.
de iphone kost wss evenveel, en kan zeker niet meer, en 'iedereen' vindt dat die enorm innovatief is.

als er een negatief punt over de Iphone vermeld wordt, dan is de reactie meestal "tegen dat die bij ons is gaat da er wel inzitten".
ik heb nog nergens officieel zien staan dat er 3G gaat inzitten, of dat er bij ons een betere batterij inkomt, enz ...

neem nu de LG shine, in mijn ogen even mooi design als de iphone, en zal waarschijnlijk in dezelfde prijsklasse vallen.
Maar hierover schrijven de kranten geen speciale artikels, starten de mensen geen topics op fora, enz...
Al die Apple producten zijn in mijn ogen zo overhyped (wat niet wil zeggen dat ze slecht zijn).

ComputerVISTA

Legacy Member
Zeg, stom vraagske misschien, wanneer wet ge of ge ne smartphone hebt of niet?

RubbeR

Legacy Member
ComputerVISTA zei:
Zeg, stom vraagske misschien, wanneer wet ge of ge ne smartphone hebt of niet?

"Een smartphone is een algemene benaming voor een apparaat dat zowel als mobiele telefoon en als PDA kan worden gebruikt"(wiki)

smartphones werken ofwel op windows mobile, ofwel op symbian.(en PalmOS heel soms)
alle symbian devices kunt ge hier terugvinden: http://www.s60.com/life/s60phones/browseDevices.do

windows smartphones herkent ge wel aan de typische windows startmenu enzo

ComputerVISTA

Legacy Member
Hij werkt op symbian en ik kan hem plus minus als pda gebruiken + volwaardig toetsenbord dus het zal dan wel ne smartphone zijn.

Ik dacht dat een vereiste was dat ge videoconversaties moest kunnen doen, wat blijkbaar niet zo is.


(al staat hij niet vermeld in die lijst)

R-evolution™'

Legacy Member
je hebt een smartphone als je processen op de achtergrond kan draaien, zoiets was het
@ vista : toch als super simpele pda dan

ComputerVISTA

Legacy Member
R-evolution™';8101965 zei:
je hebt een smartphone als je processen op de achtergrond kan draaien, zoiets was het
@ vista : toch als super simpele pda dan

Ik merk daar dat het enkel over S60 gaat en volgens wiki is de mijne S80, heb totaal geen idee wat dat betekend :p

En wat bedoeld ge met super simpele pda?

Want kan e-mails ontvangen met pop3 als het moet, gprs, wifi, infrarood, bleutooth, ingebouwde fax (als ik het dan later uit print, word, spellekes, films, mp3's, (naar gelang de grote van de kaart die der in steekt) zit een cameratje in (wel een vrij slecht :p)

en toch zie ik die nergens als smartphone vermeld.

R-evolution™'

Legacy Member
ComputerVISTA zei:
Ik merk daar dat het enkel over S60 gaat en volgens wiki is de mijne S80, heb totaal geen idee wat dat betekend :p

En wat bedoeld ge met super simpele pda?

een pda met zeer beperkte mogelijkheden zo dan :p welke gsm heb ge ?
er bestaat imo geen enkele nokia die nog maar bijna een volwaardige pda genoemd kan worden

ComputerVISTA

Legacy Member
R-evolution™';8101988 zei:
een pda met zeer beperkte mogelijkheden zo dan :p welke gsm heb ge ?
er bestaat imo geen enkele nokia die nog maar bijna een volwaardige pda genoemd kan worden

Kijk naar m'n edit daar staat wat hij zowat allemaal kan.

Ik noem hem de nokia baksteen omdat als het moet ge hem ook kutn gebruiken als dodelijk slagwapen :p

R-evolution™'

Legacy Member
ComputerVISTA zei:
Kijk naar m'n edit daar staat wat hij zowat allemaal kan.

Ik noem hem de nokia baksteen omdat als het moet ge hem ook kutn gebruiken als dodelijk slagwapen :p

lol , heeft u nokia wifi ? dan hebt ge toch al wel een hele nieuwe.
Maar euh, ge moogt u mini scherm is langs mijn rx5940 legge voor film te kijke ;) . Voor wm bestaan de duizende gratis apps enz, voor symbian veel minder en veel minder interessante. Ik hou pda en gsm appart, nokia gsm en pda.

ComputerVISTA

Legacy Member
R-evolution™' zei:
lol , heeft u nokia wifi ? dan hebt ge toch al wel een hele nieuwe.
Maar euh, ge moogt u mini scherm is langs mijn rx5940 legge voor film te kijke ;) . Voor wm bestaan de duizende gratis apps enz, voor symbian veel minder en veel minder interessante. Ik hou pda en gsm appart, nokia gsm en pda.

Awel ja wifi ik kan surfen op het net via mijn wifi zender hier thuis dus denk het wel hé ;)

Hoe groot is uw scherm dan wel?

GhO$T

Legacy Member
RubbeR zei:
Maar hierover schrijven de kranten geen speciale artikels, starten de mensen geen topics op fora, enz...
Al die Apple producten zijn in mijn ogen zo overhyped (wat niet wil zeggen dat ze slecht zijn).
Groot gelijk, maar dat is ook wel de verdienste van Apple hé, het is gewoon geniaal hoe die mannen de aandacht van de hele wereld trekken en 90% van de mensen kunnen overtuigen dat hun nieuw product mega revolutionair en steengoed is, nog voor iemand het ooit in zijn handen heeft gehad om het daadwerkelijk te kunnen testen. :)

Moest Nokia of LG of ... zo'n imago hebben en zo'n aandacht kunnen trekken bij het lanceren van een nieuw product dan ging je bij de voorstelling van de Iphone de beurskoers van apple in plaats 10% naar beneden zien gaan. Iedereen zou zeggen van wtf is da hier, er bestaan al gelijkaardige toestellen die vandaag al verkrijgbaar zijn en niet duurder zijn dan dat deze Iphone zal zijn.

Maar het is dus niet zo, het overgrote deel van de mensen komt bij de voorstelling van de Iphone helemaal uit de lucht gevallen dat ze al zo'n geavanceerde dingen kunnen maken omdat ze totaal niet afweten van het bestaan van die LG's of Nokia's of whatever (of ze weten het wel maar het interesseert hun gewoon niet omdat een LG nu eenmaal nooit zo hip zal zijn als een apple Iphone ). Die laatstegenoemde bedrijven hebben gewoon geen zo'n fantastische marketingmachine achter hun bedrijf zitten zoals apple dat wel heeft.

ComputerVISTA

Legacy Member
Nokia kon dat vroeger anders ook hoor, 'k herinner me nog goed de tijd toen de gsm op kwam en iedereen maar dan ook iedereen met een nokia 5110 rond liep :D En daar op volgend weer iedereen met een 3210 :p

Trouwens de meest robuste gsm's ooit gemaakt :D (die 5110)

ComputerVISTA

Legacy Member
Dirty_Col zei:
Nokia 3310, beste gsm ooit gemaakt :cool:

m'n kl*ten geraard, daar zijn zoveel mensen geweest die om de 5 voeten ambras hadden met dat toestel, de 5110 was gelijk onkruid, hoe hard ge ook u best deed, dat ging niet kapot :D

Dirty_Col

Legacy Member
ComputerVISTA zei:
m'n kl*ten geraard, daar zijn zoveel mensen geweest die om de 5 voeten ambras hadden met dat toestel, de 5110 was gelijk onkruid, hoe hard ge ook u best deed, dat ging niet kapot :D

De mijne werkt hier nog altijd perfect anders :cool:

Em ligt wel op reserve voor moest mn huidige gsm na de frieten zijn ma gow :p

Robust²

Legacy Member
ComputerVISTA zei:
Nokia kon dat vroeger anders ook hoor, 'k herinner me nog goed de tijd toen de gsm op kwam en iedereen maar dan ook iedereen met een nokia 5110 rond liep :D En daar op volgend weer iedereen met een 3210 :p

Trouwens de meest robuste gsm's ooit gemaakt :D (die 5110)

Omda m'n SE kapot was heb ik hier een week lang een 3210 moeten gebruiken, heb nog nooit zo weinig mn gsm gebruikt, nu kmerkte het toch niet als hij ging en batterij gaat ongeveer nog 1 a 2 dagen mee :p

Daarnet gelukkig mn K750 terug gekregen, man da's pas revolutie tegenover die 3210

ComputerVISTA

Legacy Member
Dirty_Col zei:
De mijne werkt hier nog altijd perfect anders :cool:

Em ligt wel op reserve voor moest mn huidige gsm na de frieten zijn ma gow :p

Er zijn enorm veel gevallen geweest waarbij hij kapot ging door zweet, dus kom zeker nie zeggen dat het de beste nokia was, denk echt op rubustheid dat de 5110 daar ver bovenuit stak.

Feignasse

Legacy Member
'k Heb hier net de oude 3310 van m'n zus in handen. Dat ding ligt heel goed in de hand, voelt solide aan en de toetsen zijn ook erg comfortabel. Maar idd: toestel was amper een paar maanden oud toen het al de geest gaf.

ComputerVISTA

Legacy Member
Ulixes zei:
'k Heb hier net de oude 3310 van m'n zus in handen. Dat ding ligt heel goed in de hand, voelt solide aan en de toetsen zijn ook erg comfortabel. Maar idd: toestel was amper een paar maanden oud toen het al de geest gaf.

Oxideerde heel snel net onder de toesten.

'k Was trouwens vroeger de nokia reparateur van dienst voor jan en alleman, had ganse laden voor spare parts liggen om die 5110 en 3210 te repareren. Al de nokia gsm's van die tijd eigenlijk.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan