Wesdude
Legacy Member
Heb in Brussel op school gezeten en ik waar daar zo goed als de enige Limburger in de groep. Iedereen met mijn klanken lachen, hoewel ik niet zing ofzo ben van west-limburg dus leunt veel meer tegen het kempisch aan. Maar ze vonden het toch grappig. Maar ik vond hun dialect ook wel grappig dus
Ik vind dialect wel aangenaam om te horen, maakt me weinig uit welk deel vant land dat het komt.
Ik praat geen AN omdat... niemand in mijn omgeving het doet en ik AN te stijf vind klinken. Tegen een docent of in een officieel gesprek schakel ik wel over op AN. Allez ja waarschijnlijk eerder een tussentaaltje... sommige klanken krijg ik er niet uit.
Ik vind dialect wel aangenaam om te horen, maakt me weinig uit welk deel vant land dat het komt.
Ik praat geen AN omdat... niemand in mijn omgeving het doet en ik AN te stijf vind klinken. Tegen een docent of in een officieel gesprek schakel ik wel over op AN. Allez ja waarschijnlijk eerder een tussentaaltje... sommige klanken krijg ik er niet uit.

en ik verstaan het nog ook.
)
